Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rumala autoomaniku enesehinnangut muidugi lukksepa pandud "kuldne määre" küünlal tõstab oluliselt aga kas keegi on näinud kasvõi ühe automootoritootja remondijuhendis, et "põlemiskambris asuvatel keermetel" on lubatud kasutada vaseosakestega määret?

Oma auto mootorit hoidev autoomanik ise ei kasuta sellist määret oma mootori küünalde määrimiseks!
Ega ma küünlaelektroode vaskpastaga määri. Küünla keeret ainult. Parem on kõrgtemperatuuriline, aga saab ka tavalisega. Esiteks määritud keere keerab paremini, palju lõbusam on keerata ja teiseks pole ma enda autode ca 30a remondipraktika jooksul olnud hädas ühegi küünla kättesaamisega, ka peale 20 000 km töötamist on need küünlakeermed endiselt vaskpastast libedad ning keeravad hästi. Lenin olla öelnud, et praktika tõe kriteerium on :dont_know:

Seega, julgen soovitada. Isegi kui kogemata küünla põlemiskambrisse mineva osa ära määrite, siis olenemata autotehase soovitusest, ei juhtu ka siis midagi, esimese töötamise minutiga on küünal puhas nagu poleks olnud. MITTE MINGEID kirjeldatud probleeme ei teki. Vaskpastaga lähevad ühtviisi nii 80ndate BMW vanakooli küünlad kui ka Volvo iridiumid. Kõik töötavad hästi ja ei ole probleeme.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Okt, 2023 10:40 ... Lenin olla öelnud, et praktika tõe kriteerium on ...
Vabandust offtopicu pärast, aga:
1. Mitu korda ma pean sind parandama, et selle tsitaadi allikas ei ole mitte Lenin, vaid K.Marx (1845) ja Engels (1888)?
2. Kommunistidele tuginemine oma väidete illustreerimisel ei ole viisakas praktika. Eriti selles foorumis siin.
3. Originaalväide käib hoopis millegi muu kohta. Sisuliselt öeldakse seal seda, et kui sul on mingi filosoofiline teooria, siis selle tõesust saab kinnitada ainult läbi praktiliste näidete. Mis iroonilisel kombel on kinnitanud väga praktiliselt, et Marxi enda kommunismiteooria ei tööta praktilises elus.
Karl Marx kirjutas:The question whether objective truth can be attributed to human thinking is not a question of theory but is a practical question. Man must prove the truth, i.e., the reality and power, the this-worldliness of his thinking in practice. The dispute over the reality or non-reality of thinking which is isolated from practice is a purely scholastic question.
Antud probleemist on see erinev selle poolest, et selles kohas ei ole füüsika meile tundmatu ja varasemalt läbi katsetamata. Ehk siis me saame mudeldada seal toimuvat väga edukalt ja ilma katseteta näidata, kas vastav lahendus toimib või mitte (iseasi, kas me alati viitsime seda teha). Selles suhtes erineb see Marxi ühskonnateooriatest tema eluajal.

Kokkuvõtteks - ma ei tea midagi küünlavahetuse metoodikate eripärade kohta, kuid nimetatud tsitaat on omistatud valele allikale ja ei ole selles kontekstis asjakohane.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Okt, 2023 10:40
Rumala autoomaniku enesehinnangut muidugi lukksepa pandud "kuldne määre" küünlal tõstab oluliselt aga kas keegi on näinud kasvõi ühe automootoritootja remondijuhendis, et "põlemiskambris asuvatel keermetel" on lubatud kasutada vaseosakestega määret?

Oma auto mootorit hoidev autoomanik ise ei kasuta sellist määret oma mootori küünalde määrimiseks!
Ega ma küünlaelektroode vaskpastaga määri. Küünla keeret ainult. Parem on kõrgtemperatuuriline, aga saab ka tavalisega. Esiteks määritud keere keerab paremini, palju lõbusam on keerata ja teiseks pole ma enda autode ca 30a remondipraktika jooksul olnud hädas ühegi küünla kättesaamisega, ka peale 20 000 km töötamist on need küünlakeermed endiselt vaskpastast libedad ning keeravad hästi. Lenin olla öelnud, et praktika tõe kriteerium on :dont_know:

Seega, julgen soovitada. Isegi kui kogemata küünla põlemiskambrisse mineva osa ära määrite, siis olenemata autotehase soovitusest, ei juhtu ka siis midagi, esimese töötamise minutiga on küünal puhas nagu poleks olnud. MITTE MINGEID kirjeldatud probleeme ei teki. Vaskpastaga lähevad ühtviisi nii 80ndate BMW vanakooli küünlad kui ka Volvo iridiumid. Kõik töötavad hästi ja ei ole probleeme.
Jättes kõrvale selle süüteküünalde määrimise jama, siis kui seal üldse mingit määret kasutada, siis ainult keraamilist.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Okt, 2023 9:24 Kõike saab välja puurida ja lõpeks saab ka uue plokikaane kuskilt sebida, ainult sellised võtted peaks olema erandlikud ja tegelikult viitavad laisavõitu hooldamisele. Kui need küünlad viitsida iga 2-3 aasta või 2-3 õlivahetuse takka korra välja keerata ning kõrgtemperatuurilise vaskpastaga määrituna tagasi keerata, siis vast pole eluaeg vaja midagi puurida. Kui mõni küünal lahkub, siis saab selle probleemita kätte, mitte pole vaja midagi välja puurida või plokikaant remontida.

Hooldamine on lihtsalt palju odavam kui remontimine, kuigi jah oodata kuni miski asi elust lahkub, on muidugi mugavam.
Oled kuulnud sellist väljendit: "не мешаи машине работать"? Maakeeli, kui miski asi töötab, siis ära torgi. :D Ja muuseas, nagu akf AMvA mainis, plokikaane küljes olevad keermeliitmikud käivad kokku keraamilise, mitte vasemäärdega.
Ühesõnaga, mootori profülaktiline lammutamine lihtsalt selleks, et polte ja küünlaid määrida, on minu jaoks out. Auto on sõitmiseks, mul pole aega ega tahtmist oma vabast ajast märkimisväärset osa lihtsalt igaks juhuks töökojas veeta. Kui miski asi hoolduse või remondi käigus maha käib, läheb ta loomulikult määrdega kokku tagasi. Ning korra määrdega nõuetekohaselt sisse keeratud hõõgküünal tuleb lõbusalt lahti ka kümne aasta pärast.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Okt, 2023 10:40 ...
Ega ma küünlaelektroode vaskpastaga määri. Küünla keeret ainult. Parem on kõrgtemperatuuriline, aga saab ka tavalisega. Esiteks määritud keere keerab paremini, palju lõbusam on keerata ja teiseks pole ma enda autode ca 30a remondipraktika jooksul olnud hädas ühegi küünla kättesaamisega, ka peale 20 000 km töötamist on need küünlakeermed endiselt vaskpastast libedad ning keeravad hästi. Lenin olla öelnud, et praktika tõe kriteerium on :dont_know:
...
Kuskohast loed elektroodide määrimisest?
Sellest ongi jutt, et autode küünalde keeret, küünalde tootja juhendi järgi ei määrita nii sammuti nagu rattapolte ei määrita.
Eks iga omanik teeb oma varaga mida ise tahab aga kirjutasin just "tootja juhendi" järgimisest.

Praktika on see, et kui omanik enam ise oma "hästikeeratud küünlaid" enam ise kätte ei saa, siis viiakse auto remonti ja ollakse pahased, kui töötundide arv liiga suureks kasvab.

Näiteks tootjate juhendi järgi määritakse osaliselt teatud kolbmootoriga lennukimootorite küünalde keermeid soojusülekannet parandava silikonmäärdega, mis on ülekuumenenud isolaatori poolt tekitatava hõõgsüüte ja isolaatori emaili sulamise vältimiseks, sest küünlaid tuleb nagunii ettenähtud intervalliga vahetada.
https://www.leadingedgeairfoils.com/sil ... pound.html
https://www.youtube.com/watch?v=9lntHJP ... rotaxowner
https://www.youtube.com/watch?v=dgYcUuP ... l=RogerLee
Kusjuures määritud küünalde paigaldamisel tuleb kinnikeeramise väändemomenti vähendada 25% ja määre ei tohi sattuda esimese kolme põlemiskambri poolse niidi peale.
https://www.youtube.com/watch?v=RNW4vn1 ... oodService
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Praktika on see, et kui omanik enam ise oma "hästikeeratud küünlaid" enam ise kätte ei saa, siis viiakse auto remonti ja ollakse pahased, kui töötundide arv liiga suureks kasvab.
Ei ole seda "praktikat" seni tarvis olnud, kuna pole ükski küünal jäänud kätte saamata ega pole ka katki läinud. Praktika on tõe kriteerium. Tootja võib igasugu asju ajada, erinevatel motiividel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 20 Okt, 2023 11:41 Jättes kõrvale selle süüteküünalde määrimise jama, siis kui seal üldse mingit määret kasutada, siis ainult keraamilist.
Kui juuksekarva lõhki ajada, siis antud soovitus oleks samuti vale.
Vanasti soovitati küünalde keeret määrida spetsiaalse grafiitpliiatsiga.
Aga tegelikkuses, sobib sinna keerme peale suurepäraselt igasugune kõrgtemperatuuriline määre, kui sellega mitte liialdada.
Laagrimääre arvan, et ei sobi, sest pole piisavalt kuumuskindel (kinni kärssamise risk).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

isakene kirjutas: 20 Okt, 2023 12:59 Oled kuulnud sellist väljendit: "не мешаи машине работать"? Maakeeli, kui miski asi töötab, siis ära torgi. :D Ja muuseas, nagu akf AMvA mainis, plokikaane küljes olevad keermeliitmikud käivad kokku keraamilise, mitte vasemäärdega.
Ühesõnaga, mootori profülaktiline lammutamine lihtsalt selleks, et polte ja küünlaid määrida, on minu jaoks out. Auto on sõitmiseks, mul pole aega ega tahtmist oma vabast ajast märkimisväärset osa lihtsalt igaks juhuks töökojas veeta. Kui miski asi hoolduse või remondi käigus maha käib, läheb ta loomulikult määrdega kokku tagasi. Ning korra määrdega nõuetekohaselt sisse keeratud hõõgküünal tuleb lõbusalt lahti ka kümne aasta pärast.
Enese laiskuse õigustamise põhjuste arsenal ongi lai. Aga osa inimesed ongi sellised, et paneks ka surnud koera ukse taha kui see vaid hauguks :rip:

Meetodid ongi erinevad, on võimalus ennetada ja maksta vähem ning võimalus reageerida ja maksta tunduvalt rohkem. Meil vaba maa. Vanasti sai suvel käidud ühel tuttaval ülevaatuspunktis abiks, maakohas on taolisi "ära sega masinal töötada" autosid kõvasti - tegelikkuses on siis need autod, millega vaid siis liigutatakse kui enam ei sõida, sellises olukorras, et on lausa ime, et pole veel keset liiklust laiali lagunenud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Okt, 2023 16:27
AMvA kirjutas: 20 Okt, 2023 11:41 Jättes kõrvale selle süüteküünalde määrimise jama, siis kui seal üldse mingit määret kasutada, siis ainult keraamilist.
Kui juuksekarva lõhki ajada, siis antud soovitus oleks samuti vale.
Vanasti soovitati küünalde keeret määrida spetsiaalse grafiitpliiatsiga.
Aga tegelikkuses, sobib sinna keerme peale suurepäraselt igasugune kõrgtemperatuuriline määre, kui sellega mitte liialdada.
Laagrimääre arvan, et ei sobi, sest pole piisavalt kuumuskindel (kinni kärssamise risk).
vaata Trumm, vanasti lihtsalt ei olnud keraamilist määret olemas, nagu polnud olemas teflonpanne, läptoppe ja paljut muudki.

igasuguse kõrgtemperatuurilise asja ei kommenteerigi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ära parem kommenteeri jah.
Aga et asi oleks põnevam, siis ma reklaamin ka sellist ideed, et igasugu keermeliited auto juures võiks ka vasemäärdega kokku panna, teine kord on lihtsam lahti keerata. Eriti kui terasest asi on keermega alumiiniumi sees.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Okt, 2023 16:30 Meetodid ongi erinevad, on võimalus ennetada ja maksta vähem ning võimalus reageerida ja maksta tunduvalt rohkem. Meil vaba maa. Vanasti sai suvel käidud ühel tuttaval ülevaatuspunktis abiks, maakohas on taolisi "ära sega masinal töötada" autosid kõvasti - tegelikkuses on siis need autod, millega vaid siis liigutatakse kui enam ei sõida, sellises olukorras, et on lausa ime, et pole veel keset liiklust laiali lagunenud.
Just siin see konks ongi, herr Kapitän. Ma nimelt hooldan ja remondin oma autod ise, välja arvatud mõned spetsiifilised tööd, mille jaoks omale pole pointi instrumentaariumi hankida. Kõige kallim asi oma hoolduse tegemise juures on aeg, materjalikulu on suht olematu, välja arvatud muidugi 100k hooldus, kus kuluosade ring tuleb soetada. Hooldada tuleb sealt kus vaja ja sellise intervalliga nagu vaja, et masin püsiks töökorras. Masinad peavad mul aga korras olema, sest ma sõidan palju pikki otsi ning käin mõne korra aastas ka Euroopa vahet ja seal on teele jäämine oikuikallis lõbu. Sellegipoolest on mul remondile kuluv aeg kordades väiksem, võrreldes sellega et korra aastas auto seibideks võtta ning kõik poldid igaks juhuks ära määrida ning terasharjaga haljaks nühkida. Kõike niikuinii hooldusega ei enneta, mõni asi ikka kulub lõpuni või annab niisama otsad. Autot tuleb vajadust mööda hooldada, aga lolliks pole selle tegevusega ka mõtet minna. Niikuinii vaatad õlivahetuse ja rehvivahetuse juures auto kriitilise pilguga alt ja pealt üle ja nokitsed puudused paika, oma autot ju tunned. Aga korra aastas poldi- ja küünlamäärimise ring... no krt, mul on oma ajaga ka oluliselt paremat peale hakata... :D
Viimati muutis isakene, 20 Okt, 2023 19:20, muudetud 1 kord kokku.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Mitte essugi ei juhtu nende küünaldega isegi kui mingit möksi nende keermete vahele ei pane. Võtmesõna on see, et autodega peab perioodiliselt sõitma. Temperatuur ja erinevate materjalide erinev paisumine. Kümme aastat aianurgas seisnud kaarikul keerad kohe küünlad puruks.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Walter2 kirjutas: 20 Okt, 2023 18:12 Kümme aastat aianurgas seisnud kaarikul keerad kohe küünlad puruks.
Kümme aastat seisnud kaarik tuleks kõigepealt kuidagi käima saada ja alles siis küünalde kallale minna :)
Üleüldiselt olen tähele pannud et küünlaid ja muud sellist kraami on alati lihtsam välja keerata kuumalt mootorilt. Nõgi, pigi ja muu sodi mis mootorist keerme vahele on sattunud on nagu asfalt. Soojalt on ta täitsa keeratav, külmal mootoril võibki küünal katki minna. Küünlaid sisse keeranud olen vähemalt mina, vastupidiselt , külma mootorisse. Kui kuuma mootorisse keerata külm küünal siis külmalt teda ilmselt pärast välja enam ei saagi. Kuumalt... võib-olla.

Kapten Trummi soovitus igale poole vaskmääret lödistada pole sellepärast hea mõte et vask juhib elektrit. Lisas kipub see määre "minema jalutama". No pidurid on üks klassikaline koht kuhu vaskmääret poleks vaja panna sest see võib mingi aja pärast ABS andureid hakata segama. Tänapäeval on keraamiline määre sinna parem. Grafiitmääret on ka saada kui keegi küünlaid eriti ortotoksel moel paika tahab panna ja ükspäev nägin poes müügil isegi harilikku pliiatsit. Puhas grafiit. Koos sama hädaga mis vaskmäärdel et juhib elektrit.

Ma olen diisli eelsoojendusküünlad igal sügisel uued pannud ja ilma määrdeta. Sel aastal küsisin ühelt vanalt kes asjaga iga päev tegeleb et kas temaarust on õigem neid määrida. Ta arvas et kui just tahad siis pane keraamilist määret. Kui seda käepärast pole siis vaskmääre kõlbab ka aga ega ta kaua seal ei püsi. Ja kui nagunii igal sügisel nad maha keerad sii pole sinna üldse mingit määret vaja. Panin keraamilist ja eks siis aasta pärast vaatan et kas tulevad niisama lihtsalt lahti kui ilma määrdeta või on kinni põlenud.
Oluline on ka teada et kinni keeratakse neid üsna õrnalt - tavalist 10 mm küünalt maksimum 15 n/m ehk enam-vähem kahe näpuga.

Selle venna teooria oli üldse selline et kuumadesse kohtadesse keraamiline määre ja külmadesse tõrv. Seda viimast müüakse aerosoolballoonis "paigaldustõrva" või "sünteetilise tõrva" nime all. Ma tegin tõrva nimetamise peale esialgu hapu näo et 21. sajand ikkagi aga nüüd olen juba pea aasta kasutanud ja päris väärt kraam on. Kannatab sooja ja külma ja vett ja soola ja ei lase roostet ligi ega tule maha nagu mingi suvaline odavmääre.
Kõva miinus on muidugi intensiivne lõhn paar esimest päeva. Mõne oligarhi 80 tuhat maksev auto lõhnab nagu tõrvataks agulis katust :)
Viimati muutis vanahalb, 20 Okt, 2023 19:00, muudetud 1 kord kokku.
TALUPOEG TALUJA
Liige
Postitusi: 429
Liitunud: 12 Jaan, 2014 18:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Küünlavindi peale pandi grafiitmääret vanasti. Kuna seda oli lademes. Kes lahkelt liialdas, sellel mootor hakkas puterdama. Nimelt kui peaks kogemata grafiitmääret sattuma portselani peale siis hakkas sealt sädet üle tampima. Grafiit juhib elektrit.. Peale selle läks sellega kokku ka piip ja juhe jne. Lukksepa käpakesed olid ju ka moosiga koos, ega needki kuivaks ei jäänud... Ja siis otsiti viga... kus viga on? Omatehtud häda. Kõike tuleb kasutada nii nagu peab. Sinna vindi peale tuleb siis panna nii vähe kui vajalik, mitte rohkem. Igal juhul väga hea asi. Kollektori poldid võib ka sellega üle teha. Jääb see kinnipõlemise oht ära.
Mis vasemäärdesse puutub, siis ei ole kasutanud. Ma arvan, et ehk kõlbab ka see vindi vahele, sest kuna seal vasepuru sees, see ei lase ka asjadel kinni jääda.
Ei maksa neid manuaale lugeda, endal peab aru peas olema! Kui vaja ikka edaspidi midagi lahti saada, tuleb kas siis tõrva, vase-või grafiitmääret vahele panna. Endal elu lihtsam.
T.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kapten Trummi soovitus igale poole vaskmääret lödistada pole sellepärast hea mõte et vask juhib elektrit. Lisas kipub see määre "minema jalutama". No pidurid on üks klassikaline koht kuhu vaskmääret poleks vaja panna sest see võib mingi aja pärast ABS andureid hakata segama. Tänapäeval on keraamiline määre sinna parem. Grafiitmääret on ka saada kui keegi küünlaid eriti ortotoksel moel paika tahab panna ja ükspäev nägin poes müügil isegi harilikku pliiatsit. Puhas grafiit. Koos sama hädaga mis vaskmäärdel et juhib elektrit.
Selle jutu peale hakkasin juba kahtlema, et sa oma autosid ise remondid. Jutt on lihtsalt väga elukauge. Mina olen enda autosid ise remontinud alates 1994 (kui sain esimese auto omanikuks) ja olen seni seda vasemääret kasutanud (esimene tuub sai veel Biltemast ostetud). Ei ole ühtegi probleemi tekkinud. Mingeid ABS andurite "segamist" ei tule. Ka andurid ise oleks arukas pisukese määrdega sisse panna, et neid mitte pärast välja puurima hakata. Kasutatakse seda halli keraamilist, aga kõrgtemperatuuriline vask teeb ka sama töö ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: mongol, ruger, TALUPOEG TALUJA ja 1 külaline