Ma endise geodeedina 1995-2020 pidin oma tööst tulenevalt 25 aastat olema nende igasuguste "planeerimiste" sees igapäevaselt, suhtlema nendel teemadel üle eesti kõikvõimalike omavalitsustega ning kogesin ja nägin 25 aastat oma silmaga millised spetsialistid kusagil töötavad ja mida ühes või teises omavalitsuses tehakse. Ka seda, kuidas seadusandlus muutus ja arenes ning millised "uued tuuled" ja millal puhuma hakkasid. Sestap ma ei pea nullist sellesse teemasse süvitsi sisse minema. Ma tean millised kunagised tegevused milliseid probleeme hiljem ja ka täna tekitavad, ning kas üldse ja kui, siis kuidas neid tagantjärele lahendada püütakse.Tänapäeval on harvaesinev nähtus et keegi viitsib teemasse veidigi süviti sisse minna, enamasti pannakse puusalt ja lihtsalt arvatakse.
Hajaasustuse "planeerimisest" ja "visioonita tulevikunägemustest" näiteks hiljem kinni pandud "erateede" teemadel (otseselt liikluse planeerimise teema väiksematel teedel), mis ikka ja jälle meil siin ja seal probleeme tekitavad ja millest saab ka pidevalt lehest lugeda, kirjutasin ma siin kunagi põgusalt ühes teises teemas.
viewtopic.php?p=513837#p513837
Teedeehitusest ja liikluse ümberkorraldamisest linnavälistel teedel kirjutasin kunagi siin
viewtopic.php?p=567446#p567446
ja siin
viewtopic.php?p=638724#p638724
*
Ja pappi tundub teedeehituses ning liikluskorralduses jagub endiselt vasakule-paremale külvata.
Nädal tagasi Jõgevale sõites jäi silma, et see uus ringristmik, kus see suur metallmotikas keset ringteed kuhjatud küngast ilutseb, on jälle üles võetud ja midagi jälle ehitatakse.

2019 novembri lõpus, kui uus ringristmik hakkas valmis saama, kirjutas Tartu postimees:
2020 juulis:Jõgeval Piibe maantee ja Jõgeva-Mustvee maantee ristumiskohal on valmimas uus ringristmik. Liikluse ohutumaks muutmise nimel rajatud ringil on pärast liikluse avamist aga iga nädal juhtunud mõni avarii ning maanteeameti esindaja sõnul astutakse seal ohutuse tagamiseks veel samme.
https://tartu.postimees.ee/6832033/joge ... de-loksuks
Nüüd siis osaliselt jälle üles võetud see ring.Läinud aasta lõpus sai valmis Tartu-Jõgeva-Aravete ja Jõgeva-Mustvee ringristmik, mis teisipäevast juba remonti läks. Liiklejad peavad arvestama kehtivate piirangutega....
...Ringristmiku maksumuseks kujunes läinud aastal ca 570 000 eurot. Maanteeamet otsustas Tartu-Jõgeva-Aravete ja Jõgeva-Mustvee ristmikule projekteerida ringristmiku, et vähendada Aravete poolt tulevate sõidukite liikumiskiirust ning Mustvee suunalt tanklasse liikujad saaksid ohutult tanklasse sõita. Kuidas see end aga siiani õigustanud on?
„Avariide kohta pole veel analüüsi tehtud, sest info kogumine alles käib, samas ringristmikud küll üldiselt vähendavad raskete õnnetuste hulka,“ ütles Taal.
Liiklejad on muretsenud ka ringil oleva kõrgema koha üle, mis piirab kohati nähtavust. Maanteeamet seda likvideerida ei plaani.
„Kõrgem koht ringristmikul jääb alles, et sõidukid ringristmikku suure kiirusega ei läbiks. Sellega on võimalik ohtlikke olukordi ennetada – kui kiirus on väiksem, siis on ka õnnetuste raskusaste väiksem....
https://www.vooremaa.ee/uus-mustvee-jog ... s-remonti/

Juba eelpool viidatud vanemate postituste juurde, kus ma nutsin, et uute ringristmike keskele kuhjatakse nähtavust piiravaid mägesid ja kohati istutatakse sinna juurde veel ka põõsaid jms leidsin nüüd ühest teisest dokumendis sellise vihje:
*Standard EVS 843:2016 Linnatänavad alapeatükis 4.3 liiklusohutus, punkti 9 kohaselt ei tohi
sõidukijuhi vaatevälja risustada juhtimiseks mittevajaliku teabe ja rajatistega (reklaam,
liikluskorraldusvahendite liigne hulk, haljastus vajalikus nähtavuspiirkonnas, kioskid jms).
https://www.tallinn.ee/et/media/428578
Siin viewtopic.php?p=626165#p626165 postituses viidatud ERROR planeerimises ja tee projekteerimises:
....on täies hiilguses uuesti tagasi, sest parklasse asfalti sisse kruvitud "parkimispiirajad" on sealt tänaseks kadunud (ma ei tea, kas välja kistud, lumelükkamisel minema lükatud vms põhjusel) ja olukord uuesti sama mis teema alguses. Algselt valesti planeeritud liiklussõlme ERROR-i lahendamisel üritatakse siis nüüd tagajärgedega võidelda selle asemel, et kohe igati läbimõeldud lahendus kohe planeerida. Noh, parkimispiirajate asemel (tagajärgedega võitlemine) ja parkla maantee äärse lõigu ümberehitamise asemel (põhjustega tegelemine) saab ju veel panna ka kiiruspiirangud nt 30km/h või veel parem 10km/h, et peateele väljasõitval vasakpööret teostaval sõidukijuhil oleks natuke rohkem kui 1 sekund aega reageerida vasakult läheneva sõiduki liikumisele.... aga kas meil tõesti pole raha ja aega mujale panna, kui lõputule planeerimisvigade tagantjärele silumisele ? Ja mis kõige peamine - mitte keegi ei vastuta.Fucs kirjutas:Samas viidatud postituses kirjutasin eelmise aasta detsembris ka järgmist:
...peale mida mingil ajal tekkisid "seal parkivate sõidukite" parkimiskohtadesse "piirajad", mis ei lase sõidukeid nii riigimaante lähedale parkida. Ca 1,0...1,5 meetrit on nüüd nähtav ala laiem ja vasakult peateelt liikuv sõiduk saab nähtavaks ca 35m kauguselt endise ca 15 meetri asemel.Fucs kirjutas:Tegelikult ehitas Maanteeamet mingi "spetsialisti" koostatud projekti järgi eelmisel aastal ümber Väike-Maarja keskuse läbiva riigimaantee lõigu, kus ühelt kahe riigimaantee ristmikult on pärast seda muutunud peateele väljasõit väga ohtlikuks, kuna üks ristmiku kõrval olev parkla suudeti selliselt lahendada, et seal parkivad sõidukid panevad kinni kogu vaatevälja peateel ühest suunast liikuvate sõidukite nägemiseks. Seal on põhimõtteliselt maksimaalselt 15 meetrit see ala, kus peateel vasakult liikuv sõiduk teed andvale sõidukile nähtavaks saab. 50km/h sõitev sõiduk läbib 14 meetrit sekundis. 40km/h liikuv sõiduk 11 meetrit sekundis. Teed andval sõidukijuhil on praktiliselt 1 sekund aega oma alustatud manöövri lõpetamiseks, et mitte keerata risti ette vasakult peateel liikuvale sõidukile.
Vot sellega peaks tegelema seal![]()
1 sekundi reageerimisaja asemel on nüüd ca 3 sekundit aega peateele välja sõitval juhil reageerida, mis on kõva samm edasi, kuigi endiselt ohutuks liiklemiseks mitte piisav.