Rahuloleva Passat B5.5 omanikuna ja Põlvasse registreerituna võtan voli lohutada, et me ei solvunuddavidsoniharald kirjutas: ↑24 Okt, 2023 13:55 Ei soovi siin kohal solvata ühtki Põlvalast ega Passati omaniku.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
professional retard
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
5 põlve Passat on päris muhe auto, lihtsalt mõned tüüpvead, mille peale pole vaja ehmatada (nt kere kontrollmoodul asub juhi jalgade all). On 2 tk minu käes ka olnud 1998 V6 syncro ja 1999 1,9TDI. Sõitsin kahepeale umbes 100 tuhat ja neli aastat. Jaapani peresedaanist sinna istudes oli nagu kvanthüpe, unifitseerimine Audiga ja Audi kvaliteeditunne oli ikka väga tuntav.
Üks korralik W8 syncro manuaal oleks ka minu garaazis teretulnud.
Üks korralik W8 syncro manuaal oleks ka minu garaazis teretulnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tuleb välja et Teslas loetakse TM-i - Model S Plaid saab uued sportlikumad istmed:
https://electrek.co/2023/10/30/tesla-le ... d-version/

https://electrek.co/2023/10/30/tesla-le ... d-version/

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Üldiselt taolise dünaamika ja suunitlusega autodes on jah abiks, kui kurvis ei pea juht end hammastega toolis kinni hoidma.
Küllap seda tagasisidet on ka muud kasutajad andnud, kes rinkal käivad.
Siiski antud osa istmest ei ole nii kriitiline, rohkem on oluline küljetugi kaenla alt vöökohani ja ümber reite. Siin kahjuks on selline vastuolu, et see, mis on ringrajal hea, pole igapäevasõiduks kuigi mugav. Näiteks samas testis osalenud Civic Type-R iste on väga hea, ainult juht peab olema 175 cm ja 80 kg maksimaalselt. Üle selle ilmselt ebamugav.
Küllap seda tagasisidet on ka muud kasutajad andnud, kes rinkal käivad.
Siiski antud osa istmest ei ole nii kriitiline, rohkem on oluline küljetugi kaenla alt vöökohani ja ümber reite. Siin kahjuks on selline vastuolu, et see, mis on ringrajal hea, pole igapäevasõiduks kuigi mugav. Näiteks samas testis osalenud Civic Type-R iste on väga hea, ainult juht peab olema 175 cm ja 80 kg maksimaalselt. Üle selle ilmselt ebamugav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See pilt lekkis lihtsalt kasutusjuhendi uuenduse kaudu. Mistap ei ole tegemist uue istme reklaamipildiga vaid lihtsalt tõsiasja sedastamisega, et uus iste tuleb. Kas see ka probleemid lahendab - elu näitab.
Ise imestan juba tükk aega, et seda Model S-i ikka veel elus peetakse. Tegelikult oleks aeg oluliseks mudeliuuenduseks olnud juba tükk aega tagasi. Aga noh, kui müüb, siis miks muuta.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Antud istmeosa pilt pole lihtsalt teab mis informatiivne-kriitiline istme osa asub õlgadest allapoole.
Pigem ma arvan, et see iste saab olema selline ei liha-ei kala tüüpi nagu sportlikumatel igapäevaautodel.
Ülaosa paistab olevat inspireeritud näiteks Audi RS6-lt. Aga kui su auto hinnasilt on 100+ tuhat eurot, siis siin võiks lihtsalt Recaro valmistoote osta, mitte jalgratast leiutada.
Recaro toodab paljudele autodele, tuvastasin kunagi istme äravõtmise käigus, et Opel Omega B (1994-2000) tavalise esiistmed on valmistatud Recaro poolt, kuigi igasuguste sportlike ambitsioonideta. Istme all oli vastav silt. Mugav oli iste küll. Ja ergonoomiline.
Pigem ma arvan, et see iste saab olema selline ei liha-ei kala tüüpi nagu sportlikumatel igapäevaautodel.
Ülaosa paistab olevat inspireeritud näiteks Audi RS6-lt. Aga kui su auto hinnasilt on 100+ tuhat eurot, siis siin võiks lihtsalt Recaro valmistoote osta, mitte jalgratast leiutada.
Recaro toodab paljudele autodele, tuvastasin kunagi istme äravõtmise käigus, et Opel Omega B (1994-2000) tavalise esiistmed on valmistatud Recaro poolt, kuigi igasuguste sportlike ambitsioonideta. Istme all oli vastav silt. Mugav oli iste küll. Ja ergonoomiline.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Autolehes oli paar nädalat tagasi uudis, et Citroen toob järgmine aasta turule elektriauto, mis peab konkureerima Hiina odavate elektriautodega Euroopa turul. Umbes 300 km sõidu-ulatusega väikeauto hinnaks öeldakse alates 23 000 eurot. Järjekorras pidi olema ka veel odavam versioon, 200 km sõidu-ulatusega, hind alates 19 000 eurot. Mismoodi see võimalik on, ei saa täpselt aru, aga küllap siis midagi on välja mõeldud.
Kui nüüd seal tekib kümnekonna aasta jooksul korralik järelturg (see toodang peab ka reaalselt vastu ja selle aku ei maksa sellist hinda nagu Leafil täna (16 000+ eurot)), siis vot selliste elektriautodega on lootust laiemad massid sõitma panna.
Nendel 60 000 eur Tesladele aga võib rahulikult kõik ostutoetused kaotada, kui toetada midagi, siis ikka taolisi 25 000 hinnaklassi omi, mida jõuab ka keskmine inimene endale liisida.
Kui nüüd seal tekib kümnekonna aasta jooksul korralik järelturg (see toodang peab ka reaalselt vastu ja selle aku ei maksa sellist hinda nagu Leafil täna (16 000+ eurot)), siis vot selliste elektriautodega on lootust laiemad massid sõitma panna.
Nendel 60 000 eur Tesladele aga võib rahulikult kõik ostutoetused kaotada, kui toetada midagi, siis ikka taolisi 25 000 hinnaklassi omi, mida jõuab ka keskmine inimene endale liisida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Dacia Spring on juba turul - ilmselt selle Renault sisu on sama.Kapten Trumm kirjutas: ↑15 Nov, 2023 11:01 Autolehes oli paar nädalat tagasi uudis, et Citroen toob järgmine aasta turule elektriauto, mis peab konkureerima Hiina odavate elektriautodega Euroopa turul. Umbes 300 km sõidu-ulatusega väikeauto hinnaks öeldakse alates 23 000 eurot. Järjekorras pidi olema ka veel odavam versioon, 200 km sõidu-ulatusega, hind alates 19 000 eurot. Mismoodi see võimalik on, ei saa täpselt aru, aga küllap siis midagi on välja mõeldud.
https://dacia.citymotors.ee/models/show ... index.html
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma küll selle Springi sõiduulatust ei suuda uskuda. Aku on ju peaaegu sama, mis minu vanal Nissan Leafil (27 vs 24 kWh) ja selle 3 kWh arvelt kohe kindlasti ei tule nii palju sõiduulatust juurde.Walter2 kirjutas: ↑15 Nov, 2023 12:07Dacia Spring on juba turul - ilmselt selle Renault sisu on sama.Kapten Trumm kirjutas: ↑15 Nov, 2023 11:01 Autolehes oli paar nädalat tagasi uudis, et Citroen toob järgmine aasta turule elektriauto, mis peab konkureerima Hiina odavate elektriautodega Euroopa turul. Umbes 300 km sõidu-ulatusega väikeauto hinnaks öeldakse alates 23 000 eurot. Järjekorras pidi olema ka veel odavam versioon, 200 km sõidu-ulatusega, hind alates 19 000 eurot. Mismoodi see võimalik on, ei saa täpselt aru, aga küllap siis midagi on välja mõeldud.
https://dacia.citymotors.ee/models/show ... index.html
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Küllap need sõidu-ulatused saadakse umbes sama eluvõõraste meetoditega nagu sisepõlemisautode kütusekulud praegusel ajal, mis pahatihti reaalsusega seost ei oma. Nagu üks mu sõber märkis: kulu on saatud allamäge katsetades, mida aeg edasi, seda järsemaks mäenõlv muutub 
Kui ma meenutan seda VW "diisliskandaali", siis minu kogemus VW autodega pärineb küll 2000-2003 perioodist (B5 Passatiga), kuid toona vähemalt jäi mulje, et VW oli aus ja mida ta kütusekuluks lubas, see oli ka saavutatav. 1,9TDI 81 kW Variant käsikastile lubas teha 4,5 l/100 km peale maanteesõidul ja Tartus käies sai kontrollitud - tankimise järgi oli tegelik 4,1-4,2, seejuures ma päris 90ga ei sõitnud (pigem 100-110). Ka muude, 1980-1990ndate autodega olen täheldanud, et toona lubatu oli üldiselt ka saavutatav. Kui aga lubatud 3,8 l/100 km asemel on tegelik kulu pigem 5,8, siis see on juba puhas kliendi petmine.
Uuematest autodest, mis mul täna käigus on (tööauto 2017, naise auto 2013) ei saavuta neid lubatud kütusekulu numbreid kumbki, vaid see on kohe tuntavalt suurem. Mitte kümnendike, vaid täis liitritega suurem kohe. Sai sildasid igaks juhuks reguleeritud, rehvid isegi kõvemaks pumbatud aga tühjagi.
Kui ma meenutan seda VW "diisliskandaali", siis minu kogemus VW autodega pärineb küll 2000-2003 perioodist (B5 Passatiga), kuid toona vähemalt jäi mulje, et VW oli aus ja mida ta kütusekuluks lubas, see oli ka saavutatav. 1,9TDI 81 kW Variant käsikastile lubas teha 4,5 l/100 km peale maanteesõidul ja Tartus käies sai kontrollitud - tankimise järgi oli tegelik 4,1-4,2, seejuures ma päris 90ga ei sõitnud (pigem 100-110). Ka muude, 1980-1990ndate autodega olen täheldanud, et toona lubatu oli üldiselt ka saavutatav. Kui aga lubatud 3,8 l/100 km asemel on tegelik kulu pigem 5,8, siis see on juba puhas kliendi petmine.
Uuematest autodest, mis mul täna käigus on (tööauto 2017, naise auto 2013) ei saavuta neid lubatud kütusekulu numbreid kumbki, vaid see on kohe tuntavalt suurem. Mitte kümnendike, vaid täis liitritega suurem kohe. Sai sildasid igaks juhuks reguleeritud, rehvid isegi kõvemaks pumbatud aga tühjagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Siit ka väike nõuanne elektrika ostjatele - vaadata tuleb aku mahtu, mitte neid lubatud max läbisõte. Tänapäeval uut autot alla 50kWh aku eriti osta ei maksa. Parem 60+. Kõik sellised Springi sarnased masinad on ilmselgelt "venitatud" läbisõiud lubadusega. Uuemad mootorid, jõuelektroonika ja käiguosa annavad 10-15% sõiduulatust juurde sama aku puhul. Mitte rohkem. Ehk siis aluseks tuleks võtta rusikareegel, et 20kWh aku mahtu annab maksimaalselt 150 km sõiduulatust kombineeritud tsüklis. Suuremate autode puhul vähem. Lisaks tasub teada, et erinevalt sisepõlemismootorist on elektrika kulu km kohta maanteesõidul suurem, kui linnas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sellel müütilisel Citroeni entry-level elektrikal on aku 44 kWh
https://www.media.stellantis.com/em-en/ ... ectric-car
Läbisõidulubadus on 320 km kombineeritud tsüklis.
Dacia aku on aga 27 kWh.
https://www.media.stellantis.com/em-en/ ... ectric-car
Läbisõidulubadus on 320 km kombineeritud tsüklis.
Dacia aku on aga 27 kWh.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
muruniiduk
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Uus elektri Mazda 25k €
https://www.mazda.ee/e-autosalong?car_i ... late=MX-30
https://www.mazda.ee/e-autosalong?car_i ... late=MX-30
Re: Autotehnikateema
Passat B5.5 automaat ja natuke järgiaidatud ECU-ga maanteel täitsa ilusti 5-5,5 100+ kiirustel, linnas koos eelsoenduse ja lühikeste otsadega 9. Öko, aga tehaselubatust mööda. Jätkuvalt üks parimaid autosid, mida olen omanud, samal ajal üks ilmetumaid. Ikkagi alles ja käigus.Kapten Trumm kirjutas: ↑15 Nov, 2023 12:34 Kui ma meenutan seda VW "diisliskandaali", siis minu kogemus VW autodega pärineb küll 2000-2003 perioodist (B5 Passatiga), kuid toona vähemalt jäi mulje, et VW oli aus ja mida ta kütusekuluks lubas, see oli ka saavutatav. 1,9TDI 81 kW Variant käsikastile lubas teha 4,5 l/100 km peale maanteesõidul ja Tartus käies sai kontrollitud - tankimise järgi oli tegelik 4,1-4,2, seejuures ma päris 90ga ei sõitnud (pigem 100-110). Ka muude, 1980-1990ndate autodega olen täheldanud, et toona lubatu oli üldiselt ka saavutatav. Kui aga lubatud 3,8 l/100 km asemel on tegelik kulu pigem 5,8, siis see on juba puhas kliendi petmine.
professional retard
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44192
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma õhtul vaatan raamatust, mis B5 TDI automaadile see raamat lubab. 5+ peale ma ei üllatu, tollal panidki automaatkastid käsikastile 1-1,5 liitrit 100 km peale otsa.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist