Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Akf Marvin mõned postitused tagasi kirjutas

"... Üldiselt on vajaduste järjekord maal elades selline:
1. Ajud
2. Kliirens
3. Naelad."

ja seda võiks veel paar korda korrata.
Kremli troll.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

DPF/GPFist.
Minu masinal, 2012 X-trail renoo diisliga, ei ole kuidagi aru saada, et põletusprostess käib. Kui, siis ainult terane silm märkab hetke küttekulu tõusu lõigul, millel see muidu oli väiksem. Või siis kõrv kuuleb summuti heli podisemist ringilt/ristmikult välja kiirendases.
Kohapeal tühikäigul põletusprotsess ei jätku, seda näitab heitgaaside temp langus(Thinkdiag näitab). Sama aiastu ja natuke hilisemad eurooplased põletavad ka kohapeal. Tuttava Octavial nt tühikäik 1200rpm. Naabri boxer tiksus ja kärssas ka kohapeal.
Samas jaapanu turu samadel x-trailidel on olemas DPF nupp, et sunniks põletama, aga kas armatuuris ka mingi indikaator on, seda ei tea.

Tegelikult peaks juba ammu olema mingi kohtukeiss/EU määrus, mis kohustaks autotootjaid kas või tagant järele mingi tulukese või "pling" infoekraanil-Põletus/filtri puhastus käib, palun tehke täna pikem ring.
Usun, et sellega oleks palju probleeme ennetatud. Muidugi, on see kahjulik "reklaam", et auto sunnib kütust raiskama, aga alates GPFist ei ole ju enam vahet, millist kütuseliiki eelistada.
Uutel võiks see tuluke olla kohustuslik, aga tootjad peaks tegema nö tagasikutsumise kampaania.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas: 02 Veebr, 2024 7:47 Vaielda väga pole, äkkpidurdusega ütleb füüsika, mida auto tagumik teeb kehvema pidamisega rehvide puhul, eriti praeguse jääga. Natsa üleeilne on aga kahekaupa vahetamine, kui pole just peost-suhu elamisega tegu, mida ma hobiautode omaniku ja Liivimaa ühe parima autojuhi puhul nagu ei usuks.
Kuidas küll nr 1 kõva praktik suudab sellist jura ajada, arumaeisaa. Kui esimesed kuluvad kiiremini, võis ju auto alla enne ostmist kummardada ja veenduda, et tagumised polegi eriti kulunud ja naelad puha alles. Mõni ekstra kõva praktik ehk taipaks isegi mõnel kõrvalisel teel proovida ja veenduda, et mingeid tagaotsa ettejooksmisi ei toimu ja seejärel rahulikult edasi elada.

Muidu kõvad praktikud paistavad ise ka tegevat lihtsaid vigu, mis on omased teismelistele autoostjatele, kes ostavad änksu auto 19 tolliste ratastega ja siis esimese rehvivahetusega selgub, et raha jäi alles ainult hiina talverehvide jaoks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Niimoodi gaasipedaaliga mängides saab mootori töötemperatuuri ka 10 külmakraadiga kiiresti üles, kübemefiltri puhtaks juba 15–20 kilomeetriga ning ka sõidukiirus püsib selline (85–95 km/h), et mitte jääda jalgu teistele liiklejatele, sealhulgas veoautodele,” annab Tootsi konkreetsed juhtnöörid, kuidas GPF puhtaks saada võimalikult kiiresti ning liiklusohutult.
Lahedad asjad need rohelised asjad. Kõik ju puhtama atmosfääri nimel. Mida küll teeb kütusekulu (ja CO2 emissioon) sellise "gaasipedaaliga mängimise" peale? Ja kas kokkuvõttes see filter efekti omabki, kui selle käigushoidmiseks tuleb rohkem kütust põletada?

Ma ei imesta, et järjest rohkem on vandenõuteooriate uskujaid, kes arvavad, et maakera soojenemine on väljamõeldis, et Wall Street saaks meile mittevajalike asjade sundmüüki teha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sten1111 kirjutas: 01 Veebr, 2024 22:11 Võiks saada ise ja lihtsalt sund põletama panna dpfiga auto. Uuel sprinteril näitab menüüs dpf %. Oletame et hakkan Tallinnast Tartusse sõitma. Poolel teel vaatan et dpf on nt 85% täis ja tõenäoliselt enne Tartut ta siiski täitsa täis ei saa. Nüüd oleks vaja nuppu millega saan ta ise põletama panna kuna tean et paarkümend kilomeetrit on veel minna ja Tartus sees sõidan nädal aega ainult lühikesi otsi
Siin jääb asi mingite EL idioodikindluse direktiivide taha, mis seda tehas sulle ei paku - nimelt pisemgi võimalus, et idioot teeb midagi valesti, tähendab, et toode ei vasta EL idioodikindluse direktiividele. Imestan, et tavainimesele pakutakse veel müüa näiteks autovärve ja taolist professionaalseks kasutuseks mõeldut. Näiteks kummipaatide liim, mis reaalselt ka kinni liimib ning mida kasutavad paatide ehitajad, on rangelt keelatud eraisikule müüa. Eraisik ostku ehituspoest ühekomponentset "liimi", millega tuleb lapp lahti esimese sõiduga.

Ühesõnaga, tänases õigusruumis tuleb selline nupp sul ise panna ja hoida madalat profiili - seaduse silmis on tegu väljalaskesüsteemi omavolilise ümberehitusega. Vähemärgatavaga, aga siiski.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
olevtoom
Liige
Postitusi: 366
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Veebr, 2024 20:34 Lahedad asjad need rohelised asjad. Kõik ju puhtama atmosfääri nimel. Mida küll teeb kütusekulu (ja CO2 emissioon) sellise "gaasipedaaliga mängimise" peale? Ja kas kokkuvõttes see filter efekti omabki, kui selle käigushoidmiseks tuleb rohkem kütust põletada?
Mu pentsukal on tavaline maanteekulu 8 l/100 km. Viimasel tahmafiltri puhtakspõletamisel kasvas see 14 liitrini "sajale" ja protsess ise kestis enam-vähem 50 km. Mis tähendab, et roheluse nimel kõrvetasin kolm liitrit bensiini.
Kremli troll.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Veebr, 2024 20:26 Kuidas küll nr 1 kõva praktik suudab sellist jura ajada, arumaeisaa. Kui esimesed kuluvad kiiremini, võis ju auto alla enne ostmist kummardada ja veenduda, et tagumised polegi eriti kulunud ja naelad puha alles. Mõni ekstra kõva praktik ehk taipaks isegi mõnel kõrvalisel teel proovida ja veenduda, et mingeid tagaotsa ettejooksmisi ei toimu ja seejärel rahulikult edasi elada.

Muidu kõvad praktikud paistavad ise ka tegevat lihtsaid vigu, mis on omased teismelistele autoostjatele, kes ostavad änksu auto 19 tolliste ratastega ja siis esimese rehvivahetusega selgub, et raha jäi alles ainult hiina talverehvide jaoks.
Mis seosetu purtsatus see nüüd oli? Täitsa labiilseks tõmmanud?

Ma lihtsalt viitasin, et suht rott on osta ainult pool jooksu uusi rehve ja seegi panna esimesele teljele. Tagumised on kulunumad, seega enda autot juhitamatuks teha on suht rumal.
Tõsi, oma praegusele änksule autole ostsin jah ainult kaks 19-tollist rehvi. Sest teine sild on 18-tolline ja pidi täisjooksu jaoks kaks korda rott olema.. Tutikad naelad ja katsetuse mõttes just hiinakad - pole pidanud pettuma, pidamine ja kvaliteet väga hea, isegi üllatunud.

Praktik ütleb seda ka, et lihtsalt imelikke lahendusi proovinuna on tagumiste rehvide kvaliteet ja kulumisaste olulisem kui esimeste oma. Seda sõltumata veoskeemist. Läheb see tagumik ette nagu naksti, kui esiots paremini haagib. Kuigi jah, avalikus liikluses pole ekstremismi tahtnud katsetada, pigem suletud alal, ju siis ikka pehmovärk.
professional retard
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Üks põhjus miks ametlik soovitus paremad rehvid taha panna on see et otse puusse sõita on ohutum kui küljega. Keskmine lammas nkn sõita ei oska olgu talle see avarii ohutum. Ma ei saa aru miks seda külje loopimist nii äga kardetakse, kartke pigem alajuhitavust
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Ma tunnistan kohe et esiveolise autoga ma õigesti sõita ei oska kuigi olen aastaid sõitnud :)
Võib-olla kõvemad teoreetikud selgitaks et mida teha siis kui liiga ägedalt gaasi tallates sel külg ette läheb. Paar-kolm korda on nende aastate jooksul kurvis niimoodi juhtunud . Ma olen siis käigu madalamaks vahetanud ja gaasi põhja löönud ning ikka tee peale jäänud . See eeldab justnimelt et esiratastel oleks vägagi hea pidamine. Võib- olla on mingeid paremaid mõtteid (peale teeoludele vastava kiiruse valimise) ?

Seevastu tagaveolisega pole muarust selle külje loopimisega mingit probleemi. Juba Zigulist alates millega kunagi sõitma õppisin - no kui tagaiste hakkab juba juhist ettepoole jõudma on vähe ägedavõitu leil ja tuleks lapatsit järgi anda. Auto tõmbab enda kohe sirgeks.
Osad nelikveolised käituvad ka samamoodi. Ilmselt kaalukaotuse tõttu kui ees on igavene raske mootorikolakas ja tagaots kerge.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Ma eelistan ka tagaveolisi, sest just kopikaga sai sõitma õpitud, radiaalrehvid ja värk.
Esiveoline läheb lihtsalt sinna, kuhu tahab, kui libe on ja pidurdamine teeb asja hullemaks. Tagaveolist on minu meelest lihtsam kontrolli alla saada, kuigi jah, "spinn" tuleb kergemini.
professional retard
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Ise eelistan ka tagaveolist esiveolisele, hetkel küll nelikvedu ja rahul. Lamellidega saan vabalt toime igal pool, naastud vast oleks paremad aga ei viitsi seda kevadist rehvivahetust passida ja lamellidega müra ka väiksem. Miks akf KT uusi rehve ostes auto alla vaatab on arusaamatu, paremini pidavad, st uued lähevad alati taha. Ise vahetan alati neljakaupa. Ega mul peamurdmist polegi, ees ja taga on erinev rehvimõõt.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Probleem on lihtsalt selles, et esi- ja tagavedu nõuavad libedale sattumisel erinevaid tegevusi, millest mõned on üksteisele just vastupidised. Näiteks gaasi kasutamine ... :scratch:
Istudes ühelt veoskeemilt teisele, jääb sageli aju sinna eelmisele istmele... 8)

Aitaks liberada instruktoriga, kuid paljudele on see liiga kallis ja ülehinnatakse omaenda õppimisvõimet.
(Siinkirjutaja kuulub samasse rühma, kuid siiani on õnneks läinud ning mõne aastakümne praktikaga on midagi ka külge jäänud. Vist. :? )
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas: 02 Veebr, 2024 22:15
Ma lihtsalt viitasin, et suht rott on osta ainult pool jooksu uusi rehve ja seegi panna esimesele teljele. Tagumised on kulunumad, seega enda autot juhitamatuks teha on suht rumal.
Tõsi, oma praegusele änksule autole ostsin jah ainult kaks 19-tollist rehvi. Sest teine sild on 18-tolline ja pidi täisjooksu jaoks kaks korda rott olema.. Tutikad naelad ja katsetuse mõttes just hiinakad - pole pidanud pettuma, pidamine ja kvaliteet väga hea, isegi üllatunud.

Praktik ütleb seda ka, et lihtsalt imelikke lahendusi proovinuna on tagumiste rehvide kvaliteet ja kulumisaste olulisem kui esimeste oma. Seda sõltumata veoskeemist. Läheb see tagumik ette nagu naksti, kui esiots paremini haagib. Kuigi jah, avalikus liikluses pole ekstremismi tahtnud katsetada, pigem suletud alal, ju siis ikka pehmovärk.
Aga kui tagumised nägid välja nagu uued? Meie liuvälja laadsel külavaheteel proovisin, ei mingeid tagaotsa kuskile mineku probleeme ei ole. Ju siis on õigesti otsustatud. Sinu teooria kehtib siis, kui tagarehvid on ka tuntavalt kulunud, antud juhul polnud.

Tegelikkuses on muidugi asi veits keerukam kui lollidele mõeldud rusikareeglid, näiteks sõltub ka veoskeemist, kaalujaotusest jne. Tagaveolisele on tagumised rehvid paremad enamvähem kindel reegel. Muudel variantidel sõltub, ka sellest kui kulunud on allesjäävad. Näiteks neliveolisele panin ma kulunumad meelega taha, sest antud auto on libedas kurvis päris tugevalt alajuhitav, nüüd muutus neutraalseks.
Esiveoline läheb lihtsalt sinna, kuhu tahab, kui libe on ja pidurdamine teeb asja hullemaks. Tagaveolist on minu meelest lihtsam kontrolli alla saada, kuigi jah, "spinn" tuleb kergemini.
Oo taevas :shock: Äkki siin ongi see koht, et kõik rusikareeglid alati ei tööta, pane esiveolisele uued rahvid taha ja jäta kulunud juustud ette, siis "läheb kuhu tahab" veel hullemini (põhiliselt muutub rämedalt alajuhitavaks).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mart2 kirjutas: 03 Veebr, 2024 11:30 Probleem on lihtsalt selles, et esi- ja tagavedu nõuavad libedale sattumisel erinevaid tegevusi, millest mõned on üksteisele just vastupidised. Näiteks gaasi kasutamine ... :scratch:
Istudes ühelt veoskeemilt teisele, jääb sageli aju sinna eelmisele istmele... 8)
Aitaks liberada instruktoriga, kuid paljudele on see liiga kallis ja ülehinnatakse omaenda õppimisvõimet.
(Siinkirjutaja kuulub samasse rühma, kuid siiani on õnneks läinud ning mõne aastakümne praktikaga on midagi ka külge jäänud. Vist. :?
Elu on veel mitmevärvilisem - et näiteks nelivedu on veel kolmas (ja isegi neljas-viies variant). Igasugu "automaatsetel" nelivedudel on vaja tiba julgust, et libedal gaas peal hoida, sellisel juhul tekib võimalus tagaotsa libisemist gaasiga kontrollida, gaasi ehmatades maha lastes muutub selline auto rämedaks esiveoliseks, mis läheb vaat et otse. Pärisneliveolised nagu käsikastiga Subarud ja Audid alates A4-st käituvad jälle vähe teistmood, lahtise keskdifriga maasturid veel omamoodi.

Näiteks väga jube talveauto on Niva. Mitte roomamiseks, aga libedal sõitmiseks. Lahtine keskdiffer suunab jõu sinna, kus rattad rohkem kraabivad. Praktikas tähendab see auto visklemist. Pluss veel lühike teljevahe ja kõrge raskuskese - üks mu lapsepõlvetuttav on peab 30 aastat selle auto läbi taevastel maanteedel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

olevtoom kirjutas: 02 Veebr, 2024 21:58
Kapten Trumm kirjutas: 02 Veebr, 2024 20:34 Lahedad asjad need rohelised asjad. Kõik ju puhtama atmosfääri nimel. Mida küll teeb kütusekulu (ja CO2 emissioon) sellise "gaasipedaaliga mängimise" peale? Ja kas kokkuvõttes see filter efekti omabki, kui selle käigushoidmiseks tuleb rohkem kütust põletada?
Mu pentsukal on tavaline maanteekulu 8 l/100 km. Viimasel tahmafiltri puhtakspõletamisel kasvas see 14 liitrini "sajale" ja protsess ise kestis enam-vähem 50 km. Mis tähendab, et roheluse nimel kõrvetasin kolm liitrit bensiini.
Krt mu disla saab 10km hakkama tavaliselt.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline