klemm kirjutas: ↑05 Veebr, 2024 11:26
AMvA kirjutas: ↑05 Veebr, 2024 10:26
OLAVI kirjutas: ↑05 Veebr, 2024 9:21
Huvitav, et kui palju siinsetest autoomanikest teavad ja on oma auto kasutusjuhendist lugenud, et kuidas peab oma autot käivitama?
Et kas ja kuna peab käivitamise ajal gaasi- või siduripedaali vajutama.
Ka kaasaegsetel autodel on teatud juhtumil vaja starteri andmise hetkel hoida gaasipedaali või siduripedaali põhjas ja selle teadasaamiseks tasub lugeda oma auto kasutusjuhendit.
See, et tänapäevased manuaalid ilma sidurit alla hoidmata üldse käima ei lähe on tavaline nähtus ja seda teavad kõik ning see ei ole mingi raketiteadus.
Aga vot selle kohta, et millal peab gaasipedaali all hoidma (

) tahaks küll akf poolt viidet konkreetse auto konkrteetse kasutusjuhendi osale.
Andke nüüd andeks, a seda siduri vajutamist käivitamisel kuulen esimest korda. Tea kas olen 35 aastat valesti teinud või valede autodega sõitnud. Autosid omanud vähemalt 100 (hetkel kl kõigest 9) ja sõitnud igasugu erinevatega.
Aga inimene õpib kogu elu.
Euroopas müüdavate autodega ei sõideta mitte ainult külmas vaid ka mägedes, kus on õhk hõredam ja see tekitab omaette käivitusprobleeme.
Ühel Euroopa autotootjal oli juhendis soovitus vajutada käivitamisel siduripedaali aga järgmisel sama marki aga uuemal versioonil (EURO6) on juhendis kirjas, et "Sellel autol ei ole vaja käivitamisel sidurit vajutada". (Siinkohal ei ole tegu meerikamaa starteriblokeeringuga.)
Mitmel autol on olnud juhendis kirjas, et "kui mootor ei ole teise korraga käivitunud, siis vajutada enne starteri andmist gaasipedaal põhja (katkestatakse kütuse etteanne, ventileeritakse silindrid ja kuivatatakse küünlaid) ning peale ca 5sek mootori pöörlemist kergitada gaasipedaal poolepeale".
Lisaks olen lugenud hoiatust, et "Kui mootor viiendal katsel ei käivitu, siis blokeeritakse starter ja käivitamine 30 minutiks".
Kui raamatut ei ole, siis netist on tänapäeval leitavad enamike autode kasutusjuhendid ja igaühel on võimalik tutvuda oma auto eripäradega.
Näiteks Tesla kasutusjuhendis on kirjas, et "Ei tohi hoiustada temperatuuril -30C üle 24h" ja mitmetel Hiina e-autodel on kasutusjuhendis kirje: "Mitte kasutada autot ümbritseval temperatuuril alla -15C". (Seda viimast marki ei maini, sest see auto ei ole veel meie regioonis ametlikult müügil.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.