Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Akf davidsoniharald kirjutas: 05 Veebr, 2024 19:08 Siin me siis saame lugeda taktikalisest autokäivitamisest pärast lumise põllu rullimist...
Puzzle: Auto on lumine, lumehari paikneb autos ja kui ukse lahti tõmbad, imeb ukse vahelt vastassuunas liikuv õhk lume autosse kaasa. Kuidas lahendate? :D
EiTahaÖelda
Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 01 Mär, 2022 23:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas EiTahaÖelda »

Väino kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:36
Akf davidsoniharald kirjutas: 05 Veebr, 2024 19:08 Siin me siis saame lugeda taktikalisest autokäivitamisest pärast lumise põllu rullimist...
Puzzle: Auto on lumine, lumehari paikneb autos ja kui ukse lahti tõmbad, imeb ukse vahelt vastassuunas liikuv õhk lume autosse kaasa. Kuidas lahendate? :D
Võtan seina najalt tänavapühkimisharja ja tõmman suurema saasta maha. Sina vist tõmbad välja käsirelva ja teed ventilatsiooniavad, et õhk vähem liiiguks? Akna lahti jätmine aitaks ka.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud et tõmban kindase käega juhiuksele tihendite kohalt käelaba laiuse puhta. riba.
Oluline on et puhas osa ulatuks ka natuke ehk sõrmede jagu ukse piiridest väljaspoole.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 13:27
Kapten Trumm kirjutas: 05 Veebr, 2024 13:05
Naabri audi 80 läks käima, aga sidurit kohe lahti lasta ei saanud. Kas suri välja või liikus edasi.
Siis on autol midagi viga.
Viga võib olla ainult selles et käigukastis pole õli kunagi vahetatud ja see on -25 kraadiga enam-vähem tahke.
Kui siis auto käima panna ja sidur kohe või järsku lahti lasta suretab ülekoormus mootori välja. Või veab paks õli käigukasti veetavat võlli natuke kaasa ja autot edasi.

Õli tuleb ikka teinekord vahetada ja mitte kuulata müügimeeste lolli juttu mittevahetatavatest käigukasti või silla õlidest. Selline müüt on tekkinud sest esiteks ei tule tehase insenerile pähe et keegi autot üle 5 aasta kasutab ja teiseks : kui lugeda auto elueaks 5 aastat saab exeli tabelis hoolduskulud väiksemaks ja mingil hankel on see kõva sõna.
2010ndate aasta alguses võis see 80 juba 30a vana küll olla. Tollest ajast poolsünt/mineraal 25-30 aaastat hiljeb võib seal kastis võiks ollamuutunud küll.
Samas, võõras auto, võõras mure. Ei ole aega teiste pärast muretseda.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5341
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud...
Kodus on seina najal suurem hari...
Teistes kohtades olen, tavaliselt õhtul, jätnud käsiharja auto klaasipuhastajate, kapoti ääre piirkonda. Hommikul, vajadusel, on hea võtta või umbes nii.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Turist 47 kirjutas: 05 Veebr, 2024 21:16
Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud...
Kodus on seina najal suurem hari...
Teistes kohtades olen, tavaliselt õhtul, jätnud käsiharja auto klaasipuhastajate, kapoti ääre piirkonda. Hommikul, vajadusel, on hea võtta või umbes nii.
Muidugi kui kindla peale minna siis tõmba uks lahti ja viruta samal ajal jalaga ilge litakas vasta auto külge. Et turvapadja lahti lööks. Siis ei tule vastusurve tõttu mingit lund tuppa. See tahab muidugi natuke harjutamist et sünkrooni saada :)

Ja siin võib nüüd tekkida see kapteni mure et võib-olla turvapadi ei lähegi lahti kui on kiirus alla 30 km/t või mingid muud bürokraatlikud nõuded. Vanasti oli mersusid mille padjad ei töötanud siis kui kõik turvavõõd olid lahti. Süüde vist peab ka sees olema :scratch:
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:47 Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud et tõmban kindase käega juhiuksele tihendite kohalt käelaba laiuse puhta. riba.
Oluline on et puhas osa ulatuks ka natuke ehk sõrmede jagu ukse piiridest väljaspoole.
Sama siin. Mul lumehari taga põrandal. Teen tagauksele kindaga väikese ringi peale ja tõmban siis lahti ning saan harja kätte.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Veebr, 2024 15:28 Kui turvapadja põhjuseta väljalöömine suvalisel käivitusel oleks levinud probleem, küllap sellest oleks ka rohkem teada. Kas need pole mitte seadasi tehtud, et kuni kiiruseni 30 kmh on neid rakendav ahel katkestatud?
Kaitsesüsteem on ka pärast esimest avariid teatud aeg aktiivne, olenemata millise kiirusega ja kas üldse auto liigub.

Kaasaegsetel autodel on arvestatud, et kui kiirteel või mäest laskudes peale esimest lööki rakendub Airbägi süsteem ja püropadruniga lastakse autaku juhe klemmilt maha, et siis kuni 15 minuti (oleneb autotootjast ja kirjas remondijuhendis) jooksul on ülejäänud patjade süsteem valmis avanemiseks, kondensaatoritesse salvestatud energia abil.
Et vähendada ohtu kui juht on paugust sassis ja veereb mäest alla või kui keegi kiirteel seiskunud autole veelkord otsa sõidab.

Samal põhjusel peab pärast aku juhtmete autost lahutamist tegema "tehnoloogilise pausi" enne akujuhtmete uuesti ühendamist.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

kaupo51 kirjutas: 05 Veebr, 2024 21:50
vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:47 Ma olen puzzlet niimoodi lahendanud et tõmban kindase käega juhiuksele tihendite kohalt käelaba laiuse puhta. riba.
Oluline on et puhas osa ulatuks ka natuke ehk sõrmede jagu ukse piiridest väljaspoole.
Sama siin. Mul lumehari taga põrandal. Teen tagauksele kindaga väikese ringi peale ja tõmban siis lahti ning saan harja kätte.
Tuttav naizteraffaz kasutab lehepuhurit. On ilgelt rahul, auto on minutiga üleni puhas ning ei miskit harjaga vehkimist...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Ostsin endale ja naisele klaasikatte: https://www.motonet.ee/et/toode/913016/ ... uks-suurus
Katab peale tuuleklaasi ka esimesed küljeklaasid ja saab kohe sõitma hakata. No ok, katuselt ja kapotilt suure lume lükkamiseks on esikus ka põrandahari. Aga klaasikate on küll supermugav. Sai võetud spetsiaalselt konksudega, sest magneteid tuulega eriti ei usalda.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Some kirjutas: 05 Veebr, 2024 23:48 Ostsin endale ja naisele klaasikatte: https://www.motonet.ee/et/toode/913016/ ... uks-suurus
Katab peale tuuleklaasi ka esimesed küljeklaasid ja saab kohe sõitma hakata. No ok, katuselt ja kapotilt suure lume lükkamiseks on esikus ka põrandahari. Aga klaasikate on küll supermugav. Sai võetud spetsiaalselt konksudega, sest magneteid tuulega eriti ei usalda.
Ma ka kunagi noore ja rohelisena (vähemalt aastat 15 tagasi) soetasin sellise. Tulemuseks oli , et tuulega kraapisid need kummipaelad auto värvkatte ikka korralikult ära.
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Akf EiTahaÖelda kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:43
Väino kirjutas: 05 Veebr, 2024 20:36 Puzzle: Auto on lumine, lumehari paikneb autos ja kui ukse lahti tõmbad, imeb ukse vahelt vastassuunas liikuv õhk lume autosse kaasa. Kuidas lahendate? :D
Võtan seina najalt tänavapühkimisharja ja tõmman suurema saasta maha. Sina vist tõmbad välja käsirelva ja teed ventilatsiooniavad, et õhk vähem liiiguks? Akna lahti jätmine aitaks ka.
Mul töötavad ainsad käsirelvad ainult siis kui piisavalt soe on, CO2 ei taha külmaga aurustuda. Akent ka ei raatsi lahti jätta - lumi, sinder, trügib sisse julgemalt kui lumise ukse avamisel. Tundub, et see kindaga pühkimine jääb kõige mõistlikumaks vahendiks (kui väljaspool autot parajasti harja käepärast pole).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas: 05 Veebr, 2024 17:05
Ma imestan hoopis Kapten Trummi kommet autot ukseprao vahelt käima panna. See eeldab siis et pargitakse käik väljas ja ilma käsipidurita?
Ma teen küll ka gümnastikat ja ei istu täpselt instruktsiooni järgi rooli taha. Talvel lihtsalt röötsakile sisse nii et mõlemad jalad välja jäävad. Siis löön parema saapa vastu vasakut lumest puhtaks, vajutan puhta jalaga siduri alla ja käigu välja (või piduri sest automaatkastiga muidu käima ei saagi), panen auto käima ja lähen õue tagasi lund rookida.
Riided pole ju lumised kui auto juurde ei tulda end üle põllu rullides.
Trummi meetod on ikka kraad kangem , arvestades et süütelukk on paremal ja sinna annab küünitada. A eks ma ole juba vana ka.
Või on Trummil emb- kumb , kas Lada või Porsche, vasakpoolse süütelukuga :)
Sul on vist kasvuga siis probleeme, mina oma 193 cmga ulatun uksest istmepadja kohale kummardudes nii käigukangi, käsipidurikangi kui paremal asuva süütelukuni. Vähemalt sõiduauto ja sõiduautopõhise kaubiku puhul.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Some kirjutas: 05 Veebr, 2024 23:48 Ostsin endale ja naisele klaasikatte: https://www.motonet.ee/et/toode/913016/ ... uks-suurus
Katab peale tuuleklaasi ka esimesed küljeklaasid ja saab kohe sõitma hakata. No ok, katuselt ja kapotilt suure lume lükkamiseks on esikus ka põrandahari. Aga klaasikate on küll supermugav. Sai võetud spetsiaalselt konksudega, sest magneteid tuulega eriti ei usalda.
Sõidust tulekul tuleb auto salong kiiresti maha jahutada et soojale esiklaasile ei kondenseeruks niiskus, mis miinustega jääkoorikuks külmub. Koduhoovis paariks minutiks uksed lahti aitab küll, kui nii ei saa siis aknad ülevalt sent-poolteist praokile ning hommikuseks tulemuseks on jäävaba esiklaas. Proovitud ja toimib.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

See varemkirjeldet teema võimalikust airbagi vallandumisest auto käivitamisel on puhtalt autotehnikute teema, kes on auto kallal oma teadmisi rakendanud, menüüdes kolanud ja elektrit näppinud. Igati mõistlik siis rooli taga istuda kuna ei või kindel olla oma tööde tagajärjes. Peale silla valmimist on selle projekteerinud insener ka esimene kes koormustestimisel silla alla aetakse. :D
See et tavakasutajal hommikul lumehanges auto käivitamisel padja võib lahti lüüa on miskit sellist, mida pole kunagi kuulnud et oleks juhtunud (ei klientide ega kindlustajate poolt) ning pole ka ühelgi auto kasutajajuhendis näinud nõuet istuda rooli taga käivitamisel. Pigem on pedaalid tehtud lülititega nii et muudmoodi lihtsalt ei saa tuld kolvi peale.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist