Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Kõrvaltänavad? Ma jõuan Liivalaial liigeldes vist mitu maili valmis toksida…
Tallinna linnavalitsus on otsustanud, et piirkiiruste alandamine toimub järk-järgult ning 2024. aasta jooksul on kavas kogu Tallinna kesk- ja südalinn muuta 30 km/h alaks, erandiks vaid magistraaltänavad, kus jääb lubatud kiiruseks 40 km/h. Jaanuarikuus vähendati lubatud sõidukiirust Liivalaia tänaval, mis on üks pealinna tihedama liiklusega tänavaid.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Runkel kirjutas: 12 Veebr, 2024 23:22
Üks küsimus küll lisaks: kas te kuival ja soojal ajal harrastate mingit kõvemat kuivatamise kuuri kah. Kummimatid välja, uksed lahti ja päev tuuldumas.
Kuiv ja soe ei kuulu tingimata kokku. -20 kraadiga on veebruaris juba kuiv ja võib vabalt autot tuulutada. +20 kraadiga augustis võib jälle olla nii niiske et selline tuulutamine ajab auto hoopis hallitama :): Lihtlabaselt teoretiseerides mahub sooja õhku rohkem vett ja alates juulikuust on seda selgelt tunda.
Ma olen mõnikord mootorrattaga sõitnud ja augustiöös on püksid 100 kilomeetriga läbimärjad ja kindad vettinud kuigi taevas on täiesti selge ja päeval 25 kraadi sooja. Maikuus seevastu pole häda midagi, ei võta isegi klaase uduseks.

Ega sellise loomuliku õhuniiskuse vastu tuulutamine eriti ei aita. Kui soe on siis niiskuses hakkavad igasugused eluvormid tekkima ja neid olen ma vahel osonaatoriga ära lõpetanud. Kunagi ostsin Motonetist sellise seadme. Teeb hapnikust osooni, see on kordades kangem kraam kui kloor. Kui autot desinfitseerida siis terveks ööks pole vajadust tööle jätta sest ta ei tekita sugugi rohkem osooni kui selleks vajalikku hapnikku kätte saab. 15 minutist on küll et igasugused hallituslõhnad ära kaoks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kõik matid sõidavad mööda autot ringi kui nad põranda küljes kinni ei ole. Selline vahvelmatt käib samuti nagaga põrandale kinni ja kui ta on nii nagu pildi peal jookseb vesi nagunii läbi kinnitusaugu (tagaservas vasakul) mati alla.
Rensi matid sõidavad samuti mööda põrandat, neil polegi kinnitusi. Mulle nad eriti ei meeldi sest kui juhi matt on liiga taha liikunud jääb kõrge esiserv tihtipeale pedaali alla ja segab juhtimist.
Rensi mattide all on sellised teravad nagad, mis haagivad end põrandavaiba sisse. Pluss need on ikka väga täpselt tehtud. Ringi sõidavad siis, kui pole õige matt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 13 Veebr, 2024 9:24
Kõik matid sõidavad mööda autot ringi kui nad põranda küljes kinni ei ole. Selline vahvelmatt käib samuti nagaga põrandale kinni ja kui ta on nii nagu pildi peal jookseb vesi nagunii läbi kinnitusaugu (tagaservas vasakul) mati alla.
Rensi matid sõidavad samuti mööda põrandat, neil polegi kinnitusi. Mulle nad eriti ei meeldi sest kui juhi matt on liiga taha liikunud jääb kõrge esiserv tihtipeale pedaali alla ja segab juhtimist.
Rensi mattide all on sellised teravad nagad, mis haagivad end põrandavaiba sisse. Pluss need on ikka väga täpselt tehtud. Ringi sõidavad siis, kui pole õige matt.
Trumm, ei mõtet oma valikud valimatult taevasse kiita.
On mul ka kunagi olnud need Rensi matid ja ma tean väga hästi, kui halvad nad on. Tee mulle oma mattidest pilt, kui väljas on -20 kraadi ja ma tahan näha, kui hästi sul see matt seal paigal püsib :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vähe tead siis. Minul on justnimelt Volvol talveks Rensi matid ja peale mainitud raskuse tagumise mati kättesaamisel nimetatud probleeme ei ole. Antud raskus aga pole matist, vaid ukseavast.

Originaalmatid on tekstiiliga kaetud, kummipõjaga, talveks sobimatud, kuna see tekstiil läheb seal kummi peal ligumärjaks, jäätub ära (sõitu alustades pedaalide alune libe) ja pärast muidugi märg, siis on ööga aknad seest härmas jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 13 Veebr, 2024 10:00
Originaalmatid on tekstiiliga kaetud, kummipõjaga, talveks sobimatud, kuna see tekstiil läheb seal kummi peal ligumärjaks, jäätub ära (sõitu alustades pedaalide alune libe) ja pärast muidugi märg, siis on ööga aknad seest härmas jne.
Nii palju sa siis ka tead.
Volvo pakub kahte tüüpi originaalmatte: tekstiilist ja kummist. Kummist mattidel on see tekstiilist osa väga väike ja kuivab kiiresti.

Kas Rensi mattide peal olev vesi ei külmu öö jooksul ära või?
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

No sõidad senikaua kui vesi mati peal ära aurab, lihtne.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rensi mattidele seda vett eriti ei jäägi, kui sõidust tulles välja kallata ning kui midagi külmub, siis tuleb matti korra vastu saapanina või äärekivi lüüa, misjärel jää sealt mustrite vahelt eemaldub.

Viga nende mattidega on põhiliselt selles, et neid pakutakse autole mingist teatud vanusest, ma uuematega pole eksperimenteerinud, aga mingi 10+a vanusele on täiesti olemas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

P2 XC70 originaalmatid on muidu sellised.
Pilt
Need augud on põrandakinnituse "seente" jaoks.
Tegu on univarsaalmattidega, selle pehme vaiba all on tegelikult korralik (kuid nats vedelavõit) kummist kauss-matt.
Minu kogemusest talveks vähekõlblikud, panin need Rensi matid otse nende peale ja kuna see "kaus" on nats väiksem kui põrandal vaibas olev, siis fikseerusid pea ideaalselt.

Muidu väga mõnusad pehmed ja hea kvaliteedimuljega asjad, aga talveks ei kõlba, see vaipkate on hirmus paks ja kuivab visalt, tuppa ahju kõrvale kuivama pannes pole hommikukski kuivad. Ja isegi peetuna on hinnad täitsa krõbedad (nii 100 eur komplekt), uuest vist ei hakka rääkimagi. Mul on samasugused liivakarva, määrduvad hästi - kuid on muidugi ka pestavad.

Rensi mattidel on nende "seente" kohal muidu selline kõrgem koht, mis teoorias nagu hoiab, aga tegelikult mitte.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 13 Veebr, 2024 10:24 Rensi mattidele seda vett eriti ei jäägi, kui sõidust tulles välja kallata ning kui midagi külmub, siis tuleb matti korra vastu saapanina või äärekivi lüüa, misjärel jää sealt mustrite vahelt eemaldub.
...
Hommikul, enne sõidu alustamist on porivanne lihtsam välja võtta, sest jää ei loksu autosse.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Seda jääd ei pruugi hommikule vannis enam ollagi sest vesi auras õhtuga ära ja ladestus hommikuks klaaside peale.

Varasemast panin tähele et Trummil on võimalus autot vooluvõrku üherndada, mootorit eelsoojendada ja akut laadida. Muteada ei ole kosmosetehnoloogia mootorisoojendusele lisaks ka salongisoojendus panna. Vastavad juhtmekolmikud on täitsa vabamüügil.
Meil on töö juures ilma kellata pistikud, kõigile autodele pannakse kohe rooli tagant välja astudes juhe külge ja selle otsas on nii jahutusvedeliku, õli kui salongisoojendus. See viimane on 1-1,5 KW Defa puhur. Töötab pidevalt ja mõnel puhul jääb terveks nädalavahetuseks käima.
Niiskuse ajab ka muidugi autost välja.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Töö juures on ainult ja tööautol. Isiklikule panekuks võtan esialgu hoogu (vaimselt). Mustamäe majade vahel muidugi ei saa, hommikuks on Defa juhe kindlalt ära varastatud (kui selline koht teha). Tööl mõnikord seisabki hommikust õhtuni - aga põrandamatte see päriselt ära ei kuivatagi (mul on kõige suurem 2,2 kW puhur), salong suur kahh.

Sellel, mida ma soojendan, on täismäng Defat peal, plokisoojendus, laadimine, salongipuhur, kujutan umbes ette.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 13 Veebr, 2024 22:12 Seda jääd ei pruugi hommikule vannis enam ollagi sest vesi auras õhtuga ära ja ladestus hommikuks klaaside peale. ...
Meil on töö juures ilma kellata pistikud, kõigile autodele pannakse kohe rooli tagant välja astudes juhe külge ja selle otsas on nii jahutusvedeliku, õli kui salongisoojendus. See viimane on 1-1,5 KW Defa puhur. Töötab pidevalt ja mõnel puhul jääb terveks nädalavahetuseks käima.
Niiskuse ajab ka muidugi autost välja.
Millise füüsikalise protsessi tulemusena suudab üks elektriline küttekeha niiskust õhust "välja ajada"?
Võõra raha eest võib ju võõra masina salongi nähtavatelt pindadelt vett õhku aurutada aga see ei muuda füüsikaseadusi ja lühendab kere eluiga.

Suletud salongi siseõhku aurustatud vesi kondenseerub kabiini kõige jahedamatel pindadel, mis autos on polstrite taga asuvad välisõhuga kokkupuutuvad metallist kerepinnad (ukseplekkide sisepind + katuse alumised ääred.)
Kes ei oleks imestanud, et kuidas mõnel päris kobedal autol on uksed ja katus seest poolt välja aukikuks roostetanud?

Vanasti, kui toodeti lihtsama elektriskeemiga autosid, siis salongisoojendi ja akulaadija paigaldamisel lisati kohe paigaldusjuhendi järgi relee, mis lülitas soojenduse ajaks tööle salongiventilaatori, et niiske siseõhk väljaventileerida.

Kui on vändaga aknad, mis võimaldavad jätta tagaaknad 5mm avatuna, siis paigaldades tagaaknale aknasirmid (tuulesuunajad) toimub aknaid poikvel hoides loomulik ventilatsioon, mis kuivatab salongiõhku.
Pilt
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina jätan aknad kergelt praokile, et õhk liikuma pääseb. Muidu on päeva jooksul sulaveest mattidel saanud kontentsvesi esiklaasil.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Ma ei saa aru, kust teil see vee probleem tekib.

Kasutan autot igapäevaselt täpselt samades oludes nagu kõik siin Eestimaal. Pole kordagi vaja olnud vett mattidelt välja valada, pole probleemi seest uduse esiklaasiga. Pole vaja mingit lisaseadmeid ja imetrikke, et autot seest kuivatada. Kusjuures mul satuvad ka tihti pagasiruumi lumised talispordivahendid.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Tegelane5 ja 2 külalist