Tegelane5 kirjutas: ↑22 Juun, 2024 9:01
vanahalb kirjutas: ↑22 Juun, 2024 6:19
Niimoodi on siis kui kasutatakse automaatikat või on isemoditud tuled.
Mäletatavasti oli ka Eestis periood kus ülevaatusel nõuti et koos mootori käivitamisega peavad lähituled süttima. See oli veel enne kui päevatuled massidesse läksid. Elektroonikud said tööd ja leiba ja ametnikud automatkajatelt sõimata sest mitte igas riigis ei tohtinud siis päeval tuledega sõita.
Selliseid autosid võib veel käibel olla.
Minumeelest ülevaatusel ei ole nõutud automaatselt süttivaid lähi või päevatulesi. Vbolla kehtis(b) see nõue uutele müüdavatele autodele? Sest sarnast "automaatikat" (relee lülitab süütega kohe lähi tuled põlema) olen kohandud 2000 alguse uuena Eestis ja Soomes müüdud autodel.
Õigesti paigaldatuna selline süsteem peab parktuledele lülitates lähituled välja lülitama. Põhjusmõtteliselt oleks saanud siis parktuledega sõita riikides kus päeva- või lähituled päeval põlema ei pidanud. Keelab üldse seadus parktuledega sõitmise sellistes riikides? Kindlasti aga segab see vähem oludes kus kõik ilma tuledeta sõidavad.
Mitte ei nõutud "süttimist süüte sisselülitamisel" vaid "
kui sõidutuled (lähi, udu) süttisid süüdet sisse lülitades, siis pidid süttima ka ääretuled" ja kõige kindlam oli ülevaatuseks "isetehtud" tulede automaatika välja lülitada.
Algusaegadel ei olnud saada lisatuledena autode päevatulesid (tähis klaasil "RL") ja seepärast lülitati põlema päevatuledena sõidutulesid (lähi-, udutuled) aga sõidutuledega koos peavad süttima ka ääretuled.
Kui autole paigaldati lisatuledena "RL" tähisega päevasõidutuled, siis ei olnud ääretulede süttimise vajadust aga sõidutulede süttides pidid kustuma päevatuled.
Kuna tollel ammusel ajal maksis "õigesti paigaldamiseks" vajalik päevatulede moodul kuni 2000EEK, siis enamusele autodest paigaldati tulede automaatikat lihtsamalt ja odavamalt, mis pahatihti ei taganud tulede automaatika nõuetekohast toimimist ja sellest tekkisidki probleemid.
(Kuna Jaapanlaste tulede toide erineb oluliselt muu maailma autode skeemist, siis Jaapani autod kippusid eriti hästi süttima iseleiutatud tuledeautomaatika paigaldamisel.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.