Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

Olen ka ühte sellist paari aastaga ligi 500k sõitnud taksot lähemalt uurinud. Sellised läbisõidud saavutatakse kahe või mitme juhiga, ehk siis katlas on kogu aeg tuli sees. Kusjuures auto nägi sealjuures veel vägagi viisakas välja ja sõitis hästi. Teatud kohad nagu rool ja juhiiste olid kulunud küll aga ei midagi hullu... kui keegi oleks sealt 100k maha kerinud, oleks mind vabalt ära petnud. Suuremad takso (või autorendi) firmad kleebivad kogu auto kilega üle ning värvkate võib sellise läbisõidu juures veel ka väga korralik olla.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Aga see "taksoteenuse"-auto ongi ju töötegemiseks, mitte munemiseks. Autol oma hooldevälp-reeglid ja inimeste jaoks oma töökorrareeglid. Saab ühel tondil aeg täis, läheb teine sanga. Masin on ostetud teenimiseks, mitte seismiseks. Ja ma lihtsalt ei kirjutanud, et ka need Pariisi-autod nägid selle kõige juures väga viisakad välja. Lihtsalt kiled maha võetud ja auto ära pestud.
P.S. Ja juba ei-tea-kui-vana-rahvatarkus: Kui katel on pidevalt tuline, siis kestab ka mootor kauem. Külmkäivitusi ju peaaegu ei ole.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kõik õige, kõige rohkem kulutab mootorit külmkäivitus ja külmalt sõitmine. Kui mootor on töösoe, siis kulub ta väga vähe.
Üks külmkäivitus pidi olema 500 km läbisõiduga võrdne või nii.

Taksodest, 90ndatel olid Järve mersu keskuses tunnistajaks ühele konfliktrle taksojuhi ja teenindaja vahel, kes keeldus 4 kuud vana auto piduriklotse garantiikorras vahetamast (kulumise tõttu). Taksojuht oli püha viha täis, et mersu nii vilets auto. Läbisõit selle nelja kuuga oli kriips üle 80 tuhande.
W210 200D oli.

Takso puhul pidi sõltuma auto seisukord ka sellest, kus on sõidetud. Lääne suurlinnades on lennujaam enamasti kaugel eemal ja need otsad annavad kõvasti kilomeetreid. Linnasõit ei ole nii hea, kulutab rohkem veermiku, käigukasti jne. Tallinna linnasõit kulutab kõvasti veermikku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 22 Aug, 2024 20:53 Üheksakümnendatel oli mul üksvahe kindel sissetulek taksistist naabrimehe diiselmersu käima tõmbamine ennem kui ta õhtul tööle läks. 25 krooni iga kord. Mootor oli kohvi. Pärast tegi kapremondi ja hakkas ise käima minema.

Meie peres oli ka üks igikestva diisliga mersu kaubik, millel läks kolb katki kuskil 300k juures. See kolb vahetati koos hülsiga uue vastu aga 100k hiljem oli aeg ülejäänute käes. Aiaäärde jäi vist kuskil 500k läbisõidu juures.

Niipalju siis diiselmersudest, mis "miljoni" ja "isalt pojale" kestsid.
Kui sa neid autosid pole Eestist uuena ostnud, siis ei maksa nii suuri sõnu teha. Sellistel autodel oli tavaline, et saksals läksid need platsile kuskil 500 tuhandese läbisõiduga (kui hakkas esimesi remonte tahtma), Eesti ärikas keris sinna "10a auto kohta normaalse 180 000 ette" ja ostja kirus pärast. Kui auto oli läbi käinud Leedu "automeistrite" käest, siis võis veel hullem olla, "kapitaalremont" jne.

Saksamaal lihtsalt ei ostnud toona keegi diiselautot, kui aasta läbisõit palju alla 50 000 jäi. Selliste autodega sõideti igal hommikul 300 km tööle ja õhtul 300 km koju. 250 tööpäeva aastas, 150 000 km aasta läbisõit, ilma mingi taksota.

Selliste asjade tõttu taolised kogemused tekivadki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enkus kirjutas: 23 Aug, 2024 9:09
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?
Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:34
davidsoniharald kirjutas: 22 Aug, 2024 20:53
Niipalju siis diiselmersudest, mis "miljoni" ja "isalt pojale" kestsid.
Kui sa neid autosid pole Eestist uuena ostnud, siis ei maksa nii suuri sõnu teha. Sellistel autodel oli tavaline, et saksals läksid need platsile kuskil 500 tuhandese läbisõiduga (kui hakkas esimesi remonte tahtma), Eesti ärikas keris sinna "10a auto kohta normaalse 180 000 ette" ja ostja kirus pärast. Kui auto oli läbi käinud Leedu "automeistrite" käest, siis võis veel hullem olla, "kapitaalremont" jne.

Saksamaal lihtsalt ei ostnud toona keegi diiselautot, kui aasta läbisõit palju alla 50 000 jäi. Selliste autodega sõideti igal hommikul 300 km tööle ja õhtul 300 km koju. 250 tööpäeva aastas, 150 000 km aasta läbisõit, ilma mingi taksota.

Selliste asjade tõttu taolised kogemused tekivadki.
Jutt oli ikka ju et "isalt-pojale" ja "miljonine läbisõit"? Sellise kestvuse juures see sada või paarsada tuhat maha kerida ei tohiks erilist vahet teha. Aga ju siis olid spidod juba teisel või kolmandal ringil.

Bolti sõidavad enamus rendi autodega. Toyota hübriid gaasi seadmega pidi kulutama 22 eurot 600 kilomeetri läbimiseks.
Viimati muutis davidsoniharald, 23 Aug, 2024 20:46, muudetud 1 kord kokku.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:21 Taksodest, 90ndatel olid Järve mersu keskuses tunnistajaks ühele konfliktrle taksojuhi ja teenindaja vahel, kes keeldus 4 kuud vana auto piduriklotse garantiikorras vahetamast (kulumise tõttu). Taksojuht oli püha viha täis, et mersu nii vilets auto. Läbisõit selle nelja kuuga oli kriips üle 80 tuhande.
W210 200D oli.
Ei vahetata garantiiajal läbikulunud klotse-kettaid garantiikorras ka üheski teises teeninduses - lihtne kulumaterjal. Üldjuhul on sellised garantiialla mittekuuluvad asjad auto dokumentatsioonis ka kirjas.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39 Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Saan väita, et autode kasutusaja 5 aasta jooksul sõideti 90-ndate lõpus/2000-te alguses suures taksofirmas 2-meheliste vahetustega kellale valdavalt 350-450k vahele jäävad numbrid. Viimane number ka suurte eranditega. Midagi ei keritud, õiged läbisõidud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39
Enkus kirjutas: 23 Aug, 2024 9:09
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?
Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Tänapäeval ei oma taksofirma ühtegi autot. Kõik on juhtide käes rendis
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Walter2 kirjutas: 23 Aug, 2024 20:54
Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39 Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Saan väita, et autode kasutusaja 5 aasta jooksul sõideti 90-ndate lõpus/2000-te alguses suures taksofirmas 2-meheliste vahetustega kellale valdavalt 350-450k vahele jäävad numbrid. Viimane number ka suurte eranditega. Midagi ei keritud, õiged läbisõidud.
Kui hodod oli eranditult kuni 99999 km?! Selliseid oli vaja vaid siis kerida, kui ole vaja benss "maha kanda" ja pihta panna. Ja neid keriti ikka isuga, igal "tegijal" oli autos mootor, mis ühendus spidotrossiga.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Eeee.... Miks taksojuht peaks spidot kerima? See peaks tal ju taksomeetri näiduga kuidagi seoses olema. Et teavitab ülemusi, et sõitsin 5000km aga taksomeeter ütleb, et arvestatud ainult 500km?
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

sass2401 kirjutas: 24 Aug, 2024 17:43 Kui hodod oli eranditult kuni 99999 km?! Selliseid oli vaja vaid siis kerida, kui ole vaja benss "maha kanda" ja pihta panna. Ja neid keriti ikka isuga, igal "tegijal" oli autos mootor, mis ühendus spidotrossiga.
See oli vene ajal nii kui autod kuulusid riigile/taksopargile. Peale erastamist/iseseisvusajal käis taksojuhtide lisateenistus veidi rafineeritumal moel.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Some kirjutas: 24 Aug, 2024 17:54 Eeee.... Miks taksojuht peaks spidot kerima? See peaks tal ju taksomeetri näiduga kuidagi seoses olema. Et teavitab ülemusi, et sõitsin 5000km aga taksomeeter ütleb, et arvestatud ainult 500km?
Igasuguseid variante oli. Spido tross oli mõlemast otsast plommitud ja plomme ikka kontrolliti. Kuid see ei tähendanud, et ei keritud. Vajadusel oli lisavarustusena ka plommitangid.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Nujah, aga siis peaks ju taksomeetrit ka kerima? Ei saa ju öelda, et tegin 2000km kuus tühisõite ilma kliendita.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Võimalik. Veokijuhid ka kerisid ja bensiini ikka jagus. Ka mina ostsin.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist