Nende suurte läbisõitudega ja igikestvate vanakooli raudade jaoks on eraldi nimetus olemas - survivorship bias. Vanade autode kontekstis ilmneb siis, kui inimesed ütlevad: "Nad ei tee autosid nagu vanasti", kiites "kuldajast" (80ndad) pärit autode vastupidavust. See jätab aga tähelepanuta asjaolu, et enamik selle ajastu halvasti ehitatud autosid on juba lagunenud ja vanarauaks läinud. Säilinud klassikalised autod on hästi hoitud või paremini ehitatud mudelid, mis annavad väära arusaama, et kõik selle ajastu autod olid vastupidavamad kui kaasaegsed. Kehvemad autod unustatakse.
Miks ei räägita siis, et vaat kus kõvasi Opeleid ehitati või et kurat, Sierraga pool milli pole probleemi. Kõik algab ikkagist hooldusest, hooldusest ja hooldusest. Aga hooldus on üleliigne kulu, mida omanik omale lubada ei saa, sest niigi on kõik kulud, mis palk katab, ära optimeeritud. Hoia sa selle eest, et kui peaks iga 10 000 km tagant käima õli (ja filtrit!) vahetamas. Siis väike Toomas ei saagi see aasta omale uut elektritõuksi jõuludeks, sest vanematel pole raha seda järelmaksu maksta, kuna peab ju autot hooldama

Prioriteetide küsimus.
Aga tõesti, variserlik on ka ajada rohejuttu (taaskasutuspoed, kaltsukad, pandipakendid, prügi sorteerimine), ise samas iga 3-5 aasta tagant uut autot liisides, rääkides kui roheline on see uus. Jah, CO/NOx on uuel tõesti väiksem (lokaalne saastamine), aga tootmiskulu on kordades suurem (globaalne saastamine). Ja mida uut siis iga 3-5 aasta tagant tehakse? Ikka rohkem ja rohkem mingit mõttetut nänni topitakse autodele juurde (parim näide oleks nuppudeta kliima, no halloo, mõistus, tule koju, selmet nuppu vahetada, läheb terve ekraan/konsool vahetusse), aga revolutsioonilist pole nagu miskit välja tuldud, et see nüüd must have oleks oma 2020 aasta auto vaja 2025 aasta mudeli vastu vahetada.
Ainuke mõjuv põhjus ära vahetada ongi püsida liisinguree peal, et sissemakstava auto väärtus ei kahaneks liigselt ja püsikulu liisingu + kaskokindlustuse + tavakindlustuse näol püsiks ühtlases joones majandusega ja palgaga.