Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Sept, 2024 10:06
AMvA kirjutas: 26 Sept, 2024 9:43 Su jutust jääb küll mulje, et sa pole elu sees krokodillidega käivitanud või on sul olnud mingid üliviletsad krokodillid.
Ma olen seda oma elu jooksul ikka kordi teinud ja mitte mingit sinu kirjeldatud kohendamist pole vaja olnud. Alguses kohe korralikult külga ja käima.
Ma kustutasin selle viisakuse pärast eelmisest postist ära, aga mul tekkis just see küsimus, et kas su viimane käivitamine jäi juba paljude talvede taha?
Mul on tööl suur laadija, millega laaditakse ka veoautosid ja käivitatakse. Selline, mis maksab poest 1000+ eurot. Ka seal sõiduauto käivitamisel peab üks mees käivitamise ajal krokodille hoidma/kohendama, kui teine võtit keerab. See ei ole mingi alibaba hiina käivitusabi, antud masin võimaldab laadimisvoolu vist 100A ja käivitusvoolu vist 500A. Seade kaalub mingi 30 kg äkki ja veeretatakse ratastel. Sellisel seadmel ei ole mingeid viletsaid krokodille.
Eelmine talv käivitasin Ehituse ABC parklas ära koolnud akuga hädalise autot oma NOCO-ga.
Nii et kogu su jutt on jälle, khm, tüüpiline Trummi jutt. Hea veel et GAZ 52 õppesõitu teemasse ei lisanud.
Viimati muutis AMvA, 26 Sept, 2024 11:07, muudetud 1 kord kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

mart2 kirjutas: 26 Sept, 2024 9:40
vanahalb kirjutas: 25 Sept, 2024 14:41 12-ga peaks pinge ikka algama. 11,7 pigem ei jätku kui diisel on. Bensiinimootorile on vähem tarvis.

120 km laeb auto tühja aku vabalt ise ära sest auto enda generaator on tänapäeval nii 90-120 amprit. Ma ole täiesti tühja akuga auto käivitusabiga käima pannud ja lasknud koha peal nii 20 min käia või 30 km sõitnud. Täiesti piisav on täislaadimiseks olnud.
...
"Tarbija kogemus" ...
Aastaid tagasi - (diisel) Avensisel 7 a. peal tehaseaku. Töötas iga päev nagu kulda, kuid ühel eriti külmal hommikul ei käivitanud. Kutsusin töökaaslase appi ja proovisime käima tõmmata - piisas paarikümnest meetrist jäisest teest ja laulis nagu linnuke! Igaks juhuks läksin siiski töökotta kontrollima. Sõitsin veerand tundi ja kui kohal olin, siis löödi mõõdik külge - täituvus 100%, mahtuvus ... praktiliselt null... :scratch:

Lihtsalt loota, et laeb ennast tühjalt kindlasti täis, on ilus, kuid riskiga. peab vist vahepeal aku "tervist" ka kontrollima! :lol:
Just praegune isiklik augustilõpu kogemus: Originaal- ja kallis jne Bosch L-seeria aku L5 013. See kaalu poolest raskem, ikka see korralik, mitte mingi "odav lubi-aku" (kaltsium). Kolm aastat sai nüüd täis ja järsku hakkas augustis ära vajuma, laadisin, vaatasin jne nagu ikka- kuu lõpuks kutu, surnd. Testri panin peale- tulemus: aku "tervis" olematu, mingine paarkümmend % ainult ... käivitusvool 300 tuuris, laetuse tase üle 90%. Andmed kõiguvad. Peale laadimist korraks sain isegi mingiks paarikümneks minutiks "tervisenäitajad" üles 100% peale, laetus ka 100%, aga käivitusvoolu ikkagi üles ei saanud, 500A korraks oli, poole tunni pärast jälle kutu. Nägin vaeva ja kaane kiskusin maha, noh-et-äkki on mõni pott lihtsalt vigane või kuumaga kuivaks tõmbanud, noh-et äkki ikkagi ei ole "nn kvaliteetaku" niimoodi üheselt ja lootusetult otsas, aga ohei, aku ühtlaselt kutu, surnd. Aeg otsas. Ilus ja viisakas kolme aasta vanune Boschi L5 013 aku tervikuna täiesti kutu.
Pettunud, kurb ja löödud.
Läks uus aku peale.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Teoorias krokodillide panek- noo kiva küll...
Tegelikkuses on nüansse, harva saab ka korraliku krokodilli kindlalt akuklemmile kinnitada. Ei pääse ligi. Akuklemmi ja juhtmeotsa küljes on tänapäeva 152 asja, pürotehniline akuklemmi vabastamise seade või paremal juhul kiirkinnitus hoovaga, mingid lisajuhtmete klemmid jne.

Minu Volvo näiteks saab juhtmed kapoti all kinnitada kapotialuse plussklemmi külge, mida etendab 8 mm polt kuskil plastkorpuse sügavikus, mõned juhtmed küljes. Miinuse saab panna ainult mootori tõstmisaasa külge. Aku ise on pagassi põranda all nii kinni ehitatud ja nõuab ligipääsuks padrunvõtmeid, mida vaevalt pagassis on jne. 8 mm poldiots krokodillide vahe, no ei juhi selline ühendus mingeid sadu ampreid, ainult üks sädemepilv tuleb.

Gaz-52, kui jutuks tuli, ei vaja mingit täku andmist. Kui akus on vähegi voolu sees (starter enam ei mõikagi) käivitub väga lihtsalt vändast, mina õppisingi sõitma autoga, mida starteriga käivitada ei saanud, alles eksamite ajaks osteti uus aku peale. Olen seda häbinäoga ristmikel vändanud käima kah, seda kiiremini õppis autot mitte välja suretama.

Ühesõnaga, olen seda värki küllalt teinud ja näinud, et mitte uskuda alibaba käivitusabide imeomadusi.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Sept, 2024 11:56, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Sept, 2024 11:47 Aku ise on pagassi põranda all nii kinni ehitatud ja nõuab ligipääsuks padrunvõtmeid, mida vaevalt pagassis on jne.
Seal peaks olema 10 ja 13. Ja need mõlemad võtmed minu mäletamist mööda on Volvol seal nahkkoti sees tagavararatta juures täiesti olemas. Või oli ka ühe lehtvõtmena, täpselt V70P2-te näe ei mäletagi enam. Aga seesama "akuvõti" "10"-"13"-BMW-kirjadega lehtvõtmena lisaks padrunitele on mul just selle pärast siiamaani käepärast.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Siinkohal on jälle hübriid maru hea. Käivitusaku peab ainult kontaktori sisse lülitama ja seda saab tööle aidata pisikese käivitusabiga. Sõiduaku õnneks sedasi ära ei väsi, olgu siis nimh või liitium. Tänaba masinate suur ooteoleku voolutarve on muidugi probleem ja ma täitsa kardan, et krõbedama talvega võib sedasi saada läbikülmunud käivitusaku. Ahjaa, ärge hübriidi pealt teist masinat käivitage, põletate DC/DC kontrolleri maha.

Suurema tavamasina saab korraliku NOCO abil käima ilusti, eks need õnnetud hiinakad on jah teine teema.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lehtvõtmega ei saa seal midagi kätte, aku kohal on selline metallkronsa, mille alumine mutter asub kuskil sügavikus, milleni pääsuks on vaja pikka padruni pikendust. Lisaks magnetiga tööriista, et see mutter sealt välja õngitseda. Kui see kronsa on käes (2 tk vist 13 võtmega mutrit), siis saab kätte akut katva plastmasskatte ja alles siis pääseb klemmidele ligi (neid saab tõesti lehtvõtmega).

Mida ma öelda taha, et enamasti on ligipääs pehmelt öelda kehva ja pole need autod eriti mõeldud täkust 300A vastu võtma. Tavaliselt saab kävitada sedasi, et paned dootorauto käima, täkujuhtmed küljes, lased 15 min tuuridega sel käia, et abivajaja aku ära natuke laeb ja alles siis on mõtet "täkku anda".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
erkilo
Uudistaja
Postitusi: 22
Liitunud: 12 Mär, 2022 11:34
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas erkilo »

Igapäevaselt pole käivitusjuhtmetega autosid käima ajanud, aga kui on ette tulnud, siis sädemetepilve ei mäleta ega "kahe mehega" kontakti otsimist pole ka olnud. Jah, vahest on plussklemmil vaba ruumi vähem, aga korraliku kontakti saab tavaliselt ikka. Kui ei, siis pigem ikka kasutaja viga :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuuldu ja ise kogetu põhjal käivituvad madalapöördelised paljusilindrilised püstklappidega bensiinimootorid väga kergesti ja väga minimaalsete pööretega. 52 väntamisest olen kirjutanud. Külma mootoriga garaasis oli vaja teha 3-4 väntvõllipööret ja käis. Sooja mootoriga võis ka poole pöördega minna. Vene sõjaväes Zil-157t vändanud isa meenutas, et see läks ka umbes samamoodi. Samas näiteks külma M-412 mootori käima väntamine oli üsna keeruline ja mul see ei õnnestunudki - ainult tõmmates sai.

Vanade mootorite puhul on ilmselt põhjuseks madal surveaste (siit kerge vända pööramine) ja väiksed käivituspöörded. Arvan, et ameeriklaste püstklappidega V8te kohta käib sama jutt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

erkilo kirjutas: 26 Sept, 2024 12:14 Igapäevaselt pole käivitusjuhtmetega autosid käima ajanud, aga kui on ette tulnud, siis sädemetepilve ei mäleta ega "kahe mehega" kontakti otsimist pole ka olnud. Jah, vahest on plussklemmil vaba ruumi vähem, aga korraliku kontakti saab tavaliselt ikka. Kui ei, siis pigem ikka kasutaja viga :)
Ilmselt on siin vaks vahet, kas tegu on miski tänapäeva madalasurveastmelise bensiinimootori või diiselmootoriga, olen pidanud käivitama peamiselt viimaseid. Ja sellest, kui tühi hädalise aku ikka on, kas aku jõust jääb natuke puudu või on see täitsa tühi (viimasel juhul on klemmide kaudu tulev vool oluliselt suurem).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

See polt kapoti all on parematel autodel ikka vasest mitte terasest. Ka juhe läheb otse starteri klemmile kuhu ka akujuhe tuleb . Poldi kaudu käivitades on pingelang ikka väiksem kui mööda 5 meetrist juhet pagasniku akult.
Krokodillid peavad samuti kollasest metallist olema , mitte juudiplekist ja juhe jämedam kui laualambil. . Nn. Prisma juhtmed on efektselt paksud plastikud kus sees on 2.5 ruudune vasekiud.

Mul on vist juba 10 a tagasi Stokkerist ostetud Lemania akupank - käivitusabi ja sellega olen ka 3 liitrise Audi diisli käima saanud kui aku oli suvega tühjaks saanud. Päris südatalvel pole proovinud. Mahutavus on muidugi väike ja pikka käiamist ei kannata. Koguni nii väike et olen teda reisil lennukis akupangana kaasas kandnud. Seal on mingid mahupiirangud et terroristi pähe plate peale ei viidaks.

Garaaži nurgas olevad kollased kastid on tänapäeval 80% ulatuses seest tühjad. Olen ühe sellise lahti võtnud et italjanode plastikkaablite asemele külmakindlad kummikaablid panna.
Ja sellised 50-100 kilosed ratastel tassitavad käivitusabid on teise eesmärgiga. Selleks puhuks kui mootorit on vaja pikalt käiata ehk eelsoojendusküünlad ära lõppenud, kolvigrupp hõre jms. Seal on 80 kilo akusid sees. Korras mootori jaoks on Noco ,Lemania jms väikesed käivitusabid küll ja veel.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Sept, 2024 12:20 Ilmselt on siin vaks vahet, kas tegu on miski tänapäeva madalasurveastmelise bensiinimootori või diiselmootoriga, olen pidanud käivitama peamiselt viimaseid. Ja sellest, kui tühi hädalise aku ikka on, kas aku jõust jääb natuke puudu või on see täitsa tühi (viimasel juhul on klemmide kaudu tulev vool oluliselt suurem).
Pihustite töö kohta on erinevad tootjad omad graafikud ju ka ära näidanud. Kui väntvõlli pöörded ei ületa etteantud miinimumi, siis pihusteid ei avatagi. Kui aku on ikka nii tühi, siis võib sinna just niipalju ampreid ära kaduda, et pöördeid kätte ei saagi. Käia palju tahad. Vajab lihtsalt enne tiba laadimist.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

vanahalb kirjutas: 26 Sept, 2024 12:28 Mahutavus on muidugi väike ja pikka käiamist ei kannata. Koguni nii väike et olen teda reisil lennukis akupangana kaasas kandnud. Seal on mingid mahupiirangud et terroristi pähe plate peale ei viidaks.
100W on (olevat) piiriks. St 5Ah 18V Makita aku lubatakse peale, aga 6Ah enam ei lähe läbi. Just oli probleeme ühe suurema läpaka-akuga. Spetsiifiline ja võimas (nii arvuti, kui ka ekstra otsitud aku). Kotis tekitas probleeme. Aga arvuti küljes eraldi lindile panduna läks läbi.
OT. Seda teemat käsitledes kuulsin juttu, et meie sulatatud juust ei pidavat kontrollist läbi minema. Sest aparatuuri jaoks on sulatatud juustu signatuur kvalifitseeritav ühe lõhkeainena. Punkt. Lennukisse ei lasta. Punkt. Mõni teadjam võiks ehk kommenteerida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja sellised 50-100 kilosed ratastel tassitavad käivitusabid on teise eesmärgiga. Selleks puhuks kui mootorit on vaja pikalt käiata ehk eelsoojendusküünlad ära lõppenud, kolvigrupp hõre jms. Seal on 80 kilo akusid sees. Korras mootori jaoks on Noco ,Lemania jms väikesed käivitusabid küll ja veel.
Meil küll pole seal akusid. Tavaline, suurem ja võimsam käivituslaadija on. Ma tõin selle näiteks seepärast, et olen selle pealt korduvalt pidanud käivitama, seal on korralikud kaablid, krokodillid jne ja pole see nii lihtne midagi, et paned krokud peale ja keerad võtit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Siis on ta teil küll vanem kui leib :)
Võta paralleel keevitustrafoga - on vaskmähiste ja vändaga 200 kiloseid ja elektroonikaga 20 kiloseid Suutlikkus on sama ja väiksem isegi parem.

Ma olen eelmisel aastal äsja ostetud Telwini ratastega laadija lahti lammutanud et inimese moodi kaablid panna ja see oli seest praktiliselt tühi. Enamus kaalust tuligi plekk- kestast, kanalitest ja ratastest.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

Peeter kirjutas: 26 Sept, 2024 12:42
vanahalb kirjutas: 26 Sept, 2024 12:28 Mahutavus on muidugi väike ja pikka käiamist ei kannata. Koguni nii väike et olen teda reisil lennukis akupangana kaasas kandnud. Seal on mingid mahupiirangud et terroristi pähe plate peale ei viidaks.
100W on (olevat) piiriks. St 5Ah 18V Makita aku lubatakse peale, aga 6Ah enam ei lähe läbi. Just oli probleeme ühe suurema läpaka-akuga. Spetsiifiline ja võimas (nii arvuti, kui ka ekstra otsitud aku). Kotis tekitas probleeme. Aga arvuti küljes eraldi lindile panduna läks läbi.
/---/
Dewalt oma suure 6Ah/18V 2Ah/54V elajaga on sellest piirangust mööda läinud nipiga kus seadmest eemaldatud akul on mitte 120 W/h vaid hoopis 40W/h X 3. Kuna aku elemendid on küll ühes kestas, kuid lülitiga üksteisest lahus siis erinevalt Makita 6Ah akust on tegu kolme 2Ah akuga, kõik OK :idea: :lol:
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline