Temperatuuri andur näitab jahutusvedeliku temperatuuri selles kohas, kus andur asub. Mõnel mootoril on see andur näiteks termostaadi korpuses. Kui jahutusvedelik ei liigu, siis erineb mootori temperatuur mootori erinevates osades kardinaalselt. Mõnes kohas vedelik keeb ja moodustuvad aurukorgid. Jahutusvedeliku keema hakates koguneb aur kõrgematesse osadesse ja esimesena saab haiget plokikaas. Siis võib veel pääseda kaane tihendi vahetuse ja kaane lihvimisega. Pikemalt edasi lastes jäävad ka hülsid kuivale ja lõpuks jookseb mootor kinni.TTT kirjutas: ↑05 Okt, 2024 7:59Aga äkki ta teab, et normaalrõhul vesi keeb 100 kraadi juures ja kõrgemale temperatuur eidavidsoniharald kirjutas: ↑05 Okt, 2024 1:26 kuidas ta sõitis ilma geneka rihmata tund aega vee temp 120 kraadi (tõenäoliselt seier lihtsalt rohkem ei näidanud) "hädavajadusest".
tõuse. Et vee temperatuur oleks 120 kraadi ja üle selle, peaks jahutussüsteem taluma nii 2,5 at rõhku, aga seda see ei talu. Sõitis, vesi kees ja kuskilt (kaitseklapi vahelt) tuli aurujuga...eks ta ise täpsustab.
Kes kartuleid keetnud on, teab et kartulid 40minutiga kuivale ei jää, ja suurel autol on ju veel õlijahutus pealekauba.
Auto mootori võib kinni lasta ka niimoodi, et jahutusvedeliku temperatuur üle saja ei tõuse. Piisab sellest, kui vedeliku tase on allpool temperatuuri andurit. Kui ei ole enam piisavalt vedelikku mootoris, ei saa ka andur kuskilt tegelikku mootori temperatuuri mõõta. Temperatuur armatuuris ei muutu aga mootor jookseb kinni. Olen näinud seda juhtumas.
Igal juhul on teadlikult ilma jahutusvedeliku ringluseta autoga sõitmine kuritahtlik auto lõhkumine ja remont peaks käima autojuhi kulul.
