Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Soojendan generaatoriteemat :write:
Vanasti tagas 32mm läbimõõduga paks vaskrõngas rootoril kontaktpinna parema jahutuse, kui kaasaegne õhuke 15mm läbimõõduga "kollasest metallist" rõngas.
Jne.
Mul pole diplomeid ette näidata ja tunnistustest on ka ainult gümnaasiumi oma, aga see on veidi overkill, sest juba põhikoolis (algkoolis vist veel ei mitte) õpetati, et peale kammipii on muidki piisid olemas ja kuidas ringi läbimõõt mõjutab ümbermõõtu. Ehk siis samade pöörete juures jookseb üle kahe korra väiksema läbimõõduga rõngas üle kahe korra aeglasemalt harjade alt läbi ja kõhutunne ütleb, et see justkui vähendaks kokkuhõõrutavate asjade kuumenemist ja kulumist. Võibolla on ka pahad insenerid samal arvamusel ja siis pitsitavad neid rõngaid muudki väiksemaks ja väiksemaks. :scratch:
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Väino kirjutas: 04 Okt, 2024 8:45 Mul pole diplomeid ette näidata ja tunnistustest on ka ainult gümnaasiumi oma, aga see on veidi overkill, sest juba põhikoolis (algkoolis vist veel ei mitte) õpetati, et peale kammipii on muidki piisid olemas ja kuidas ringi läbimõõt mõjutab ümbermõõtu. Ehk siis samade pöörete juures jookseb üle kahe korra väiksema läbimõõduga rõngas üle kahe korra aeglasemalt harjade alt läbi ja kõhutunne ütleb, et see justkui vähendaks kokkuhõõrutavate asjade kuumenemist ja kulumist. Võibolla on ka pahad insenerid samal arvamusel ja siis pitsitavad neid rõngaid muudki väiksemaks ja väiksemaks. :scratch:
Kui ajaühikus peavad samad voolud läbi käima mitu korda väiksemast kontaktpinnast (diam. 32mm vs. 15mm), siis tuleks lisaks arvestada ka erosiooni, mis sädelahendusega kontaktide juures on kindlasti mingit mõju omav. Väiksema rõnga väiksem vaskpind on sellele kindlasti altim kui suurem kontaktrõngas. Kes on kulunud kontaktrõngaid näinud, siis kindlasti on tuttav kus üks kontaktrõngas on teisest ikka tunduvalt rohkem kulunud ja vagu on sügavam. See on puhtalt elektrilise toime tagajärg tööpinnale.
Suvaline pilt netist:
gene1.jpg
gene1.jpg (67.73 KiB) Vaadatud 939 korda
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kuidas see diameeter määrab ära kontaktpinna (just kontaktpinna!) suuruse?

Selle määrab ikka ära harja mõõt.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Pidasin silmas ümbermõõtu - väiksema läbimõõduga rõngal on ümbermõõt ja seega kontaktpind/teepikkus mida hari kulutab väiksem.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
TTT
Liige
Postitusi: 340
Liitunud: 27 Nov, 2021 11:22
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas TTT »

Jah Walter, on küll.
Kuna teema ikka veel jahtunud pole, siis lubage mul ka paar sõna öelda :D

Generaator on suhteliselt lihtne agregaat, enamjaolt on sellel vaid kaks klemmi,
ja üheklemmilist voolu juhtivat asja pole olemaski, seega on see kõige lihtsam asi samamoodi nagu autoakugi.
Aga geneka külge käiv peenike juhe on siin kõvasti müstifitseeritud, võibolla pani Trumm meelega üles lollilõksu, kuhu siis teadmamees esimesena sisse raksatas. Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab. Sama otsa kaudu toimub esmane rootori ergastamine peale süüte sisselülitamist. Et selle kaudu käiks nt. kliimaseadme (mehaaniline pump) sisselülitamise järel mootorile pöörete lisamine...on päris ehmatav, et selle sööda võiks keegi üldse alla neelata. Aga ega ma uskumist-arvamist keela.
Uuematel autodel on sinna ka topitud teatav andmeside, seda sellepärast, et armatuurist on pirnid kadumas või kadunud ja asemele astuvad graafilised ekraanid millele sümbolid "joonistatakse", ja on veel põhjuseid, nt. juhtmekimpude vähendamine...Graafilist kuvarit juhib prose, mis lihtsalt sööbki ainult andmete kujul olevat teavet...ärge sellest lausest ka nüüd põlema minge.
OLAVI võiks seletada, kuidas toimub andmeside pordiga geneka esmane ergastamine, ma pole viitsinud ise otsida-uurida.
Kui nüüd kogemata jälle õli tulle valasin siis...vabandust 8)
Lisa:
Sädelemist suurendab asjaolu, et ergutusvoolu ei muudeta analoogsignaali laadselt, tegemist on pulssidega mille pikkust muudetakse(tehniliselt peaks nii olema). Seega on pulsil järsk front ja langus, sellest on sädelemisele suur abi.
Ja igal genekal on tableti sees temperatuuri andur, mis peaks välistama geneka ülekuumenemise ja mahapõlemise. Kuidas ikkagi generaator maha põletatakse, oleks huvitav teada.
Tõsiselt mõtled või provotseerid?
Palun kirjelda siis kui asi primitiivne on.
Viimati muutis TTT, 04 Okt, 2024 11:11, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 10:41 ... võiks seletada, kuidas toimub andmeside pordiga geneka esmane ergastamine...?
:shock: Tõsiselt mõtled või provotseerid? Kui seda esimest, siis ära ise küll mitte kunagi mitte mingite juhtmete kallale mine, elektrimolekulidel teatavasti huumorimeel puudub... :mrgreen:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 10:41 Kuna teema ikka veel jahtunud pole, siis lubage mul ka paar sõna öelda :D

Generaator on suhteliselt lihtne agregaat...
Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab. Sama otsa kaudu toimub esmane rootori ergastamine peale süüte sisselülitamist. Et selle kaudu käiks nt. kliimaseadme (mehaaniline pump) sisselülitamise järel mootorile pöörete lisamine...on päris ehmatav, et selle sööda võiks keegi üldse alla neelata. Aga ega ma uskumist-arvamist keela.

Kui nüüd kogemata jälle õli tulle valasin siis...vabandust 8)
Need on minu rõhuasetused
Ma parem rohkem ei lahka seda postitust, aitab sellestki juba.
oioioioioioioioioi :crying:
Postitas TTT » 01 Okt, 2024 13:16
Ma ei tahagi halvustada sinu autode tundmist,
aga elektriteemal pead end kõvasti kosutama.
Minule toob diplom toidu lauale.
Postitas Peeter » 01 Okt, 2024 16:24
TTT kirjutas: ↑01 Okt, 2024 16:15
pädevustunnistusega
Mul on see ka.
:D
Elektroonika alal????? :shock:
Postitas TTT » 01 Okt, 2024 16:48
Lähedasel....
....mul sõnu ei ole...

Millisest ajast ja millisel erialal need pädevused küll on?
Järjekordselt kirjutan:
Mehed võtke ennast kokku. Kui ei tea, siis ei tea, see pole häbiasi, nagu juba varem olen selgitanud, aga ärge rumalusi kah postitage.





P.S. Mul on miskipärast tunne, et see TTT ei ole siiski mitte niimoodi diplomeeritud ja pädevusteeritud loll, vaid on ikkagi lihtsalt troll.
Viimati muutis Peeter, 04 Okt, 2024 11:48, muudetud 3 korda kokku.
TTT
Liige
Postitusi: 340
Liitunud: 27 Nov, 2021 11:22
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas TTT »

Siin on ju vaid üks mees kes midagi teab :D
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 11:19 Siin on ju vaid üks mees kes midagi teab :D
Poisid, äkki ehk keegi teine kah võtab ja selgitab talle millal juba ei-tea-kui-ammu ehk aastakest juba 30-35 tagasi unustati ära "ergutuse läbi kontroll-lambi lahendus"...

Ehk lõppeks siis selline loll mula.......
TTT
Liige
Postitusi: 340
Liitunud: 27 Nov, 2021 11:22
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas TTT »

Ergutus käib generaatori siseselt loomulikult ja meie ikka loeme mida kirjutati :D
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

TTT kirjutas: 04 Okt, 2024 11:29 ... ja meie ikka loeme mida kirjutati :D
Postitas TTT » 04 Okt, 2024 10:41 Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab.

Mina jälle omakorda pakun, et minimaalselt ca 25 aastaga on sellised autod meie liiklusest enamuses juba kadunud ja asendunud uuematega. Aga võibolla tõesti kui peeti silmas õuede peal seisvatest vana-autodest või siis puhta-autoromudest, st mitte enam igapäevases liikluses osalevatest..., seal võib olla küll selline "enamjaolt"
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Pole hetkel aega kirjutada aga seniks võivad huvilised uurida veel ühte vähestest netis olevatest kataloogidest, kus on enamuse põhjamaades kasutatavate autode elektriseadmete osad (koos mõõtudega) detailide kaupa välja toodud, alates päris vanadest.
Näiteks generaatorite osad:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... ator-parts
Pingeregulaatorid:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... regulators

Seal leiab palju huvitavat.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Ma tegelikult ootan natuke Trummi kommentaari oma jutule "kottiläinud" Unimogi mootori osas, kuidagi kahe silma vahele jäi. Ma olen jätkuvalt veendund, et see lasti mitte väga lugupeetud kapteni poole kokku (mitte ei läinud kogemata "rikki"). Või noh, võin eksida, aga kui tunnike sõidetakse 100+ kraadiga, siis on üpris selge, mis värk on. Ja viimase 6 aasta jooksul on Tallinna malevas olnud üks kokkujooksnud mootoriga Unimog..
professional retard
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kle kaptenihärra siin loeb aastaid järjest päevast päeva meile moraali oma kõrge mitmeaastase juhikoolituse kohta, kuidas ikka tema autokool oli ainus õige ja ainult tema oskab sõita ja tehnikat hoida. Siis aga võtab ja laseb selle kõik hetkega potist alla uhkustades, kuidas ta sõitis ilma geneka rihmata tund aega vee temp 120 kraadi (tõenäoliselt seier lihtsalt rohkem ei näidanud) "hädavajadusest". Üks asi on seda teha aga teine asi on sellega avalikus foorumis laiama hakata. See on ikka eepiline :lol: Üks kõik kui mitu kõrgharidust sul on või mis elitaarses koolis sa oled käinud. Kui oled rumal inime, siis oled rumal inime. Kuidas seda musta valgeks rääkida, saame näha.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
TTT
Liige
Postitusi: 340
Liitunud: 27 Nov, 2021 11:22
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas TTT »

davidsoniharald kirjutas: 05 Okt, 2024 1:26 kuidas ta sõitis ilma geneka rihmata tund aega vee temp 120 kraadi (tõenäoliselt seier lihtsalt rohkem ei näidanud) "hädavajadusest".
Aga äkki ta teab, et normaalrõhul vesi keeb 100 kraadi juures ja kõrgemale temperatuur ei
tõuse. Et vee temperatuur oleks 120 kraadi ja üle selle, peaks jahutussüsteem taluma nii 2,5 at rõhku, aga seda see ei talu. Sõitis, vesi kees ja kuskilt (kaitseklapi vahelt) tuli aurujuga...eks ta ise täpsustab.
Kes kartuleid keetnud on, teab et kartulid 40minutiga kuivale ei jää, ja suurel autol on ju veel õlijahutus pealekauba.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist