Mul pole diplomeid ette näidata ja tunnistustest on ka ainult gümnaasiumi oma, aga see on veidi overkill, sest juba põhikoolis (algkoolis vist veel ei mitte) õpetati, et peale kammipii on muidki piisid olemas ja kuidas ringi läbimõõt mõjutab ümbermõõtu. Ehk siis samade pöörete juures jookseb üle kahe korra väiksema läbimõõduga rõngas üle kahe korra aeglasemalt harjade alt läbi ja kõhutunne ütleb, et see justkui vähendaks kokkuhõõrutavate asjade kuumenemist ja kulumist. Võibolla on ka pahad insenerid samal arvamusel ja siis pitsitavad neid rõngaid muudki väiksemaks ja väiksemaks.Vanasti tagas 32mm läbimõõduga paks vaskrõngas rootoril kontaktpinna parema jahutuse, kui kaasaegne õhuke 15mm läbimõõduga "kollasest metallist" rõngas.
Jne.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Soojendan generaatoriteemat

Re: Autotehnikateema
Kui ajaühikus peavad samad voolud läbi käima mitu korda väiksemast kontaktpinnast (diam. 32mm vs. 15mm), siis tuleks lisaks arvestada ka erosiooni, mis sädelahendusega kontaktide juures on kindlasti mingit mõju omav. Väiksema rõnga väiksem vaskpind on sellele kindlasti altim kui suurem kontaktrõngas. Kes on kulunud kontaktrõngaid näinud, siis kindlasti on tuttav kus üks kontaktrõngas on teisest ikka tunduvalt rohkem kulunud ja vagu on sügavam. See on puhtalt elektrilise toime tagajärg tööpinnale.Väino kirjutas: ↑04 Okt, 2024 8:45 Mul pole diplomeid ette näidata ja tunnistustest on ka ainult gümnaasiumi oma, aga see on veidi overkill, sest juba põhikoolis (algkoolis vist veel ei mitte) õpetati, et peale kammipii on muidki piisid olemas ja kuidas ringi läbimõõt mõjutab ümbermõõtu. Ehk siis samade pöörete juures jookseb üle kahe korra väiksema läbimõõduga rõngas üle kahe korra aeglasemalt harjade alt läbi ja kõhutunne ütleb, et see justkui vähendaks kokkuhõõrutavate asjade kuumenemist ja kulumist. Võibolla on ka pahad insenerid samal arvamusel ja siis pitsitavad neid rõngaid muudki väiksemaks ja väiksemaks.![]()
Suvaline pilt netist:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Kuidas see diameeter määrab ära kontaktpinna (just kontaktpinna!) suuruse?
Selle määrab ikka ära harja mõõt.
Selle määrab ikka ära harja mõõt.
Re: Autotehnikateema
Pidasin silmas ümbermõõtu - väiksema läbimõõduga rõngal on ümbermõõt ja seega kontaktpind/teepikkus mida hari kulutab väiksem.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Jah Walter, on küll.
Kuna teema ikka veel jahtunud pole, siis lubage mul ka paar sõna öelda
Generaator on suhteliselt lihtne agregaat, enamjaolt on sellel vaid kaks klemmi,
ja üheklemmilist voolu juhtivat asja pole olemaski, seega on see kõige lihtsam asi samamoodi nagu autoakugi.
Aga geneka külge käiv peenike juhe on siin kõvasti müstifitseeritud, võibolla pani Trumm meelega üles lollilõksu, kuhu siis teadmamees esimesena sisse raksatas. Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab. Sama otsa kaudu toimub esmane rootori ergastamine peale süüte sisselülitamist. Et selle kaudu käiks nt. kliimaseadme (mehaaniline pump) sisselülitamise järel mootorile pöörete lisamine...on päris ehmatav, et selle sööda võiks keegi üldse alla neelata. Aga ega ma uskumist-arvamist keela.
Uuematel autodel on sinna ka topitud teatav andmeside, seda sellepärast, et armatuurist on pirnid kadumas või kadunud ja asemele astuvad graafilised ekraanid millele sümbolid "joonistatakse", ja on veel põhjuseid, nt. juhtmekimpude vähendamine...Graafilist kuvarit juhib prose, mis lihtsalt sööbki ainult andmete kujul olevat teavet...ärge sellest lausest ka nüüd põlema minge.
OLAVI võiks seletada, kuidas toimub andmeside pordiga geneka esmane ergastamine, ma pole viitsinud ise otsida-uurida.
Kui nüüd kogemata jälle õli tulle valasin siis...vabandust
Lisa:
Sädelemist suurendab asjaolu, et ergutusvoolu ei muudeta analoogsignaali laadselt, tegemist on pulssidega mille pikkust muudetakse(tehniliselt peaks nii olema). Seega on pulsil järsk front ja langus, sellest on sädelemisele suur abi.
Ja igal genekal on tableti sees temperatuuri andur, mis peaks välistama geneka ülekuumenemise ja mahapõlemise. Kuidas ikkagi generaator maha põletatakse, oleks huvitav teada.
Kuna teema ikka veel jahtunud pole, siis lubage mul ka paar sõna öelda
Generaator on suhteliselt lihtne agregaat, enamjaolt on sellel vaid kaks klemmi,
ja üheklemmilist voolu juhtivat asja pole olemaski, seega on see kõige lihtsam asi samamoodi nagu autoakugi.
Aga geneka külge käiv peenike juhe on siin kõvasti müstifitseeritud, võibolla pani Trumm meelega üles lollilõksu, kuhu siis teadmamees esimesena sisse raksatas. Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab. Sama otsa kaudu toimub esmane rootori ergastamine peale süüte sisselülitamist. Et selle kaudu käiks nt. kliimaseadme (mehaaniline pump) sisselülitamise järel mootorile pöörete lisamine...on päris ehmatav, et selle sööda võiks keegi üldse alla neelata. Aga ega ma uskumist-arvamist keela.
Uuematel autodel on sinna ka topitud teatav andmeside, seda sellepärast, et armatuurist on pirnid kadumas või kadunud ja asemele astuvad graafilised ekraanid millele sümbolid "joonistatakse", ja on veel põhjuseid, nt. juhtmekimpude vähendamine...Graafilist kuvarit juhib prose, mis lihtsalt sööbki ainult andmete kujul olevat teavet...ärge sellest lausest ka nüüd põlema minge.
OLAVI võiks seletada, kuidas toimub andmeside pordiga geneka esmane ergastamine, ma pole viitsinud ise otsida-uurida.
Kui nüüd kogemata jälle õli tulle valasin siis...vabandust
Lisa:
Sädelemist suurendab asjaolu, et ergutusvoolu ei muudeta analoogsignaali laadselt, tegemist on pulssidega mille pikkust muudetakse(tehniliselt peaks nii olema). Seega on pulsil järsk front ja langus, sellest on sädelemisele suur abi.
Ja igal genekal on tableti sees temperatuuri andur, mis peaks välistama geneka ülekuumenemise ja mahapõlemise. Kuidas ikkagi generaator maha põletatakse, oleks huvitav teada.
Palun kirjelda siis kui asi primitiivne on.Tõsiselt mõtled või provotseerid?
Viimati muutis TTT, 04 Okt, 2024 11:11, muudetud 2 korda kokku.
Re: Autotehnikateema
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Need on minu rõhuasetusedTTT kirjutas: ↑04 Okt, 2024 10:41 Kuna teema ikka veel jahtunud pole, siis lubage mul ka paar sõna öelda![]()
Generaator on suhteliselt lihtne agregaat...
Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab. Sama otsa kaudu toimub esmane rootori ergastamine peale süüte sisselülitamist. Et selle kaudu käiks nt. kliimaseadme (mehaaniline pump) sisselülitamise järel mootorile pöörete lisamine...on päris ehmatav, et selle sööda võiks keegi üldse alla neelata. Aga ega ma uskumist-arvamist keela.
Kui nüüd kogemata jälle õli tulle valasin siis...vabandust![]()
Ma parem rohkem ei lahka seda postitust, aitab sellestki juba.
oioioioioioioioioi
Postitas TTT » 01 Okt, 2024 13:16
Ma ei tahagi halvustada sinu autode tundmist,
aga elektriteemal pead end kõvasti kosutama.
Minule toob diplom toidu lauale.
Postitas Peeter » 01 Okt, 2024 16:24Elektroonika alal?????TTT kirjutas: ↑01 Okt, 2024 16:15
pädevustunnistusega
Mul on see ka.
![]()
![]()
....mul sõnu ei ole...Postitas TTT » 01 Okt, 2024 16:48
Lähedasel....
Millisest ajast ja millisel erialal need pädevused küll on?
Järjekordselt kirjutan:
Mehed võtke ennast kokku. Kui ei tea, siis ei tea, see pole häbiasi, nagu juba varem olen selgitanud, aga ärge rumalusi kah postitage.
P.S. Mul on miskipärast tunne, et see TTT ei ole siiski mitte niimoodi diplomeeritud ja pädevusteeritud loll, vaid on ikkagi lihtsalt troll.
Viimati muutis Peeter, 04 Okt, 2024 11:48, muudetud 3 korda kokku.
Re: Autotehnikateema
Siin on ju vaid üks mees kes midagi teab 
Re: Autotehnikateema
Ergutus käib generaatori siseselt loomulikult ja meie ikka loeme mida kirjutati 
Re: Autotehnikateema
Postitas TTT » 04 Okt, 2024 10:41 Pakun, et enamjaolt on meil veel õuepeal autod, millel peenikene juhe ühendatud armatuuris asuva hõõgpirniga, mis näitab kas genekas töötab.
Mina jälle omakorda pakun, et minimaalselt ca 25 aastaga on sellised autod meie liiklusest enamuses juba kadunud ja asendunud uuematega. Aga võibolla tõesti kui peeti silmas õuede peal seisvatest vana-autodest või siis puhta-autoromudest, st mitte enam igapäevases liikluses osalevatest..., seal võib olla küll selline "enamjaolt"
Re: Autotehnikateema
Pole hetkel aega kirjutada aga seniks võivad huvilised uurida veel ühte vähestest netis olevatest kataloogidest, kus on enamuse põhjamaades kasutatavate autode elektriseadmete osad (koos mõõtudega) detailide kaupa välja toodud, alates päris vanadest.
Näiteks generaatorite osad:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... ator-parts
Pingeregulaatorid:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... regulators
Seal leiab palju huvitavat.
Näiteks generaatorite osad:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... ator-parts
Pingeregulaatorid:
https://hc-cargo.co.uk/catalog/g/automo ... regulators
Seal leiab palju huvitavat.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ma tegelikult ootan natuke Trummi kommentaari oma jutule "kottiläinud" Unimogi mootori osas, kuidagi kahe silma vahele jäi. Ma olen jätkuvalt veendund, et see lasti mitte väga lugupeetud kapteni poole kokku (mitte ei läinud kogemata "rikki"). Või noh, võin eksida, aga kui tunnike sõidetakse 100+ kraadiga, siis on üpris selge, mis värk on. Ja viimase 6 aasta jooksul on Tallinna malevas olnud üks kokkujooksnud mootoriga Unimog..
professional retard
-
davidsoniharald
- Liige
- Postitusi: 1716
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kle kaptenihärra siin loeb aastaid järjest päevast päeva meile moraali oma kõrge mitmeaastase juhikoolituse kohta, kuidas ikka tema autokool oli ainus õige ja ainult tema oskab sõita ja tehnikat hoida. Siis aga võtab ja laseb selle kõik hetkega potist alla uhkustades, kuidas ta sõitis ilma geneka rihmata tund aega vee temp 120 kraadi (tõenäoliselt seier lihtsalt rohkem ei näidanud) "hädavajadusest". Üks asi on seda teha aga teine asi on sellega avalikus foorumis laiama hakata. See on ikka eepiline
Üks kõik kui mitu kõrgharidust sul on või mis elitaarses koolis sa oled käinud. Kui oled rumal inime, siis oled rumal inime. Kuidas seda musta valgeks rääkida, saame näha.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Aga äkki ta teab, et normaalrõhul vesi keeb 100 kraadi juures ja kõrgemale temperatuur eidavidsoniharald kirjutas: ↑05 Okt, 2024 1:26 kuidas ta sõitis ilma geneka rihmata tund aega vee temp 120 kraadi (tõenäoliselt seier lihtsalt rohkem ei näidanud) "hädavajadusest".
tõuse. Et vee temperatuur oleks 120 kraadi ja üle selle, peaks jahutussüsteem taluma nii 2,5 at rõhku, aga seda see ei talu. Sõitis, vesi kees ja kuskilt (kaitseklapi vahelt) tuli aurujuga...eks ta ise täpsustab.
Kes kartuleid keetnud on, teab et kartulid 40minutiga kuivale ei jää, ja suurel autol on ju veel õlijahutus pealekauba.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist