Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4624
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Madis Reivik »

Vanasadamas (A terminali pead vist silmas ?) maharonivad rekkad tuleks ära keelata, see on suht idiootne mis seal keset päeva toimub. D terminal on vähe viisakam ja sealt Sõjamäe kanti lühike maa.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas MeelisV »

IMHO on see kaubaveod läbi vanasadama iseenesest ideeliset jama.
Juhtides seda kõike läbi niigi tuksis liiklusega linna.
Jah reidi tee ja lasnamäe kaudu saab kesklinnast mööda aga ikkagi.
Need kaubaveod võiks kõik käia läbi Muuga ja Paldiski.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4624
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Madis Reivik »

Normaalne oleks D terminali rekkadega koos teha pikad fooritsüklid, asi laheneks 20 minutiga.
Aga see nõuaks tehnikat mis pole inimkonnale veel kättesaadav.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas parkija »

Tallinnas on linna palgal spetsialist või isegi mitu nüüdseks , kes omavad õigust fooritsükleid juhtida , nad näevad linna ristmikele paigaldatud kaamerate kaudu olukorda ristmikel , kõik on tahtmise korral tehtav , seni kuni ideaaltranspordivahend on kastiratas ja võim on kastiratturi käes , no pole lootustki .
zkaff
Liige
Postitusi: 138
Liitunud: 24 Veebr, 2011 18:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas zkaff »

ei ole eriti raske ju.
Sõiduautod ja reisijad lähevad Tallinnas peale Ülemistel. Kaup Muugal ja Soodevahel.

https://www.rbestonia.ee/trassikoridor/ seal link kaardile
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 760
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Marvin »

Madis Reivik kirjutas: 19 Nov, 2024 20:18 Iseenesest võiks RB-l mingid trammilaadsed ollused kohe vurama hakata. Ülemistelt Jürisse, sealt edasi.. päris palju inimesi saaks ära teenindada.
Mingeid erilisi lisainvesteeringuid vaja ei oleks.
Ühe rööpapaariga raudteel? Well....
Erureamees
Liige
Postitusi: 911
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Osad ideed on sama geniaalsed kui järkjärguline üleminek teisekäelisele liiklusele. Näiteks kauba ja reisijateveo eraldamine ülelahe praamivedudel.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

zkaff kirjutas: 19 Nov, 2024 23:47 ei ole eriti raske ju.
Sõiduautod ja reisijad lähevad Tallinnas peale Ülemistel. Kaup Muugal ja Soodevahel.

https://www.rbestonia.ee/trassikoridor/ seal link kaardile
Et kuidas... pakitakse parklas kohvrisse, asetatakse transpordikärule ja siis läbi eskalaatorite perroonile? Võtsin spetsiaalselt terminali põhiprojekti ette - ei ole sellist kohta kuskil kus autoga rongi lähedusse saab!

(ma tegelesin seal küll konstruktsioonide mõnes kohas projekteerimise, mõnes kohas ekspertiisiga - see terminal on jagatud ka sedavõrd juppideks et igal rajatiste projekteerijal on tükk hambusse surutud - tahab või ei taha ja lisaks Ülemistele tegelesin ka Pärnuga, ning praegu igatsugu vahepealsete lõikude sildade/viaduktide/tunnelite tööprojektidega nii nagu jõuan - see on meeletu maht - juba Ülemiste ise. Ja kui kellegil on ette näidata kust see autode laadimine käima hakkab Ülemistes ja Pärnus siis paluks lahkelt skeemi jagada - Ülemiste osas on PP tasemel projektmaterjali 30 GB, (30 197 918 289 bytes in 3 033 file(s),in 291 directories), võibolla on kuskil miski kahe silma vahele jäänud, aga kahjuks on mu aeg sedavõrd piiratud et tasuta ma veelkord seda materjali läbi vaatama ei hakka. 1,7GB ifc (BIM) vaatasin uuesti läbi, no ei hakanud silma, ja projekti maht on selline et jagada ei saa, lisan vaid mudelist pildi ja siis äkki vähemalt kirjeldate mis piirkonnas need sõiduautod peale lähevad)
ylemiste.png
manjabes
Liige
Postitusi: 501
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas manjabes »

Marvin kirjutas: 20 Nov, 2024 4:30
Madis Reivik kirjutas: 19 Nov, 2024 20:18 Iseenesest võiks RB-l mingid trammilaadsed ollused kohe vurama hakata. Ülemistelt Jürisse, sealt edasi.. päris palju inimesi saaks ära teenindada.
Mingeid erilisi lisainvesteeringuid vaja ei oleks.
Ühe rööpapaariga raudteel? Well....
Hetk tagasi oli kahe rööpapaariga raudtee ehitamine uskumatu pompöössus ja laristamine (lisaks sellele, et "eestimaa pooleks lõigatakse" , kaevatakse ka absoluutselt kõikidest maavaradest tühjaks, nii suur auk jääb asemele nagu Mirnõi teemantikaevanduses... :wall: ), nüüd järsku ei saa ühe peal reisijaid veetud? Meil on valdav enamus 1520mm võrgust ka ühe rööpapaariga ja justkui Elron saab reisijateveoga hakkama... :dont_know:
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

manjabes kirjutas: 20 Nov, 2024 7:55
Marvin kirjutas: 20 Nov, 2024 4:30
Madis Reivik kirjutas: 19 Nov, 2024 20:18 Iseenesest võiks RB-l mingid trammilaadsed ollused kohe vurama hakata. Ülemistelt Jürisse, sealt edasi.. päris palju inimesi saaks ära teenindada.
Mingeid erilisi lisainvesteeringuid vaja ei oleks.
Ühe rööpapaariga raudteel? Well....
Hetk tagasi oli kahe rööpapaariga raudtee ehitamine uskumatu pompöössus ja laristamine (lisaks sellele, et "eestimaa pooleks lõigatakse" , kaevatakse ka absoluutselt kõikidest maavaradest tühjaks, nii suur auk jääb asemele nagu Mirnõi teemantikaevanduses... :wall: ), nüüd järsku ei saa ühe peal reisijaid veetud? Meil on valdav enamus 1520mm võrgust ka ühe rööpapaariga ja justkui Elron saab reisijateveoga hakkama... :dont_know:
Ülemiste-Peetri-Jüri osas mõeldakse trammi peale siiski - sama kauge tulevik küll kui tramm Viimsisse... ja tegemist on linnalähitranspordiga mis ikkagi eeldab et trammid/rongid liiguvad sujuvalt ja 2 rööpmepaari. Läks aega.. aga Elronile jõudis see kohale et Keila suunal peaks nii olema. Nüüd valmis ja liiklus äkki oluliselt sujuvam.

Mis RB nn 1 rööpmepaari puutub siis muldkeha ja ristuvad rajatised ehitatakse ikkagi valmis kohe 2 jaoks. "Kokkuhoid" tuleb vaid 1 suuna liiprite ja rööbaste ja elektriliinide osas. Umbes selline kokkuhoid nagu piltlikult võrreldes - ehitad endale mitmekorruselise maja viilkatusega, aga katuse jätad soojustamata sest esialgu võib pööningul külm ka olla.

Ps. Elektriliinide osas pole kindel - kas need enne paigaldatakse kui 2 suunda valmis. Mingi hetk oli jutt et esialgu sõidetakse akudel või diisel-elekter lahendustega. Ja kohaliku transpordi osas liiguvad kõlakad et Elroni survestatakse RB jaoks kohalike rongide hanget 2025 läbi viima. Nii võib tekkida lootus et need kes on 2030 aastaks Tallinn-Varssavi pileti soetanud, saavad 8.12.2030 vähemalt Pärnusse randa päevitama.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Peeter »

Dr.Sci kirjutas: 20 Nov, 2024 8:30Ps. Elektriliinide osas pole kindel - kas need enne paigaldatakse kui 2 suunda valmis. Mingi hetk oli jutt et esialgu sõidetakse akudel või diisel-elekter lahendustega. Ja kohaliku transpordi osas liiguvad kõlakad et Elroni survestatakse RB jaoks kohalike rongide hanget 2025 läbi viima. Nii võib tekkida lootus et need kes on 2030 aastaks Tallinn-Varssavi pileti soetanud, saavad 8.12.2030 vähemalt Pärnusse randa päevitama.
Seda rääkis ka Esimeses Stuudios, et Elron on saanud "hoiatuse/käsu" 2025 rongihanke väljakuulutamiseks.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

Dr.Sci kirjutas: 19 Nov, 2024 20:57 Kus see juhtuma saab hakkama? Ilmselt mitte Ülemiste reisiterminals... nüüd tuleb 100 teadjat kes ütlevad et Muuga sadamas... ainult et kui on reaalselt ehituses Pärnu - Tallinn kiirraudtee (linnaservast linna väga serva) reisiterminalid, siis see mismoodi kaup liigub pole üldse avaliku silma alla sattunud.
Pärnu kaubaterminali ehituse tühistamisest 1. etapis teatati eelmisel nädalal. Tuleb esialgu ainult raudtee ehitamiseks vajalik logistkakeskus sinna (Tammistesse vana kaubajaama asukohta)
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

Marvin kirjutas: 20 Nov, 2024 4:30
Madis Reivik kirjutas: 19 Nov, 2024 20:18 Iseenesest võiks RB-l mingid trammilaadsed ollused kohe vurama hakata. Ülemistelt Jürisse, sealt edasi.. päris palju inimesi saaks ära teenindada.
Mingeid erilisi lisainvesteeringuid vaja ei oleks.
Ühe rööpapaariga raudteel? Well....
Enne kui selle mõtte puusalt tulistades üleolevalt maha laidad, võiks vähemalt niigi palju vaeva näha, et modelleerida võimalik sõidugraafik sellisel juhtumil ja sellest siis vettpidavad järeldused teha....
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Dr.Sci kirjutas: 20 Nov, 2024 7:21
zkaff kirjutas: 19 Nov, 2024 23:47 ei ole eriti raske ju.
Sõiduautod ja reisijad lähevad Tallinnas peale Ülemistel. Kaup Muugal ja Soodevahel.

https://www.rbestonia.ee/trassikoridor/ seal link kaardile
Et kuidas... pakitakse parklas kohvrisse, asetatakse transpordikärule ja siis läbi eskalaatorite perroonile? Võtsin spetsiaalselt terminali põhiprojekti ette - ei ole sellist kohta kuskil kus autoga rongi lähedusse saab!

(ma tegelesin seal küll konstruktsioonide mõnes kohas projekteerimise, mõnes kohas ekspertiisiga - see terminal on jagatud ka sedavõrd juppideks et igal rajatiste projekteerijal on tükk hambusse surutud - tahab või ei taha ja lisaks Ülemistele tegelesin ka Pärnuga, ning praegu igatsugu vahepealsete lõikude sildade/viaduktide/tunnelite tööprojektidega nii nagu jõuan - see on meeletu maht - juba Ülemiste ise. Ja kui kellegil on ette näidata kust see autode laadimine käima hakkab Ülemistes ja Pärnus siis paluks lahkelt skeemi jagada - Ülemiste osas on PP tasemel projektmaterjali 30 GB, (30 197 918 289 bytes in 3 033 file(s),in 291 directories), võibolla on kuskil miski kahe silma vahele jäänud, aga kahjuks on mu aeg sedavõrd piiratud et tasuta ma veelkord seda materjali läbi vaatama ei hakka. 1,7GB ifc (BIM) vaatasin uuesti läbi, no ei hakanud silma, ja projekti maht on selline et jagada ei saa, lisan vaid mudelist pildi ja siis äkki vähemalt kirjeldate mis piirkonnas need sõiduautod peale lähevad)
ylemiste.png
Äkki on see veidi eemal - kaardil on igal juhul sõiduautode laadimisjaam kirjas.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Seoses Nordica just toimuva pankrotiga tekkis huvi et kellele ikkagi kuulub RB. Tulemus:
2014. aastal asutasid ministeeriumid ühisettevõtte RB Rail AS, mis on põhikoordinaator raudtee ehitamisel ja Rail Balticu projekti arendamisel. RB Rail ASi aktsiad on jaotatud võrdselt Eesti OÜ Rail Baltic Estonia, Läti SIA Eiropas Dzelzceļa Līnijas ja Leedu UAB Rail Baltica Statyba vahel.

Nu ja selle meie osaühingu, miinimumkapitaliga osaühingu, kuulub Kliimaministeeriumile, osas on läbi avalike allikate võimalik täiendavaid andmeid saada, aga tunne on natuke piinlik.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline