Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul ongi igapäevaautoks midagi sarnast ehk BMW X1 tehtud kaubik. Suures plaanis natuke kõrgemaks tõstetud ja neliveoline 3 seeria BMW. Samuti 2-liitrise mootoriga. Need märkused on kõik õiged ja see tähendab et ta on 2-istmeline. Tagaistme asemel on küljele väljatõmmatav töölaud ja kruupink. Õliseid masinaosi ja hüdrovoolikuid vean vahel vanni sees. Korraliku haagise jaoks on ta ikka liiga kerge , 2200 kg on lubatud ja sedagi tänu nelikveole. "Pikem ots" on ka selline väga lai mõiste. Minumeelest on see alates 500 km. Ergonoomika poolest võib sõita, iste ei ole kaugeltki nii hull kui ühe töökaaslase uuel Opel Combol mis juba 300 km-ga seljasirutuspausi nõuab. Aga müra on suur ja see väsitab. Sedaankered on palju vaiksemad. Universaalis on palju tühja ruumi ja igasugused kohinad ja müdinad võimenduvad nii et kõrvakuulmine kaob ära. Nii 50-100 km-ga see veel ei häiri, pika otsaga aga küll.
Sõiduautodest mahuks kaubiku rolli ehk Voyager või need suuremad dziibid. Lihtsalt N1 väikekaubiku veoruum on ikkagi sõiduauto kontekstis tohutu ja eriti pika teljevahe korral. Mul on endal XC70, mis on ikka küllalt suur universaal, kuid nt VW Caddyga see pagasniku mahus ei konkureeri kuidagit pidi.
Caddy veoruum on pikem, laiem, madalama põranda ja kõrgema laega. Veoruumi sügavus on juba allalaskmata istmetega üle meetri.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Sõpruse pst Rimi parkla sissesõit

Postitus Postitas retti »

Huvitav liikluskorraldus Sõpruse puiestee Rimi parklasse sissesõidul.
Esimesena tervitab sind Õueala märk 573 eelkõige kohustusega anda teed paremalt tulevatele sõidukitele . Märgi mõjupiirkonna lõpetab eranditult märk 574
Paremalt tulevat sõidukit aga tervitab märk 221 - Anna teed.
Kes nüüd kellele teed peab andma ?
SP Kuvatõmmis 2025-02-20 180017.png
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Sõpruse pst Rimi parkla sissesõit

Postitus Postitas vanahalb »

Minumeelest ei tekita " Õueala" märk eelkõige kohustust anda teed paremalt tulijale. Tekitab kohustuse sõita maksimaalselt 20 km/t ja lubab jalakäijatel suvaliste trajektooridega liikuda.
Tee andmine on nagu ikka parema käe reegli järgi kui liikluskorraldusvahenditega pole teisiti määratud. Seal ongi teisiti määratud ehk paremalt tulija peab teed andma.
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Sõpruse pst Rimi parkla sissesõit

Postitus Postitas kraal »

§ 49. Liiklus õuealal
(1) Jalakäija võib õuealal liikuda kogu tee ulatuses.
(2) Juht ei või õuealal jalakäijat ohustada ega takistada, vajaduse korral tuleb sõiduk peatada. Jalakäija ei või juhti põhjendamatult takistada.
(3) Sõiduk võib õuealal jalakäijate vahetus läheduses liikuda jalakäija kiirusega ja mujal mitte kiiremini kui 20 kilomeetrit tunnis.
(4) Mootorsõiduk võib õuealale sõita vaid peatumiseks või parkimiseks.
(5) Õuealal võib parkida ainult A- ja B-kategooria ning D1-alamkategooria sõidukit. Parkida võib ainult tähistatud parklas või teel kohas, kus parkimine ei takista jalakäijat ega muuda võimatuks teiste sõidukite liiklust.
See on huvitav punkt, et Mootorsõiduk võib õuealale sõita vaid peatumiseks või parkimiseks. Näiteks Aegviidus rikutakse seda punkti igapäevaselt. Aegviidust ei olegi võimalik mõistlikult läbi sõita nii, et ei läbiks õueala. Saab aga väga suure ringiga.
Vetu
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Vetu »

Olen kasutanud 3 eri põlvkonna Voyagere ja Chevy TransSporti "kaubikuna" väga hästi teevad seda tööd sest kipsplaat läheb lappi maha( luuk jääb enamasti küll lahti) ja kuna sile põrand ette välja siis saab vedada väga pikki kitsaid asju kui laadida kuni raadioni. Aga no XC70 on ikka üks väiksemaid universaalne mida kasutanud olen, volvod on kõik nii ohutud ehitatud,et "seinad" pool meetrit paksud. Ise oman viimased 6 kuud XC90 ja no kitsas on. Piiripealt saan hakkama. Just 2 nädalat tagasi sõitsin 2100km ühe tõmbega. Leiaks nüüd vähemalt sama suure aga kiirema auto oleks elu lill. Aga kuni 8-9k eelarvega pole väga võtta midagi. Ehk,et suur auto , kõrge isteasendiga mis suudaks sõita 150+km/h nii 1500km järjest ( no tankima peab ka)
Surmaingel
Liige
Postitusi: 278
Liitunud: 27 Okt, 2005 13:48
Kontakt:

Re: Sõpruse pst Rimi parkla sissesõit

Postitus Postitas Surmaingel »

Õueala algus/lõpp keerata õigesse “suunda”, st. paralleelselt anna teed märgiga, muutub olukord. Samas tõsta õueala lõpp anna teed märgi alla, muutub olukord selgemaks. Antud juhul on märgi paigaldaja eksinud?
gorilla
Liige
Postitusi: 786
Liitunud: 29 Veebr, 2012 18:47
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas gorilla »

vanahalb kirjutas: 19 Veebr, 2025 18:33
Kapten Trumm kirjutas: 19 Veebr, 2025 11:39 Olen ise mõelnud, et kui ma täna peaksin endale ostma autode sveitsi armeenoa, siis selleks oleks näiteks kümmekond aastat vana VW Caddy Maxi 2,0TDI 4 motion N1. Miks?

1. piisavalt talutav sõita ka pikemaid otsi sõiduauto rollis (paljudel kliima, madal müratase, viisakas salong)
2. pikendatud teljevahe teeb maanteesõidu mugavaks ja pagasiruumi mahub euroalus ilma istmeid kokku lappimata, suur kandevõime
3. 2,0TDI mootor, piisavalt jõudu, ökonoomne, veab ka haagist hästi
4. nelivedu, linnamaasturi vääriline läbivus
5. talutavasse klassi kukkunud hind ning N1 madal automaks
Mul ongi igapäevaautoks midagi sarnast ehk BMW X1 tehtud kaubik. Suures plaanis natuke kõrgemaks tõstetud ja neliveoline 3 seeria BMW. Samuti 2-liitrise mootoriga. Need märkused on kõik õiged ja see tähendab et ta on 2-istmeline. Tagaistme asemel on küljele väljatõmmatav töölaud ja kruupink. Õliseid masinaosi ja hüdrovoolikuid vean vahel vanni sees. Korraliku haagise jaoks on ta ikka liiga kerge , 2200 kg on lubatud ja sedagi tänu nelikveole. "Pikem ots" on ka selline väga lai mõiste. Minumeelest on see alates 500 km. Ergonoomika poolest võib sõita, iste ei ole kaugeltki nii hull kui ühe töökaaslase uuel Opel Combol mis juba 300 km-ga seljasirutuspausi nõuab. Aga müra on suur ja see väsitab. Sedaankered on palju vaiksemad. Universaalis on palju tühja ruumi ja igasugused kohinad ja müdinad võimenduvad nii et kõrvakuulmine kaob ära. Nii 50-100 km-ga see veel ei häiri, pika otsaga aga küll.

Seepärast ongi pika otsa jaoks A6 sedaan mis ei mühise niimoodi ja istmeid on ka rohkem. Enne sõda oli pikk ots näiteks nii et kui minna reedel pärast tööd viimase või eelviimase laevaga Tallinna siis järgmise päeva lõunaks jõudsin juba läbi Poola Lääne-Ukrainasse. Muidugi kui piiril ummikut polnud. Või oli vaja Turust Narva minna. Üks Peterburi tuttav elas siis Soomes. Tavaliselt oli vanemate või sugulaste jaoks autotäie nodi ostnud ja ma lubasin et viskan ta möödaminnes Petrogradi ära kui juba sinnakanti minek. Või olin ise Tallinnas kui keegi töö juurest helistas et mine võta Riiast mingi julkar kaasa, nagunii oled sealsamas kõrval.

Suur Sprinteri buss on tegelikult iseliikuva töökoja rollis ja peaaegu kandevõimeni tööriistu täis. Sellessamas klaasist akendega BMW-kaubikus pole neid hea hoida sest neegrid võivad läbi akna näha ja ära varastada. Jällegi - päris igapäevasõiduks on ta liiga kohmakas aga kui kuskil on vaja midagi teha on alati õigem see buss võtta . Kasvõi siis kui aidata kellelgi pildiraami üles panna. Muidu läheb pool aega koha peal otsimiseks et "krt, mul oli kuskil 18 mm lehtvõti, alles eelmisel aastal nägin aga... "

Kui peab veel talus ja metsas ka toimetama oleks vaja mingit kastikat,sest kuidas sa lähed parketimaasturiga sohu? Kriibib ju ära ja pealt lahtine kast oleks siis asja eest. Võib-olla on mingi elamine veel Tallinna mägedel kus parkimiskohad on nimelised ja loetud. Mingi liikur peab seal parkimiskohta hoidma sest kui plats tühjaks jätta hõivavad selle venelased peremeheta vara pähe. Ega kõike muidugi ei jõua aga sinnapoole peab püüdma. Tõsi, sportauto andsin ära sest pole sellega õieti kuskil sõita ja sisse ronimiseks peab olema kas 20 cm lühem või 20 a noorem. Aitab mulle mootorrattast küll.

Igasuguste suurte ja raskete asjade veoks oleme hoopis haagiseid kasutanud ja koostööd teinud. Mul on autotreiler, soomlase-sarvikutel korralik 3000 kg käru et alustega telliseid tuua ja suure hobusetreileri mõõdus furgoon mis mööbli jaoks kõlbab. Neid vean tihti mina oma bussiga sest uutel ja poppidel ja noortepärastel autodel on hämmastavalt väike haagisevõimekus.

Kui tehakse selline seadus et tohib olla ainult üks auto siis suurem maastur + haagised oleks võimalik muarust asendus. Ilma jopetki seljast viskamata Berliini sõitmine jääks sellegipoolest kontimurdvaks ülesandeks.
Pane pilti, külakurnaja, muidu on jutuks hea..
-he not to go to war, she not to go to a dance.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Sõpruse pst Rimi parkla sissesõit

Postitus Postitas AMvA »

Surmaingel kirjutas: 20 Veebr, 2025 22:40 Õueala algus/lõpp keerata õigesse “suunda”, st. paralleelselt anna teed märgiga, muutub olukord. Samas tõsta õueala lõpp anna teed märgi alla, muutub olukord selgemaks. Antud juhul on märgi paigaldaja eksinud?
Ei, ei ole eksinud
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

gorilla kirjutas: 21 Veebr, 2025 0:52
Pane pilti, külakurnaja, muidu on jutuks hea..
Mul ei ole niisugust galeriid :) Panin sulle privasse nimekirja, vaata reg numbrite järgi.

Vetu nõuetele vastavat autot mis sõidaks 1500 km 150 km /t kuni tankimiseni ilma lisapaakideta vist ei olegi. Kütusekulu hakkab selliste kiirusega kõvasti kasvama.
Kunagi sõitsime aastas 2-3 korda Narvast Lõuna-Saksamaale Metzingeni hilpusid tooma. See oli ca 2200 km ja parimad ajad tulid 22 tunniga ehk keskmiseks kiiruseks 100. See küll tähendas et Saksa kiirteed ja toonane Varssavist Berliini poole minev kiirtee oli vaja öösel sõita et üle 200 km tunnikiiruseid arendada. Poola kiirtee oli siis maksuline ja vist mingi vaikiva kokkuleppega ilma kiiruse piiranguta. Ei näinud seal kunagi ühtegi kaamerat ega politseiautot. Kütust läks niimoodi ikka mehemoodi. Ükskord käisime bensiinimootoriga Subaru Foresteriga ja see võttis Saksamaa kiirustega 30 l/100 km ja iga 200 km tagant oli tankimine. Ma arvasin et oleks siis võinud öelda et see auto nii palju kütust võtab. Siis oleks võinud juba rekkaga minna ja saanuks palju rohkem kaupa ära tuua :)
Vetu
Liige
Postitusi: 51
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Vetu »

No ma mõtlesingi, et tankimised on seal 1500km sees ikka. Ja isegi volvol mul 130ga sõites kulu ligi 10l/100km samas kui 90ga sõites 7.3. Ja xc90 ei tunne end hästi üle 130 sõites,isegi 110 oli tglt viimane mõnus kiirus. Samas nii pikal teel on juba ajaline võit tuntav kas sõita 130 või 150ga. Lihtsalt,et kui plaanin Eesti puhkama tulla autoga siis ei raatsi lisa ööd kusagil poolas-leedus veeta kuna auto on aeglane. Kiirema autoga kulub teel vähem aega ja saab ruttem Eesti,et igasugune sõitmine ära unustada mõneks ajaks. Ja palun ärge keegi pakkuge nüüd lennukit kiiremaks transpordiks. Ise avastasin enda jaoks uuesti just sellise auto nagu BMW f07. Kunagi sain ühte sellist näppida kui see päris uus oli ja tglt mulle meeldis. Vb uuesti üle vaatama. Juba nimi on GT, ehk Grand Tourer.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vetu kirjutas: 20 Veebr, 2025 20:17 Olen kasutanud 3 eri põlvkonna Voyagere ja Chevy TransSporti "kaubikuna" väga hästi teevad seda tööd sest kipsplaat läheb lappi maha( luuk jääb enamasti küll lahti) ja kuna sile põrand ette välja siis saab vedada väga pikki kitsaid asju kui laadida kuni raadioni. Aga no XC70 on ikka üks väiksemaid universaalne mida kasutanud olen, volvod on kõik nii ohutud ehitatud,et "seinad" pool meetrit paksud. Ise oman viimased 6 kuud XC90 ja no kitsas on. Piiripealt saan hakkama. Just 2 nädalat tagasi sõitsin 2100km ühe tõmbega. Leiaks nüüd vähemalt sama suure aga kiirema auto oleks elu lill. Aga kuni 8-9k eelarvega pole väga võtta midagi. Ehk,et suur auto , kõrge isteasendiga mis suudaks sõita 150+km/h nii 1500km järjest ( no tankima peab ka)
XC70 oli kõige viimane "kandilise" tagaotsaga universaal, teised, nt Audi tootsid toona juba universaalilaadseid laugpärasid. Salong on kitsas, kuid pagasnik siiski täitsa risttahuka kujuline ja mahukas. See "laugpära" piirab oluliselt mahtu selle längus tagaakna tõttu.

Ainult nt Caddy oma on tunduvalt suurem.

Turvalisus on õige jutt. Kui e-klassi mersu või 5nda BMW esiuks kaalub 50 kg ringis, siis gen 2 V70 esiuks kaalub 130 kilo. On täis seest üsna ränka rauda. Kui on vaja ette pnna, siis pidi tõstetama 2 mehega. Ja salong on imekitsas, näiteks C-klassi mersul, mis on klass väiksem auto, pole mul esiiste taha lõpuni lükatud, aga Volvol on ja siis on paksu talvejopega ka ruumi vähevõitu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 1101
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Veebr, 2025 11:03

XC70 oli kõige viimane "kandilise" tagaotsaga universaal, teised, nt Audi tootsid toona juba universaalilaadseid laugpärasid. Salong on kitsas, kuid pagasnik siiski täitsa risttahuka kujuline ja mahukas. See "laugpära" piirab oluliselt mahtu selle längus tagaakna tõttu.



Tegelikult ei olnud. Volkswagen Passat. Volks veits lühem ja kitsam, aga pagassi mahutavus on C70 -st suurem nii istemed üleval kui ka allaklapituna.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Viimase XC ajal toodetud Passat oli samuti laugpära. B6 oli vist viimane.
Maht liitrites pole kogu tõde, kui pagasiruumi kuju on ebapraktiline.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 1101
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kirs »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Veebr, 2025 11:19 Viimase XC ajal toodetud Passat oli samuti laugpära. B6 oli vist viimane.
Maht liitrites pole kogu tõde, kui pagasiruumi kuju on ebapraktiline.

Niinimetatud "laugpära" on alles viimase põlvkonna Passat. Kusjuures see viimane V70 alates 2007 läks tagaluugi nn joon ka juba laugjamaks/passatlikumaks võrreldes vanema mudeliga. Netis mõlemast pildid kõrvuti, tagaluugkalle on nii kosmeetiline, et see küll mingit märkimisväärset eelist ei anna. Kui võtta veel võrdluseks 2008 Passat vs. 2008 V70, siis pole sedagi vahet.
Pilt
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

V70 P2 vs Passat B5 Variant vs MG.
https://www.youtube.com/watch?v=Iz6tc9Hqt-w
Volvo pagasnik ei paista esmapilgul suur, kuid neelab kasti kasti järel ja ruumi jääb ülegi.
Passatil taolist varu ei olnud (kuigi tegu oli "vanakooli" järsupäralise Passatiga.
Taoliste titaanide kontekstis muidugi on see MG halb nali.

Mul on selline B5 Variant olnud paar aastat, mäletan, et käisime naisega Pärnus, tagaiste alla ja kaks maastikuratast läks sisse nigu niuhti, tavapärast esiratta alt võtmist polnud vaja. Samas jälle Volvo on jalgratta vedamisel tülikam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: AndresK ja 1 külaline