Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
aksel90
Liige
Postitusi: 1124
Liitunud: 17 Jaan, 2013 2:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas aksel90 »

olevtoom kirjutas: 20 Mär, 2025 9:06 Ma nii igaks juhuks märgin, et XIX sajandil oli raudtee tõesti eesrindlik transpordivahend. Arvestades sellega, et tänapäevased maanteed puudusid ja hobuste liikumiskiirus polnud väga suur. Lennukeid ka eriti ei esinenud...

Aga praegu on XXI sajand.
Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. Lennukid ja laevad ei puutu üldse asjasse.
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52 ...Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. ...
No ütleme nii, et mina selle ringiga ei alustanud.'
Küll tahaksin näha usutavat selgitust selle kohta, kuskohast tulevad need suured kaubakogused. Eriti sellised, mille jaoks peab uue raudtee ehitama.
Kremli troll.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Marvin »

olevtoom kirjutas: 20 Mär, 2025 10:17
aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52 ...Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. ...
No ütleme nii, et mina selle ringiga ei alustanud.'
Küll tahaksin näha usutavat selgitust selle kohta, kuskohast tulevad need suured kaubakogused. Eriti sellised, mille jaoks peab uue raudtee ehitama.
Kui maa seest võtta asju ja neid mitte siin väärindada, siis kahtlemata on vaja see suur kogus kuhugi vedada. Välisminister juba lubas ameeriklastele, et me saame sealt maa seest peale fosforiidi igatsugu muud ka, mis võiks jänkidele huvi pakkuda. Aga kui seda kõike siin mitte lõpptooteks väärindada, siis jäävad meile ainult augud maa sees, mitte rahvuslik rikkus.
https://www.err.ee/1609602653/tsahkna-u ... vi-tundnud
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Some »

USA-sse viimiseks lihtsam laevu kasutada. Muldmetalle lihtsam Sillamäel toota. Uudishimust - kuhu fosforiit raudteed pidi minema hakkaks väärindamiseks? RB jookseb merega paralleelselt ja laevatransport on sedasorti kauba jaoks kõvasti odavam transpordiliik. Tegelikult igasuguse kauba jaoks, mis pole aegkriitiline.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas wolfgang »

Ma nii igaks juhuks märgin, et XIX sajandil oli raudtee tõesti eesrindlik transpordivahend. Arvestades sellega, et tänapäevased maanteed puudusid ja hobuste liikumiskiirus polnud väga suur. Lennukeid ka eriti ei esinenud...
OT muidugi, aga ma nii igaks juhuks märgin, et olevtoom poolt kasutatud väitlusvõtte nimi on cherry picking. Kuigi, tõepoolest, käsitlesin ma Piiteri raudtee paralleeli põhjalikumalt, ei olnud see ainus ja kõik need neli olid toodud illustreerimaks eelviimases lauses esitatud järeldust.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Marvin »

wolfgang kirjutas: 20 Mär, 2025 16:24 OT muidugi, aga ma nii igaks juhuks märgin, et olevtoom poolt kasutatud väitlusvõtte nimi on cherry picking. Kuigi, tõepoolest, käsitlesin ma Piiteri raudtee paralleeli põhjalikumalt, ei olnud see ainus ja kõik need neli olid toodud illustreerimaks eelviimases lauses esitatud järeldust.
Oda ole nüüd nii lahke ja selgita, milles see cherrypicking siin seisnes? Et tõstis väite ajaloolisse konteksti ja näitas, et erinevad kontekstid annavad erineva järelduse? See ei ole demagoogia - see on ainuvõimalik mõistliku analüütilise tulemi saamise viis.
Kui Suur Kaup tahaks väga kangesti täna siit lõuna ja lääne poole sõita, siis ta teeks seda, sest täitsa kaugele saab sõita ka praegusel raudteel. Aga ta ei sõida, sest see pole otstarbekas põhjustel, mida on juba miljon korda selgitatud - hinna osas ei ole raudtee konkurentsivõimeline merega ja kiiruse osas autoga.

Lahtiütlus - tunnen Olevit aastast 1996. Üks kõige selgema loogikaga inimesi, keda tundnud olen. Aitas mu kunagiseks töökohaks olnud suurettevõtte nii peenikesteks pulkadeks analüüsida, et sellest sai tasapisi isegi asja :).
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Inimesed ei usu üldse Adam Smithi turu nähtamatu käe sisse. Bürokraadid ju teavad paremini, mida inimestel vaja on.
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas olevtoom »

Marvin kirjutas: 20 Mär, 2025 16:45 Lahtiütlus - tunnen Olevit aastast 1996...
[OT]Äran'd... mul hakkab piinlik. Kuigi, jah, too koostöö oli väga meeldiv, [/OT]
Kremli troll.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas wolfgang »

Oda ole nüüd nii lahke ja selgita, milles see cherrypicking siin seisnes?

:) jeerum! Selgitasin ju. Su oma kopipeistitud lõik.
Kusjuures vaatamata lennukite leiutamisele oleks seesama raudtee siiani tihedas kasutuses, kui poliitiline olukord poleks seda tupikteeks muutnud, isegi Luuga sadama olemasolu kontekstis, kui ajakirjandust uskuda. Need rongid, mis hetkel liiguvad, reisirongid, on aga päris mehise täituvusega. Ja kui sama näidet edasi kasutada siis näiteks Tapa on sisuliselt muutunud Tallinna eeslinnaks, mille põhjuseks on ilmselt seesama raudteeliin. Õigemnini funktsioon sellest, uutest rongidest, adekvaatsusele kalduvast sõidugraafikust ning väljumistihedusest. Ajal, kui liikus üks rong hommikupoole linna ja teine õhtapoole tagasi(piltlikult, aga siiski üsna tõelähedaselt) oli see linnake päris koledaks muutumas. Ja miks siis ronge vähe käis? Ei olnud reisijaid, ametliku seletuse põhjal. Polnud ju mõtet. Veidral kombel on nüüd, aga reisijaid küllaga.
Ehk siis, kui luua piisavalt atraktiivne võimalus, küll siis tekib ka kasutus.
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

wolfgang kirjutas: 21 Mär, 2025 14:00 Ehk siis, kui luua piisavalt atraktiivne võimalus, küll siis tekib ka kasutus.
tapa puhul reaalne, rb kontekstis ehk ka pärnu puhul oleks.
aga siiski vaid hommikul tallinnasse tööle ja õhtul koju liinidel.
rb puhul ju räägitakse sagedusest - ööpäevaringselt väljumine iga tunni tagant.
kus võiks olla need hüpoteetilised reisijad ülejäänud aegadel ja sihtkohtadel?
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

rb puhul ju räägitakse sagedusest - ööpäevaringselt väljumine iga tunni tagant.
Värske uuringu kohaselt hakkab Rail Baltica pakkuma kiiret rongiühendust Balti riikide pealinnade vahel iga kahe tunni tagant – 2026. aastal hakkab iga päev Tallinnast sõitma neli rongi Vilniusesse ja neli rongi Varssavisse. Esimese 10 tegevusaasta jooksul on plaanitud suurendada mõlema liini väljumisi 50% võrra.
https://www.rbbn.ee/rail-baltica-esialg ... rssavisse/

Rail Baltica näidissõidugraafik
Rahvusvaheline (ei peatu igas jaamas)
Tallinn-Pärnu kell 06:00 ; 09:00 ; 11:00 ; 13:00 ; 15:00 ; 18:00
Kohalikud rongid
Tallinn-Pärnu kell 08:00 ; 12:00 ; 17:00
https://www.rbestonia.ee/naidissoidugraafik/

Praegused sõiduplaanid ja väljumisajad
https://elron.ee/soiduinfo/soiduplaanid
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

hüva, on ambitsioone vähemaks võetud.
kella kuuese rb rongiga ehk sõidaks pärnakad koju, aga kust ülejäänutele reisijad leitakse?
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

Ei tea, kust nad need leiavad, aga praegu nt Tallinn-Tartu väljumised

Väljumine - Saabumine
06:01 - 08:46 RE34
07:29 - 09:53 E35
08:59 - 11:21 E34
10:25 - 12:46 E35
12:12 - 15:03 RE34
13:39 - 16:05 E35
15:02 - 17:30 E34
16:52 - 19:36 RE34
18:11 - 20:38 E35
20:14 - 22:57 RE34
21:39 - 00:00 E34
https://thetimey.com/et/eesti/linnadeva ... linn/tartu
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas diesel »

egas muud kui pärnusse ka kähku paar ülikooli teha ja elanikearv kahekordistada.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Fucs »

Elron praegu Tallinn-Rapla-Türi-Viljandi
Väljumised rongidele mis sõidavad vähemalt kuni Raplani 6:31 7:38 8:42 10:34 12:01 12:59 13:56 14:52 15:51 16:40 17:18 17:44 18:15 19:22 20:22 21:20 22:25
Neist rongid mis sõidavad kuni Türini (saabumiste ajad) 9:11 12:07 13:26 16:16 18:13 19:10 20:55 21:42 23:59
Kuni Viljandini (saabumiste ajad) 9:52 14:07 16:57 19:51 22:15
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline