Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas MeelisV »

Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2698
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Castellum »

MeelisV kirjutas: 22 Mär, 2025 23:20 Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.
Milliste andmete järgi on nr 2 kõige suurema sõidetavusega liin? Piletimüük? Ehk tõesti, turistid tulevad trammi ja ostavad 2-eurose tunnipileti. Kohalikud kasutavad oma tasuta sõidu õigust...

Kui vaatad kaarti, saad ju kohe aru, et nr 2 võib sõita siis, kui on vabalt aega käes.

Kui on ajakriitiline reis, nt ümberistumine - siis mitte. Nt Balti jaamast Hobujaama. Tramm nr 1 sõidab normaalset teed pidi 9 min. Tramm nr 2 sõidab pikendatud teed pidi 12 min. Lisaks pead Laikmaa peatusest jalgsi läbima ~180 m. Kõik see teeb ümberistumiseks nt tramm nr 4 peale oluliselt suurema riskiga tegevuse.
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Milliste andmete järgi on nr 2 kõige suurema sõidetavusega liin? Piletimüük?
Kaart tuleb ju valideerida ikka.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
minasiin223
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 03 Mär, 2022 23:50
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas minasiin223 »

Mäletan, kui Tallinnas ehitati Reidi teed. Enne ehitust oli rahva poolt kõva vastuseis. Koht ise oli nii alla käinud, et ei 99% linlastest ei julenud sinna jalutamagi minnagi. Saab äkki nuga või süstalt.
Reidi tee koos jalakäijate promenaadiga valmis ehitati. Kõik kiitsid. :dont_know:
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas MeelisV »

Castellum kirjutas: 23 Mär, 2025 6:56
MeelisV kirjutas: 22 Mär, 2025 23:20 Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.
Milliste andmete järgi on nr 2 kõige suurema sõidetavusega liin? Piletimüük? Ehk tõesti, turistid tulevad trammi ja ostavad 2-eurose tunnipileti. Kohalikud kasutavad oma tasuta sõidu õigust...

Kui vaatad kaarti, saad ju kohe aru, et nr 2 võib sõita siis, kui on vabalt aega käes.

Kui on ajakriitiline reis, nt ümberistumine - siis mitte. Nt Balti jaamast Hobujaama. Tramm nr 1 sõidab normaalset teed pidi 9 min. Tramm nr 2 sõidab pikendatud teed pidi 12 min. Lisaks pead Laikmaa peatusest jalgsi läbima ~180 m. Kõik see teeb ümberistumiseks nt tramm nr 4 peale oluliselt suurema riskiga tegevuse.
Noh nii kireti meedias.

https://www.tallinn.ee/et/vanasadamatramm/uudised
Jaanus2
Liige
Postitusi: 4563
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Jaanus2 »

Nende asjadega ongi nii, et reisijaid pole, sest ei saa sõita ja kui tuleb raudtee, tulevad ka reisijad ja muu nõudlus. Kas piisavalt, saame näha tagantjärele. Eile vaatasin dokumentaali raudtee tekkest ja arengust maailmas. Täielikud maakolkad said elu sisse tänu sellele, seal polnud ka enne mingit transpordinõudlust. Moodne raudtee on natuke muud, aga ka mitte nii erinev.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Kui mingi ICE- ga saaks peaaegu ilma rahata Euroopasse sõita, siis ma pensionärina sõidaks ka hea meelega ja mitu korda. Aga sellel asjal on päris korralik hinnalipik ja "ICE- d" ei tule ja piletihind ei tule ilmselt soodne ja põhjendused on pehmelt öeldes imelikud ja tihti üksteist välistavad. Ei ole võimalik ehitada ühe niidiga kiirraudteed reisirongidele ja rääkida sinna juurde tohutust kaubaveost. Pealegi oli see kaubaveo põhjendus loll. Justkui oleks vaja Lapimaalt hiina träna Euroopasse vedama hakata sellist kummalist teed pidi. Kui mulle hakatakse kelbast ajama, siis ma kuidagi ei suuda vaimustuda. Ma pole mingi rongivihkaja ja raudteetrass mul ka üle varba ei lähe, aga....?
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas 2korda2 »

Tapa rongid on järgmistel põhjustel:
1. Tegelikult sõidavad inimesed sealt läbi (suuresti Tartu suunal);
2. Tapale on võrreldes nõukaajaga tekkinud juurde võrdlemisi suur riiklik objekt, mille külastatavus pealinnast on suur;
3. Rongipileti tegelikust kulust pea 2/3 katab riiklik toetus. Ausas konkurentsis bussiga peaks rongipileti hind olema vähemalt 3 korda bussi omast kõrgem.

Kes aga toob eeskujuks ammuseid aegu kus raudtee kolkas elu käima tõmbas, siis palun arvestage ka tollaste alternatiividega: hobused liikusid mitmeid KORDI aeglasemalt, lennutransporti polnud üldse. Või kui anaoogselt jätkata, siis ammu enne raudteed tõid elu hoopis laevatatavad kanalid. Miks me neid ei raja?

Lähen kohe Tartus rongile, et Tallinna sõita. Eelis bussi ees: Tallinnas on jaam sihtkohale lähemal, jalutatav. Lisaks on plaanis tööd teha ja see tuleb mul rongis paremini välja. Ekspress rong sõidab 2:22. Buss käib sama ajaga.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52
olevtoom kirjutas: 20 Mär, 2025 9:06 Ma nii igaks juhuks märgin, et XIX sajandil oli raudtee tõesti eesrindlik transpordivahend. Arvestades sellega, et tänapäevased maanteed puudusid ja hobuste liikumiskiirus polnud väga suur. Lennukeid ka eriti ei esinenud...

Aga praegu on XXI sajand.
Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. Lennukid ja laevad ei puutu üldse asjasse.
Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

MeelisV kirjutas: 22 Mär, 2025 23:20 Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.
Valideerivate sõitjate arv olevat kõvasti kukkunud hoopis
https://www.delfi.ee/artikkel/120369511 ... lideerijad
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 12:11
aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52
olevtoom kirjutas: 20 Mär, 2025 9:06 Ma nii igaks juhuks märgin, et XIX sajandil oli raudtee tõesti eesrindlik transpordivahend. Arvestades sellega, et tänapäevased maanteed puudusid ja hobuste liikumiskiirus polnud väga suur. Lennukeid ka eriti ei esinenud...

Aga praegu on XXI sajand.
Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. Lennukid ja laevad ei puutu üldse asjasse.
Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?
See protsent on küll täna selline, aga selle protsendi suurendamine ongi EL raudteedearenduse eesmärk.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

AndresTy kirjutas: 29 Apr, 2025 15:28
AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 12:11
aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52

Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. Lennukid ja laevad ei puutu üldse asjasse.
Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?
See protsent on küll täna selline, aga selle protsendi suurendamine ongi EL raudteedearenduse eesmärk.
Vana-Euroopa raudteevõrk on piisavalt tihe.
Kui palju see RB valmisehitamine seda 5,5% suurendab? Saame 5,6%?
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 16:16
AndresTy kirjutas: 29 Apr, 2025 15:28
AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 12:11

Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?
See protsent on küll täna selline, aga selle protsendi suurendamine ongi EL raudteedearenduse eesmärk.
Vana-Euroopa raudteevõrk on piisavalt tihe.
Kui palju see RB valmisehitamine seda 5,5% suurendab? Saame 5,6%?
Kui 5,5% pealt suureneb see 5,6% peale, siis see tähendab see kogu Euroopas ca 2%-list raudteevedude tõusu. Pakun puusalt, et kui ainuüksi Saksamaa peaks võtma kätte ja oma veeremist 2% suunama sellele lõigule, siis juba uputataks see vagunitega üle, aga kaupa neile ikkagi ei leiduks. Kui aga kogu Euroopa raudtee-ressursist suunataks veeremit siia seda 2% kogu-Euroopa tõusu saavutama, siis oleks meil siin ikka päris pull majas.
Olgem realisitid, pigem see meie RB-kene ei muuda seda kogu-Euroopa numbrit üldsegi.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Erureamees »

Raudteed on, aga pahad logistikud ei taha kasutada. Loogiline järeldus- tuleb kütuseaktsiise tõsta. Tõstame aktsiise saavutame kõikide kaupade hinnatõusu ja Andres Ty ja mõttekaaslased aplodeerivad. See on euroopalik viis probleeme lahendada, sest need kapitalistiraisad tahavad ainult ekspluateerida ja meid vabaturu džunglisse eksitada.
AndresTy
Liige
Postitusi: 1396
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AndresTy »

Erureamees kirjutas: 30 Apr, 2025 6:48 Raudteed on, aga pahad logistikud ei taha kasutada. Loogiline järeldus- tuleb kütuseaktsiise tõsta. Tõstame aktsiise saavutame kõikide kaupade hinnatõusu ja Andres Ty ja mõttekaaslased aplodeerivad. See on euroopalik viis probleeme lahendada, sest need kapitalistiraisad tahavad ainult ekspluateerida ja meid vabaturu džunglisse eksitada.
Ära pane mulle sõnu suhu ega mõtteid pähe! :evil:

Ma pole mitte kuskil andnud mõista, et kütuseaktsiisi suurendame oleks minu hinnangul vahend, millega kaubavedu peaks maanteelt raudteele suruma.
Viimati muutis AndresTy, 30 Apr, 2025 20:08, muudetud 1 kord kokku.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline