Ainult kõrguse hoidmise jaoks tundub nagu liigne luksus. Flash arvas, et võrdlevad näitu kõrguste kaardiga ja selle abil kitsendavad drooni võimalikku asukohta ilma GPS-ita lendamisel. See näib võimalik, aga kui lidar ei suuda külgedele vaadata, siis võimaldab see üsna tagasihoidlikke korrektsioone.
Kujutlen näiteks, et droon on seadistatud ründama midagi Tallinnas. Lendab idast läände üle Pirita jõeoru. Mõõdab lidariga jõeoru profiili. Kaardiga võrreldes täspsustab oma asukoha: "olen hetkel jõe joonel". Aga jõgi lookleb lõunast põhja poole ja teeb soote. Ainult joonel olemine pole piisav info, et oma asukohta korrigeerida. Droon peab võrdlema läbitud maastiku kõrgusprofiili ja otsima kõrguskaardilt lahendust, mis annaks sama kõrgusprofiili.
Põhimõtteliselt tõmbaks drooni programm läbi kõrguskaardi hulga enda oletatava suunaga rohkem ja vähem paralleelseid jooni ja võrdleks nende näidatud kõrgusprofiili oma kogetud kõrgusprofiiliga. Kui mõni kõrvalprofiil sobib kogetud maastikuga paremini, kui inertsnavi antud oletus, siis see saaks uueks oletuseks.
Ühe maamärgi põhjal ei tarvitse nii täpset lahendust leiduda (maastik ei ole piisavalt unikaalne, eriti kui kihutad ühtlase välja kohal), aga pikema lendamise vältel hoiaks ära suurema paigast triivimise. See ei ole väga suur matemaatika, seda saab teha. Järsku siis teevad seda?