Nutt ja hala

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 12:33
Lemet kirjutas: 20 Mai, 2025 17:44
Venemaa turg kukkus ära (topelttollid ja veel vaesem klientuur).
Lisaks veel ideoloogia- fašistidelt osta või ülepea nendega tegemist teha...eesti numbrimärgiga auyode tankimine eeldas ikka mõnikord üpris drastilisi võtteid.
Teame-teame, õigemini mäletame-mäletame.... Ma siin autoteemas just kirjeldasin, kuidas Piiteris pesunööri abil kiirkorras esiklaasi 2108-l vahetasin.....
Tihendiga esiklaasi vahetamine pole teab mis kunst ju. Nõuka ajal oli tavaline, et autoomanik tegi seda ise. :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas vaoinas »

Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:14 Luunja kurk tuli Hispaaniast. Nad ka ise pärast tunnistasid, kuidagi moodi, ääriveeri.

Ja kuhu see Luunjas kasvatatud kurk siis läks?
Viidi Hispaaniasse või?

Või hoitakse tuled niisama põlemas ja kurki ei kasvatatagi?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Some »

https://www.lounaleht.ee/index.php?page ... 0Hispaania.
Võru Rimi 7. veebruaril külastanud inimesed punnitasid puu- ja köögiviljaleti juures silmi: silt teatas: Luunja kurk, päritolumaa: Hispaania.

Silt tekitas omajagu elevust seetõttu, et nn linnalegend Luunja kurgist on tuntud terves Eestis. LõunaLeht kirjutas sellest linnalegendist 5. aprillil 2018: „Tuttava tuttav töötab rekkajuhina. Amsterdamis (või mingis teises linnas) peatunud ta rekkade parklas. Ühe teise rekka juht avanud tagaluugi ja tuttava tuttav rekkajuht näinud, et auto olnud maast laeni täis Luunja kurgi kilesse pakendatud kurke. Kui siis eestlasest rekkajuht küsinud kolleegi käest, et mida Luunja kiles kurgid keset Euroopat teevad, siis vastanud teine juht, et tõi kurgid Hispaaniast ja viib Eestisse. Et see äri käivatki nii: Hispaanias pakendatakse kurgid Luunja kilesse, tuuakse Eestisse ja müüakse Eesti poodides kallilt maha.” Mõni aasta tagasi Perekooli foorumis levinud kurgilegendiga on kimbatuses olnud ka aastas 3500 tonni Luunja kurke kasvatava AS Grüne Fee tegevjuht Raivo Külasepp: „Me müüme usaldust ehk kes ostab Hispaania kurgist tunduvalt kallimat Luunja kurki, soovib saada kvaliteetset kaupa,” märkis ta. „Meie kurk on värske ja maitsevahe Hispaania kurgiga on kohe tunda. Hispaania kurk on ju nädal aega „reisil” ja kõige parem realiseerimisaeg saab tee peal otsa. Kui kellelegi on kätte sattunud kehv Luunja kurk, on seda hoitud liiga kaua valel temperatuuril: kiles kurki tuleb hoida +10-12 kraadi juures.”
Võru Rimi kaupluse juhataja Liana Pilsikova lükkas tekkida võivad kurgikahtlused kindlalt ümber: „Täname tähelepanelikke kliente. Tegemist oli lihtsa inimliku eksimusega. Meil on müügil kahte erinevat sorti kurki, üks neist Eesti ja teine Hispaania päritolu, siltide printimisel läksid päritolumaad vahetusse ja nii saigi kodumaisele kurgile ekslikult vale päritolumaa.”
See siis lugu aastast 2019. Eks muidugi paljud kaubamärgid toodavad mujal omi asju, eriti sellised kellele kuuluvad tehased ka mujal. Miski õlletehas toodab õlle siin ja siidri seal ja autod vuravad Läti vahet sinna ja tagasi täiskoormatega. Lihatööstused lasevad pelmeenid Lätis teha ja vorstid siin, kellegi mahl valmib Lätis ja purgisupid siin P jne...
Aga nad märgivad päritolumaa pakendil korrektselt, päritolumaa võltsimine võib suurtootjale kõva põntsu panna.

Minevikku tagasi minnes oli üks aspekt see, et Eesti tootis osasid toiduaineid kordades rohkem kui sisetarbimine. Vene turu kukkudes oli vaja sellega midagi ette võtta. Nisust rääkides - Muuga viljaterminalid olid ehitatud nisu importimiseks. Miski hetk hakati selle kaudu Venemaa vilja hoopis eksportima, ei mäleta küll mis aastal see klõps käis?
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

Kriku kirjutas: 21 Mai, 2025 13:34
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:13
AndresTy kirjutas: 21 Mai, 2025 10:16Et siis nagu riik korjab kõigilt makse ja peab nendega üleval kellegi jätkusuutmatut ettevõtlust? No tõepoolest ei tahaks sellist asja!
Seda on igal ajal tehtud ja tehakse ka edaspidi. Tehakse ka täna ja tehakse ka Eestis. See ongi riigi (või KOV-i) ja tema valikute probleem. Näiteks haridus. Näiteks lasteaiad. Näiteks linnatransport. jne jne. Kas oled kursis, milline oleks jätkusuutliku isemajandava äriplaaniga (kommertsalustel ilma KOV toetuseta) lasteaias kohatasu?
Siin nüüd võrreldakse võrreldamatut. Ilma lasteaiata peaks paljudes perekondades üks vanematest kodune olema, mil oleksid omakorda tagajärjed tööturule jne. Sellest ka avalik huvi lasteaedu ülal pidada.
Jah, muidugi, olen täiesti nõus. See on riigi või Kov-i huvi seista oma alamate eest. Et juhtumil kui ei seisaks, mis siis saaks? Et kui pekkis asi oleks? Selle ilmne näide ongi lasteaia kohatasud, et milline KOV kui palju vanemailt küsib, ja kui palju ise panustab, ja samas millist personalikoosseisu (kui palju) ja millise palgaga vajalikuks peab.
Aga see ei muuda fakti, et ühtedelt korjatud maksude eest peetakse üleval mingit muud sektorit. Mingist aspektist vajalikku, aga finantsilisest aspektist kahjumlikku.
Ütleda, et "see pole ju see!", on lihtsalt fakti eitamine.
Ja PS pean sellist rahastamist täiesti loogiliseks ja normaalseks, ja vastuoksa AndresTy-le ma ei nõua
Et siis nagu riik korjab kõigilt makse ja peab nendega üleval kellegi jätkusuutmatut ettevõtlust? No tõepoolest ei tahaks sellist asja!
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Mai, 2025 13:36
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 12:33
Lemet kirjutas: 20 Mai, 2025 17:44

Lisaks veel ideoloogia- fašistidelt osta või ülepea nendega tegemist teha...eesti numbrimärgiga auyode tankimine eeldas ikka mõnikord üpris drastilisi võtteid.
Teame-teame, õigemini mäletame-mäletame.... Ma siin autoteemas just kirjeldasin, kuidas Piiteris pesunööri abil kiirkorras esiklaasi 2108-l vahetasin.....
Tihendiga esiklaasi vahetamine pole teab mis kunst ju. Nõuka ajal oli tavaline, et autoomanik tegi seda ise. :)
Ja paljud seda ka siis ise tegelikult ära teha suutsid? Ikka mindi mõne "tuttava mehhaaaniku" juurde. Ära aja tagantjärele-iba, et ka siis igamees õuepeal klaasi ise vahetas! Klaas oli nii kallis ja dehvka-värk, et "igameest" ei lastud klaasile ligigi. Ja btw- ka täna võib "igamees" õue peal klaasi ringiliimida, milles küss?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42800
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kriku »

Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:42Aga see ei muuda fakti, et ühtedelt korjatud maksude eest peetakse üleval mingit muud sektorit. Mingist aspektist vajalikku, aga finantsilisest aspektist kahjumlikku.
Ütleda, et "see pole ju see!", on lihtsalt fakti eitamine.
Selle õigustamiseks peab olema piisav avalik huvi.

Mis veel lasteadadesse puutub, siis ma muide oletan, et see on erinevalt näiteks ühistranspordist isegi finantsiliselt plussis võrreldes variandiga, kui hulk lapsevanemaid töölt ära oleksid. Ei tea, vaid oletan.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 21 Mai, 2025 13:18
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 12:53
diesel kirjutas: 21 Mai, 2025 9:18 selle eestimaisega on ka lood vahel veidi teistmoodi.
rahvas räägib, et laheotsa auto oli teel kuskilt lõunast eesti poole ja
tegi poolas korraliku avarii.
koormaks olid värsked laheotsa kartulid ja luunja kurgid ka, kõik puha eestimaised.
Luunja kurki toodi Hispaaniast, kilekujundus saadeti siit. Külmik tõi Poolast kenasti Eesti keelde pakitud "Eesti taluvõi"-d.
Oled ise näinud, kuidas hipaanias neid kurke pakitakse?
Ära hakka pihta!
Kui sa pole selle alaga kursis, siis ära seleta. (Mul on veosekorraldaja dokument olemas. Just nimelt see dokument, kelle ülesandeks on transpordiettevõttes kureerida ja vastutada veoste ja ja saatedokumentide eest seaduses ettenähtud korras. Muideks see mitte ainult, et "annab õiguse", vaid "seab ka vastutuse ja kohustuse jälgida ja kontrollida, et dokumentatsioon korras oleks ja säiliks". Kokkupuude valdkonnaga olemas ja ka "mõningate valdkonnasiseste detailidega".)
Viimati muutis Peeter, 21 Mai, 2025 13:54, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See, et meil veetakse eestimaise pähe sisse toorainet nt Poolast, siis ka mina olen enda jaoks sellel teemal kinnituse leidnud.
Ja kindlalt ei maksa oletada, et "Euroopast" tulev kraam on kuidagi puhas ja keemiavaba.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vaoinas kirjutas: 21 Mai, 2025 13:36
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:14 Luunja kurk tuli Hispaaniast. Nad ka ise pärast tunnistasid, kuidagi moodi, ääriveeri.
Ja kuhu see Luunjas kasvatatud kurk siis läks?
Viidi Hispaaniasse või?
Või hoitakse tuled niisama põlemas ja kurki ei kasvatatagi?
See on natuke lihtsameelne lähenemine.
Kui energia hind rallib lakke ja Hispaaniast saab odavama omahinnaga, siis ärimehena käitudes ostaks ka mina osa kraami Hispaaniast ja müüks seda segamini kodumaisega. Viimase etendamiseks aga tulebki "tuled põlemas hoida" ja osa siin kasvatada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:35
AndresTy kirjutas: 21 Mai, 2025 12:04
Kõige labasem ja 1990-ndatel laialt kasutatud skeem: partii on kätte jäänud ja see tuleks utiliseerida. Seda eí saa tema tasuta vaid toiduhävitaja küsib ju raha nagu prügimäelgi jäätmete eest küsitakse. Ütleme 80 EUR/tonn. Siis tuleb mingi Ida-Euroopas ärimees ja pakub et maksa mulle 40 EUR/tonn ja ma viin selle konteineritäie minema. Viibki kuhugi ja paiskab müüki. Ükskõik mis hinnaga ta müüks, ikka on kasumis sest talle maksti selle ärakoristamise eest veel peale.
Võtan aga mingi naised saunas rääkisid fantaasia ja nii ongi...
Aga see toimus nii. Ja erinevates sektorites. Ja toimub ka täna nii. Ja kah erinevates sektorites.
Toon siia kohe näite: Sõiduautode utiliseerimine. Meil on see kõik veel lapsekingades, aga mujal (seal "läänes") maksad peale, et masinast lahti saada, ja mitte vähe. Ja siis veetaksegi kõik kokku (automüügi ja lammutuse jne) platsi peale, kellele makstakse selle asja vastuvõtmise eest. Teinekord on mingid riigisisesed uue sõiduki ostu toetuskampaaniad, siis on vaja vana sõiduki üleandmiseks dokumenti. Piisab aktist, et sõiduk on antud üle käitlejale. Teinekord pole midagi vaja ja sõiduk jääbki "rippuma" selle autoettvõtte bilanssi (sisse arvele võetud kaubana) Ja edasine tegevuse on juba tema rida, mis ta teeb. Ja siis omakorda müüakse see masin vaat, et tervikuna Ida-Euroopast (mitte ainult Eestist) pärit autokaupmeestele. Kes viivad selle ka tervikuna minema. Kui tehnilist passi kaasa anda ei või (läks utiliseerimisele) siis saad masina varuosadeks tervikuna. Tema ei pea ei lammutama ega ka selle järel tekkinud jäätmetega tegelema. Ühelt poolt papp sisseostes ja teiselt poolt papp välja müües. Peab olema lihtsalt "keha" milles on sul õigus "lammutada-utiliseerida", ja samas peab sul olema keha-kanal kuskohta sõidukeid realiseerida. (Olen ise sellisel platsil käinud: jutt oli, et no eks ikka lammutame ise kah, midagi peab ju ette näitama, aga üldjoontes on see lammutamine kõik töö ja kahjum, palju lihtsam on tervikuna edasi müüa (riigist välja).
Kogu jäätmekäitlemine on samamoodi üks mõlemalt poolt raha rookimine.
Ja neid valdkondi oli ja on ka täna veel, kus "läänejama" jalust ära "idapiirkondadesse" kvalteetkauba pähe sokutati ja ka täna sokutatakse.
Aktist küll ei piisa, see sõiduk peab ka registrist kustutaud olema. Ja registrist maha võetud sõidukit tervikuna ei saa kuskile müüa.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:51
AMvA kirjutas: 21 Mai, 2025 13:18
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 12:53 Luunja kurki toodi Hispaaniast, kilekujundus saadeti siit. Külmik tõi Poolast kenasti Eesti keelde pakitud "Eesti taluvõi"-d.
Oled ise näinud, kuidas hipaanias neid kurke pakitakse?
Ära hakka pihta!
Kui sa pole selle alaga kursis, siis ära seleta. (Mul on veosekorraldaja dokument olemas. Just nimelt see dokument, kelle ülesandeks on transpordiettevõttes kureerida ja vastutada veoste ja ja saatedokumentide eest seaduses ettenähtud korras. Muideks see mitte ainult, et "annab õiguse", vaid "seab ka vastutuse ja kohustuse jälgida ja kontrollida, et dokumentatsioon korras oleks ja säiliks". Kokkupuude valdkonnaga olemas ja ka "mõningate valdkonnasiseste detailidega".)
Ja kõik kohe käisid juhuslikult sinu firmast läbi? Või siiski jutustad linnalegende ümber (loe ülal akf Some postitust)
Viimati muutis AMvA, 21 Mai, 2025 14:05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas vaoinas »

Kapten Trumm kirjutas: 21 Mai, 2025 13:54
vaoinas kirjutas: 21 Mai, 2025 13:36
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:14 Luunja kurk tuli Hispaaniast. Nad ka ise pärast tunnistasid, kuidagi moodi, ääriveeri.
Ja kuhu see Luunjas kasvatatud kurk siis läks?
Viidi Hispaaniasse või?
Või hoitakse tuled niisama põlemas ja kurki ei kasvatatagi?
See on natuke lihtsameelne lähenemine.
Kui energia hind rallib lakke ja Hispaaniast saab odavama omahinnaga, siis ärimehena käitudes ostaks ka mina osa kraami Hispaaniast ja müüks seda segamini kodumaisega. Viimase etendamiseks aga tulebki "tuled põlemas hoida" ja osa siin kasvatada.
Lubasin enesele kerget ironiseerimist kogu selle
retoorika peale, kuidas: Kõik ümberringi varastavad ja petavad.
Vaat mina olen see viimne aus inimene, kes oma väikest elukest
selles valsknud maailmas lõpu poole veeretab.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

vaoinas kirjutas: 21 Mai, 2025 13:36
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:14 Luunja kurk tuli Hispaaniast. Nad ka ise pärast tunnistasid, kuidagi moodi, ääriveeri.

Ja kuhu see Luunjas kasvatatud kurk siis läks?
Viidi Hispaaniasse või?

Või hoitakse tuled niisama põlemas ja kurki ei kasvatatagi?
Loomulikult Eestis müüki! Kusjuures, nagu Trumm kirjutas, siis maitsel ongi vahe sees. Mina näiteks enam Luunja kurki sellest ajast süüa ei saa, kui nad selle "villa peal" kasvatamisele ja doseeritud väetamisele vmt üle läksid. Varem sõin ja kiitsin. Nüüd ei saa. Ja pole minu asi kaagutada, mida nad nüüd õigesti või valesti teevad. Nende kaup nende meetodid, mina pean ise (oma tervise ja kõhumuredega) hakkama saama. Üleüldse pikka kurki ei kannata süüa, sööngi ainult seda lühikest kurki. Pikka kurki süües hakkab üles keerama sellist keemiamaitset kurku. Midagi pole teha ise olen põhjus- ka leiba-saia ja osasd muid idanevaid asju pean nüüd rohkem valima- ja ise olen veel pagari (isa) ja kondiitri (ema) laps ja üleskasvanud just ahjust tulnud sooja saia ja leiva ja saiakeste ja kringlite jmt peal. (ja samas olin veel kõhna poiss :lol: )

Aga sellest Luunja (Hispaania) kurgist- tol hetkel oligi teema, ja see "ringles välja", ja siis oldi kuskitpidi meediaski sunnitud tunnistama, et toodi. Aga et toodi ikka selle pärast, et omal olevat olnud mingitsorti ikaldus ja kaubapuudus, ja et kindlasti mitte selle pärast, et minnagi äris seda teed. Aga kuskil kinnises süsteemis oli hoopis teine info, ikka see pikema perspektiivi-info, mitte see ikalduseinfo. No vat, ega vanarahvas ilma asjata ütle, et kus suitsu seal tuld.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks igaüks teab, kuidas ta taolise huiamisele reageerib, kui sulle eestimaise pähe müüakse midagi muud. Mina lihtsalt neid "eestimaiseid" tooteid ei osta enam. Seda võin ma aga kinnitada, et katseid müüa eestimaiseks reklaamitud või eestimaiseks tarbija poolt peetava toote või tooraine pähe imporditut müüa on ka mujal. Ja põllumajanduses võib ka saak vussi minna ja kui kohustused kaubanduskettide ees vajavad täitmist, siis kuidas välja ujuda?

Täpselt sama trall käib meil turgidel iga aasta nende neoonpunaste ja veemaitseliste "eesti maasikatega".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 21 Mai, 2025 13:58
Peeter kirjutas: 21 Mai, 2025 13:35
AndresTy kirjutas: 21 Mai, 2025 12:04 Võtan aga mingi naised saunas rääkisid fantaasia ja nii ongi...
Aga see toimus nii. Ja erinevates sektorites. Ja toimub ka täna nii. Ja kah erinevates sektorites.
Toon siia kohe näite: Sõiduautode utiliseerimine. Meil on see kõik veel lapsekingades, aga mujal (seal "läänes") maksad peale, et masinast lahti saada, ja mitte vähe. Ja siis veetaksegi kõik kokku (automüügi ja lammutuse jne) platsi peale, kellele makstakse selle asja vastuvõtmise eest. Teinekord on mingid riigisisesed uue sõiduki ostu toetuskampaaniad, siis on vaja vana sõiduki üleandmiseks dokumenti. Piisab aktist, et sõiduk on antud üle käitlejale. Teinekord pole midagi vaja ja sõiduk jääbki "rippuma" selle autoettvõtte bilanssi (sisse arvele võetud kaubana) Ja edasine tegevuse on juba tema rida, mis ta teeb. Ja siis omakorda müüakse see masin vaat, et tervikuna Ida-Euroopast (mitte ainult Eestist) pärit autokaupmeestele. Kes viivad selle ka tervikuna minema. Kui tehnilist passi kaasa anda ei või (läks utiliseerimisele) siis saad masina varuosadeks tervikuna. Tema ei pea ei lammutama ega ka selle järel tekkinud jäätmetega tegelema. Ühelt poolt papp sisseostes ja teiselt poolt papp välja müües. Peab olema lihtsalt "keha" milles on sul õigus "lammutada-utiliseerida", ja samas peab sul olema keha-kanal kuskohta sõidukeid realiseerida. (Olen ise sellisel platsil käinud: jutt oli, et no eks ikka lammutame ise kah, midagi peab ju ette näitama, aga üldjoontes on see lammutamine kõik töö ja kahjum, palju lihtsam on tervikuna edasi müüa (riigist välja).
Kogu jäätmekäitlemine on samamoodi üks mõlemalt poolt raha rookimine.
Ja neid valdkondi oli ja on ka täna veel, kus "läänejama" jalust ära "idapiirkondadesse" kvalteetkauba pähe sokutati ja ka täna sokutatakse.
Aktist küll ei piisa, see sõiduk peab ka registrist kustutaud olema. Ja registrist maha võetud sõidukit tervikuna ei saa kuskile müüa.
Nalja teed või? Jah teh.passiga müüa ei saa. Tervikuna saab küll müüa, olen isegi näinud, aga teine teema ongi see, et saba pole tihti kellelgi vaja, peale pannaksegi ainult ninad ja siis mõningaid asju tagant. Kellelgi pole vaja tühja (sõiduauto)salongi vedada Belgiast või Inglismaalt vmt Eestisse.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist