Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Roamless kirjutas: 18 Juun, 2025 16:20 Eelpoolmainitu ei kehti veokite ja busside kohta, mis säilivad kauem ja võivad läbida kuni 1000000 kilomeetrit ning olla siis veel nö kasutamiskorras, seega pole ime, et kaitseväes on veel 70ndate MANe ja 80ndate Unimoge, Kaitseliidus peaks veel rivis olema mõningaid 70ndate Unimoge. Samas kui vanasti oli tõesti ala diisel mersu sõiduauto takso, mis miljon kilomeetrit ära keris, siis uued nõrgema mootoriga autod hakkavad koolema 250000 pealt ja nö premiumid kusagil 300000-350000. Muidugi lähevad ka mõned 400000-500000 välja, aga see eeldab pidevat korraliku hooldust ja osade vahetust, mida tihti ei viitsita või lõpupoole, ei tasu enam teha.
Nende liitlaste platsidelt ostetud KV veokide läbisõidud olid tavaliselt alla 10 000 (loe kümne tuhande) km.
Olen nt Kevadtormil pidanud liigutama ühte MB 1017t, mille odomeeter näitas 8800 km ja tootmisaasta oli 1977.
Seal on pigem probleem väsimine vanuse tõttu, igasugu kummijunnid, juhtmed jne.
Kes tahab rääkida, et uuem auto on ökonoomsem, siis antud auto keskmine kütusekulu Kevadtormi 500 km läbisõidu juures oli kriips alla 14 liitri 100 km kohta (mõõdetud tankimise järgi - minekul tankisin kurguni ja tulles samuti, läbisõit odomeetrilt).
Viimati muutis Kapten Trumm, 19 Juun, 2025 8:19, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 19 Juun, 2025 7:43
blueant kirjutas: 18 Juun, 2025 22:02 Minimaalne kere laius 1900 välistab Hiluxi, minimaalne teljevahe 2850 välistab Kodiaqi. Nii ta läheb.
Niimoodi peenelt mängitaksegi hange kellelegi kätte
Tõenäoline asjade käik on selline, et võeti alternatiivsete sõidukite andmed ja leiti sealt hulgast sobiv, millel oli mingi unikaalne number - ja see pandigi miinimumlatiks. Ainus võimalus on teisel müüjal vaidlustada hankedokumendid, kui ebamõistlikult konkurentsi piiravad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kriku kirjutas: 19 Juun, 2025 7:49 Mis siin peent on?
Mängitakse mõnede mõõtude min ja max täpselt nii et kvalifitseerub ainult üks tootja. Lisaks veel mõne tehase lisavarustusega manipuleerimine.

Sa ei ole vist mitte kunagi hanketingimusi koostanud?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seejuures tasub teada, et on objektiivseid tingimusi ka, näiteks kui sul on pidev vajadus vedada raskeid haagiseid, siis on täitsa õigustatud näiteks 2,8 mootori nõue sõltumata sellest, mida tootja lubatud haagise kaaluks valetanud sinna on. Need 1,9 downsizetud mootoritega asjad veavad rasket haagist siiski väga suure vaevaga ja keegi ei saa sind kohustada ostma autot, mis ülekoormatud on.

Aga noh, 20 mm auto laiust piiri valvamise kontekstis on täiesti tähtsusetu. Kui me räägime täisvarustuses 100 kg mehe mahtumises tagaistmele, siis selles on auto enda laius teisejärguline.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 19 Juun, 2025 8:34
Kriku kirjutas: 19 Juun, 2025 7:49 Mis siin peent on?
Mängitakse mõnede mõõtude min ja max täpselt nii et kvalifitseerub ainult üks tootja. Lisaks veel mõne tehase lisavarustusega manipuleerimine.

Sa ei ole vist mitte kunagi hanketingimusi koostanud?
Terminoloogiliselt pole õige, auto tehniliste näitajate järgi kas vastab või ei vasta hanke tingimustele.
Kvalifitseerub auto müüja (käibe, varasema kogemuse jne järgi) - ei ole seotud auto omadustega.
Aga jah, loogika on õige. Üritatakse leida 2-3 unikaalset näitajat (ja saksa autodel on see tavaliselt lihtne, kuna valikuvõimalusi on rohkem) ja panna vastavuse latt sellisele kõrgusele, et ainult üks auto vastaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
HeiniR
Liige
Postitusi: 2064
Liitunud: 15 Juul, 2008 19:32
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas HeiniR »

Eraldi tingimusi võib anda see,et hanget rahastab EL fond, seega peaks kaup tulema EL-ist.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

AMvA kirjutas: 19 Juun, 2025 8:34
Kriku kirjutas: 19 Juun, 2025 7:49 Mis siin peent on?
Mängitakse mõnede mõõtude min ja max täpselt nii et kvalifitseerub ainult üks tootja. Lisaks veel mõne tehase lisavarustusega manipuleerimine.

Sa ei ole vist mitte kunagi hanketingimusi koostanud?
Olen küll, ja osalemisdokumente ka. Sinu poolt kirjeldatud teguviis on igapäevane ja lihtlabane, peent pole midagi.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kriku kirjutas: 19 Juun, 2025 12:07
AMvA kirjutas: 19 Juun, 2025 8:34
Kriku kirjutas: 19 Juun, 2025 7:49 Mis siin peent on?
Mängitakse mõnede mõõtude min ja max täpselt nii et kvalifitseerub ainult üks tootja. Lisaks veel mõne tehase lisavarustusega manipuleerimine.

Sa ei ole vist mitte kunagi hanketingimusi koostanud?
Olen küll, ja osalemisdokumente ka. Sinu poolt kirjeldatud teguviis on igapäevane ja lihtlabane, peent pole midagi.
No niipalju on peen, et tihti ei ole neil paljudel tehnilistesse tingimustesse kirjutatud nõuetel reaalse vajadusega mitte mingit seost.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Some »

Nuh, maasturite hankel osalesid veel ju ka Aasta Auto ja Amserv, nii et päris konkurentsitu polnud. Muidugi ei tea kas nende pakkumised ka tingimustele vastasid.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 19 Juun, 2025 12:52 No niipalju on peen, et tihti ei ole neil paljudel tehnilistesse tingimustesse kirjutatud nõuetel reaalse vajadusega mitte mingit seost.
Kuulda on, et linnamaasturid valiti seepärast, et nüüd on piiril laudsiledad kruusateed ja pärismaastur pole otseselt vajalik.
Mis näitab veelkord, et PPA tegutseb ainult rahuaja rutiinis ja mis toimub sealt edasi, ei huvita, siis kirjutatakse ametiabi palve KV/KL-le.
Esimene droonirünnak üle piiri ja nendel kruusateedel sõitmine muutub elukardetavaks. Ja siis saab metsas liikuda ainult jalgsi.

Tundub, et oma roll on jätkuvalt sellel "professionaalsel personalimudelil", no kuidas sa annad ikka "profile" laost mingid 60 eurosed Samelini odavad nahksaapad nagu täna iga kaadrikaitseväelane koos ajateenijatega KV laost saab, tõeline proff vajab ju 200-euroseid Haixe.

Vaatasin natuke pilte, transpordiametit ja Moller Auto kodulehte. Tegemist on siiski basic mudeliga Elegance, millel on 3.0 V6 TDI mootor 170 kW ja 8-käiguline automaatkäigukast, ilmselt siis Haldexiga automaatselt lülituv tagasild. Sellise auto jaehind on praegu umbes 55 000 eurot.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mb
Liige
Postitusi: 433
Liitunud: 17 Okt, 2009 16:08
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mb »

Ja ülejäänud pool läks lisavarustusepeale https://lounapostimees.postimees.ee/827 ... -ratsavagi
Piirivalvele hangitud 20 Volkswagen Touaregi läksid maksma kokku 2 miljonit eurot ehk keskmiselt 100 000 eurot ühe auto kohta. Tundub kallis?
«Jaa, kallis on. 100 000 [eurot] tundub suur summa, aga tegelikult ei ole see ainult baasauto hind,» selgitas Niilus. «Siin on mitmesugused seadmed: meil on näiteks kallimatest asjadest autol IR-valgus ehk öönägemisvõimekus. Siin on ka katuseboks erilahenduste vedamiseks. Vintsid, lisaseadmed sees, elektroonika – kõik maksab.»
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Fucs »

Roamless kirjutas: 18 Juun, 2025 15:08 Fotod: piirivalvurid said uued sõidukid - Liis Velsker https://www.postimees.ee/3813915/fotod- ... d-soidukid
Esimesed Amarokid saabusid PPA-le 2016, kuna praegu on 2025, tähendab see ca 9 aasta vanuseid autosid, olles näinud kasutatud politseiautosid (ei räägi liisingule tagasiantud masimatest), siis selle aja peale on nendest nö järgi ämber ja number. Kas KL oleks sellisest romurallist väga huvitatud, kipun kahtlema. Ukrainlastele ca 3 kuuseks rindekuluvahendiks aga käib veel küll. Tavaliselt on 5 aastane politsei patrullauto juba oma nö elukaare lõpus, mootor tiksunud kohapeal tühjalt seistes ca 24/7, rääkimata 300000 lähedal olevast või kohe sinna jõudvast läbisõidust.
Artikli juures nähtud fotode põhjal...

2016 saadud PPA limud TA ÜV LS andmed:

649TMB VOLKSWAGEN AMAROK 18.11.2024 LS 377715KM
650TMB VOLKSWAGEN AMAROK 04.12.2024 LS 330975KM
710TMB VOLKSWAGEN AMAROK 14.11.2024 LS 246967KM
711TMB VOLKSWAGEN AMAROK 19.03.2025 LS 402250KM (vaadeldud Amarok-ide seas rekord läbisõit)
713TMB VOLKSWAGEN AMAROK 31.05.2024 LS 326049KM
719TMB VOLKSWAGEN AMAROK 17.11.2023 LS 354274KM
721TMB VOLKSWAGEN AMAROK 17.03.2025 LS 366791KM
722TMB VOLKSWAGEN AMAROK 22.04.2024 LS 356742KM
723TMB VOLKSWAGEN AMAROK 29.05.2025 LS 299858KM
724TMB VOLKSWAGEN AMAROK 18.06.2024 LS 286704KM
725TMB WOLKSWAGEN AMAROK 01.08.2024 LS 314903KM
754TMB VOLKSWAGEN AMAROK 19.06.2019 LS 137565KM 28.10.2019 kustutatud, lammutatud.
755TMB VOLKSWAGEN AMAROK 11.06.2024 LS 172772KM (vaadeldud Amarok-ide seas väikseim läbisõit)

896BRR VOLKSWAGEN TIGUAN 31.08.2023 LS 59839KM (vaadeldud limude seas väikseim läbisõit)
897BRR VOLKSWAGEN TIGUAN 05.10.2023 LS 204290KM
898BRR VOLKSWAGEN TIGUAN 31.10.2023 LS 171471KM
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

mb kirjutas: 19 Juun, 2025 13:59 Ja ülejäänud pool läks lisavarustusepeale https://lounapostimees.postimees.ee/827 ... -ratsavagi
Piirivalvele hangitud 20 Volkswagen Touaregi läksid maksma kokku 2 miljonit eurot ehk keskmiselt 100 000 eurot ühe auto kohta. Tundub kallis?
«Jaa, kallis on. 100 000 [eurot] tundub suur summa, aga tegelikult ei ole see ainult baasauto hind,» selgitas Niilus. «Siin on mitmesugused seadmed: meil on näiteks kallimatest asjadest autol IR-valgus ehk öönägemisvõimekus. Siin on ka katuseboks erilahenduste vedamiseks. Vintsid, lisaseadmed sees, elektroonika – kõik maksab.»
See jutt ajab ju naerma. Katuseboks koos raamidega maksab max 700 EUR. WARN vints 1500-2000. Nojah.
mb
Liige
Postitusi: 433
Liitunud: 17 Okt, 2009 16:08
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mb »

Pane sinna juurde side ja andmeside vahendite hinnad jne. tuleb summa kokku küll.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

mb kirjutas: 19 Juun, 2025 15:00 Pane sinna juurde side ja andmeside vahendite hinnad jne. tuleb summa kokku küll.
Ma ei tea, kuidas PPA-s on aga vähemalt KV-s tarnib KV ise sidevahendid.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline