Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

vanahalb kirjutas: 06 Juul, 2025 23:05.
Sõiduautodel ei tea, raskematel masinatel piiratakse mootori võimsust ja liikumiskiirust . Nii et mõistlikult sõita enam ei saa kuid vähemalt raudtee ülesõidult saab minema. Või mingi lõigu lõpetatud.
See limp mode on ikka vähematel autodel ka.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 23:50 NB! Näiteks Info-Auto Fordi müües ei olnud Fordi margiesindus Eestis, vaid ainult edasimüüja, mis on aste madalamal.
Selgita palun, mis on erinevus margiesinduse ja nn. "edasimüüja" vahel.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 07 Juul, 2025 9:03
Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 23:50 NB! Näiteks Info-Auto Fordi müües ei olnud Fordi margiesindus Eestis, vaid ainult edasimüüja, mis on aste madalamal.
Selgita palun, mis on erinevus margiesinduse ja nn. "edasimüüja" vahel.
Seda on siin juba käsitletud. Ja ma ei pea hakkama seda sulle nüüd ette üles otsima ja ette läbi nämmutama. Leia omale keegi teine toapoiss. Piisab sellestki, kui veel kord rõhutada, et edasimüüjal ei ole kõiki neid õigusi ja volitusi (eriti just margi nimel esinemiseks), mis täievolilisel margiesindusel.

AMvA kirjutas: 06 Juul, 2025 18:57 Mis selles jaburat on?
Katsu vastuses ühe A4 mahuga hakkama saada.
...kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks.
kui sa sellise tsitaadi peale mõistad öelda ainult:
AMvA ütles: Nagu ikka tavaline kelbast sinu poolt.
, siis polegi mul muud öelda, kui et:
https://youtu.be/bZigBO9UQQ8?t=192
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 07 Juul, 2025 9:18
AMvA kirjutas: 07 Juul, 2025 9:03
Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 23:50 NB! Näiteks Info-Auto Fordi müües ei olnud Fordi margiesindus Eestis, vaid ainult edasimüüja, mis on aste madalamal.
Selgita palun, mis on erinevus margiesinduse ja nn. "edasimüüja" vahel.
Seda on siin juba käsitletud. Ja ma ei pea hakkama seda sulle nüüd ette üles otsima ja ette läbi nämmutama. Leia omale keegi teine toapoiss. Piisab sellestki, kui veel kord rõhutada, et edasimüüjal ei ole kõiki neid õigusi ja volitusi (eriti just margi nimel esinemiseks), mis täievolilisel margiesindusel.

AMvA kirjutas: 06 Juul, 2025 18:57 Mis selles jaburat on?
Katsu vastuses ühe A4 mahuga hakkama saada.
...kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks.
kui sa sellise tsitaadi peale mõistad öelda ainult:
AMvA ütles: Nagu ikka tavaline kelbast sinu poolt.
, siis polegi mul muud öelda, kui et:
https://youtu.be/bZigBO9UQQ8?t=192
Ma küsisin konkreetselt OLAVI käes, kelle kaitseks sa siin ambrasuurile hüppasid, et millisel autol KONKREETSELT on selline rehvirõhu jälgismissüteem, mis takistab autoga edasi sõitmist. Vastuseks tuli just selline ümmargune sõnavaht, mida sa just tsiteerisid.

Mis puudutab seda ametliku margiesinduse ja edasimüüja teemat, siis sa võik ikka veidi rohkem pingutada. Ma olen autoäris (siis nn. ametlikus, mitte mingite kasutatud autode Belgiast toomise biznises) aastast 96 ja sellist asja kuulen esimest korda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja veel üks näide: Kui 96 uued Äkatrossid tulid, siis Eestisse üle ERAA sai esimesest portsust 250 masinat, mis siis sõitu läksid. Sugulasel oli neid kohe mitu tükki pargis. Ja siin käisid Silberis siis hooldeid tegemas. Ütles, et silberlased nöörisid iga asja ja punni eest pappi ja muudkui jooksis jutt, et see ei ole garantiiline ja too ei ole garantiiline jne jne. Ja et üleüldse meie siin teeme veel poolmuidu, aga vaata kui Saksas peaksid midagi tegema Eesti autona, oi-oi-oi palju maksta tuleks, palju seal veel see kõik maksaks.... No vat ja siis lendas ühel autol midagi niimoodi kiirtee peal, et tuli tõbi ja tõmbas lähimasse töökotta, kus Actrost remonditi. Ütles, et meil tuli kontoris nutumaik suhu, et "nüüd on see siis käes..... ja veel mismoodi- mootorilaks bahni pealt ära veoga jne...". No vat, ja ütles, et juht andis teada- kõigepealt löödi VIN programmi, öeldi, et garantiiline masin, ja et kõik on tasuta. Diagnost, ööga jupid kohale, hommikul uus hülss-silinder ja muu mant paika ja õhtuks väljasõit, ja kõik tasuta, garantii ju .... mitte nagu Silberis, et iga polt kirvehinnaga. Vat nii.
See, mida Silber teeb või ei tee, ei sõltu ainult nende pahatahtlikkusest, vaid ka sellest kuidas tehas/maaletooja nendega asju ajab. Saksamaal võib see olla kõvasti erinev sellest, kuidas aetakse asju nende jaoks arusaamatus neegririigis nimega Eesti.
Ettevaatlik tasub olla ehk markidega, mille müük käib ühe teatud vürstiriigi kaudu ja mille maaletoojad on vürstiriiklased.
Nende arusaamad garantiist ja eestlase asendist toiduahelas võivad olla vägagi kummalised.
Minu autol oli nt selline tehaseviga, et amordipadjad ei pea vastu (umbes 40 tkm). Esimene kord vahetati mokakobinata. Teine kord, kuigi garantiiaeg veel kenasti kehtis, vahetati kahest padjast garatiikorras üks, teise vahetuse eest tuli raha maksta. Kahjuks kolmandat katset mul teha ei õnnestunud, oleks huviga kuulanud juttu, et kuigi on garatiiaeg, maaletooja ei luba jne jne. Seejuures seesama iselagunevate amordipatjade viga oli sellel autol juba enne facelifti ning 10a jooksul ei liigutatud lillegi, nt paremaid osi kasutada. Samasuguste autodega olen taolisi lugusid kuulnud ka mujalt. Taolisest "garantii" meelevaldsest tõlgendamisest või nii.

Sama automüüja juures tasub hoolega tutvuda garantii välistustega. Kuigi garantii on 5a/150 tkm, siis näiteks garantii sidurile oli vist 30 000 km. Noh, kui sidur ei pea liisinguperioodi vastu, on tegemist lihtsalt väga sita kvaliteediga, mille pakkumise eest tulebki valmistajatehast/maaletoojat distsiplineerida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Meenub naljakas lugu seoses garantiiga. Länkar muidu hea auto aga sarniirid ei kesta eriti ja õõtsade ektsentrikud jäid kinni. Kui nüüd hoolduse käigus tuvastati sarniiril väike lõtk siis lõigati relakaga õõts alt ja garantii korras uus õõts ja sillastend. Mingil hetkel tehasel viskas üle ja määrati siis sarniirile lubatud lõtk mis oli 0.5mm. Hooldusnõunikud olid mures et kuidas kundele seletada et sarniir lõtkuga aga nüüd võib nii olla 😀
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Länkari eelmist mudelit sai juba tehasest tellida N1-na ja sedasi kõrvale hoida "firmaautode paketi" mõjudest. Tundub, et Toyotal viskas see üle ja praegu saadavat mudelit pidi pakutama ainult M1-na (mõlemal siis G lõpus mõistagi).

Auto24-s on peetud länkarite kuulutusi kui murdu, kus on kombineeritud ventileeritavad nahkistmed ja Karman Hardoni stereo kaubiku tüübikinnitusega. Sealt M1 länkarit annab otsida. Seejuures ei paindunud see kuidagi TRAM arusaamaga sõiduauto regamisest N1-na, mis eeldas, et vähemalt 50% kandejõust pidi jääma veosele (länkari puhul eeldab see tagaistmete kaotamist, muidu ei tule seda 50% mingit moodi).

Kataloogipildil paistavad igatahes LC150 mõlemad esimesed sharniirid õõtsatega ühes tükis tulevat. Vahetatavad on õõtsade kummipuksid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

See oli vist Hiluxil kümmekond ja enam aastat tagasi, kus šarniirid olidki lõtkuga juba uuest peast (või oli neil kompenseeriv vedru sees, mida tüv kontrollstend suutis niipalju väänata et "lõtkud" tuvastada). Järjest "vigaste" šarniiridega masinate väljapraakimine kadus alles siis, kui siinne maaletooja andis ametliku paberi nende munakate konstruktsiooni eripärade kohta mis lõpuks ka tüv punkte rahuldas ja inimeste kottimise lõpetas.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 23:11
kaupo51 kirjutas: 06 Juul, 2025 22:37 Ma küsiks sellise küsimuse. Kas tänapäeva moodsad autod juba nii targad ei ole, et kui mingi punane tuli põlema läheb, mis peaks välistama sõitmise, siis koos sellega sureb auto mootor välja ja juht ei saa seda käivitada. Näiteks kui õli karteris enam ei ole ja seetõttu pole ka õlirõhku, siis auto suretab mootori välja ja kõik. Juht ei saa autot käivitada. See välistaks ju igasugused vaidlused, kas punase lambikesega sõideti või mitte.
Seda olen ma siin juba ka enam kui kord selgitanud. Mingisugust väljasuretamise süsteemi ei saa olla. On küllalt riike, milledes on küllalt selliseid kiireid ja/või liiklustihedaid ja/või koormatud teid, kus mingisuguse sõiduki kas iseeneseslik või distantsilt välja lülitamine võib kaasa tuua enneolematute tagajärgedega katastroofi. Näiteks Belgias on see (vähemalt oli) keelatud. Kui on mingi jama, siis sõitku edasi ja kakelge ise pärast kindlustusega kas nii või naa, aga paljalt mõte, et mingi auto kiirteel (kas siis ärandamise järel, või arvuti-genereeritava välja lülitamise tagajärjel) võib jalapealt uisu anda, tekitab sellistes tiheda liiklusega maades õudu.... Sõidad ära, jääd seisma, ja vat siis enam käima ei saa, kuniks viga/põhjus pole kõrvaldatud. Ja sõltuvalt veast nii ka toimitakse. Ja selleks ei pea isegi "punane" viga olema. Saab-i WIS-ist lugesin juba 20 aastat tagasi, et kui kompuuter fikseerib sõidu ajal "d.t.e. 0 km", siis on taaskäivitamise keeld seni, kuni kirje pole kustunud, st kuni kütust juurde pole valatud.
Kokkuvõtvalt. Mootori juures võiks olla siis kaks varianti, mis esimesena pähe tulevad. 1.Autol lekib kuskilt õli, mingi aja pärast kaob õlirõhk ja auto teatab siis, et sõitu jätkata on ohtilk? 2. Autol lekib jahutusvedelik, mingi aja pärast on armatuuris näidik üle 100 kraadi kõvasti ja auto teatab, et sõitu jätkata on ohtlik? Mootorit välja ei suretata ja jäetakse vastutuse koorem juhi kanda. Sõida ise maanteelt veidi ohutumasse kohta ja sureta mootor välja või kui seda ei jõua teha, siis jookseb mootor keset maanteed kokku ja oledki teeääres. Kui see juhtub garantii ajal, siis pärast jagele ise esindusega. Asjad käivad siis nii?
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Mina olen küll nii aru saanud.

Kollane tuli armatuuris on märguanne, et midagi on valesti aga sõita veel võib, punane tuli armatuuris tähendab, et sõita enam ei või, laguneb kähku ära. Sellise seletuse olen ma andnud tuttavatele algajatele autojuhtidele.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 07 Juul, 2025 22:02 Mina olen küll nii aru saanud.

Kollane tuli armatuuris on märguanne, et midagi on valesti aga sõita veel võib, punane tuli armatuuris tähendab, et sõita enam ei või, laguneb kähku ära. Sellise seletuse olen ma andnud tuttavatele algajatele autojuhtidele.
Juba hulga aastaid on kasutusjuhendites veel üks rikketule määratlus kirjutatud, mida vanasti ei olnud: "heitgaasipuhastuse süsteem on kahjustunud ja selle auto kasutamine teeliikluses on keelatud".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

"heitgaasipuhastuse süsteem on kahjustunud ja selle auto kasutamine teeliikluses on keelatud".

See tähendab, et auto heitgaasid ei vasta enam talle kehtestatud normidele. Tuli on kollane ja sõitmist ei sega.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 08 Juul, 2025 8:49
davidsoniharald kirjutas: 07 Juul, 2025 22:02 Mina olen küll nii aru saanud.

Kollane tuli armatuuris on märguanne, et midagi on valesti aga sõita veel võib, punane tuli armatuuris tähendab, et sõita enam ei või, laguneb kähku ära. Sellise seletuse olen ma andnud tuttavatele algajatele autojuhtidele.
Juba hulga aastaid on kasutusjuhendites veel üks rikketule määratlus kirjutatud, mida vanasti ei olnud: "heitgaasipuhastuse süsteem on kahjustunud ja selle auto kasutamine teeliikluses on keelatud".
Mis selles imelikku on? Auto heitgaasid ei vasta enam normidele ja loomulikult on sellise auto kasutamine liikluses keelatud. Sama lugu ka vanemate autodega - kui ikka CO2 näitajad punases, siis ülevaatust ei saa ja autot kasutada ei tohi.

Õnneks küll autotootjad ei kirjuta kuskil nii otsesõnu, et auto kasutamine liikluses on keelatud, vaid soovitavad esimesel võimalusel pöörduda margiesindusse probleemi kõrvaldamiseks ning osad autod hakkavad lisaks lugema ka kilomeetreid, kuni auto käivitamine blokeeritakse. See on reeglina umbes 1000 km.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

kaupo51 kirjutas: 07 Juul, 2025 20:44
Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 23:11
kaupo51 kirjutas: 06 Juul, 2025 22:37 Ma küsiks sellise küsimuse. Kas tänapäeva moodsad autod juba nii targad ei ole, et kui mingi punane tuli põlema läheb, mis peaks välistama sõitmise, siis koos sellega sureb auto mootor välja ja juht ei saa seda käivitada. Näiteks kui õli karteris enam ei ole ja seetõttu pole ka õlirõhku, siis auto suretab mootori välja ja kõik. Juht ei saa autot käivitada. See välistaks ju igasugused vaidlused, kas punase lambikesega sõideti või mitte.
Saab-i WIS-ist lugesin juba 20 aastat tagasi, et kui kompuuter fikseerib sõidu ajal "d.t.e. 0 km", siis on taaskäivitamise keeld seni, kuni kirje pole kustunud, st kuni kütust juurde pole valatud.
Kokkuvõtvalt. Mootori juures võiks olla siis kaks varianti, mis esimesena pähe tulevad. 1.Autol lekib kuskilt õli, mingi aja pärast kaob õlirõhk ja auto teatab siis, et sõitu jätkata on ohtilk? 2. Autol lekib jahutusvedelik, mingi aja pärast on armatuuris näidik üle 100 kraadi kõvasti ja auto teatab, et sõitu jätkata on ohtlik? Mootorit välja ei suretata ja jäetakse vastutuse koorem juhi kanda. Sõida ise maanteelt veidi ohutumasse kohta ja sureta mootor välja või kui seda ei jõua teha, siis jookseb mootor keset maanteed kokku ja oledki teeääres. Kui see juhtub garantii ajal, siis pärast jagele ise esindusega. Asjad käivad siis nii?
Pean siia tegema veelkordse, täiendava, postituse. Selliseks käivitamise blokeerimiseks ei pea üldsegi olema süttinud punane (nn keelav) märgutuli ükskõik mis kujul. See võib olla ka sisemiselt programmeeritud käitumisstandard muude tehniliste tingimuste korral. Ma just ekstra tõin selle Saab-i WIS-i näite: antud juhul süttib sul kütuse otsalõppemise tuli, see tankimisposti taoline tuli kellaplokis. Aga Saabil läheb lisaks see kütusetaseme anduri signaali info (mitte märgutuli!!) mitte ainult juhile "kellaplokki", vaid ka paralleelselt sõiduarvestuskompuutrisse, keskkonsoolis see ülemine plokk. Ja WIS-is on selgesõnaliselt kirjas (edastan mõtte, tähed võisid ka teisiti olla):
Kui reisikompuuter genereerib displeile kirje "dte 0 km", siis edastatakse käivitamise keeld auto pardasüsteemidesse. Autot peale väljasuretamist ei ole enam võimalik käivitada. Keeld lõppeb peale kütuse lisamist. Antud lahendus on tagamaks, et küttesüsteemi kuivaks ei tõmmataks.
Minu poolt käsitletud juhtumil tekitas käivitamiskatkestusi tookord pekkis kütuse taseme andur, mis peksis hooti nii palju segast, et auto ei käivitunud. NB! sellisel juhul veakoodi ei tekitatagi, sest viga kui sellist, tehnilist tõrget, ei ole. Kellaplokis põleb ainult kütuse märgutuli ja sõltub variandist taseme andur seal samas plokis vb näitab korrektselt, vb ei näita midagi, või vb paneb lihtsalt mingit kelbast. Veakoode ei ole, ei immost ei mujalt, ammugi mitte punaseid veakoode, aga pihusteid lihtsalt ei avata. Punkt. Seni, kuni kaob reisikompuutri edastatud blokeering. Punkt. Blokeering lõppeb, kui lõpetatakse kirje "d.t.e 0 km" kuvamine. Punkt. Ja nagu juures olevalt selgituselt lugeda, siis ei pruugi auto ise üldsegi ohtlikult tuksis olla.
Ja erinevatel autodel võivad sellised ümbernurga-lahendused olla vägagi erinevad.
Viimati muutis Peeter, 08 Juul, 2025 15:56, muudetud 2 korda kokku.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas retti »

[/quote]
Ja erinevatel autodel võivad sellised ümbernurga-lahendused olla vägagi erinevad.
[/quote]

Mõni Citröeni mudel (nt C4) kütuse lisamisele alla 10 liitri üldse ei reageerigi kui kütust on paagis rohkem kui tagavaramäär.
Ning see on kirjas ka auto kasutusjuhendis
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist