Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Ghostship »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Aug, 2025 11:51 Minul selline oli ja sedasi kirjaklambriga sain kõik vead leitud. Nii vana elektroonikaga autodel on see "diagnostika" nagunii rohkem supiaur. Aga mõte oli selles, et suht põlve otsas remonditav auto oli. Kümmekond aastat tagasi saksamaal neid veel müüdi ja mõni eriti sile maasikas, mille eest küsiti 6000 eurot, julgeti anda ka 6 kuuse garantiiga.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... rel&vc=Car
Need kirjaklambriga loetavad Opelid on nii lihtsa ehitusega, et kui just edevat nelivedu polnud, siis mahtus kogu võimalik veakoodide nimekiri üheainsale välja prinditud A4le (suure fondiga seejuures!). Lihtsusel on oma eelised :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ecotecil olid toona ikkagi kõik enamvähem moodsaks peetud vidinad küljes. Kuna tegu oli Euro 1 saastenormiga, siis tõsi, oli veel ühe lambdaga.
Õhumassi kuumtraatmõõtja, sisselaske õhutemp, eraldi andurid nukkvõlli ja väntvõlli asendile. 1994 mersul, mis maksis Omegast poole rohkem, olid samad vidinad.

Hammasrihma vahetuse normaeg esinduses olevat olnud 45 minutit. Ise tehes muidugi läheb paar tundi, aga suhteliselt lihtne töö. Mootoris oli muidugi mitmeid apsakaid, millega hiljem omanik tegelema pidanuks. Pragunev väljalaske kollektor ja peenikesed õliavad õlirõngastele näiteks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Ghostship kirjutas: 06 Aug, 2025 12:32 ....
Need kirjaklambriga loetavad Opelid on nii lihtsa ehitusega, et kui just edevat nelivedu polnud, siis mahtus kogu võimalik veakoodide nimekiri üheainsale välja prinditud A4le (suure fondiga seejuures!). Lihtsusel on oma eelised :)
Kahekohalisi veakoode sai olla kuni 99 ja need ühele A4 lehele küll ära ei mahu.
Olid ka kolme- ja neljakohaliste veakoodidega autosid ning "inimlikel autodel" ei pidanud traadijupiga sihtima vaid sai diagnoosirežiimi käivitada juhikohal süütevõtmega manipuleerides.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

1 baidiga saab kirjeldada 256 väärtust (0x01 kuni 0xFF).
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
olevtoom
Liige
Postitusi: 365
Liitunud: 06 Dets, 2023 9:52
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas olevtoom »

sass2401 kirjutas: 06 Aug, 2025 17:18 1 baidiga saab kirjeldada 256 väärtust (0x01 kuni 0xFF).
Bitte närides: 0x01 kuni 0xFF on 255 väärtust :P
Kremli troll.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

ok :wink:
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

davidsoniharald kirjutas: 05 Aug, 2025 21:18 Me sõbraga tõmbasime selle kaheksanda põlvkonna Golfil pidurite sadula tagant pistiku ära ja kerisime aku laadija klemmide otsa pistetud kruvidega voolu andes kolvi sisse tagasi. Paigaldasime uued klotsid ja jälle aku laadijaga lasime kuni klotsid olid vastas ja siis pistik külge ja tehtud.

Lihtsam kui Mosse trummelpiduri klotside vahetus ja reguleerimine.
Tänapäeval on ka mugavamaid lahendusi. Ma oma Volvos kasutan 60 EUR maksvat OBD bluetooth adapterit ja tasuta telefoni tõmmatud äppi. Saab kõik asjad tehtud, mis vaja.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nüüd mu pea plahvatas, alles sa kiitsid, kuidas sa saad lubada endale autot mitte ise remontida (teevad teised) ja nüüd vahetame ise nutiseadme abil piduriklotse? On see võimalik, et sinu konto alt kirjutab rohkem kui 1 inimene...?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 07 Aug, 2025 9:52 Nüüd mu pea plahvatas, alles sa kiitsid, kuidas sa saad lubada endale autot mitte ise remontida (teevad teised) ja nüüd vahetame ise nutiseadme abil piduriklotse? On see võimalik, et sinu konto alt kirjutab rohkem kui 1 inimene...?
Oh sa vaeseke. Tõmba zgutt peale, äkki saad pea uuesti kokku.
Ma saan läbi selle äpi ka palju muud teha, kui piduriklotse vahetada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 06 Aug, 2025 14:47
Ghostship kirjutas: 06 Aug, 2025 12:32 ....
Need kirjaklambriga loetavad Opelid on nii lihtsa ehitusega, et kui just edevat nelivedu polnud, siis mahtus kogu võimalik veakoodide nimekiri üheainsale välja prinditud A4le (suure fondiga seejuures!). Lihtsusel on oma eelised :)
Kahekohalisi veakoode sai olla kuni 99 ja need ühele A4 lehele küll ära ei mahu.
Olid ka kolme- ja neljakohaliste veakoodidega autosid ning "inimlikel autodel" ei pidanud traadijupiga sihtima vaid sai diagnoosirežiimi käivitada juhikohal süütevõtmega manipuleerides.
Neid Opeli "vilgukoode" oli tegelikult suurusjärgus paar lehte.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

OLAVI kirjutas: 02 Aug, 2025 15:31 Võib ka juhtmestikus olla isolatsiooniviga.
mongol kirjutas: 02 Aug, 2025 16:39 Plussjuhe käib kuskil keresse ja küpsetab kaitset läbi. Ja kui praegu toimib, siis ju sa pirnivahetusega mudisid piisavalt juhtmeid, et remontisid kogemata ära.
Juhtmenu*s sümpomite järgi igatpidi.
mongol kirjutas: 03 Aug, 2025 23:10 Siin selle kaasuse puhul võite omad ampertangid jms sisse istuda, ma olen päääris kindel, et mädajuhe põhjustab kaitsme mahapõlemist. Üldiselt esimene asi on kaitse ärapõlemisel, et kontrolli oma juhmestik üle. Uutel autodel muidugi üpris mõttetu soovitada, aga päris autodel töötab.
Fucs kirjutas: 02 Aug, 2025 17:02 Rsk jah...mingi krdi kala peab olema kusagil pistikutes või kaablites ikkagi tundub...
Nii. Tekkis vaba aeg ja võimalus natuke tegeleda nüüd.

Kaks kaablit (+ ja -) olid esitule sees kokku tõmmatud kaablivitsa/kaablisidemega.
Ja tehtud oli seda mehise jõuga.
Juurdepääs palja silmaga uurimiseks oli muidugi kamarajura, aga makrofotodelt ei paistnud midagi sellist kohe välja, et seal mingi kala võiks olla.
.
01.jpg
01.jpg (58.29 KiB) Vaadatud 300 korda
.
Lõikasin selle nipuka maha ja voilaa, selle all nägid juhtmed välja sellised (need sügavamad "vorbid" plussjuhtmel ja 2tk miinusjuhtmel on kaablivitsa servade tekitatud/nende tõttu tekkinud)
.
02.jpg
03.jpg
.
case closed
8)

See krdi pidev kokkusattumus, et just Osrami Nightbreaker pirnidega korduvalt kaitse maha põles ja ilma pirnita ning tavalise pirniga kordagi seda ei juhtunud, tekitas mul teatud kõhklusi ja segadust :twisted:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Et Nightbreaker seda põhjustab, oli kahtlane juba alguses, sest nende ja "tavalise" pirni voolutarbe vahe pole kuigi suur.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Et vigane juhe seda põhjustab, oli selge juba alguses - sümptomid täpselt sellised.
professional retard
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Misasi see pruun jurakas seal juhtmete peal on, seesama kaabliside või?
Mina olen juhtmeid tõmmanud kokku küll ainult nipukatega või siis isoleerpaelaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 07 Aug, 2025 14:24 Misasi see pruun jurakas seal juhtmete peal on, seesama kaabliside või?
Mina olen juhtmeid tõmmanud kokku küll ainult nipukatega või siis isoleerpaelaga.
See ongi nipukas ehk kaabliside eesti keeles
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist