
Hästi ei kujuta ette, kuidas sellisega isolatsiooni saab lõhkuda, läheb enne katki.
"Nipukas" ehk nippuside on laensõna soome keelest ja tähendabki kaablisidet, ingl. k. cable tie.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Aug, 2025 14:43 Ennevanasti oli nipukas selline ja neid leidub ka minu töökojas igat mõõdu, sh ka korduvalt avatavad
Korraliku tootja nipuka keerad terava otsaga näpitsate abil jõuga kokku, siis litsub kaabli lapikuks küll. Mõni aeg vibratsiooni ja temperatuurimuutusi ja puru see kaabel ongi. Ennegi nähtud.Hästi ei kujuta ette, kuidas sellisega isolatsiooni saab lõhkuda, läheb enne katki.
Nipukas on tobe laen soome keelest (nippusite). Korrektne eestikeelne termin on kaabliside.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Aug, 2025 14:43 Ennevanasti oli nipukas selline ja neid leidub ka minu töökojas igat mõõdu, sh ka korduvalt avatavad
Hästi ei kujuta ette, kuidas sellisega isolatsiooni saab lõhkuda, läheb enne katki.
See ei ole kaablikandur, vaid tavaline kaabliside. Vaba otsa ülejääk on lukustuse lähedalt ära hammustatud.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Aug, 2025 14:47 See pruun jupstükk paistab olevat mingi tehases paigaldatud kaablikandur, mis kinnitatakse, juhtmed, trossid nt kere küljes oleva kruvilaadse asja külge. Idamaade autodel üsna levinud asi.
Või pean prillid endale võtma?![]()
Ei ole kaablikandur jah. On tavaline 2,5mm laiune kaabliside. Erinevatel tootjatel võib olla mõningane kujuerinevus/väljanägemine.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Aug, 2025 14:47 See pruun jupstükk paistab olevat mingi tehases paigaldatud kaablikandur, mis kinnitatakse, juhtmed, trossid nt kere küljes oleva kruvilaadse asja külge. Idamaade autodel üsna levinud asi.
Või pean prillid endale võtma?![]()
Hõõglambi heledus saab olla kõrgem ainult seetõttu, et hõõgniidi töötemperatuur tõstetakse kõrgemale optimaalsest ja igasugu "superpirnide" juures tähendab see seda, et hõõgniit arvestatakse normaalsest madalamale tööpingele ning kuna selline hõõgniit töötab pidevalt ülepingega, siis on tema eluiga ka vastavalt lühem.
Jah. Mul Ford Mavericul oli selline väga bro lahendus tehasest ja 8+ aastat mis ma sellega sõitsin ei vahetanud ma kordagi päeva/lähitulede pirne, (OT: ega ka kaugtulede pirne, ainult paar erinevat gabariidi ja numbrivalgustuse pirni sai paar korda vahetatud).Osades autodes on sisse ehitatud "lisatakisti", mis päevasõidul piirab lähitule niidile jõudvat pinget mõne voldi võrra ja see pikendab oluliselt sõidutulede eluiga.
No tegelt on päevavalgel automaatselt ikka ainult alumised udutuled töös, aga ma veidi vanakool, ei meeldi need allääres põlevad asjad, lasen põhituledega ringiavrnbr kirjutas: ↑08 Aug, 2025 16:22 Kas paljusõitva, kui paljusõit suuremalt jaolt valgel ajal, automobiili puhul poleks rentaablim eraldi päevatulede paigaldamine ja põhituledes siiski kasutada suurema valgusjõuga lampe?
Uuematel liikuritel on vist täna kõigil eraldi päevatuled standardis, aga 10-aastastel ei pruugi.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline