Ghostship kirjutas: ↑25 Sept, 2025 11:44
See glisseerimise fetisheerimine on väga naljakas. Kui glisseerimine oleks merevõime mõõdupuu, siis 1944 oleks üldse maksimum umbes 5-10 inimest Läände jõudnud.
akf Trumm, palun ära võta rohkem sõna jahtide teemal. Sa lihtsalt lahmid täiesti suvaliselt. Optimist ei ole jaht.
Sa ei saa vist asjast üldse aru.
Glisseerimine, vastupidiselt, ei ole merevõime mõõdupuu, vaid pigem selle vastu, sest järsupõhjaline alus pole suures laines sõitmiseks eriti hea, kuna "kandilise" kerekuju tõttu on lainete mõju sellele palju suurem kui ümarapõhjalisele. Lainete jõud pääseb paadi suhtes rohkem maksvusele. Näiteks WWII ajal ei pääsenud nõuka glisseerivad G-5 kaatrid tihti merele, samas mitteglisseerivad saksa Schnellbootid sõitsid pea iga ilmaga.
Enamik 1944 seepärast Rootsi pääseski, et kasutati ümarapõhjalisi, peamiselt kalurite mootorpaate, mis on oma suuruse kohta üsna merekindlad. Kui sama asja hakata tegema täna, harjumeskmiste 4-5m mootorpaatide/kaatritega, siis oleks põhjamineku protsent enamikel juhtudel palju suurem. Erand oleks vaid siis, kui meri on plekk.
akf Trumm, palun ära võta rohkem sõna jahtide teemal. Sa lihtsalt lahmid täiesti suvaliselt. Optimist ei ole jaht.
Ma ei ole seda kuskil väitnud ega ka arvanud. Väiksemate, täiesti merel sõitvate, kajutiga purjejahtide hulgas kasutatakse ka sverti. Seda just seal, kus veed on madalavõitu ja soovitakse randa pääseda.
Jälle üks svertjahi kuulutus:
https://www.veetehnika.ee/soidukid/4211232
Kuidas saab nii madalale randa tulla:
https://www.veetehnika.ee/soidukid/4228277
Ehk siis väiksemate jahtide hulgas täitsa olemas, Optimistist ei maksa hämama hakata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.