Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 43034
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Uue poliitikaga tegi otsa lahti Prantsusmaa, arestides eelmisel nädalal oma majandusvööndis ehk väljaspool territoriaalvett naftatankeri Boracay, mis on Euroopa vetes tiirutanud ka Kiwala ja Pušpa nime all. Ehkki Taanis on laeva seostatud viimase aja droonijuhtumitega, piisas Prantsusmaa võimude jaoks arestimiseks kahtlusest, et meeskond on valetanud oma ametliku lipuriigi kohta. Sellisel juhul võivad riigid peatada laevu seaduslikult ka oma majandusvööndis.

Ent varilaevastiku puhul on seda võimalust vähe kasutatud. Varem on seda teinud ainult Eesti ning just Boracay/Kiwala puhul, mis peeti tänavu aprillis Läänemerel kinni lipuriigi kohta valeandmete esitamise ja teiste puuduste eest. Laev pääses aresti alt alles mõni nädal hiljem, kui dokumendid ja muud probleemid olid korda tehtud. Pärast laeva taaskordset arestimist ja kohtumist teiste Euroopa liidritega lubas Prantsusmaa president Emmanuel Macron neljapäeval, et selliseid uudiseid on oodata veel. „Oleme otsustanud teha sammu kaugemale ja jõustada poliitikat, mis lubaks meil enda vetes kahtlaste laevade liikumist takistada,“ teatas Macron detaile täpsustamata. Edasisi samme arutatakse tema sõnul lähiajal Euroopa kaitsejõudude staabiülemate ringis ja plaane koordineeritakse ka NATO-ga.

Paar päeva hiljem teatas Ukraina presidendi büroo juht Andri Jermak, et tema andmeil otsitakse Euroopa Liidus juriidilisi aluseid, et varilaevu kinni pidada. Boracay sai reedel siiski loa Prantsusmaa sadamast lahkuda, ent hiinlastest meeskonnaga laeva kapten ja esimene tüürimees on endiselt kriminaaluurimise all.

Plaane kinnitas pühapäeval ka Taani valitsus, kes lubas karmistada läbi Taani väinade sõitvate tankerite kontrolli ja keskenduda eriti vanematele laevadele, mis võivad kujutada endast keskkonnaohtu. Samas ei tee Taani saladust, et selle tegevuse eesmärkide seas on Vene naftaäri takistamine ning luure- ja sabotaažitegevuse ennetamine. „[Venemaa presidendi Vladimir] Putini sõjamasin tuleb seisma panna ja me kasutame selleks kõiki meetmeid, mis meil on,“ teatas ettevõtlusminister Morten Bødskov. Keskkonnaohtlike laevade kinnipidamine ei rikuks seejuures rahvusvahelist õigust ning ülejäänute puhul tähendaks põhjalik kontrollimine vähemasti ajalist viivitust ja seeläbi lisakulutusi eksportijale. Ning kuna läbi Taani väinade liigub üle poole Venemaa eksporditavast naftast, võiks lisakulu teoreetiliselt olla märkimisväärne.
https://www.delfi.ee/artikkel/120408458 ... pohjenduse

Nagu teemaski juba tõdetud - õiguslik alus saastlaevu kinni pidada on olemas juba praegu.
EnnR
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 26 Okt, 2023 9:22
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas EnnR »

Kriku kirjutas: 07 Okt, 2025 8:46

Plaane kinnitas pühapäeval ka Taani valitsus, kes lubas karmistada läbi Taani väinade sõitvate tankerite kontrolli ja keskenduda eriti vanematele laevadele, mis võivad kujutada endast keskkonnaohtu. Samas ei tee Taani saladust, et selle tegevuse eesmärkide seas on Vene naftaäri takistamine ning luure- ja sabotaažitegevuse ennetamine. „[Venemaa presidendi Vladimir] Putini sõjamasin tuleb seisma panna ja me kasutame selleks kõiki meetmeid, mis meil on,“ teatas ettevõtlusminister Morten Bødskov. Keskkonnaohtlike laevade kinnipidamine ei rikuks seejuures rahvusvahelist õigust ning ülejäänute puhul tähendaks põhjalik kontrollimine vähemasti ajalist viivitust ja seeläbi lisakulutusi eksportijale. Ning kuna läbi Taani väinade liigub üle poole Venemaa eksporditavast naftast, võiks lisakulu teoreetiliselt olla märkimisväärne.
https://www.delfi.ee/artikkel/120408458 ... pohjenduse

Nagu teemaski juba tõdetud - õiguslik alus saastlaevu kinni pidada on olemas juba praegu.
See legaalne võime keskkonnaohtlikke laevu Taani väinades kinni pidada on seaduslikult Taanil juba ammu - aastast 1992! Nüüd siis alles ärkasid. 1875. aastal kehtestatud Copenhagen Treaty, mis sätestab vaba pääsu läbi Taani väinade, lubab sealt läbida ka sõjalaevu, mis "käituvad rahumeelselt". Aga nagu venelased viimasel ajal on näidanud, on nende sõjalaevad seal "mitterahumeelsed", lukustades oma relvastust/radareid Taani seireseadmetel jne. Tegelikult peaks nüüd juba NATO ikka väga otsustavalt tegutsema, aga kui Taani
suudaks neid saast-tankereid seisma panna, oleks ka juba suur asi... nagu öeldakse: "Parem Hilja kui mitte keegi!"
lootsik
Liige
Postitusi: 393
Liitunud: 18 Nov, 2010 22:27
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas lootsik »

Donetskis lasti küttesüsteemi mingi roheline ollus, et veepuudused elanikud radikatest vett ei varastaks.
https://news.dialog.ua/321784_1759856667
KaruMaru
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:38
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas KaruMaru »

lootsik kirjutas: 07 Okt, 2025 19:52 Donetskis lasti küttesüsteemi mingi roheline ollus, et veepuudused elanikud radikatest vett ei varastaks.
https://news.dialog.ua/321784_1759856667
Sama asi ka meil siin endal juhtunud
https://parnu.postimees.ee/850726/ulejo ... eline-vesi
ja
https://parnu.postimees.ee/3980285/pilt ... vee-lisand
Runkel
Liige
Postitusi: 3611
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Runkel »

EnnR kirjutas: 07 Okt, 2025 12:29
Kriku kirjutas: 07 Okt, 2025 8:46

Plaane kinnitas pühapäeval ka Taani valitsus, kes lubas karmistada läbi Taani väinade sõitvate tankerite kontrolli ja keskenduda eriti vanematele laevadele, mis võivad kujutada endast keskkonnaohtu. Samas ei tee Taani saladust, et selle tegevuse eesmärkide seas on Vene naftaäri takistamine ning luure- ja sabotaažitegevuse ennetamine. „[Venemaa presidendi Vladimir] Putini sõjamasin tuleb seisma panna ja me kasutame selleks kõiki meetmeid, mis meil on,“ teatas ettevõtlusminister Morten Bødskov. Keskkonnaohtlike laevade kinnipidamine ei rikuks seejuures rahvusvahelist õigust ning ülejäänute puhul tähendaks põhjalik kontrollimine vähemasti ajalist viivitust ja seeläbi lisakulutusi eksportijale. Ning kuna läbi Taani väinade liigub üle poole Venemaa eksporditavast naftast, võiks lisakulu teoreetiliselt olla märkimisväärne.
https://www.delfi.ee/artikkel/120408458 ... pohjenduse

Nagu teemaski juba tõdetud - õiguslik alus saastlaevu kinni pidada on olemas juba praegu.
See legaalne võime keskkonnaohtlikke laevu Taani väinades kinni pidada on seaduslikult Taanil juba ammu - aastast 1992! Nüüd siis alles ärkasid. 1875. aastal kehtestatud Copenhagen Treaty, mis sätestab vaba pääsu läbi Taani väinade, lubab sealt läbida ka sõjalaevu, mis "käituvad rahumeelselt". Aga nagu venelased viimasel ajal on näidanud, on nende sõjalaevad seal "mitterahumeelsed", lukustades oma relvastust/radareid Taani seireseadmetel jne. Tegelikult peaks nüüd juba NATO ikka väga otsustavalt tegutsema, aga kui Taani
suudaks neid saast-tankereid seisma panna, oleks ka juba suur asi... nagu öeldakse: "Parem Hilja kui mitte keegi!"
See, kuidas mereõigus huijarite õigusi hästi teenib, näitlikustab Soome kohus - olulise infra kahjustamise eest tuleb kahju põhjustajale veel peale maksta. Varilaevastikku väga motiveeriv otsus, sest India, Aafrika riikide ja Hiinaga hämara äri kulude kandmises pannakse osalema ka ELi riik, kes söandab aluseid kinni pidada. Pigem loota Ukraina droonistidele, sissidele ja eriüksuslastele, kes Ust-Luga sadamat, aluseid ja piirkonna naftatehaseid hävitavad, kui rõõsa näoga mereõiguslastele.
goga66
Liige
Postitusi: 916
Liitunud: 15 Mär, 2006 8:09
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas goga66 »

Ei tea millega ork nüüd Kasahstani ära pahandas :google:

säutsu tõlge:
Üks Venemaa peamisi varustusteid Hiinast on suletud. Alates tänasest on piir Kasahstaniga täielikult suletud. Üle 5000 veoauto on kinni jäänud, kontrollid käivad ja kaupu konfiskeeritakse. Droonid, elektroonikaseadmete varustus, akud, komponendid – miski ei pääse läbi.
https://x.com/NOELreports/status/1975820170670318071
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23365
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

Austria nõuab riigi suurpanga Reiffeiseni kahjude kinni maksmist, kui see peaks orkistanist välja tõmbuma-enne ei lubata ka EL-i uusi sanktsioone orkidele kehtestada. 2 miljardit eurot ei suuda see pank vastu võtta??? Aastaid on orkide nisa otsas oldud ja raha miljardites teenitud-eriti nüüd, kus ollakse sisuliselt ainuke lääne pank seal.
This is just too rich. Austria is blocking sanctions on Russia unless it is compensated for Raiffeisenbank losses in Russia.

The SAME bank that A) offered special loans to Russian soldiers fighting in Ukraine, and B) provides services to Russian defence companies producing weapons used against Ukraine.

Such utter sleaze. Nothing has changed since 2011 when Austria went out of its way to release KGB mass murder Golovatov, wanted by Interpol for killing 13 Lithuanians.
https://x.com/IlvesToomas/status/1975827304715587870
Austria told the EU on Friday it would not support the bloc's latest sanctions package against Russia unless the EU unfroze some Russian assets to compensate Austria's Raiffeisen Bank for penalties imposed by Russia, diplomats said.
But other EU governments said they could not accept such a move because it would legitimise Russian courts that have retaliated against EU sanctions by ordering the confiscation of Western assets. They fear it could encourage other oligarchs to take this approach.
The clash between Austria and other EU countries took place at a closed-door meeting of ambassadors of EU countries in Brussels, devoted to finalising the EU's 19th sanctions package against Moscow for its invasion of Ukraine.
In January, a Russian court ordered Raiffeisen Bank International (RBIV.VI) to pay 2 billion euros in damages following a lawsuit brought by a company previously owned by Russian oligarch Oleg Deripaska.
The court said the bank could recover that fine by taking over its equivalent in shares in Austrian construction company Strabag (STRV.VI) previously part-owned by Deripaska. Raiffeisen has so far been unable to do, because they are immobilised under EU sanctions.
Vienna wants to use the 19th sanctions package to unfreeze the 2 billion euros worth of Strabag shares so that Raiffeisen can take them.
"Austria said they can't agree with the package if Raiffeisen is not included," one EU diplomat said. Two others confirmed that was the Austrian position in the meeting.
"Of course Austria is defending the interests of Austrian companies in Brussels and seeking to ensure that the Russian aggressor does not profit twice," Austria's foreign ministry said in a statement, apparently referring to the damages and eventually recouping Strabag shares.
Shares in Raiffeisen closed 7.4% higher on Friday, before the end of the ambassadors' discussions.
https://www.reuters.com/business/financ ... 025-10-03/
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
nukkel
Liige
Postitusi: 1693
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas nukkel »

Iirimaal kohtu saaga ,nende venemaa poolt varastatud lennukite ümber jätkub. Ehk mõni targem oskab selle lihtsalt kokkuvõtta. https://www.independent.ie/business/rus ... 70693.html
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23365
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

orkid tõstavad oligarhidele maksusid
Putin has run out of money.
Imposing a 60% income tax rate on oligarchs isn't exactly making friends.
We've said it, Putin will destroy himself, and the countdown has begun.
Pilt
https://x.com/RafaMorgan64/status/1976032973196755211
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Puurija
Liige
Postitusi: 1693
Liitunud: 01 Mai, 2014 11:20
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Puurija »

Laevandusfirma Raduga Shippingu töötajad: "Meie tööandja, eesotsas omaniku Deniss Turõginiga, on rikkunud süstemaatiliselt Euroopa Liidu sanktsioonirežiimi, toimetades Venemaale keelatud kaupa. Tegemist on läbimõeldud skeemiga, mille abil on toimetatud Soome tootja Ruduse graniidikillustikku Inkoo sadamast Kaliningradi oblastisse. Raduga laevadele laaditakse killustik Soomes peale ja algseks sihtpunktiks seatakse Tallinna või Bekkeri sadam, ent reisi käigus muudetakse dokumente ja marsruuti. Näiteks Raduga Electroni 2025. aasta jaanuari reis: laev laadis killustiku peale Inkoos, muutis kursiks Tallinna asemel Bekkeri sadama, suundus sealt edasi Ventspilsi ja jõudis lõpuks Kaliningradi, kus kaup maha laaditi. Kaliningradi sadamasse sisenemise ettekäändeks toovad Raduga laevad pisiremondi ning punkerdamise. 2025. aasta veebruaris ja märtsis toimusid sarnased reisid Raduga Altairi ja Raduga Siriusega koos pargastega Quanta ja Carbon. Kõiki neid operatsioone koordineerib ettevõtte omanik Turõgin. Kaup jõuab lõpuks (sanktsioonide all) Venemaa ettevõtteni АО VAD (üks suurimaid Venemaa teedeehitusettevõtteid)."
Turõgin: "Minu töötajad ei saanud seda öelda, sest me ei tee midagi sellist. See on täielik jama. Me ei toimeta, me transpordime. Teeme kõike kehtivate seaduste alusel. Kes on väidete allikas? Kui keegi seda väidab, siis ma esitan politseile avalduse ja algatan kriminaalasja. Kui teie ajakirjanikuna seda levitate, kutsutakse ka teid politseisse. Tegemist on laimuga. Kavatsen kasutada kõiki võimalusi, et kaitsta oma nime ja ettevõtet. See (laevade dokumentides sihtsadamate korduvalt muutmine) on tavaline praktika. Laev läks esialgu bunkerdamiseks, hiljem muudeti sihtkohta, kaupa laaditi ümber või müüdi edasi. Raduga Shipping ei ole kunagi midagi VAD-ile tarninud ega nendega kontaktis olnud. Viimane, väga kaudne kontakt selle ettevõttega pärineb veel 2014. aastast. Ma tean, et nad on sanktsioonide all. Ma tean neid inimesi varasemast ja nad on mulle inimestena vastumeelsed. Raduga Shipping tegutseb seaduslikult ja läbipaistvalt. Meie laevad sõidavad ainult Läänemerel, mistõttu toimub osa vedudest, näiteks Kasahstani kivisöe transiit, paratamatult läbi Venemaa. Kogu meie tegevus on jälgitav. MarineTrafficust näeb täpselt, kuhu me sõidame. Sanktsioonide rikkumine ei tule kõne allagi. Kogu see jutt, et meie töötajad midagi sellist rääkisid, on vale või provokatsioon."
Vandeadvokaat Tõnis Loorits Triniti advokaadibüroost: "Esindan Deniss Turõginit. Soovin, et saadaksite kõik küsimused minu edastatavale e-posti aadressile, et klient saaks neile kirjalikult vastata."
Delfi: "Miks seda vaja on, arvestades, et Turõgin just äsja kõigile küsimustele suuliselt juba vastas?"
Loorits: "Saatke küsimused. Me soovime vastata kirjalikult. See on vajalik selleks, et me ei peaks hiljem kohtus asju klaarima."
Delfi: "Mis võiks olla aluseks Delfi või ajakirjanike kohtusse kaebamisele?"
Loorits: "Saatke küsimused."
Delfi: "Kas teil endal või Turõginil on infot, millega artikli sisu võiks täpsustada või ümber lükata?".
Loorits: "Palun esitage küsimused kirjalikult.".
Delfi: "Turõgin juba vastas kõikidele küsimustele telefoni teel."
Loorits: "Soovime neilesamadele küsimustele veel kord vastata, seekord kirjalikult."
Kui kätte on jõudnud vestluse viies ring, katkestab Delfi kõne. Mõne aja pärast saabubki telefonile SMS: Loorits saadab meiliaadressi.
Merendusekspert Arvo Veskimets: "Raduga Shipping on rahvusvaheliselt tegutsev ettevõte, mille laevastikus on seitse puksiiri ja seitse pargast. Alused kannavad peamiselt Saint Kitts ja Nevise, Küprose või Portugali lippu. Eesti lipu all sõidab pargas Silur, mille omanik on Barge Silur OÜ. Raduga Shippingu tegevust juhitakse ametlikult Küproselt, kuid ettevõttel on endiselt seoseid Eestiga. Minu hinnangul ei ole kaubanduslike merevedude puhul haruldane, et tooraine – näiteks naftasaadused – müüakse reisi ajal ja muudetakse lasti sihtsadamat. Naftasaaduste veol võib seda juhtuda isegi mitu korda ühe reisi jooksul. Sihtsadama muutmisest teavitatakse vastavaid ametiasutusi ja aruanded esitatakse Euroopa Liidu instantsidele. Kuid killustikulasti puhul on sihtsadama muutmine pigem erandlik. Eesti ametivõimud saavad kontrollida laevade esitatud deklaratsioonide ja dokumentide seaduslikkust, teha järelevalvet Eesti territoriaalmerel ja majandusvööndis ning kontrollida Eesti lipu all seilavaid laevu välisriikide sadamates. Kui on tuvastatud rikkumine, selgitatakse välja vastutajad. Kuid olukorda, kus laev väljub Soome sadamast ja deklareerib sihtkohaks Eesti, kuid muudab marsruuti hiljem, ei ole Eesti ametkondadel võimalik ennetada. Kui Eesti lipu all sõitvad laevad või Eestiga seotud merendusettevõtted osalevad Euroopa Liidu määruste rikkumises, kahjustab see otseselt Eesti kui EL-i liikmesriigi ja mereriigi mainet. Minu hinnangul on Raduga Shippingu töötajate väited võimalikust sanktsioonirežiimi rikkumisest tõsised ja neid on vaja uurida. Et olla kindel rikkumises, tuleks pöörduda Soome ametiasutuste – näiteks tolli ja Supo – poole ning selgitada välja, milliste laevade ja lastidega tegemist oli. Kui kahtluse alla sattunud ettevõte on seotud Eestiga, vastutab ta selle eest, et ei kontrollinud piisavalt, millist kaupa ja kuhu tema alused vedasid."
https://forte.delfi.ee/artikkel/1204089 ... -advokaadi
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23365
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

xuilo käskkiri riigi kütuse seisust-lõpetab riikliku kütuse doteerimise
The increasingly desperate Russian dictator has just signed a decree that allows him to end Russia’s “fuel buffer” — the subsidy that keeps domestic fuel prices artificially low.

For years, the Kremlin paid oil companies to sell fuel cheaply at home instead of exporting it. Those payments are now suspended until May 2026.

Without this compensation, oil firms will raise domestic prices to match export levels.

After months of Ukrainian drone strikes on refineries and growing budget strain, Moscow is running out of options — and soon, out of cheap fuel.
https://x.com/StratcomCentre/status/1977360219463156157
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
cabslock
Liige
Postitusi: 275
Liitunud: 30 Jaan, 2018 8:25
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas cabslock »

Kui palju kütuse hind siis tõusma peaks?
Kalakala
Liige
Postitusi: 592
Liitunud: 25 Aug, 2014 7:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kalakala »

15 oktoobril pidi tomuma vene föderatsiooni ja Araabia riikide tippkohtumine. Seda valmistati ette juba rohkem kui aasta ja sellest pidi saama välispoliitika tippsündmus. Üritus jääb aga ära või "lükatakse edasi" kuna Araabia liidrid ei tundunud asja vastu huvi. Putin ütles, et viinamarjad on hapud ja ta lükkas kohtumise edasi, sest ta ei taha Trumpi Gaza triumfi segada.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 43034
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Soome Panga üleminekumajanduste osakonna ökonomist Heli Simola võttis oma blogis kokku Venemaa valitsuse esialgse eelarveraamistiku aastateks 2026–2028. «Uus eelarve viitab sellele, et oodatakse või vähemalt loodetakse selle peatset lõppu,» leidis Simola. «Majanduskruvi pingutatakse, samas kui riigivõlg paisub,» vahendas blogipostitust Kauppalehti. Ekspert jõudis agressorriigi majandust analüüsides kolmele järeldusele.
Simola hinnangul jääb eelarvedefitsiit püsima ja riigivõlg suureneb isegi siis, kui makse veelgi tõstetakse. «Pärast ettevõtte kasumimaksu tõusu on järgmine aasta käibemaksu tõusu aasta, mis mõjutab ka tavakodanikke,» kirjutas Simola. Käibemaks tõuseb aasta algusest 20 protsendilt 22 protsendile. Seejuures 2019. aastal tõsteti käibemaksu juba paari protsendipunkti võrra. «On väga tõenäoline, et maksutõus mõjutab tarbijahindu, mis on pärast sõda dramaatiliselt tõusnud. Hinnanguliselt on see keskmise kodaniku ostukorvi puhul olnud 10–20 protsenti aastas,» märkis Simola.
Venemaa eelarvet koormab Simola sõnul asjaolu, et käesoleva aasta tulude prognoos on varasematest arvutustest oluliselt madalam. Samal ajal on aga kulud varasematest arvutustest oluliselt suuremad. «Venemaa fossiilkütuste eksporditulud on sõja algusest saadik kokku kukkunud ning langustrend on jätkunud ka sel aastal. Põhjuste hulka kuuluvad sanktsioonid, Venemaa nafta hinnalagi ja toornafta turuhindade üldine langus,» selgitas Simola.

Valitsuse kulutused seevastu suurenesid jaanuaris-juulis aastavõrdluses 20 protsenti, seega on puudujääk oodatust suurem. «Riigieelarve defitsiidi prognoos on märkimisväärselt suurenenud. Selle aasta defitsiit peaks nüüd tulema 6,9 triljonit rubla, mis on peaaegu kaks korda suurem kui eelmisel aastal. Selleks aastaks eelarvestatud 3,2-protsendiline defitsiit SKTst on kogu agressioonisõja suurim,» lausus Simola. [...]

Teisest küljest tundub ka kulude prognoos ebareaalne. Konsolideeritud eelarve kulude kasv on kavandatud vaid 4-protsendiline ja inflatsiooniks prognoositakse 2026. aasta lõpuks optimistlikult samuti nelja protsenti. «Seega isegi inflatsiooniga korrigeerituna kulud ei suureneks,» nentis Simola. «Praeguses majanduskasvu nõrgenemise olukorras võib üldkulutuste kärpimine olla keeruline,» kommenteeris Simola. «Viimati esitati sarnane eelarve 2023. aastaks. Isegi siis oli eelarvesse planeeritud konsolideeritud kulude 4-protsendiline kasv, kuid lõpuks oli kasv 12 protsenti.»
Simola võtab järgmise aasta eelarve kokku nii, et Venemaal «rakendatakse kogu majandust veelgi enam sõjaliste kulutuste rahastamiseks». Teised majandussektorid ja heaolu toetavad sektorid on paindlikud, nagu ka riigi tuleviku rahastamine.

Teisest küljest tõlgendab Simola numbreid nii, et pikemas perspektiivis võivad eelarvevaldkonnad viidata ootustele sõja lõppemiseks lähitulevikus. Põhjendus on see, et kuigi kaitse- ja julgeolekukulutused jäävad SKTst seitsme protsendi tasemele, muutuvad nende osakaalud raamistikus. «Järgmisel aastal vähendatakse kaitsekulutusi ja vastavalt suurendatakse riigikaitsekulutusi,» ütles Simola. «Uus eelarve viitab sellele, et oodatakse või vähemalt loodetakse sõja peatset lõppu. Sellisel juhul ei oleks vaja kaitsekulutusi suurendada, kuid vallutatud aladel kontrolli säilitamiseks suurendati julgeolekukulutusi,» arvas ta. Teisest küljest võidakse kulutusi dramaatiliselt ületada, kui sõda ei lõpe. «See on sarnane 2023. aastaks koostatud eelarvega. Praktikas aga suurendati kaitsekulutusi järsult. Kui ootusi ei täideta, võivad kaitsekulutused olla eelarves kavandatust palju suuremad.»
https://majandus.postimees.ee/8341259/s ... dada-jouab
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6614
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kaur3 »

The Insider koostöös Äripäevaga on kirjutanud loo eestimaalastest, kes teenivad Vene turul.

Originaal vene keeles https://theins.ru/inv/285405

Google tõlge eesti keeles https://theins-ru.translate.goog/inv/28 ... r_pto=wapp
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 5 külalist