94. leht 113-st

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 04 Sept, 2024 17:09
Postitas kraal
Runkel kirjutas: 04 Sept, 2024 15:59 Lihtsam on eksperte tembeldada (TÜ ja TTÜ professoreid). Kui professorite arvamusi millekski ei pea, siis kelle oma me peame? Pandeemia puhul ei usalda meedikuid, sõjaohu puhul ei usu kaitseväelasi.
Selles artiklis loetlevad need eksperdid ilusti mis seda autostumist põhjustavad ja toovad näiteid Ameerika ja Euroopa miljonilinnadest ning tõdevad, et lahenduseks on autode liikluse takistamine. Sellistest ei saa lihtsalt midagi head arvata.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 04 Sept, 2024 18:04
Postitas mongol
Uuu, noice, mulle sobib natuke maha pidurdada ja peegliga riivata neid. Kõrvalistuja olemasolul saab alati uksega ka lüüa.
OLAVI kirjutas: 04 Sept, 2024 9:45
Some kirjutas: 04 Sept, 2024 8:19 Just tabasin ennast mõttelt - uue seaduse kohaselt peab jalgratturist mööduma 1,5 meetri kauguselt, ....
.... Kui möödasõitva auto kiirus ületab 30km/h.
Kui jalgrattast mööduja kiirus on kuni 30km/h, siis ei ole vahemaa määratud.

Kui jalgrattast möödumisel kiirusepiiraja lülitada kiirusele 30km/h, siis võib jalgrattast "sirgelt" mööduda ja vastassuunda ei pea põikama.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 04 Sept, 2024 20:20
Postitas maksipoiss
Runkel kirjutas: 04 Sept, 2024 14:07 Ekspertide arvamusi Tallinna liiklusest:
https://novaator.err.ee/1609443581/eksp ... -euroopaga
Lisaks vahelduseks ka mõne mõistliku (erinevalt ülalolevast) ekspertarvamuse https://arvamus.postimees.ee/8089514/ai ... jan-jarvan

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 04 Sept, 2024 20:38
Postitas Runkel
maksipoiss kirjutas: 04 Sept, 2024 20:20
Runkel kirjutas: 04 Sept, 2024 14:07 Ekspertide arvamusi Tallinna liiklusest:
https://novaator.err.ee/1609443581/eksp ... -euroopaga
Lisaks vahelduseks ka mõne mõistliku (erinevalt ülalolevast) ekspertarvamuse https://arvamus.postimees.ee/8089514/ai ... jan-jarvan
Lugesin seda enne sinu viidet. Nõustun sinuga, mõistlik jutt. Ma suurt vastuolu ei leia, sest fookus on erinev. Üks detaili, teine suurt pilti hõlmav.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 04 Sept, 2024 23:59
Postitas isakene
Nonäe, keegi tegigi ära. Austet kaasfoorumlastel on ka võimalus oma pisike panus anda, ehk PPP-le kinga.

Väidetavalt Eesti Rattarikkaks grupist see üleskutse kustutati üsna kähku. :mrgreen:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... eGkhgVgdyd

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 05 Sept, 2024 0:44
Postitas _dumbuser_
isakene kirjutas: 04 Sept, 2024 23:59 Nonäe, keegi tegigi ära. Austet kaasfoorumlastel on ka võimalus oma pisike panus anda, ehk PPP-le kinga.

Väidetavalt Eesti Rattarikkaks grupist see üleskutse kustutati üsna kähku. :mrgreen:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... andamiseks
Seal vist peab ka TLN elukohana olema, muidu ei lähe see hääl arvesse.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 05 Sept, 2024 10:49
Postitas isakene
_dumbuser_ kirjutas: 05 Sept, 2024 0:44 Seal vist peab ka TLN elukohana olema, muidu ei lähe see hääl arvesse.
Minu hääl igastahes läks, kuigi ma Tlnast ikka üsna kaugel.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 05 Sept, 2024 11:04
Postitas Kapten Trumm
kraal kirjutas: 04 Sept, 2024 17:09
Runkel kirjutas: 04 Sept, 2024 15:59 Lihtsam on eksperte tembeldada (TÜ ja TTÜ professoreid). Kui professorite arvamusi millekski ei pea, siis kelle oma me peame? Pandeemia puhul ei usalda meedikuid, sõjaohu puhul ei usu kaitseväelasi.
Selles artiklis loetlevad need eksperdid ilusti mis seda autostumist põhjustavad ja toovad näiteid Ameerika ja Euroopa miljonilinnadest ning tõdevad, et lahenduseks on autode liikluse takistamine. Sellistest ei saa lihtsalt midagi head arvata.
Tallinnas on harva ummikuid, mis ummiku nime vääriks suurlinna kontekstis. Oslos tipptunni ajal on palju "tihedam", kusjuures elanike arvud on samas augus. Mis probleemiga võideldakse? Või tuleb enne võidelda ja siis probleem leiutada? Ses mõttes, et mis see "liigse autostumise" kriteerium on? Pärtel-Peeter Perel on vaja rohkem kastirattaid marketeerida ja peaministripartei suursponsor Villigu pere autorendi käivet vaja kasvatada?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 05 Sept, 2024 11:08
Postitas Kapten Trumm
Kogu aeg räägitakse, et väga kole ümbritsevatest valdadest liigutakse tallinnasse. kui aga vaadata kaarti siis näeme, et linnast väljas Tartu mnt. ääres on palju töökohti, Tallinna ringtee ääres on on palju töökohti ja tuleb aina juurde, Jüri kõrval on suur tehnopark jne. Ega need töölised ainult kohalikud ei ole vaid suur hulk liigub ka Tallinnast sinna.
Tegelt on laias laastus umbes nii, et need, kes elavad lähivaldades "põllul", ei tööta samas asuvates tehnoparkides, kus on peamiselt tööliskohad. Töölise palgaga laenumaja ei osta. Töölised, kes seal põhiosa töökohti täidavad, elavad linnas magala korterites, paljud firmad veavad neid bussiga linnast sinna põllule tööle. Põllukülade elanikud aga, kelle sissetulek on töölise omast kõrgem, töötavad enamasti linnas. Mõlemal suunal liigutakse palju autodega - ehk siis rahapõhine planeerimine (ehitatakse sinna, kuhu on arendajale kasulikum, ühiskonna vajadusi ei arvestata) toob kaasa idiootliku vastasuunalise pendelrände, kus tipptunni ajal on umbes mõlemad suunad linna sisenemise kohtades.

Lisaks pole linnalähedastel põldudel tööstusele vajalikke ressursse. Näiteks suures koguses vett ja reovee vastuvõtu võimet. Seetõttu lähevad suured alad kinni mingite logistikakeskuste poolt, kus 1x1 km krunt annab sulle võibolla 20 töökohta. Tõsisem tööstus sinna ei saa tulla, sest pole vajalkku infrat. Samas linnas, kus infra on olemas (nõuka ajal oligi tööstus linnas), on maa kallivõitu ja logistikaparti pole rentaabel ehitada, tuleb ehitada ärihooneid, et seal käisid tööl teistpidi pendelrändavad põlluasumite asukad.

Kokkuvõttes ei ole hetkel toimiv korraldus meelepärane kellelegi. Kesse ikka viitsib igast päevast 2 tundi autos veeta.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 05 Sept, 2024 11:56
Postitas kraal
Kapten Trumm kirjutas: 05 Sept, 2024 11:04 Oslos tipptunni ajal on palju "tihedam", kusjuures elanike arvud on samas augus.
No vaatame siis kui suur see auk on.
Tallinn - 453,864 elanikku, 159.2 km2
Suur Tallinn (harju maakond) - 646 315 elanikku, 4327 km²

Oslo - 709,037 elanikku, 454.20 km2
Suur Oslo (Greater Oslo Region) - 1 546 706 elanikku 8,894 km2 Siin tuleb arvestada, et elanikkond on suuremas osas koondunud mägede vahelisstesse orgudesse.

Numbrid näitavad, et Oslos elab rohkem inimesi kui Harju maakonnas. Kui vaatame suur Oslot koos eeslinnadega siis seal elab rohkem inimesi kui Eestis.
Väide samast august ei pea kuskilt otsast paika.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 10 Sept, 2024 10:20
Postitas Kapten Trumm
https://www.delfi.ee/artikkel/120320742 ... a%20281TJG.

Päeva politseikroonika. 25% inimkannatanutega õnnetustest on põhjustatud Bolti elektritõukside poolt.

Eile kell 14.10 juhtus liiklusõnnetus Tallinnas Nõmme linnaosas Vääna tn 7 juures, kus 15-aastane poiss sõitis jalgrattaga vastu äärekivi ja kukkus. Kiirabi toimetas jalgratturi haiglasse.

Kell 15.49 juhtus liiklusõnnetusTallinnas Herne tn 33 vastas, kus 12-aastane poiss sõitis jalgrattaga vastu äärekivi ja kukkus. Kiirabi toimetas jalgratturi haiglasse.

Kell 16.25 juhtus liiklusõnnetus Tartus Riia tn 155 juures, kus 19-aastane mees sõitis BOLT elektritõukerattaga ja põrkas kokku jalgrattaga sõitnud 19-aastase naisega. Jalgrattur toimetati haiglasse kontrolli.

Kell 16.43 juhtus liiklusõnnetus Tartus Lääneringtee T18 juures, kus 15-aastane neiu sõitis jalgrattaga reguleerimata jalakäijate ülekäigurajale ja sai löögi sõiduautolt Kia Sportage, mida juhtis 35-aastane naine. Kiirabi toimetas jalgratturi haiglasse kontrolli.

Kell 17.15 juhtus liiklusõnnetus Tallinnas Mustakivi tee 17 parklas, kus 32-aastane naine sõitis sõiduautoga Audi A6 vastu tänavavalgustusposti. Autojuht toimetati haiglasse.

Kell 17.42 juhtus liiklusõnnetus Haapsalus Kastani kaupluse bussipeatuse juures, kus alkoholijoobe tunnustega 22-aastane mees sõitis BOLT elektritõukerattaga otsa sõiduautole Audi A5, mida juhtis 23-aastane mees. Tõukerattur toimetati haiglasse kontrolli.

Kell 19.03 juhtus liiklusõnnetus Tallinnas Peterburi teel Betooni tänava juures, kus narkojoobe tunnustega 34-aastane naine sõitis motorolleriga Yiben otsa sõiduautole Opel Astra Caravan, mida juhtis 24-aastane mees. Motorolleri juht toimetati haiglasse.

Kell 23.10 juhtus liiklusõnnetus Jõgeva maakonnas Jõgeva vallas Tartu-Jõgeva-Aravete mnt 45. km, kus 26-aastane mees sõitis sõiduautoga BMW 320D tagant otsa sõiduautole Audi A4, mida juhtinud 32-aastane mees oli pidurdanud teele hüpanud metskitse tõttu. Kiirabi andis BMW juhile sündmuskohal esmaabi.

Eile ärandati 2011. aasta valge Honda Jazz numbrimärgiga 281TJG.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Sept, 2024 8:17
Postitas MeelisV
Tähelepanek liiklusest ja planeerimisest.
Talvel lükkavad sahad nagu höövliga osad valged jooned asfaldi pealt ära kas terviklikult või osaliselt.
Naelrehvidega kulutatakse need veel väiksemaks või kustutatakse päris ära. Terve suvi lastakse tunde järgi või ehk nende jäänuste ja mälestustega mis veel maas on.
Ja siis nüüd sügisel pannakse uued maha et saaks jälle midagi talvel lükata ja kulutada. Selles lumelögas on nad nii kui nii pooleldi kasutud aga suvel kui neid oleks näha siis neid enam ei ole.
Päris hea planeering ja ajastus.
:wall:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Sept, 2024 8:22
Postitas Kapten Trumm
kraal kirjutas: 05 Sept, 2024 11:56
Kapten Trumm kirjutas: 05 Sept, 2024 11:04 Oslos tipptunni ajal on palju "tihedam", kusjuures elanike arvud on samas augus.
No vaatame siis kui suur see auk on.
Tallinn - 453,864 elanikku, 159.2 km2
Suur Tallinn (harju maakond) - 646 315 elanikku, 4327 km²

Oslo - 709,037 elanikku, 454.20 km2
Suur Oslo (Greater Oslo Region) - 1 546 706 elanikku 8,894 km2 Siin tuleb arvestada, et elanikkond on suuremas osas koondunud mägede vahelisstesse orgudesse.

Numbrid näitavad, et Oslos elab rohkem inimesi kui Harju maakonnas. Kui vaatame suur Oslot koos eeslinnadega siis seal elab rohkem inimesi kui Eestis.
Väide samast august ei pea kuskilt otsast paika.
Suur-Tallinn ei piirdu kindlasti Harjumaaga, tasub nt reede õhtul 16-17 paiku sõita Raplasse, et veenduda selle kontseptsiooni vigasuses.
Ja mis funktsionaalse lugemise peetus või - ma ju kirjutasin, et "elanike arv on samas augus". 450 ja 709 on üsna samas augus, 1,5 M enam poleks.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Sept, 2024 9:08
Postitas MeelisV
Jalgrattad ja autod.
Sõiduteed ja rattateed.
Jne.

Ei ole see vastasseis ainult meil siin.
Leidub ka mujal targemaid linnaplaneerijaid ja pahaseid elanikke.

https://youtu.be/JlLyS8x1gZo?si=lrWNBp0gItse_pnL

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 11 Sept, 2024 14:41
Postitas kraal
Kapten Trumm kirjutas: 11 Sept, 2024 8:22 Suur-Tallinn ei piirdu kindlasti Harjumaaga, tasub nt reede õhtul 16-17 paiku sõita Raplasse, et veenduda selle kontseptsiooni vigasuses.
Ja mis funktsionaalse lugemise peetus või - ma ju kirjutasin, et "elanike arv on samas augus". 450 ja 709 on üsna samas augus, 1,5 M enam poleks.
Sa tood näiteks reede õhtuse aja, imelik ei ole?
Viljandi maanteel on keskmine liiklussagedus Kohilani pea 8000 autot ööpäevas. Sellest vast pool on pendelränne siis tuleb umbes 2000 inimest iga päev Tallinnasse. Peale Kohilat liiklussagedus langeb märgatavalt.
Pannes 650 tuhandele (Harjumaa) )2000 juurde ei muuda midagi. Suur-Oslos on 1,5milj, see on fakt. Kui vaataksid Oslo kaarti siis Põhiline liiklus edelast kirdesse käib läbi Oslo.
Tallinn on küla Oslo piirkonnaga võrreldes.