320. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 5:56
Postitas mart2
kaupo51 kirjutas: 09 Okt, 2023 19:57 Ilmselt on mõeldud Citroen Berlingot. Ega siis Rahandusministeeriumi ametnik ei ole mingi "autoteadlane", kes kõiki marke peast teab :D
Nojah, siis võiks mõni mees oma Porschele tüübinimeks panna Berlingo ja lükata see kaubikute alla?
No ega tavatarbija ju ka ei pea kõike teadma ...
:dont_know:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 6:11
Postitas vanahalb
Skandinaavias ja võib-olla kaugemalgi on Cayenne-kaubikud vägagi levinud. Tagaistmed minema ja tuleb isegi odavam kui Võrklaeva Nissan Berlingo.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 8:59
Postitas Kapten Trumm
Kokkuvõte on MOTT - ehk siis kui pigi peab tagumenti minema, siis see sinna pressitakse (või karu läheb mesipuusse läbi lennuava).
Lihtsalt vanaautopidajatelt ja penskaritelt 30 euro asemel 50 võtta ei muuda seda üritust kuidagi rohelisemaks. :roll:
Tavainimesel on valida, kas sülitada ja maksta või võtta rehad-hangud ja minna Toompeale oma seisukohta selgitama, sest kogutud 77 tuhandet EI-allkirja kavatseb koalitsioon lihtsalt ignoreerida.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 10:00
Postitas Kapten Trumm
kaupo51 kirjutas: 09 Okt, 2023 19:57 Ilmselt on mõeldud Citroen Berlingot. Ega siis Rahandusministeeriumi ametnik ei ole mingi "autoteadlane", kes kõiki marke peast teab :D
Lapseks, kes pesuveega seekord üle parda visatakse, saavad vist olema hobiautodena USA kastikad, kes lähevad ka kaubikute alla ja kelle aastamakse saab olema sadades eurodes 50 vanuse auto eest :shock: :shock: :shock:

Et on olemas taoline segment, logude Berlingode vastu võitlejate pähe ilmselt ei mahtunud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 10:17
Postitas Some
Huvitav, kui keeruline oleks autot Tšehhis arvele võtta? Saaks ülevaatuskohustusest ka priiks...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 10:20
Postitas Kapten Trumm
Kui neid välismaa autosid meil tekib üle kriitilise massi, on oodata teemaksu mitt-eesti registreeringuga autodele.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 10:30
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas: 10 Okt, 2023 10:20 Kui neid välismaa autosid meil tekib üle kriitilise massi, on oodata teemaksu mitt-eesti registreeringuga autodele.
Kas kuskil riigis on juba midagi sarnast või oleme esmaavastajad? Ma naabrite asemel laksaks kohe Eesti autodele samasuguse maksu otsa siis.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 10:41
Postitas Kilo Tango
Some kirjutas: 10 Okt, 2023 10:30
Kapten Trumm kirjutas: 10 Okt, 2023 10:20 Kui neid välismaa autosid meil tekib üle kriitilise massi, on oodata teemaksu mitt-eesti registreeringuga autodele.
Kas kuskil riigis on juba midagi sarnast või oleme esmaavastajad? Ma naabrite asemel laksaks kohe Eesti autodele samasuguse maksu otsa siis.
Austrias. Misiganes välisriigi auto siseneb, hakkad teemaksu maksma. Ja selliseid näiteid on veel.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 10:46
Postitas Kapten Trumm
Numbrituvastuse süsteem on ka meie piiripunktides olemas, lihtsalt välismaa rekkajuhid lahkuvad riigist tavaliselt enne, kui keegi neid menetleda jõuab. Jutt on siis raskesõidukite teemaksu tasumisest, kus kohalikud veokiomanikud halvemuses on võrreldes leedu ja poola "ametivendadega".

Norras oli tasulistel teedel ja tunnelites (nt Bergeni sissesõidul) see süsteem kasutusel juba 2009. Käisin siis ja sõitsin, midagi maksmata. Ja senini pole keegi tülitama ka tulnud. Tõkkepuudega süsteem mündikorviga oli tõhusam (pole münti, ei pääse edasi ka) aga see tekitas ummikuid. Lihtsalt selline ülelaskmine saab toimuda siis, kui laskjaid pole kriitilist kogust - mõnda eesti numbriga autot pole norrakatel rentaabel taga ajada. Kui neid aga tekib olulisel määral, on risk, et hakatakse probleemiga reaalselt tegelema.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 11:21
Postitas AMvA
Kilo Tango kirjutas: 10 Okt, 2023 10:41
Some kirjutas: 10 Okt, 2023 10:30
Kapten Trumm kirjutas: 10 Okt, 2023 10:20 Kui neid välismaa autosid meil tekib üle kriitilise massi, on oodata teemaksu mitt-eesti registreeringuga autodele.
Kas kuskil riigis on juba midagi sarnast või oleme esmaavastajad? Ma naabrite asemel laksaks kohe Eesti autodele samasuguse maksu otsa siis.
Austrias. Misiganes välisriigi auto siseneb, hakkad teemaksu maksma. Ja selliseid näiteid on veel.
ma ei tea mida sa küll mõtlesid, kas veoautosid või sõidukaid.
aga sõiduautode osas tegelikult on Austrias nii, et kõik maksvad, nii kohalikud residendid kui ka välismaalased, aga see maks (ehk siis vinjett, mis tuleb tuuleklaasile kleepida) kehtib ainult kiirteedel. tavalistel teedel võib maksmata sõita.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 11:25
Postitas Peeter
Kilo Tango kirjutas: 10 Okt, 2023 10:41
Some kirjutas: 10 Okt, 2023 10:30
Kapten Trumm kirjutas: 10 Okt, 2023 10:20 Kui neid välismaa autosid meil tekib üle kriitilise massi, on oodata teemaksu mitt-eesti registreeringuga autodele.
Kas kuskil riigis on juba midagi sarnast või oleme esmaavastajad? Ma naabrite asemel laksaks kohe Eesti autodele samasuguse maksu otsa siis.
Austrias. Misiganes välisriigi auto siseneb, hakkad teemaksu maksma. Ja selliseid näiteid on veel.
Kas see ikka on nii? Ja siis kas Austria on Euroopas ainuke riik, kus sõiduautoga (EU registreeringuga) riiki sisenedes tuleb kohe maksu hakata maksma õiguse eest sõiduautoga viibida riigis? (NB! Ma ei pea silmas kiirteemakse)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 11:31
Postitas Lemet
:|
Kas see ikka on nii? Ja siis kas Austria on Euroopas ainuke riik, kus sõiduautoga (EU registreeringuga) riiki sisenedes tuleb kohe maksu hakata maksma õiguse eest sõiduautoga viibida riigis? (NB! Ma ei pea silmas kiirteemakse)
Kuni 3,5 tonni (kaasa arvatud) kaaluvate sõiduautode ja sõidukite jaoks tuleb osta teemaksu kleebis, üle 3,5 tonni kaaluvate sõidukite teemaks tuleb tasuda GO teemaksusüsteemi kaudu. See nõuab pardaseadme (GO-boksi) kasutamist.
Ja ka poolakad tahavad uuemal ajal alla 3,5 tonni piletit.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 11:52
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 10 Okt, 2023 11:31 :|
Kas see ikka on nii? Ja siis kas Austria on Euroopas ainuke riik, kus sõiduautoga (EU registreeringuga) riiki sisenedes tuleb kohe maksu hakata maksma õiguse eest sõiduautoga viibida riigis? (NB! Ma ei pea silmas kiirteemakse)
Kuni 3,5 tonni (kaasa arvatud) kaaluvate sõiduautode ja sõidukite jaoks tuleb osta teemaksu kleebis, üle 3,5 tonni kaaluvate sõidukite teemaks tuleb tasuda GO teemaksusüsteemi kaudu. See nõuab pardaseadme (GO-boksi) kasutamist.
Ja ka poolakad tahavad uuemal ajal alla 3,5 tonni piletit.
nagu ma kirjutasin siis Austrias tuleb kleebis osta vaid kiirteedel sõitmiseks.

Aga et Poolakad tahavad piletit kuulen esimest korda, vähemalt Mais veel seda ei olnud. Ainuke tasuline kiirtee läänesuunal on Varssav-Berliin E30, aga seal maksad maksupunktides ja seda ka alates Lodzist. Teine on A1 põhjasuunal.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 12:28
Postitas vanahalb
Siin hakkavad nüüd automaks ka teemaks segi minema. Need on eri asjad. Mõnes riigis on üks, mõnes teine, mõnes mõlemad ja mõnes mitte kumbagi.

Võrklaeva kontor, kui ma õigesti aru sain, plaanib kehtestada Eestisse tulevatele välisriigi autodele teemaksu sest automaksu nad Eestile maksa. Kui mälu ei peta proovis kunagi Saksamaa seda välisriigi autodele kehtestada (Poola veoautod tegid muret) aga sai Euroopa kohtus pähe.

Ma prognoosin pigem sellist arengut et järgmiseks hakatakse sõiduautode teemaksust rääkima . Üle 3500 kg autodele see Eestis juba ju on? Rahva rahustamiseks alguses et ainult välismaa autodele, siis tehakse elegantne spinn (Euroliit niimoodi ei luba) ja teemaks tuleb kõigile.
Kuidagi peab ju ennast rikkaks maksustama.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 12:29
Postitas Lemet
Poolakad tegid oma süsteemis hiljaaegu mingeid muutusi, osad teed läksid vist vabaks...A-2 ja A-4 väikestele. Neil on mingi leht www.etoll.gov.pl(???), sealt saab täpsemalt vaadata, kui huvi on.
Eestisse tulevatele välisriigi autodele teemaksu
Suured maksavad juba ammu.