448. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 13:21
Postitas Fuchs
Olen ka ühte sellist paari aastaga ligi 500k sõitnud taksot lähemalt uurinud. Sellised läbisõidud saavutatakse kahe või mitme juhiga, ehk siis katlas on kogu aeg tuli sees. Kusjuures auto nägi sealjuures veel vägagi viisakas välja ja sõitis hästi. Teatud kohad nagu rool ja juhiiste olid kulunud küll aga ei midagi hullu... kui keegi oleks sealt 100k maha kerinud, oleks mind vabalt ära petnud. Suuremad takso (või autorendi) firmad kleebivad kogu auto kilega üle ning värvkate võib sellise läbisõidu juures veel ka väga korralik olla.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 13:59
Postitas Peeter
Aga see "taksoteenuse"-auto ongi ju töötegemiseks, mitte munemiseks. Autol oma hooldevälp-reeglid ja inimeste jaoks oma töökorrareeglid. Saab ühel tondil aeg täis, läheb teine sanga. Masin on ostetud teenimiseks, mitte seismiseks. Ja ma lihtsalt ei kirjutanud, et ka need Pariisi-autod nägid selle kõige juures väga viisakad välja. Lihtsalt kiled maha võetud ja auto ära pestud.
P.S. Ja juba ei-tea-kui-vana-rahvatarkus: Kui katel on pidevalt tuline, siis kestab ka mootor kauem. Külmkäivitusi ju peaaegu ei ole.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 20:21
Postitas Kapten Trumm
Kõik õige, kõige rohkem kulutab mootorit külmkäivitus ja külmalt sõitmine. Kui mootor on töösoe, siis kulub ta väga vähe.
Üks külmkäivitus pidi olema 500 km läbisõiduga võrdne või nii.

Taksodest, 90ndatel olid Järve mersu keskuses tunnistajaks ühele konfliktrle taksojuhi ja teenindaja vahel, kes keeldus 4 kuud vana auto piduriklotse garantiikorras vahetamast (kulumise tõttu). Taksojuht oli püha viha täis, et mersu nii vilets auto. Läbisõit selle nelja kuuga oli kriips üle 80 tuhande.
W210 200D oli.

Takso puhul pidi sõltuma auto seisukord ka sellest, kus on sõidetud. Lääne suurlinnades on lennujaam enamasti kaugel eemal ja need otsad annavad kõvasti kilomeetreid. Linnasõit ei ole nii hea, kulutab rohkem veermiku, käigukasti jne. Tallinna linnasõit kulutab kõvasti veermikku.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 20:34
Postitas Kapten Trumm
davidsoniharald kirjutas: 22 Aug, 2024 20:53 Üheksakümnendatel oli mul üksvahe kindel sissetulek taksistist naabrimehe diiselmersu käima tõmbamine ennem kui ta õhtul tööle läks. 25 krooni iga kord. Mootor oli kohvi. Pärast tegi kapremondi ja hakkas ise käima minema.

Meie peres oli ka üks igikestva diisliga mersu kaubik, millel läks kolb katki kuskil 300k juures. See kolb vahetati koos hülsiga uue vastu aga 100k hiljem oli aeg ülejäänute käes. Aiaäärde jäi vist kuskil 500k läbisõidu juures.

Niipalju siis diiselmersudest, mis "miljoni" ja "isalt pojale" kestsid.
Kui sa neid autosid pole Eestist uuena ostnud, siis ei maksa nii suuri sõnu teha. Sellistel autodel oli tavaline, et saksals läksid need platsile kuskil 500 tuhandese läbisõiduga (kui hakkas esimesi remonte tahtma), Eesti ärikas keris sinna "10a auto kohta normaalse 180 000 ette" ja ostja kirus pärast. Kui auto oli läbi käinud Leedu "automeistrite" käest, siis võis veel hullem olla, "kapitaalremont" jne.

Saksamaal lihtsalt ei ostnud toona keegi diiselautot, kui aasta läbisõit palju alla 50 000 jäi. Selliste autodega sõideti igal hommikul 300 km tööle ja õhtul 300 km koju. 250 tööpäeva aastas, 150 000 km aasta läbisõit, ilma mingi taksota.

Selliste asjade tõttu taolised kogemused tekivadki.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 20:39
Postitas Kapten Trumm
Enkus kirjutas: 23 Aug, 2024 9:09
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?
Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 20:43
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:34
davidsoniharald kirjutas: 22 Aug, 2024 20:53
Niipalju siis diiselmersudest, mis "miljoni" ja "isalt pojale" kestsid.
Kui sa neid autosid pole Eestist uuena ostnud, siis ei maksa nii suuri sõnu teha. Sellistel autodel oli tavaline, et saksals läksid need platsile kuskil 500 tuhandese läbisõiduga (kui hakkas esimesi remonte tahtma), Eesti ärikas keris sinna "10a auto kohta normaalse 180 000 ette" ja ostja kirus pärast. Kui auto oli läbi käinud Leedu "automeistrite" käest, siis võis veel hullem olla, "kapitaalremont" jne.

Saksamaal lihtsalt ei ostnud toona keegi diiselautot, kui aasta läbisõit palju alla 50 000 jäi. Selliste autodega sõideti igal hommikul 300 km tööle ja õhtul 300 km koju. 250 tööpäeva aastas, 150 000 km aasta läbisõit, ilma mingi taksota.

Selliste asjade tõttu taolised kogemused tekivadki.
Jutt oli ikka ju et "isalt-pojale" ja "miljonine läbisõit"? Sellise kestvuse juures see sada või paarsada tuhat maha kerida ei tohiks erilist vahet teha. Aga ju siis olid spidod juba teisel või kolmandal ringil.

Bolti sõidavad enamus rendi autodega. Toyota hübriid gaasi seadmega pidi kulutama 22 eurot 600 kilomeetri läbimiseks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 20:46
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:21 Taksodest, 90ndatel olid Järve mersu keskuses tunnistajaks ühele konfliktrle taksojuhi ja teenindaja vahel, kes keeldus 4 kuud vana auto piduriklotse garantiikorras vahetamast (kulumise tõttu). Taksojuht oli püha viha täis, et mersu nii vilets auto. Läbisõit selle nelja kuuga oli kriips üle 80 tuhande.
W210 200D oli.
Ei vahetata garantiiajal läbikulunud klotse-kettaid garantiikorras ka üheski teises teeninduses - lihtne kulumaterjal. Üldjuhul on sellised garantiialla mittekuuluvad asjad auto dokumentatsioonis ka kirjas.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 20:54
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39 Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Saan väita, et autode kasutusaja 5 aasta jooksul sõideti 90-ndate lõpus/2000-te alguses suures taksofirmas 2-meheliste vahetustega kellale valdavalt 350-450k vahele jäävad numbrid. Viimane number ka suurte eranditega. Midagi ei keritud, õiged läbisõidud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Aug, 2024 10:31
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39
Enkus kirjutas: 23 Aug, 2024 9:09
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?
Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Tänapäeval ei oma taksofirma ühtegi autot. Kõik on juhtide käes rendis

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Aug, 2024 17:43
Postitas sass2401
Walter2 kirjutas: 23 Aug, 2024 20:54
Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39 Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Saan väita, et autode kasutusaja 5 aasta jooksul sõideti 90-ndate lõpus/2000-te alguses suures taksofirmas 2-meheliste vahetustega kellale valdavalt 350-450k vahele jäävad numbrid. Viimane number ka suurte eranditega. Midagi ei keritud, õiged läbisõidud.
Kui hodod oli eranditult kuni 99999 km?! Selliseid oli vaja vaid siis kerida, kui ole vaja benss "maha kanda" ja pihta panna. Ja neid keriti ikka isuga, igal "tegijal" oli autos mootor, mis ühendus spidotrossiga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Aug, 2024 17:54
Postitas Some
Eeee.... Miks taksojuht peaks spidot kerima? See peaks tal ju taksomeetri näiduga kuidagi seoses olema. Et teavitab ülemusi, et sõitsin 5000km aga taksomeeter ütleb, et arvestatud ainult 500km?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Aug, 2024 17:58
Postitas Walter2
sass2401 kirjutas: 24 Aug, 2024 17:43 Kui hodod oli eranditult kuni 99999 km?! Selliseid oli vaja vaid siis kerida, kui ole vaja benss "maha kanda" ja pihta panna. Ja neid keriti ikka isuga, igal "tegijal" oli autos mootor, mis ühendus spidotrossiga.
See oli vene ajal nii kui autod kuulusid riigile/taksopargile. Peale erastamist/iseseisvusajal käis taksojuhtide lisateenistus veidi rafineeritumal moel.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Aug, 2024 18:05
Postitas sass2401
Some kirjutas: 24 Aug, 2024 17:54 Eeee.... Miks taksojuht peaks spidot kerima? See peaks tal ju taksomeetri näiduga kuidagi seoses olema. Et teavitab ülemusi, et sõitsin 5000km aga taksomeeter ütleb, et arvestatud ainult 500km?
Igasuguseid variante oli. Spido tross oli mõlemast otsast plommitud ja plomme ikka kontrolliti. Kuid see ei tähendanud, et ei keritud. Vajadusel oli lisavarustusena ka plommitangid.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Aug, 2024 18:17
Postitas Some
Nujah, aga siis peaks ju taksomeetrit ka kerima? Ei saa ju öelda, et tegin 2000km kuus tühisõite ilma kliendita.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 24 Aug, 2024 18:33
Postitas sass2401
Võimalik. Veokijuhid ka kerisid ja bensiini ikka jagus. Ka mina ostsin.