46. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 11 Aug, 2023 10:40
Postitas Gideonic
Veapunktisüsteem tahetakse kalevi alla lükata. Meie kliimaminister on isiklikult aastaid seisnud selle arengu vastu:
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/vali ... te-arv-10/
https://twitter.com/ronaldliive/status/ ... xuy7OaVjLQ
Ronald Liive kirjutas:
Veapunktisüsteem tooks kaasa vaid positiivset

Vähem kannatanuid ja hukkunuid

Säästaks raha

Ülalhoid ei ole üüratu

Eksperdid toetavad ideed

Teiste riikide statistika tõestab, et asi toimib

Reformierakond/Kliimaminister jonnivad
Hukkunuid aastas võiks olla 10% ja vigastatud 5% vähem, ega keda see huvitab

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 11 Aug, 2023 11:32
Postitas Marvin
Gideonic kirjutas: ↑11 Aug, 2023 10:40
Hukkunuid aastas võiks olla 10% ja vigastatud 5% vähem, ega keda see huvitab

Hukkunute ja vigastatute arv ei ole näidanud sõltuvust õigusruumist, vaid pigem ilmast. Seega on väga kahtlane, kas sellel mingitki tajutavat tulemust oleks.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 11 Aug, 2023 20:17
Postitas kaupo51
Autogeeniuse artiklis on Sirle Loigot nimetatud liikluseksperdiks. Mina küll selles nii kindel ei ole, et Sirle Loigo on nii tark ja oskab öelda, mitu protsenti kõik asjad paremaks lähevad, kui see veapunktisüsteem rakenduks. Ma ei ole kindel, kas Eestis üldse on olemas mõni nii tark spetsialist, kes suudab sellist asja prognoosida.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 11 Aug, 2023 22:08
Postitas teeline35
Ma ei ole kindel, kas Eestis üldse on olemas mõni nii tark spetsialist, kes suudab sellist asja prognoosida.
Kindlasti leidub spetsialiste kes mingeid numbrid välja mõtlevad, aga kas need tegelikkuses paika peavad

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 13 Aug, 2023 21:10
Postitas kaupo51
Lugesin täna Autolehest Elmar Otsa artiklit. Väga hea artikkel. Meil raisatakse auru keskmise kiiruse mõõtmise juurutamiseks, aga oht on hoopis aastaringne sõitmine lamellrehvidega. See pidi olema kasvav trend. Soomes viidi läbi katse. Kiiruselt 100 nulli maha pidurdamine. Märg teekate. Suverehvidega auto peatus 40 meetri pärast, aga lamellrehvidega auto 70 meetri pärast. Lamellrehvidega auto oleks 40 meetri pärast seisma jäänud suverehvidega autole selga sõitnud kiirusega 74 kmh. Ohtlik, kas pole?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 13 Aug, 2023 22:54
Postitas OLAVI
kaupo51 kirjutas: ↑13 Aug, 2023 21:10
Lugesin täna Autolehest Elmar Otsa artiklit. Väga hea artikkel. Meil raisatakse auru keskmise kiiruse mõõtmise juurutamiseks, aga oht on hoopis aastaringne sõitmine lamellrehvidega. See pidi olema kasvav trend. Soomes viidi läbi katse. Kiiruselt 100 nulli maha pidurdamine. Märg teekate. Suverehvidega auto peatus 40 meetri pärast, aga lamellrehvidega auto 70 meetri pärast. Lamellrehvidega auto oleks 40 meetri pärast seisma jäänud suverehvidega autole selga sõitnud kiirusega 74 kmh. Ohtlik, kas pole?
Arvatavasti pole siin süüdi mitte rehvi olemus "lamellrehv" vaid et tegu on väga vana rehviga.
Pehme pealmine pehme kiht kulub ära ja alumine kõvema kummi kiht muutub aastatega vägagi kõvaks ja libedaks.
Mul on korduvalt õnnestunud sõita 5mm mustriga lamellrehvidega, mis olid kõva pinnaga ja libedad kui piljardimunad.
Lähemal uurimisel selgus, et need rehvid olid üle 8 ja 12 aasta vanad ja arvatavasti eelmise omaniku poolt kasutatuna ostetud.
Kui meil keegi hakkaks praegu ülevaatusel kontrollima kõikide rehvide valmistamise kuupäevi, siis tõuseks kisa kindlasti jälle taevani ja kahtlustataks Rehviliidu lobi.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 5:57
Postitas maksipoiss
OLAVI kirjutas: ↑13 Aug, 2023 22:54
ote]
Arvatavasti pole siin süüdi mitte rehvi olemus "lamellrehv" vaid et tegu on väga vana rehviga.
Pehme pealmine pehme kiht kulub ära ja alumine kõvema kummi kiht muutub aastatega vägagi kõvaks ja libedaks..
Suvel on lamelli probleemiks ikka liiga pehme segu.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 9:26
Postitas Kapten Trumm
kaupo51 kirjutas: ↑13 Aug, 2023 21:10
Lugesin täna Autolehest Elmar Otsa artiklit. Väga hea artikkel. Meil raisatakse auru keskmise kiiruse mõõtmise juurutamiseks, aga oht on hoopis aastaringne sõitmine lamellrehvidega. See pidi olema kasvav trend. Soomes viidi läbi katse. Kiiruselt 100 nulli maha pidurdamine. Märg teekate. Suverehvidega auto peatus 40 meetri pärast, aga lamellrehvidega auto 70 meetri pärast. Lamellrehvidega auto oleks 40 meetri pärast seisma jäänud suverehvidega autole selga sõitnud kiirusega 74 kmh. Ohtlik, kas pole?
Ma just ükspäev mõtlesin sama mõtet, spordihoonest välja tulles lugesin kiuslikult üle, mitmel autol on suvel all poolpidused lamellid. Parkla selles reas oli 20 autot, lamellid olid all neljal. Seejuures just suurematel ja kallimatel autodel.
Riskides saagi käima tõmmata, siis mina pean neid "aastaringsete" rehvide kasutajaid mõrvariteks, keda võiks selliselt teolt tabades kohe pokri pista.
Need ei pea suvel ja sellised suve läbi sõitnud lamellid on ka talveks oma omadused ammuilma minetanud, sest see kustukummi laadne segu kulub väga kiiresti.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 9:31
Postitas Smith
Olavi ajab jälle pada.
https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nip ... iga-soita/
Kulunud suverehv on parem kui tuliuus lamell
8 soojakraadi juures hakkab talverehvide pehme koostis tunduvalt kiiremini kuluma, väheneb manöövrite täpsus ning suureneb kütusekulu, mis tuleneb suuremast veeretakistusest.
Tehnikamaailm viis 2017. aasta mais läbi ka testi, kus võrreldi suvistes tingimustes uue, natuke kasutatud ja lubatud kulumise piiril oleva suverehvi omadusi lamellrehvidega. Tulemused võtab kõige paremini kokku see: lubatud piirini kulunud suverehv pidurdas märjal pinnal paremini kui uus lamell.
Just nimelt on süüdi lamellrehv kui selline , miks ta märjal asfaldil suvel ei pea.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 9:40
Postitas Kapten Trumm
Ega see lamell ka kuival kuumal asfaldil ei pea, äkiliste manöövritega on see suht õnne küsimus, mispidi auto selle manöövri lõpetab. Asfalt on suvel enamasti põrgukuum ja see alla nullkraadi pehme püsiv segu muutub 60 kraadisel asfaldil ikka täitsa libedaks.
Eriti naljakas on vaadata supermarketi parklas seisvaid X5-sid ja GL mersusid nende lamellidega, valuvelgedelt kooruv lakk lubab oletada, et eelarve lubas osta kalli auto, aga teist rattajooksu talvel soola sees rikkumiseks aga mitte. Tuleb ikka jõukohane auto soetada, mida jõuab ka nõuetekohaselt varustada ja käigus hoida. Mitte et kogu papp läheb X5 peale ära, toiduks jääb tatrapuder ja sõidame siis aastaringselt siledate "lamellidega" ja kolistame sharniire.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 9:42
Postitas Fuchs
Lamellrehv ja suvi ei käi kuidagi kokku. Lamellrehvi suvise kasutamisega läheb kohe 2 asja valesti - suvel kehva pidamine nii kuiva kui märja asfaldiga ning sellise kasutusega keeratakse ka täiesti korralik lamellrehv pekki ja järgneval talvel ei ole enam head pidamist sel rehvil. Ehk siis oodatava kokkuhoiu asemel lastakse pigem raha tuulde.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 9:46
Postitas Kapten Trumm
Ma kuskil eespool ka kirjutasin, et kui vähegi läbisõitu on, siis talverehvi tekitatav lisakütusekulu suurema veeretakistuse arvelt (+1 liiter 100 km peale) nullib efektiivselt ära selle lamellide aastaringsusest saadava säästu. Keskmise bensiiniauto puhul 25 000 aastaläbisõidu puhul kulutatakse ekstra 125 liitrit bensiini ehk umbes 210 eurot.
Ehk siis see võiks teema olla siis, kui kasutaja sõidab 5000 km aastas, mis nende kaubanduskeskuse parklates seisvate siledate lamellidega X5-te puhul vaevalt probleemiks on.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 10:03
Postitas Lemet
Kui meil keegi hakkaks praegu ülevaatusel kontrollima kõikide rehvide valmistamise kuupäevi, siis tõuseks kisa kindlasti jälle taevani ja kahtlustataks Rehviliidu lobi.
Kusjuures on minul viimastel aastatel seda stabiilselt kontrollitud, isegi haakel. Ja seda kahes erinevas TÜ punktis. Mitte küll loomulikult kuupäevi, aga valmistamise aastat.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 10:26
Postitas Kapten Trumm
See on jälle selline-kahe otsaga teema. Kui ma veel ülikoolis õppisin, siis saigi sõidetud nende saksast toodud kasutatud rehvidega. Ei läinud ükski katki.
Ka nt hobiautode kohta. mul on ühel autol all rehvid, mis ma ostsin 2002 paiku. Nende mustrist on 95% siiani alles, sest auto on ehk 5000 km sõitnud.
Ja mis kõige hullem, selliseid 80ndate performance autode all olevaid rehvimõõte (näiteks 225/50 R16) pole enam kuskilt reaalselt osta. Lihtsalt ei toodeta.
Mis teha?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 10:44
Postitas Lemet
mul on ühel autol all rehvid, mis ma ostsin 2002 paiku. Nende mustrist on 95% siiani alles, sest auto on ehk 5000 km sõitnud
Käru all 2006 aasta pealtnäha tuttuue mustriga kumm võttis 2018 aastal kuskil 600+ kg koormaga kõva pauguga küljelt lõhki minna. Kusjuures oli tegu tuntud firmaga ja mingit eelnevat vigastust polnud.