454. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Aug, 2024 15:16
Postitas tsivi_list
Kapten Trumm kirjutas: 28 Aug, 2024 14:06 Hoiad ehk oma komanussimise endale -nagu 2 liitrise Bockiga mehed külapoe taga?
Sinust mõistan ma autoosade tähendust kindlalt paremini.
Räägid ehk siis, kuidas sul autoinseneriks õppides läks sisepõlemismootorite teooria eksamil? Või sõidukite liikumisteoorias?

Mina tegin mõlemad 5+ peale.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Aug, 2024 18:33
Postitas Tegelane5
Kapten Trumm kirjutas: 28 Aug, 2024 10:01 /----/

Üksvahe oli mul tööaauto 1996 Accord 2,0 ja uurisin selle kapotialust 1985 BMWga võrreldes. Kui BMW kasutas juba Motronicu elektroonikat, kus süüdet ja pritset juhtis aju ja reguleerida polnud seal midagi, siis Accordil oli veel reguleeritav süütejagaja, tõsi, küll Hally anduriga, mitte kontaktidega. Ja Honda oli ju über jaapani mootoriehitaja mainega.
/----/
Akkordionil on ka täispritse, Autodata järgi jagajale lisaks veel nuka ja vända andurid käigus, 90ndate keskpaiga kohta pole paha. Suutsid nood ju suht lahjat segu põletada= järelikult oli säde piisavalt tugev.
Üldiselt noil jagajaga süüdetel kestsid kommutaatorid ja süütepoolid auto eluea lõpuni. Kui vaid küünlaid ning aeg-ajalt jagaja kaasi ning rootoreid vahetati, praegusajal näib et süütejuhtmete asemel saab poole vahetada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Aug, 2024 19:33
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: 28 Aug, 2024 8:58 Üks minu jubedamaid mootoriremondi kogemusi (kus olen ise käed mustaks teinud) on Opeli Ecotec mootoriga. Olin seni vist BMW mootorite ekstreemse inseneritööga ära hellitatud, seal kohtasin ikka asju, mis põhjustasid vist sellist näoilmet: :shock: :shock: Ja noh, ega ilmaasjata sakslased ei ütle, et ECOTEC= Taevane Rist ja Viletsus Maa Peal. Ma ei olnud seni tehase "inseneritööd" taolises ulatuses ringi tegema pidanud, näiteks kolvi õlirõngaste piludes olevaid liig peeneid (ummistuvad ruttu) õli äravooluavasid elektritrelliga suuremaks puurinud. BMW mootoris on nad ikka tehasest täitsa piisavad.
Vat sellised lood.
Ei saaks üldistada seda nüüd kõikidele Ecotec-mootoritele. Näit. Tulikal olid viimase seeria facelift Omegad kõik 2,2 Ecotec bensukad mis sõitsid probleemideta kümnete kaupa 400+ läbisõitudeni ja seda Addinol õlidega. :shock: Üks ekstreemne juhus oli kus ühte autot renditi välja ning pärast selgus et seda kasutati teatud pulbri transpordiks üle riigipiiride, tagasi saadi see auto olukorras, kus sama õliga oli lastud ca. 110k+ kilomeetrit, hammasrihm oli kohe-kohe mootoriruumist lahkumas ning bensupumba kinnitusflantsi mutril paagi peal olid hambad juba olematuks maha keeratud.. :D Aga auto liikus ning mootor töötas.
Opelil oli samas kombeks, et tekkinud algsed lastehaigused suudeti valdavalt edukalt välja ravida, arvestades et 2,2 oli algse 2,0 kloon siis polegi see nii vale arvamus. Omega oli tegelt hea auto, soodne pidada ning mõnes mõttes kahju et enam ei toodeta, arvestades järeltulijat.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Aug, 2024 20:57
Postitas davidsoniharald
Siin on Kapten Trummile miljonise läbisõiduga Prius: https://www.carscoops.com/2013/12/toyot ... -clocks-1/

Googeldades leiab neid suure läbisõiduga hulgim, eriti Ameerikast. Odav ülalpidamiskulu ja väga väike kütusekulu teevad sellest taksojuhtide suure lemmiku. 22 euro eest gaasi kulub 600 kilomeetri läbimiseks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 28 Aug, 2024 23:14
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas: 28 Aug, 2024 14:06 Hoiad ehk oma komanussimise endale -nagu 2 liitrise Bockiga mehed külapoe taga?
Sinust mõistan ma autoosade tähendust kindlalt paremini.
Kaan Vs. kaas on elementaarse keeleoskuse küsimus. Selliseid vigu võiks lugupeetud überpostitaja ise märgata, mitte plärtsuda kui keegi sellele tähelepanu juhib. Lihtsam oleks olnud akf -i tänada tähelepanu juhtimise eest ja viga parandada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 0:19
Postitas paadikapten
Kapten Trumm kirjutas: 27 Aug, 2024 15:55 Selgitan, mis tähendab raamatupidaja arusaam ja miks mersudel pole õlimanomeetrit. Õlimanomeetri andur, natuke juhtmeid, pistikud ja kell armatuuris võib tootjale omahinnas tähendada suurusjärgus 30 eurot kulu. Kui sa müüd 2 miljonit autot, siis on 60 miljonit nagu maast leitud.
Ja neid pisiasju, mis on nice to have, on autodel palju. Kui need kõik maha ratsida, võib automudeli kogukuludelt säästa isegi sadu miljoneid.

Lisaks pole ka kõiksugu finantsasutuste huvides kuidagi see, et auto eluiga oleks 10 või 20 aastat. Finantstegelaste arust tulekski toota autosid, mida peab iga kolme aasta takka uue liisima, veel parem oleks veel, kui iga aasta peaks.

Seepärast, kahel põhjusel, polegi mersu armatuuris enam õlimanomeetrit, veelgi enam, alates W202 ja W210 pole seal enam isegi õlisurve märgutuld enam. Keegi sai 20 eurot auto pealt kokkuhoidu ja keegi saab poole rohkem liisinguintresse.


Huvitav, mis asju veel on autodest niimoodi välja jäetud?
Hyundai Getz'e toodeti muu hulgas ilma tahhomeetrita ja ka minu kasutuses oleval 2003. aasta isendil ei ole sellist kella armatuuris. Veidi harjumatu on sõita, aga see vist treenib paremini kõrvakuulmist mootori heli osas?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 6:50
Postitas OLAVI
paadikapten kirjutas: 29 Aug, 2024 0:19
Kapten Trumm kirjutas: 27 Aug, 2024 15:55 Selgitan, mis tähendab raamatupidaja arusaam ja miks mersudel pole õlimanomeetrit. Õlimanomeetri andur, natuke juhtmeid, pistikud ja kell armatuuris võib tootjale omahinnas tähendada suurusjärgus 30 eurot kulu. Kui sa müüd 2 miljonit autot, siis on 60 miljonit nagu maast leitud.
Ja neid pisiasju, mis on nice to have, on autodel palju. Kui need kõik maha ratsida, võib automudeli kogukuludelt säästa isegi sadu miljoneid. ...


Huvitav, mis asju veel on autodest niimoodi välja jäetud?
Hyundai Getz'e toodeti muu hulgas ilma tahhomeetrita ja ka minu kasutuses oleval 2003. aasta isendil ei ole sellist kella armatuuris. Veidi harjumatu on sõita, aga see vist treenib paremini kõrvakuulmist mootori heli osas?
Üks kokkuhoiukoht on istme- ja tagaklaasisoojenduse, udu-, lähi- ja kaugtulede releed.

Läbi aegade on tahhomeeter olnud mudelirivi võimsamate mootoritega kaasnev lisa ja väikse võimsusega mootorite korral on ainult mõni tahhomeetriga erand (näiteks madalmaadesse toodetud VW Vento 1,9D 47kW).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 7:04
Postitas TALUPOEG TALUJA
Hommik.

Minu mootoritel ikka plokikaaned. Ja juba aastakümneid nii... Ja kõik ümberringi ajavad samat juttu. Kõik toimib kenasti. Kummaline. :mrgreen:

T.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 8:14
Postitas AMvA
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 29 Aug, 2024 7:04 Hommik.

Minu mootoritel ikka plokikaaned. Ja juba aastakümneid nii... Ja kõik ümberringi ajavad samat juttu. Kõik toimib kenasti. Kummaline. :mrgreen:

T.
Kaaned on mitmuses (plural), aga ainsuses on su mootoril plokikaas, mitte plokikaan.

Ainsuse ja mitmuse vormil võiks ikka vahet teha. Aga no eesti keel ongi nii raske, et eestlasedki seda rääkida ei oska, mis me veel neist muulastest tahame.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 8:34
Postitas logistik76
Teooriast sisu juurde tagasi tulles võiks 2024 Eestis müüdavatest autodest poole miljoni kilomeetri kandidaadid olla:
1. Väike-keskklassi vabalthingava bensiinimootoriga isendid. Autole on(vähemal peaks olema) pisut raha kulutatud ja samas ei piina veel mootorit ära.
2.Bensiini hübriidid ja pistikhübriidid. Elekter ei lase (loodetavasti) bensiinimootorit ära piinata.
3. 500 ja enama suvise WLTP-kilomeetriga kobedamad elektrisõidukid. 1500+ laadimise täistsüklit on akule jõukohane ja muu tehnika peab(peaks pidama) ka pool milli vastu.

Mõte on siis poole miljoni kandidaadid nende hulgast, mitte kõik nimetatud masinad.
Margid jätan meelega välja, et ema-tütre teemat vältida.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 9:04
Postitas Lemet
Kaaned on mitmuses (plural), aga ainsuses on su mootoril plokikaas, mitte plokikaan.
Ja "mootoritel" ehk mitmuses ongi ju plokikaaned...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 9:11
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: 29 Aug, 2024 9:04
Kaaned on mitmuses (plural), aga ainsuses on su mootoril plokikaas, mitte plokikaan.
Ja "mootoritel" ehk mitmuses ongi ju plokikaaned...
Täpselt nii ma ka kirjutasin, millest segadus?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 9:12
Postitas Ghostship
Akf Trumm viha Opeli mootorite vastu paistab olevat patoloogiline :)
Polnud see asi nii mustvalge midagi. Lähiajaloost - C20NE praktiliselt purunematu mootor ka kõige hullema kivipallurist kasutaja kätes
C20XE juba veidi moodsam hea mootor regulaarse hooldamise korral. Et neid enam praktiliselt ei liigu on eelkõige põhjus selles, et nii odava auto puhul kuhu neid pandi ei ole suuremad keretööd majanduslikult optimaalsed mingist hetkest pluss lihtsalt üldine moraalne vananemine. Mootoritena polnud neile midagi ette heita oma aja kontekstis.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 9:35
Postitas Kapten Trumm
Kilo Tango kirjutas: 28 Aug, 2024 23:14
Kapten Trumm kirjutas: 28 Aug, 2024 14:06 Hoiad ehk oma komanussimise endale -nagu 2 liitrise Bockiga mehed külapoe taga?
Sinust mõistan ma autoosade tähendust kindlalt paremini.
Kaan Vs. kaas on elementaarse keeleoskuse küsimus. Selliseid vigu võiks lugupeetud überpostitaja ise märgata, mitte plärtsuda kui keegi sellele tähelepanu juhib. Lihtsam oleks olnud akf -i tänada tähelepanu juhtimise eest ja viga parandada.
Plokikaane teemal võiks sõna võtta ikka need, kel midagi sisulist öelda on, mitte need, kes taolise komanärimise teel oma ego upitama tulevad. Veelgi enam, ma ei mõista neid, kes taolist nähtust propageerima asuvad.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 29 Aug, 2024 9:49
Postitas Kapten Trumm
Ghostship kirjutas: 29 Aug, 2024 9:12 Akf Trumm viha Opeli mootorite vastu paistab olevat patoloogiline :)
Polnud see asi nii mustvalge midagi. Lähiajaloost - C20NE praktiliselt purunematu mootor ka kõige hullema kivipallurist kasutaja kätes
C20XE juba veidi moodsam hea mootor regulaarse hooldamise korral. Et neid enam praktiliselt ei liigu on eelkõige põhjus selles, et nii odava auto puhul kuhu neid pandi ei ole suuremad keretööd majanduslikult optimaalsed mingist hetkest pluss lihtsalt üldine moraalne vananemine. Mootoritena polnud neile midagi ette heita oma aja kontekstis.
See 100 kW Ecotec, mis minul oli, viis minu arvamuse Opelist (varasemast nii intiimset kogemust polnud) kanalisatsioonitasemest allapoole.
Näiteks on neil teatud vanuses selline viga, et tänu väntvõlli kehvale metallurgilisele menetlusele/projekteerimisvigadele hakkavad neil väntvõlli esimesed otsad viskama. Viskamine kulutab läbi õlipumba (mida aetakse ringi väntvõlli otsaga). Kulunud õlipump toob kaasa õlirõhu kehva tekke käivitamisel (tulest ei saa aru, paned manomeetri külge, siis saab) ja progresseerudes ka õlirõhu kadumise. Pole just palju mootoreid, millel on õlipump saadaval B-varuosana, sellele täitsa oli. Muidugi need pumbad ei toimi eriti.

Teine selline huvitav asi oli väljalaskekollektori lõhki minek. Sama viga ka Vectratel. Mina sain õnneks terve kollektori romulast, aga oli mehi, kes pidid seda esindusest tellima. Ja keevitada seda ei õnnestunud, sest malm oli väga õhuke, lõi kohe uued praod sisse. Ja noh, see õlirõngaste kinnikärssamise teema sai ka ära proovitud.

Minu peres asendas see E28 viiesajast, kuna naine, lapsed ja kraam vajasid suuremat autot. Margi vahetusega remondivajadus kohe mitmekordistus. Muuhulgas sai seal vahetatud kõik pritse andurid, mootori aju ja juhtmestik, enne kui see normaalselt tööle hakkas. Paar aastakest sõitis, siis hakkasid õlirõhujamad, vt eespool. Hingasin kergendatult, kui müüdud sai. Asendatud sai 2000 a XC70ga, mis on mul suhteliselt ilusti nüüd teeninud 13 aastat.
Kaks positiivset asja, mida ma Opelist meenutaks oli suht mugav salong ja varuosade odav hind (tõsi, viimaseid kulus ka palju). Viimases mõttes aus auto.