Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas: 16 Mai, 2025 18:40 Mina pole niimoodi difrit kokku pannud aga lukusepad ikka sättisid neid ning mõne Ikaruse moodi undava silla said päris vaikseks.
Juba undavama kulunud reduktorit reguleerimisega vaikseks ei saa enam. Erand on ehk siis, kui pole veel valesti kulunud ja kohe pöörduda.
Ainus, mis aitab, on paksema õli kasutamine. Näiteks 80W-90 asemel 80W-140 vms.

Need Ikarused undasid seepärast, et nii peaülekanded kui rattareduktorid olid ülemõistuse kulunud, kuid asendada polnud neid millegagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Peeter kirjutas: 16 Mai, 2025 12:35 Seibid on alates 1,00 kuni paksuseni 2,00 ja seda siis 0,05-se sammuga. Selle seibiga pannakse paika difri kui terviku lõtk. Valitakse õige seib.
Ma siin jäin mõtlema - kas neid seibe 0,05mm plekist teha ei saa ning vajalik lõtk saavutatakse mitme seibi kokkupanemisel - kas seal mitu seibi tohib olla või on vajalik ainult üks õige paksusega seib? Valid baasseibiks 1,00mm seibi ja lisad sellele 0,05 mm-seid seibe kuni vajalik mõõt käes? Sel juhul vajalik ainult 2 erineva paksusega plekki, millest vajalikud välja lõigata.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Mai, 2025 11:06
AMvA kirjutas: 16 Mai, 2025 10:48 NO lihtsalt neid esiveolisi autosid, millel on LS differ ja kastis käib GL-4 õli, võib ühe käe sõrmedel üles lugeda, kui samas klassikalisi LS hüpoiddiffriga taga ja nelikveolisi on jalaga segada. Ja neisse käib just GL-5LS õli. Erinevalt Trummi väidetust.
Funktsionaalse lugemise peetus....?
Mispärast peab LS difriga tagaveolise käsikäigukastis käima GL-5 õli (eeldusel, et käigukast pole tagadifriga kokku ehitatud nagu Corvette/Porsche)?
Jutt on siiani olnud (käsi)KÄIGUKASTIST.
Käsikäigukasti, milles ei sisaldu hüpoidülekannet (esiveoga autodel peab selleks mootor pikuti olema, st peamiselt Audid), ei ole vaja GL-5 panna. Nii esi- kui tagaveo puhul jutt sama.
Esisillaveoga põikimootoriga autol, millel on LSD, ei panda mitte GL-5, vaid vastava lisandiga GL-4 või õli tähisega GL-4/GL-5 LS.
GL-5 on hüpoidülekande jaoks mõeldud õli, mille libedusomadused takistavad sünkronisaatorite tööd ja siis vajab käiguvahetus rohkem jõudu (sellega kaasneb ka kasti kiirem kulumine).
Erand on ainult Audi-tüüpi käigukastid, kus peaülekanne ja käigukast on samas ruumis. Näiteks Moskvitch 2141 kast on selline.

Ja veel - LS tähisega õli on vajalik ainult piiratud libisemisega diferentsiaali (LSD) puhul. Torseni, nukkdiferentsiaali või visko puhul vajalik see ei ole. Tänavaautol esiveo puhul esidifris LSD-d kasutatakse haruharva, kuna sellised autod omavad kalduvust libedal "otse panna" ja pole keskmise juhi käes just ohutud. Tagaveo puhul rohkem, kuid ka seal peab juht olema libedas kurvis valmis suureks alajuhitavuseks, mida tuleb tasa lülitada kõvema gaasi andmisega ja vajadusel kurvi läbimisega kerge külglibisemisega. LSD puhul üritavad rattad alati pöörelda sama kiirusega ja eri pöörlemiskiirus vajab omajagu jõudu (kiilasjääl ei pruugi differ tööle hakatagi).
OK, sul natuke segaselt kirjutatud. Tsiteerin sinu postitust:
Suurem number ei tähenda, et kuidagi "parem" oleks. Eriti loll on veel panda GL-5 LS-i, kus on neid libedust tõstvaid lisandeid veel rohkem. Lõhute ilmaasjata käigukasti.
Sellest võib ka aru saada, et GL-5 õli pannakse LS diffrisse. See et sa mõtlesid GL-5LS õli jäi natuke segaseks.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Walter2 kirjutas: 19 Mai, 2025 12:05
Peeter kirjutas: 16 Mai, 2025 12:35 Seibid on alates 1,00 kuni paksuseni 2,00 ja seda siis 0,05-se sammuga. Selle seibiga pannakse paika difri kui terviku lõtk. Valitakse õige seib.
Ma siin jäin mõtlema - kas neid seibe 0,05mm plekist teha ei saa ning vajalik lõtk saavutatakse mitme seibi kokkupanemisel - kas seal mitu seibi tohib olla või on vajalik ainult üks õige paksusega seib? Valid baasseibiks 1,00mm seibi ja lisad sellele 0,05 mm-seid seibe kuni vajalik mõõt käes? Sel juhul vajalik ainult 2 erineva paksusega plekki, millest vajalikud välja lõigata.
Ei pea plekiga jamama, müügil on ka eri mõõtmetes reguleerseibe. Ehk sobib midagi sealt?

https://www.etra.ee/et/kinnitusvahendid ... _limit=200
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Mai, 2025 11:45
Juba undavama kulunud reduktorit reguleerimisega vaikseks ei saa enam. Erand on ehk siis, kui pole veel valesti kulunud ja kohe pöörduda.
Nojah, need olidki alguses valesti kokku pandud. Ühismajandis remontis iga autojuht või traktorist enda masinat tavaliselt ise. Koolist tulnud noorele anti mingi ront ja kui selle liikuma sai oli päris kõva mees. Mõni remontis ka difrit ja kuidas õnnestus sellest sai alles siis aru kui külge pandud ja sõita proovitud.
Kui väga hirmsat häält tegi võis elukutseline lukksepp kolmeka või joogipoolist eest viisakamalt timmida.

Võrreldes tänapäevaga oli remondikirjandust väga palju ja isetegemine igati soositud
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellest võib ka aru saada, et GL-5 õli pannakse LS diffrisse. See et sa mõtlesid GL-5LS õli jäi natuke segaseks.
Siin avaldubki auto ehituse nõrk tundmine. Kogu jutt käib käsikäigukastist. Käsikäigukasti, kus kasti sees ei ole hüpoidülekannet (see on peaülekanne), on GL-5 panek rumalus ja GL-5LS panek veel suurem rumalus, kuna antud õlide suur libedus takistab sünkronisaatorite tööd ja raskendab käiguvahetust. GL-5 on libedam kui GL-4 ja GL-5LS on libedam kui GL-5. Seda ma öelda tahtsin.

LS ehk piiratud libisemisega difrisse pannakse
GL-4/GL-5LS - kui tegu on põikimootoriga (hüpoidi pole, peaülekandes on spiraalhammastega hammasrattad).
GL-5LS - kui tegu on hüpoidülekandega. Esiveolisel või kesk/tagamootoriga eeldab see pikimootorit. Või traditsiooniline, mootor ja käigukast ees, tagavedu tüüpi auto.

Mõned inimesed soovitavad LSD-sse panna seda raskeveokide sillaõli (80W-140). Oma teadmiste pealt ei usu, eriti kui teate, kui vähestest piludest peab läbi tulema õli, mis neid LSD kettaid määrib. Kipun arvama, et see õli enamiku ajast ei jõua sinnani. LSD ketaste määrimiseks peab õli olema ekstra libe, muidu kuluvad need pulberkattega friktsioonid kiirelt ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Mai, 2025 14:24
Sellest võib ka aru saada, et GL-5 õli pannakse LS diffrisse. See et sa mõtlesid GL-5LS õli jäi natuke segaseks.
Siin avaldubki auto ehituse nõrk tundmine. Kogu jutt käib käsikäigukastist. Käsikäigukasti, kus kasti sees ei ole hüpoidülekannet (see on peaülekanne), on GL-5 panek rumalus ja GL-5LS panek veel suurem rumalus, kuna antud õlide suur libedus takistab sünkronisaatorite tööd ja raskendab käiguvahetust. GL-5 on libedam kui GL-4 ja GL-5LS on libedam kui GL-5. Seda ma öelda tahtsin.

LS ehk piiratud libisemisega difrisse pannakse
GL-4/GL-5LS - kui tegu on põikimootoriga (hüpoidi pole, peaülekandes on spiraalhammastega hammasrattad).
GL-5LS - kui tegu on hüpoidülekandega. Esiveolisel või kesk/tagamootoriga eeldab see pikimootorit. Või traditsiooniline, mootor ja käigukast ees, tagavedu tüüpi auto.

Mõned inimesed soovitavad LSD-sse panna seda raskeveokide sillaõli (80W-140). Oma teadmiste pealt ei usu, eriti kui teate, kui vähestest piludest peab läbi tulema õli, mis neid LSD kettaid määrib. Kipun arvama, et see õli enamiku ajast ei jõua sinnani. LSD ketaste määrimiseks peab õli olema ekstra libe, muidu kuluvad need pulberkattega friktsioonid kiirelt ära.
Ära palun targuta, su postitust võis mõlemat pidi tõlgendada. Järgmine kord kirjuta selgelt ja arusaadaval eesti keeles: alus, öeldis sihitis
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 760
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Mai, 2025 11:06 Tänavaautol esiveo puhul esidifris LSD-d kasutatakse haruharva, kuna sellised autod omavad kalduvust libedal "otse panna" ja pole keskmise juhi käes just ohutud.
Olen sõitnud LSD-ga esiveolisega, ja palju. Suvel, talvel, libedas. Otsesõidu kalduvust ei ole tähele pannud. Tõsi - tagasillale on stabikas lisatud, mida seal originaalis pole, ja kere tagumises pooles on poolpuur sees. Auto pöörab nagu unenägu.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tagasilla stabikas suurendab juhitavust ülejuhitavuse suunas. Kui auto mass ei saa ümber paikneda veermikus, hakkab see ümber paiknema mööda teed.
Ehk siis tagarataste kõrvalejooksu nurgad suurenevad stabika panekuga, mis neutraliseeribki LSD tekitatava alajuhitavuse.

USAs on mingid sellised võistlussarjad, kus sõidetakse aja peale kurikate vahel, selleks, et auto kergesti külge viskaks, lähevad tagasilda hiigeljämedad stabikad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 19 Mai, 2025 15:03 Ära palun targuta, su postitust võis mõlemat pidi tõlgendada. Järgmine kord kirjuta selgelt ja arusaadaval eesti keeles: alus, öeldis sihitis
Tõlgendada saab kahte moodi - õigesti ja valesti. Sina tõlgendasid valesti. Kes natukenegi aru saab, mis auto sees töötades toimub, saab suurepäraselt aru.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Mai, 2025 8:07
AMvA kirjutas: 19 Mai, 2025 15:03 Ära palun targuta, su postitust võis mõlemat pidi tõlgendada. Järgmine kord kirjuta selgelt ja arusaadaval eesti keeles: alus, öeldis sihitis
Tõlgendada saab kahte moodi - õigesti ja valesti. Sina tõlgendasid valesti. Kes natukenegi aru saab, mis auto sees töötades toimub, saab suurepäraselt aru.
Meie autoteaduste professor on rääkinud :lol:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus laiale ringile, väike sportlik C-mersu vajab väsivate tehasetuuning amortide asendust (tehasest on AMG moditud Bilstein).
Valik on jäänud pidama Bilstein B8 peale ehk siis madaldatud vedrustusele mõeldud sportlikud amordid. Need on küll mõeldud C klassi tavamudelile (kuni C280), aga kui arvestada lisamadaldusega, siis ehk annavad umbes sama tulemuse.
Ebayst saab 4 B8 amorti koos transpordiga tiba üle 600 euro.
Eesti netipoodides paistis pigem 700.

Järgmine level on Bilstein B12 ehk siis Eibachi 50 mm madaldusvedrude komplekt samade B8-tega umbes 1000 eurot. Kuna aga vedrud on värsked, siis tundub raiskamine. Ja madalamaks ei taha lasta, katalüsaator kipub praegu künniseid kraapima. Padjad-värgid tulevad muidugi juurde, aga need ei maksa eriti.

On keegi taolisi vahetusi teinud ka kuidas tulemust kommenteerite? Tahaks muidugi auto käitumise täpsemaks saada, praegu on minu maitsele veel liiga "ujuv".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 22 Mai, 2025 14:13 Küsimus laiale ringile, väike sportlik C-mersu vajab väsivate tehasetuuning amortide asendust (tehasest on AMG moditud Bilstein).
Valik on jäänud pidama Bilstein B8 peale ehk siis madaldatud vedrustusele mõeldud sportlikud amordid. Need on küll mõeldud C klassi tavamudelile (kuni C280), aga kui arvestada lisamadaldusega, siis ehk annavad umbes sama tulemuse.
Ebayst saab 4 B8 amorti koos transpordiga tiba üle 600 euro.
Eesti netipoodides paistis pigem 700.

Järgmine level on Bilstein B12 ehk siis Eibachi 50 mm madaldusvedrude komplekt samade B8-tega umbes 1000 eurot. Kuna aga vedrud on värsked, siis tundub raiskamine. Ja madalamaks ei taha lasta, katalüsaator kipub praegu künniseid kraapima. Padjad-värgid tulevad muidugi juurde, aga need ei maksa eriti.

On keegi taolisi vahetusi teinud ka kuidas tulemust kommenteerite? Tahaks muidugi auto käitumise täpsemaks saada, praegu on minu maitsele veel liiga "ujuv".
Ise soovitaks KONI. Mis aasta see sul oli?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

W202 1994

Bilsteinid on mul (tehase omad veel) BMW all, kui viimati suuremat värskendust tegin, siis nühkisin roostest puhtaks ja tõin värvipoest õiget kollast värvi. Ja kui puhas-värvitud oli, siis tuli ka välja, et amordile olid löödud andmed, mis reetsid nende valmistamist Lääne-Saksamaal 1984 (auto ise on 1985). Ülevaatusel on jäikus endiselt 80%, vähemalt toona oli kindlasti überkvaliteetne kraam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 22 Mai, 2025 14:22 W202 1994

Bilsteinid on mul (tehase omad veel) BMW all, kui viimati suuremat värskendust tegin, siis nühkisin roostest puhtaks ja tõin värvipoest õiget kollast värvi. Ja kui puhas-värvitud oli, siis tuli ka välja, et amordile olid löödud andmed, mis reetsid nende valmistamist Lääne-Saksamaal 1984 (auto ise on 1985). Ülevaatusel on jäikus endiselt 80%, vähemalt toona oli kindlasti überkvaliteetne kraam.
Konil on maordid nii C36 kui ka C43 jaoks olemas. Endal on paar autot olnud Koni amortidega ja peab ütlema, et on väga head.
Konide jooksu hind tuleks ca 680 eur
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline