Jaapani tiheasustusega piirkonnas ei saagi inimene ennem omale autot osta, kui ei ole oma isiklikku parkimiskohta või lepingut parkimiskoha kasutamiseks.
Kliimamuutustest
Re: Kliimamuutustest
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Kliimamuutustest
Vahest paned lisaks mis maantee kiirus on. Legaalsete kiirustega (90 km/ h) võivad need numbrid vägagi erinevad olla.ahto42 kirjutas: ↑02 Aug, 2023 18:01Võimsus võiks olla piisav, et liigutada auto keret. Et maanteel ei peaks 3 käiku alla vajutama möödasõiduks(kahjuks liigub ikka veel juhte, kes pole sujuvast liiklusest midagi kuulnud)Health kirjutas: ↑02 Aug, 2023 12:26 Ma ütlen ausalt, ei saa sellest suure võimsusega autode fetišeerimisest aru. Ilmselt ei peagi olen liigselt rikutud linnalaps, kes ei saa aru kuidas 30€/aastas automaks sunnib see kaudu hobiautopidaja oma hobist loobuma ning ei saa aru kuidas Jaapanis ning Lõuna-Korea pannakse ringi 47kW-ste ning 660 cm3-ste autodega nii mägiteedel, põldudel kui ka betoondžunglis ning keegi ei suregi ära.
Nt 2008 Kia Cee'd 1,4 umbes 80kw, bens võtab maanteel rorkem kui linnas, Ca 8 sajale, pöörded pidevalt 3 tuhande ligi.
Eksi 2019 civic 1,5T CVT 134kw maanteel 5, 2 sajale, pöörded ca 1700
Eks kuulun ka selliste juhtide hulka(kahjuks liigub ikka veel juhte, kes pole sujuvast liiklusest midagi kuulnud)

Üldiselt kisub auto-või liikluskorralduse teema laienduseks ära. Eks näis kui kaua moderaatorite närvid vastu peavad.

(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Re: Kliimamuutustest
Automaksust veel paar tsitaati:
...Isegi automaksu seaduse koostajad ei saa aru, kuidas on seda maksu täpselt vaja teha. Kord on tarvis keskkonda hoida, siis riigikassat täita – see ju tekitab segadust.
Kuidas teie endaga on, kas teie saate automaksu ideest aru?
Kui mulle selgitataks, mis selle mõte on, siis ma püüan sellest aru saada. Aga praegu, nagu ma enne ütlesin, tuleb väga erinevaid signaale, kõik muutub pidevalt ja see ongi häiriv.
Minu taust on teadus. Ma tahan, et enne kui millegagi välja tullakse, on seal ka analüüsid ja faktid taga. Mitte nii, et tuleb poliitiline mõte ja siis alles vaatad, et kas mingid analüüsid või faktid sobituvad selle poliitilise mõttega või mitte. Ikka vastupidi peab olema.
Mitu autot teil on?
Mul on üks auto liisitud, abikaasa tahab ju ka sõita. Elan linnast väljas, praegu mul elu võimaldab, et ma ise palju autoga ei sõida ja lapsed on suured. Aga kui lapsed olid väikesed, siis oli vaja neid sõidutada kooli, muusikakooli, trenni, ja bussiliiklus pole selline, et laps saaks bussiga minna.
Auto olemasolu on paratamatu. Ja paratamatu on ka see, et tihti on vaja kaht autot, et üldse kuidagi oma elu korraldada, kui mõlemad vanemad töötavad.
Maainimesed tunnevad, et automaks on nagu kiusamiseks tehtud.
Ootame ära, milline see maks tuleb, millistele autodele ja siis on võimalik diskuteerida. Siin isegi käidi välja selline idee, Indrek Neivelt kirjutas, et maksustame hoopis elektriautod, maksustame neid, kel on raha, maksustame kallimate autode omanikud. Kritiseerida võib, aga tahaks teada, kuhu automaksust saadav raha läheb ja kui palju seda maksta tuleb.
Oluline on, et maksumaksjana ikkagi saan täpselt aru, miks ma maksan?
Muidugi, see on elementaarne teada, kuhu see raha liigub. Automaksu puhul ma eeldan, et see läheb teedesse. Aga ma jään vastuse võlgu, sest seda seadust veel pole.
Need siis presidendi sõnad.
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12022 ... da-vaja-on
Kui on soovi, siis mode võib postitusele ka rohkem sobivama teema otsida
...Isegi automaksu seaduse koostajad ei saa aru, kuidas on seda maksu täpselt vaja teha. Kord on tarvis keskkonda hoida, siis riigikassat täita – see ju tekitab segadust.
Kuidas teie endaga on, kas teie saate automaksu ideest aru?
Kui mulle selgitataks, mis selle mõte on, siis ma püüan sellest aru saada. Aga praegu, nagu ma enne ütlesin, tuleb väga erinevaid signaale, kõik muutub pidevalt ja see ongi häiriv.
Minu taust on teadus. Ma tahan, et enne kui millegagi välja tullakse, on seal ka analüüsid ja faktid taga. Mitte nii, et tuleb poliitiline mõte ja siis alles vaatad, et kas mingid analüüsid või faktid sobituvad selle poliitilise mõttega või mitte. Ikka vastupidi peab olema.
Mitu autot teil on?
Mul on üks auto liisitud, abikaasa tahab ju ka sõita. Elan linnast väljas, praegu mul elu võimaldab, et ma ise palju autoga ei sõida ja lapsed on suured. Aga kui lapsed olid väikesed, siis oli vaja neid sõidutada kooli, muusikakooli, trenni, ja bussiliiklus pole selline, et laps saaks bussiga minna.
Auto olemasolu on paratamatu. Ja paratamatu on ka see, et tihti on vaja kaht autot, et üldse kuidagi oma elu korraldada, kui mõlemad vanemad töötavad.
Maainimesed tunnevad, et automaks on nagu kiusamiseks tehtud.
Ootame ära, milline see maks tuleb, millistele autodele ja siis on võimalik diskuteerida. Siin isegi käidi välja selline idee, Indrek Neivelt kirjutas, et maksustame hoopis elektriautod, maksustame neid, kel on raha, maksustame kallimate autode omanikud. Kritiseerida võib, aga tahaks teada, kuhu automaksust saadav raha läheb ja kui palju seda maksta tuleb.
Oluline on, et maksumaksjana ikkagi saan täpselt aru, miks ma maksan?
Muidugi, see on elementaarne teada, kuhu see raha liigub. Automaksu puhul ma eeldan, et see läheb teedesse. Aga ma jään vastuse võlgu, sest seda seadust veel pole.
Need siis presidendi sõnad.
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12022 ... da-vaja-on
Kui on soovi, siis mode võib postitusele ka rohkem sobivama teema otsida
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Ei lähe teedesse, eelarveaukudesse läheb. Täna on laekuv kütuseaktsiis uhkelt suurem kui teedele minev raha.
Valglinnalise elustiili transpordi jalalälg on kolossaalne, kui asutus on nagu tuvikaka mööda omavalitsust laiali, seal polegi mingit ühistransporti võimalik teha. Näiteks see kolossaalne Õismäe viadukt, mis hiljuti tehti. Selle seos Tallinna elanikega on olematu. Selle idee on selles, et pendelränne saaks hommikul linna sisse ja õhtul välja.
See on aga teine küsimus, miks võimaldatakse "tuvikaka" tüüpi asustust, mitte ei rajata kontsentrilisi asulaid (kas päris uusi või olemaoleva ümber), mis võimaldaks ökonoomsemat transporti ja muid üldhuviteenuseid.
Sama probleem on ka mujal. Seejuures asja korraldus omab kilplaslikke jooni. Tööstus kolib linnast välja põllule, kus pole mingeid ressursse. Tööstuse asemele tulevad ärimajad. Ärimajades tööl käijad aga elavad põllu peal. Tööle ja koju-autolt autoga. Tööstuse töölised aga elavad valdavalt linnas - tööle ja koju valdavalt autoga. Ökonoomne oleks hoopis sedasi, et ärimajade asukad elaks linnas - linnas aga on elamine lihtsalt kallis. Ja tööstuste töölised elavad valdavalt nõuka elamufondis ja neile pole tööstustele järgi põllule kolimine jõukohane. Tulemus? Kui raha räägib, planeeritakse nii nagu arendajale kasulikum, keskkond ja jalajälg kannatavad.
Valglinnalise elustiili transpordi jalalälg on kolossaalne, kui asutus on nagu tuvikaka mööda omavalitsust laiali, seal polegi mingit ühistransporti võimalik teha. Näiteks see kolossaalne Õismäe viadukt, mis hiljuti tehti. Selle seos Tallinna elanikega on olematu. Selle idee on selles, et pendelränne saaks hommikul linna sisse ja õhtul välja.
See on aga teine küsimus, miks võimaldatakse "tuvikaka" tüüpi asustust, mitte ei rajata kontsentrilisi asulaid (kas päris uusi või olemaoleva ümber), mis võimaldaks ökonoomsemat transporti ja muid üldhuviteenuseid.
Sama probleem on ka mujal. Seejuures asja korraldus omab kilplaslikke jooni. Tööstus kolib linnast välja põllule, kus pole mingeid ressursse. Tööstuse asemele tulevad ärimajad. Ärimajades tööl käijad aga elavad põllu peal. Tööle ja koju-autolt autoga. Tööstuse töölised aga elavad valdavalt linnas - tööle ja koju valdavalt autoga. Ökonoomne oleks hoopis sedasi, et ärimajade asukad elaks linnas - linnas aga on elamine lihtsalt kallis. Ja tööstuste töölised elavad valdavalt nõuka elamufondis ja neile pole tööstustele järgi põllule kolimine jõukohane. Tulemus? Kui raha räägib, planeeritakse nii nagu arendajale kasulikum, keskkond ja jalajälg kannatavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Siia võiks lisada veel selle tõsiasja, et 10-20 a vanune, mitte esimeses nooruses auto on harva kellegi mugavusvalik, muresid selle pidamisega on asjast vähe jagavale inimesele liiga palju. Enamasti see ongi sundvalik - lihtsalt uuemat-ökonoomsemat-rohelisemat ei pea rahakott vastu.Fucs kirjutas: ↑02 Aug, 2023 19:22 Registris 965503 sõidukit (ise erinevad kategooriad kokku liites saab 965491)
Nendest
20+ vananuseid 307624 (automaksu mõistes nn "uunikumid")
10-20a vanuseid 342952
Vanemaid sõidukeid kokku 650576
(Kogu sõidukipargist Harjumaal regatud 404025 sõidukit ehk peaaegu pooled.)
See näitab IMO ilusti meie elanike (auto)ostuvõimekust ja piiritut rikkust.
Väga rammus põld ju kust koort riisuda...
Toompealt ei paista vist eriti kaugele.
Eesti autoomaniku lemmikauto "Passat, hõbedane metallik, diisel" on selleks lihtsalt seepärast, et ta on taskukohane osta ja pakub rahuldavat kulude ja kasutusomaduste suhet. Remonti tuleb teha, aga kui asju oskuslikult ajada, siis aastane kogukulu jääb liisinguauto omast siiski tunduvalt madalamaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kliimamuutustest
Maantekiirust mõtlen ikks 90km/h ligi, Jõgeva-Tartu lõik.teeline35 kirjutas: ↑02 Aug, 2023 21:13Vahest paned lisaks mis maantee kiirus on. Legaalsete kiirustega (90 km/ h) võivad need numbrid vägagi erinevad olla.ahto42 kirjutas: ↑02 Aug, 2023 18:01Võimsus võiks olla piisav, et liigutada auto keret. Et maanteel ei peaks 3 käiku alla vajutama möödasõiduks(kahjuks liigub ikka veel juhte, kes pole sujuvast liiklusest midagi kuulnud)Health kirjutas: ↑02 Aug, 2023 12:26 Ma ütlen ausalt, ei saa sellest suure võimsusega autode fetišeerimisest aru. Ilmselt ei peagi olen liigselt rikutud linnalaps, kes ei saa aru kuidas 30€/aastas automaks sunnib see kaudu hobiautopidaja oma hobist loobuma ning ei saa aru kuidas Jaapanis ning Lõuna-Korea pannakse ringi 47kW-ste ning 660 cm3-ste autodega nii mägiteedel, põldudel kui ka betoondžunglis ning keegi ei suregi ära.
Nt 2008 Kia Cee'd 1,4 umbes 80kw, bens võtab maanteel rorkem kui linnas, Ca 8 sajale, pöörded pidevalt 3 tuhande ligi.
Eksi 2019 civic 1,5T CVT 134kw maanteel 5, 2 sajale, pöörded ca 1700Eks kuulun ka selliste juhtide hulka(kahjuks liigub ikka veel juhte, kes pole sujuvast liiklusest midagi kuulnud)Minu kogemuse järgi legaalse kiirusega liigeldes oled paljudel jalus. Oma ameti tõttu elan vanasõna "Hunt kodu lähedalt ei murra." järgi.
Üldiselt kisub auto-või liikluskorralduse teema laienduseks ära. Eks näis kui kaua moderaatorite närvid vastu peavad.![]()
Just käisin maal, Ikka 40km peale paar juhti, kes igas kurvis/kui ei ole sirge tee, pedaalilt jala tõstavad, 85-95 selline pendeldamine koguaeg.Sõida siis nii GPS järgi 92 püsikaga.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest




https://epl.delfi.ee/artikkel/120221142 ... kkonnamaks
Eespool olev statistika, et Eesti ca 750 tuhandest kergesõidukist on 650 tuhat vanemad kui 10a ja sellest omakorda 300 tuhat vanemad kui 20 aastat, illustreerib elavalt neid väidetavaid "tarbimisvalikuid", mis Eesti inimeste ees seisavad. Loomulikult on see vaid "valiku küsimus", kas sõita 20 aastat vana Audiga, CO2 heitmega 250 g/km või uue liisingu hüdriidjaarisega, lihtsalt valikute küsimus ainult.....

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kliimamuutustest
Kapten Trumm , te volvo ja 412 mosse on parimad , kõik mis teistel on tundub te hinnangul sitt olema .
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Vahel töötab täiesti mõistlik meede ka vastupidi. Ei või iial teada
https://news.slashdot.org/story/23/08/0 ... al-warming
Ehk siis laevade tossupilved peegeldasid päikesevalgust ja vähendasid soojenemist. Kuna nüüd tossab vähem.. siis pääseb rohkem päikesevalgust ookeani.
Moraal selles et tehispilvedega õnnestuks soojenemist vähendada. Mitte selles et "toss on hea".
https://news.slashdot.org/story/23/08/0 ... al-warming
Ehk siis laevade tossupilved peegeldasid päikesevalgust ja vähendasid soojenemist. Kuna nüüd tossab vähem.. siis pääseb rohkem päikesevalgust ookeani.
Moraal selles et tehispilvedega õnnestuks soojenemist vähendada. Mitte selles et "toss on hea".
Re: Kliimamuutustest
Nuh, kõik sajalisi luhvitama, saate Meriti tokenitega maailma päästa! Ja metsaomanikud oma söötis hektarid raha (tokeneid) teenima panna!
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/1 ... mise-nimel
https://www.single.earth/ee
Katsuge veel väita, et roheline maailmavaade pole majanduslikult kasulik
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/1 ... mise-nimel
https://www.single.earth/ee
Katsuge veel väita, et roheline maailmavaade pole majanduslikult kasulik

Re: Kliimamuutustest
See on järgmine MMS laine, ainult et natuke suurema mastaabigaSome kirjutas: ↑09 Aug, 2023 10:50 Nuh, kõik sajalisi luhvitama, saate Meriti tokenitega maailma päästa! Ja metsaomanikud oma söötis hektarid raha (tokeneid) teenima panna!
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/1 ... mise-nimel
https://www.single.earth/ee
Katsuge veel väita, et roheline maailmavaade pole majanduslikult kasulik![]()
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
We use methods based on big data and AI to evaluate and quantify forest attributes and give input for developing a new green currency we call MERIT, linking nature with the economy.
Aastal 1999 oleks seal olnud kindlasti ka "fuzzy logic" ja "internet"
Aga inimesi kes käivad välja PÄRIS raha (euro ja dollari) ning saavad vastu midagi, mida nad ei tea misasi see on ega kuskohast see tuleb (uu blockchain) aga usuvad et see on "kaubeldav" hoolimata sellest et jääb arusaamatuks millest tuleneb selle "millegi" VÄÄRTUST. Neid inimesi on piisavalt.
South Parkis olid päris head episoodid NFT teemal..
Aastal 1999 oleks seal olnud kindlasti ka "fuzzy logic" ja "internet"
Aga inimesi kes käivad välja PÄRIS raha (euro ja dollari) ning saavad vastu midagi, mida nad ei tea misasi see on ega kuskohast see tuleb (uu blockchain) aga usuvad et see on "kaubeldav" hoolimata sellest et jääb arusaamatuks millest tuleneb selle "millegi" VÄÄRTUST. Neid inimesi on piisavalt.
South Parkis olid päris head episoodid NFT teemal..
Re: Kliimamuutustest
Hetkel Horvaatias ja no kohati ei ole siin 47 kw autoga midagi teha . Kodu tänav on nii järsk , et jõuetum auto ei jaksa lihtsalt ülesse minna . 140 kw AWD ajab asja ära kuigi harjumatult järsk on ikka 

Re: Kliimamuutustest
Veel üks propageerib uusi autosid võtmata arvesse uue auto tootmise keskkonnakoormust:
https://epl.delfi.ee/artikkel/120223321 ... le-oiglane
Mingeid andmeid tal selle kohta, kas või kui palju 15 aastat vana auto võrreldes 10 aastat vana autoga saastab, tal muidugi ei ole.Eesti autopark on täna üks vanemaid ja saastavamaid Euroopa Liidus, kus liikmesriikide keskmine autode vanus on 10 aastat, Eestis aga 15 aastat. Maksupoliitika puudumine liigutab igal aastal meie riiki kümneid tuhandeid autosid, mida teistes riikides on kallim registreerida nende suhteliselt suure CO2 emiteerimise tõttu. Eesti veokite park on hoopis hoogsalt vananemas.
Kasutatud sõiduautodega pole lugu palju parem. Regulatsioonide puudumine on muutmas Eestit keskmisest võimsamate ja saastavamate autode vanadekoduks, sest oleme üks väheseid riike, kus selle mure ohjamiseks seni midagi tehtud pole. See ei ole õige tee Eestile, kui me hoolime oma loodusest, keskkonnast ja inimeste tervisest.
Mootorkütuse aktsiisi kohta pole rahvasaadikul aga ses kontekstis mitte midagi öelda. Loodetavasti on ta ikka selle olemasolust teadlik.Väljapakutud aastamaks ei võta kuidagi arvesse auto kasutamise intensiivsust, vaid mõõdab ühe puuga nii neid, kes sõidavad aastas 1000 kilomeetrit kui ka neid, kel odomeeter aastas 50000 kilomeetrit edasi liigub. See ei ole õiglane!
https://epl.delfi.ee/artikkel/120223321 ... le-oiglane
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Kliimamuutustest
No tüüpiline poliitik, ilma valetama ta ei saa kohe mitte kuidagi.
Ametlikel andmetel on EU autode keskmine vanus 12 aastat, mitte 10, nagu väidetud.
Ja ma võin kihla vedada, et Eesti autopargi keskmise vanuse viivad üles need ca 190000 fantoomautot, mis liikluses ei osale ja debiilsete reeglite järgi on ikka veel arvel.
Ametlikel andmetel on EU autode keskmine vanus 12 aastat, mitte 10, nagu väidetud.
Ja ma võin kihla vedada, et Eesti autopargi keskmise vanuse viivad üles need ca 190000 fantoomautot, mis liikluses ei osale ja debiilsete reeglite järgi on ikka veel arvel.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline