Ma ei ole kuskil rääkinud 20 kmh kiiruseületamisest kui põhiõigusest. Mõni mees on siin foorumis nagu koer pavlovi tingrefleksi katses, kui mina midagi kirjutan, siis hakkab ila jooksma ning ohjeldamatu trollimiskihu lööb välja.davidsoniharald kirjutas: ↑19 Sept, 2023 13:26 Me kõik oleme keskmisest paremad autojuhid, eksole?
Aga keegi ikka peab rullnokk ka olema ja oma põhiõigust, 20kmh teistest kiiremini sõitmist, taga ajama.
Liikluse planeerimisest
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Ei tea, kus maailmas mina olen kogu aeg elanud?Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2023 12:36 Siin läheb asi juuksekarva peenestamiseks - meie mendiriigi ideloogide lemmikteema. Üle maailma sõidabki sõiduautode põhimass lubatust 10-20 kmh kiiremini ja autojuhile polegi rektaalset GPS majakat kohustuslikuks tehtud. ...

Näinud küllalt, kuidas mitmel pool Euroopas kaamerad juba 10km/h plussi juures välguvad ning ise ka trahvi saanud , kui kiirus 6 km/h üle lubatu oli!
Ilmselt pole minu mitu aastat välismaal elamise ja liiklemise kogemus miskit väärt "üle-lehe-Soomes-käinu" kõrval...

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Liikluse planeerimisest
Ei olnud Leninil õigus vaid see kild kuulub Marxile - tea mitmendale ringile see ämber sul juba läheb..
https://militaar.net/phpBB2/search.php? ... pten+Trumm
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Liikluse planeerimisest
Tuleb välja, et Chuck Norris on hoopis Bruce Willis?
Re: Liikluse planeerimisest
Põhjamaades normaalsed kohalikud ei sõida tavaliselt maanteel ülekiirusega, vahel harva läheb lappama möödasõitu tehes või rambi pealt kiirteele välja sõites sest karistused on tõsised. Nii sõiduautode kui veokate puhul paistavad nii Balkan kui Baltikum silma halvas mõttes, näiteks teevad kaks poolakat veoautodega üksteisest möödasõitu -20kmh, tekitades enda järele kilomeetrise saba. Keskmine sigismund, kes veokit roolib, ei olegi kõige teravam kriit ja reeglina ei pea pettuma, kui eeldada, et on juhm. Vahel politsei meelega kontrollib välismaalasi, kõike, alates sellest, kas auto on tehniliselt korras kuni selleni, kas alukad on triigitud ja hambad pestud. Need, kes ei ole, saavad karistada ja kui sama inimene saab korduvalt või teatud firma eriliselt silma paistab, siis see auto, inimene või firma enam põhjapoole ei sõida.
Re: Liikluse planeerimisest
Täpsustuseks leedu ja poola transpordifirmades nagu ka läti, eesti firmades napib kohalikku päritolu juhte. Need igasugu välismaalased sõidavad nagu peremehed käsivad, sest alternatiiv on koju tagasi väljaspoole EU-d saadetud saada. Muuseas mitukümmned kilomeetrit vältavaid möödasõite kutsutakse euromöödasõitudeks. Eks viisakas oleks jah möödasõidetaval lasta hoog vähe maha, et möödasõit vähe kiiremini tehtud saaks, aga alati leidub jopskeid. Põhjamaade liikluse kohta oma kogemuse järgi nõus. Pole seal sellist kihutamist millest akf Trumm siin jutustab. Meenub tuttava jutt, et soomes pidid põhilised kihutajad olema baltlased ja muud sisserändajad.Leo kirjutas: ↑19 Sept, 2023 15:47 Põhjamaades normaalsed kohalikud ei sõida tavaliselt maanteel ülekiirusega, vahel harva läheb lappama möödasõitu tehes või rambi pealt kiirteele välja sõites sest karistused on tõsised. Nii sõiduautode kui veokate puhul paistavad nii Balkan kui Baltikum silma halvas mõttes, näiteks teevad kaks poolakat veoautodega üksteisest möödasõitu -20kmh, tekitades enda järele kilomeetrise saba. Keskmine sigismund, kes veokit roolib, ei olegi kõige teravam kriit ja reeglina ei pea pettuma, kui eeldada, et on juhm. Vahel politsei meelega kontrollib välismaalasi, kõike, alates sellest, kas auto on tehniliselt korras kuni selleni, kas alukad on triigitud ja hambad pestud. Need, kes ei ole, saavad karistada ja kui sama inimene saab korduvalt või teatud firma eriliselt silma paistab, siis see auto, inimene või firma enam põhjapoole ei sõida.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Re: Liikluse planeerimisest
Minu arvates on hea tee ja ilmastiku korral tolereeritav sõita 90 alas nii, et spidokas näitab 100 km/h, tegelik kiirus kipubki olema 90+-2 . Kahtlen, et liiklusõnnetuste statistikas see erilist rolli mängib. Meeldetuletuseks on enamus kruusateid meil samuti 90km/h piiranguga.
Kuna teema nimi on liikluse planeerimine, siis tegelikult ongi neid rekkasid liiga palju teedel. Soodesse, rabadesse ja väikeküladesse ehitatakse meil ökodukte ja viadukte, kuhu tassitakse objekti kohta 1000+ rekkatäit pinnast, et kitsed saaks talvel vastlaid pidada. Kuhu ma tahan jõuda on see, et loodetavasti selle pompöösse balti raudtee valmimisega väheneb kaubavedu meie maanteedel, aga vaevalt.
Kuna teema nimi on liikluse planeerimine, siis tegelikult ongi neid rekkasid liiga palju teedel. Soodesse, rabadesse ja väikeküladesse ehitatakse meil ökodukte ja viadukte, kuhu tassitakse objekti kohta 1000+ rekkatäit pinnast, et kitsed saaks talvel vastlaid pidada. Kuhu ma tahan jõuda on see, et loodetavasti selle pompöösse balti raudtee valmimisega väheneb kaubavedu meie maanteedel, aga vaevalt.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
A äkki on asi selles, et iga kord kui sa suu lahti teed tuleb sealt välja mingi möga? No mingi rullnoka stiilis "mendiriik", "kitsaste rehvidega ei saa pidurit puutudagi, kohe kumm viliseb", 20kmh tunnis üle on jumala okey ja kõige parem pärl - GPS töötab triangulatsiooniga. Ise pakud sellist kuldset materjali trollimiseks, miks küll võimalus kasutamata jätta. Hoiaks suu kinni, paistaks targem aga seda sa vaevalt suudad.Kapten Trumm kirjutas: ↑19 Sept, 2023 13:57Ma ei ole kuskil rääkinud 20 kmh kiiruseületamisest kui põhiõigusest. Mõni mees on siin foorumis nagu koer pavlovi tingrefleksi katses, kui mina midagi kirjutan, siis hakkab ila jooksma ning ohjeldamatu trollimiskihu lööb välja.davidsoniharald kirjutas: ↑19 Sept, 2023 13:26 Me kõik oleme keskmisest paremad autojuhid, eksole?
Aga keegi ikka peab rullnokk ka olema ja oma põhiõigust, 20kmh teistest kiiremini sõitmist, taga ajama.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Liikluse planeerimisest
Akf Trumm kirjutas et kuidas ta Helsinkist välja sõitis ja kohe kõigile jalgu jäi.

Aga seda näeb ainult kiirteedel ja neid on riigi suurust arvestades vähe - ainult 944 km. Need on Helsinkist väljuvad suunad ja mõned jupikesed suuremate linnade ümbrusaes.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_moottoritieverkko
Kiirteedel ei ole sama tasapinna ristmikke ja loomaaiad on kahele poole veetud. Samuti on sõidusuunad hoolikalt eraldatud. Kõigil ülejäänud teedel ikka ei kihutata küll sest kitsas on, põdra silmad hiilgavad iga puu taga, rekkad lohisevad jalus, kiiruskaameraid on mõnel pool iga kilomeetri tagant ja kiirustamisel pole sügavamat mõtet.
(Kiirteedel pole ma Soomes kunagi kiiruskaamerat näinud. Võib-olla pole lihtsalt märganud aga trahvi pole ka tulnud. Lihtsalt teekaameraid on kill)
Eestis selliseid kihutamist kannatavaid kiirteid suurt polegi. Tallinnast Narva poole minev kindlasti ei ole sest seal on samal tasapinnal ristmikud. Pärnu poole enam ei mäleta , vanasti sai sealgi mumeelest suurelt teelt otse Caterpillari hoovi või Peoleo motelli keerata. Võib-olla Tartu suunda ehitatud uuemad lõigud annavad kiirtee mõõdu välja.
Re: Liikluse planeerimisest

Ma tean ainult üht samatasandilist ristmikku, see Jõelähtmelt Tallinna poole. Nuh ja siis on küll veel mõned tagasipöördekohad, mida kiirteel olla ei tohiks. Ülejäänud ühel suunal peale- ja mahasõidud vist täisristmikeks ei tohiks kvalifitseeruda...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Liikluse planeerimisest
Ristmik on ristmik ja üldse ei tohiks selliseid peale- mahasõite olla. Maardust edasi Kostivere teeotsas, siis Olerexi juures, teisel pool Jägalat igasugused teeotsad otse taluõuedest, enne Loksa teed eriti jabur ristmik kus sõidetakse tagasipöördeks risti üle mõlema sõiduraja ja nii edasi.
Kiirteel on ikka mingi paralleelne tee kuhu aegsasti maha sõidetakse ja siis alles sealt oma sihtkohta.
Tartu maanteel Kose juures kohtasin küll õiget kontseptsiooni.
Re: Liikluse planeerimisest
Ei ole hea soovitus.
Iga tootja spido täpsus on erinev ja miks mitte, sõltub ka autost (velje mõõt, rehvid, rõhk, üldine täpsus jne.).
Minu Outbacki (2020) võrdlused GPS vs. spido - 50/51, 70/72, 90/92, 100/103, 120/124.
NB! Politsei kiirusmõõtjaga pole veel testinud!

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Liikluse planeerimisest
Rääkida tänasel päeval spido järgi sõitmisest on tegelikult kaunikesti kentsakas...GPS, Waze satellitna igatsiooni põhised registraatorid etc annavad suht-koht täpse kiiruse reaalajas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Liikluse planeerimisest
Tunnistan ausalt, et olen dinosaurus ja kasutan Waze väga harva - üldjuhul pikkadel sõitudel ja siis, kui otsin seni veel külastamata sihtkohta.

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Järgmine kord autoga Soome satun, siis teen video, kuidas kogu teine rida 140ga tuiskab (ja politsei tee ääres ei hakka kiirusmõõtjat tõstmagi). Mind on Soomes alati see kohalike kihutamine imestama pannud.Pole seal sellist kihutamist millest akf Trumm siin jutustab. Meenub tuttava jutt, et soomes pidid põhilised kihutajad olema baltlased ja muud sisserändajad.
Minu kogetu põhjal huvitavad seal kiirteel politseid hoopis need liikluse jalus koperdavad "eeskirja kompromissitud jälgijad" ja teiseks ridade vahel sõeluvad kihutajad (kes pahatihti tõesti baltlased on). Ühesõnaga, prioriteet on selge ja mulle tundub, et loogiline - kõige ohutum liiklus on sujuv liiklus ja politsei töötab selleks, et liiklusvoog sujuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist