Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Waze on küll väga mõnus asi. Tallinna kesklinnas ei julge enam ilma selleta liigeldagi. Eile tegin 550km sõidu. Rekkad ei häiri, nemad sõidavad 90km/h reeglina. Tallinn-Tartu mnt-l õnneks nüüd möödumisvõimalusi ka piisavalt, võib sabas oodata küll. Tallinn-Pärnu on selles osas tobe, et möödasõidukohad on ainult linnade lähedal. Tagasi koju tulles pidin paduvihmas uisutama, ammu pole vesiliuga probleeme olnud... Vast 255 laiad rehvid aitasid ka kelgutamisele kaasa.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas: 19 Sept, 2023 22:08
Akf Trumm kirjutas et kuidas ta Helsinkist välja sõitis ja kohe kõigile jalgu jäi. :) Mu kogemuse järgi pigem tõenäoline sest kiirteedel kihutatakse küll. Helsinkist väljaminevad teed, vähegi nimetamisväärse linna poole, on kõik vähemalt alguses kiirteed. Ma olen samuti Turkust Helsinki poole sõitnud, teises reas ja ühtlases liiklusvoolus 160-nega 120 alas. Politsei oli kahe sõidusuuna vahel ja ei lasknud end segada sest selline oligi selle päeva tee- ja ilmaoludele vastav kiirus.
Olen ka selliseid kiiruseid näinud. Kuna toona hakkas aeg laeva peale saamiseks täis saama, siis võtsingi teisele rajale ja lasin kohalikega koos samas tempos. 160 vist päriselt polnud, aga 150 taga nägin spidokat ka. Ja soome numbritega autod, seal olin mina vist ainus välismaalane.

Aga kõige sürrim on olnud see esimese lumega hommik, kus esimesel rajal käis liiklus 120-ga ja teisele ei hakanud igaks juhuks minema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 19 Sept, 2023 19:26 A äkki on asi selles, et iga kord kui sa suu lahti teed tuleb sealt välja mingi möga? No mingi rullnoka stiilis "mendiriik", "kitsaste rehvidega ei saa pidurit puutudagi, kohe kumm viliseb", 20kmh tunnis üle on jumala okey ja kõige parem pärl - GPS töötab triangulatsiooniga. Ise pakud sellist kuldset materjali trollimiseks, miks küll võimalus kasutamata jätta. Hoiaks suu kinni, paistaks targem aga seda sa vaevalt suudad.
Vaata sa siin suure suuga soovitasid kõikidele kasutada nuppu "märgi vaenlaseks" ja siis minu poste ei näita. Ometigi on trollikihu nii suur, et ise sa seda enam ei jälgi?

Trianguleerimine on asukoha määramine kolme orientiiri järgi, kui sa veel ei tea.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42798
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas: 20 Sept, 2023 8:45Trianguleerimine on asukoha määramine kolme orientiiri järgi, kui sa veel ei tea.
Ei ole.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kilo Tango »

Triangulatsioon on punkti asukoha määramine sinna kolmnurkade moodustamise kaudu teada olevatest punktidest. Ehk siis piisab kahest punktist.

GPS kasutab trilateratsiooni.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Lemet »

Kriku kirjutas: 20 Sept, 2023 8:49
Kapten Trumm kirjutas: 20 Sept, 2023 8:45Trianguleerimine on asukoha määramine kolme orientiiri järgi, kui sa veel ei tea.
Ei ole.
Ametlik definitsioon-
Triangulatsioon on geodeesias plaanilise geodeetilise alusvõrgu punktide koordinaatide määramise meetod, mis seisneb selles, et maastikul kujutatakse üksteisega külgnevate kolmnurkade süsteemi ning mõõdetakse kõikide nende kolmnurkade nurgad ja süsteemi baasjoone pikkus
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kilo Tango kirjutas: 20 Sept, 2023 9:02 Triangulatsioon on punkti asukoha määramine sinna kolmnurkade moodustamise kaudu teada olevatest punktidest. Ehk siis piisab kahest punktist.

GPS kasutab trilateratsiooni.
Tegelt tuli see raketiteemast, ma võisin terminiga eksida, aga idee oli selles, et GPS, kus merel on näha 5-6 satelliiti (mul paadis GPS on), on nende abil asukoha määramine (tulenevalt referentside paljususest) tunduvalt täpsem kui mingi üksiku tähe jälgimine.

Aga vaidluskoht on jätkuvalt selles, et kas see pisem kiiruseületamine liiklejate põhimassi poolt ikka vajab "rahustamist" või peaks politsei hoopis keskenduma hommikul Tallinna ringteel mingite koppade peedistamisele, kes venivad keset sõidurada 40ga ega tee katsetki liikluseeskirjas nõutud möödasõiduvõimalust luua. Ohtu tekitab kiiruste suur erinevus, mitte 10% lubatust suurem kiirus. See "rahustamine" on lihtsalt PPA narratiiv, kuidas saada rohkem ressursse ja õigusi lubaduse vastu, et ÄKKI säästab see inimelusid. Kujutan ette, et kui luua PPA-le võimalus saada kõike, mida nad soovivad, saab seal olema kindlasti kõikide autode reaalajaline GPS jälgimine koos automatiseeritud trahvisüsteemiga, et nagu metsavahel natuke kiirust ületasid, siis võetakse su arvelt automaatselt 50 eurot maha.

Minu kogemuse põhjal tuleks hoopis parandada autojuhtide väljaõpet, eelkõige tunduvalt suurema sõidupraktika nõudmise näol (100+ tundi) ja hakkab esimese lumehelbe kukkumisega kaasnevat plekikolinat palju vähem olema. Sisetunne, kus on ohtlik ja kus võib asi jamaks muutuda, tuleb vaid ja ainult kogemusega.

Mina pooldaks, et tegeletaks liikluse sujuvusega, mitte nii, et liikluseeskirja ringteel defineerivad mingid poola rekkajuhid, kes pääsesid laevast natuke varem maha ja kellel on aega küll seal kolonnis 70ga venida.

Kui mul on valida, kas täita punktuaalselt LS-i ja kolistada plekki või natuke lasta üle nurga ning jääda terveks, valiksin ikka viimase. Kui fooris kustub roheline ja sa mingil põhjusel ei ole seisma jäänud, on ohutum lipsata "hõõguva punasega" üle ristmiku kui järsku pidurdada ja provotseerida tagant sissesõitmine (enamlevinud liiklusavarii tüüp). Ei ole vaja iga vähekaaluka asja pärast järsku pidurdada. Kahjukäsitluse ja keretöökodade hoovid on taoliste "kompromissitute LS järgijate" kortsus autosid täis. Ma ei propageeri kihutamist või liikluses ülbamist, kuid teisalt tegelik elu on natuke midagi muud kui paberil kirjas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas taara »

Küll mulle ikka meeldivad need äärmustesse kalduvad ja kontekstist välja rebitud näited. Kustuv roheline ja hõõguv punane, kaherealisel keset rada 40 km/h traktorid, 70 km/h poolakad jne.

Foori taga ei juhtu avarii mitte selle pärast, et ees olev pidurdab, vaid selle pärast, taga olev idioot mõtleb, et lipsab ka läbi või tegeleb kõrvaliste asjadega. Lisaks on rohelise ja punase vahel ka päris pikk kollane. Kui kõik sõidaksid reeglite järgi ja ei teeks oma reegleid (foori lõppedes kima veel läbi), siis juhtuks vähem õnnetusi. Ja need traktorid ja poolakad on pigem erand kui reegel. Aga küll on maa külmund ja siis kärss kärnas.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kilo Tango »

taara kirjutas: 20 Sept, 2023 9:44 Küll mulle ikka meeldivad need äärmustesse kalduvad ja kontekstist välja rebitud näited. Kustuv roheline ja hõõguv punane, kaherealisel keset rada 40 km/h traktorid, 70 km/h poolakad jne.

...
Ja massiline hulk Lycras ülekaalulisi jalgrattureid. Ära sa neid unusta. Need on liikluses põhiline ohuallikas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vanarahvas teadis rääkida, et kui õhku visatud kaigas koera tabab, siis viimane ikke kiunatama kipub......

Katsed etendada musterliiklejat, kes eales kiirust ei ületa või muud pattu ei tee ja sedasi rohkem kui 30a järjest ei tekita enamaid emotsioone kui iroonilise muige. Ja seeläbi omab moraalselt õigust nõuda teistele GPS paigaldamist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

taara kirjutas: 20 Sept, 2023 9:44 Küll mulle ikka meeldivad need äärmustesse kalduvad ja kontekstist välja rebitud näited. Kustuv roheline ja hõõguv punane, kaherealisel keset rada 40 km/h traktorid, 70 km/h poolakad jne.

Foori taga ei juhtu avarii mitte selle pärast, et ees olev pidurdab, vaid selle pärast, taga olev idioot mõtleb, et lipsab ka läbi või tegeleb kõrvaliste asjadega. Lisaks on rohelise ja punase vahel ka päris pikk kollane. Kui kõik sõidaksid reeglite järgi ja ei teeks oma reegleid (foori lõppedes kima veel läbi), siis juhtuks vähem õnnetusi. Ja need traktorid ja poolakad on pigem erand kui reegel. Aga küll on maa külmund ja siis kärss kärnas.
Mulle meeldivad jällegi väga taoliste tegelaste tarkused, kelle sünniaeg on seal 80ndate lõpus ja 90ndatel, vot nemad ikka jagavad biiti. Mis mina vana oss siin ikka tean. Annan täitsa loobumisvõidu. :wall:

Aga tõsisemaks minnes, siis mida praktikas ette võtta, kui tagasõitja on sinu stangest 2 m kaugusel ja loodab ka "läbi lipsata"? Kogu liiklust korda teha või kõiki panna reeglite järgi sõitma panek kisub sinna fantaasia valda. Minu arusaam on selline, et eelistada tuleb avarii vältimist ja kui selle käigus rikutakse formaalselt mõnd LS sätet, siis noh, vilets päev. Mul on muidu selline olukord juhtunud Järve keskuse kõrval oleval ristmikul, mingil põhjusel ei märganud, et roheline vilgub ja kui laepeeglisse vaatasin, nägin, et tagasõitja on kohe taga ja lipsasin üle. Muidu oleks pidurdanud. Viljandi mnt ristmikul seisis politseiauto, peeti kinni. Õnneks oli patrullis ka üks vanem politseinik, kes minu selgitust kuulates otsis välja, palju on trahvi miinimum ja lõpuks soovis head teed.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Sept, 2023 12:36 Siin läheb asi juuksekarva peenestamiseks - meie mendiriigi ideloogide lemmikteema. Üle maailma sõidabki sõiduautode põhimass lubatust 10-20 kmh kiiremini ja autojuhile polegi rektaalset GPS majakat kohustuslikuks tehtud. Tekib tahtmine "liiklust rahustada"? :D
Ma ei tea, kus maailmas sina käid, ilmselt on see rohkem Ida-Euroopa kant (Bulgaaria, Rumeenia jne.)

Tulin just eile Hispaaniast ja kõik (loe: kõik) sõidavad erinevate kategooriate teedel vastavalt kiirusepiirangule või isegi veidi alla selle. Liiklusviisakusest meiega võrreldes ei hakka ma isegi rääkima.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 19 Sept, 2023 12:36 Ja on ka selline liiklusreegel, et sõiduki juht, kes ei sõida antud teelõigul suurima lubatud kiirusega, peab võimaldama möödumist. Loetakse nii, et kui sinu taga on kaks või rohkem autot.
Vot seda reeglit tahaks küll oma silmaga näha!
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas taara »

Aga siis pole ka vaja vinguda ”mendiriik, mendiriik” kui politseinik sellise asja eest trahvi teeb.

Peaaegu kõik teevad pattu, aga erinevalt mõnest ”kuule ja tagasi” kogemustega vennast, saavad nad sellest aru ja raputavad endale tuhka pähe. Nad ei raiu lõpuni oma õigust ja ei suru sellist käitumist kui normi teistele peale.

Normid on meil Liiklusseaduses kirjas. Kui kõik seda järgiksid, siis ei juhtuks selliseid asju. Ometi on vaja leiutada mingeid eneseõigustusi, miks ossitada. Üleüldse selliseid 2 m kaugusel perses sõitjaid on kaunis vähe, et ennast sellega õigustada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma tunnistan, et minu autosõidud on olnud Skandinaavias, Soomes, Rootsis, Norras. Pannakse üle igal pool ja teeäärne politsei mõistlikule (st massi tempos sõitmisele) ei reageeri, Norras, kus igal nurgal on kiiruskaamera, näeb see rahustamine välja sedasi, et kohalikel on ammu olemas vastavad nuti rakendused, kaamera all pidurdatakse hoog maha ja peale seda antakse talda nagu meil.

Eesti liikluskultuur on tasapisi muutunud Skandinaavia laadseks ja vähemalt trassipolitseinikud 90 alas 100ga sõitmise peale ei viitsi samuti reageerida, kuna 90% sõidab nii, siis nad ei jõuaks neid ära menetleda. Ma ei ütleks, et peale bikemeeste meil eriti keegi väga kihutab ja liikluses sõelub.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: parkija, ruger ja 1 külaline