Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Ei viitsi linki otsida, aga mälu järgi 60kwh leafil on aktiivjahutus, kuna pardalaadija on võimsam.

Selle pika ja s*ta jutu ja peale ütleks, et ostke elektrikas sellepärast, et see teile meeldib, see mõte ja konseptsioon seal taga. Olete valmis mõnedeks üllatusteks laadimisvõrgus, 10+ vanusel(akugarantii läbi) ka aku välja vahetamiseks. Auto omamine on niikuinii loodusele kahjulik, vahet pole kas dinosaurused paaki või katlasse.

Olen ka rääkinud, et 2019 aasta detsembris võttis Tartu-Riia 40kwh leafiga ca 7 tundi+roaming tasud läti laadijatele .

Lõpuks, nagu ikka igale ühele oma, kes tahab mikrolaineaju toitu, kes grillitud või BBQ. Sellekohta keegi ütles: Aga kes see ikka tahab mikrolaine ahju ribi?
Tööl käimise autoks, väga pooldan kodus laadimist.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

Ei ole minu asi, millega keegi teine sõidab. Mind ajab selles teemas kettasse see, kui mõni siin levitab leebemal juhul aluseta müüte. Halvemal juhul lihtsalt valetab.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Lemet kirjutas: 04 Okt, 2023 8:55
kui lääne autode tulekuga tekkis juhile ka ohukate nupp mida vene aja autodes ei olnud.
Kelbas, isegi 1982 aasta M-2138 olid avariituled olemas. Nagu ka Iževski M-412 armatuuris. Keskkonsoolis, õhujagamishoovastikust paremal.
Meie pere 1981 aasta 412-l ei olnud ohukaid.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

ahto42 kirjutas: 07 Okt, 2023 11:50
Lemet kirjutas: 04 Okt, 2023 8:55
kui lääne autode tulekuga tekkis juhile ka ohukate nupp mida vene aja autodes ei olnud.
Kelbas, isegi 1982 aasta M-2138 olid avariituled olemas. Nagu ka Iževski M-412 armatuuris. Keskkonsoolis, õhujagamishoovastikust paremal.
Meie pere 1981 aasta 412-l ei olnud ohukaid.
Tulid 2140 kerega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Turist 47
Liige
Postitusi: 5341
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Okt, 2023 10:39 Kas see pole mitte üks teema, mida elektriautode ärikad ja nende (poliitilised apologeedid) üritavad rääkimata jätta? Kuidas 10a pärast ootab ees 1/3 kuni pool auto hinnast maksev akuvahetus, millega kaasuvad probleemid on siiani lahenduseta?
Tegelen täna, hetkel veel teoorias , 2016 aasta (80kw) auto akude füüsilise mahavõtmisega ja reaalse kontrollimisega - ühendused, mahtuvused, jahutus, jne.
Paralleelselt juba tean, tuginedes teiste kogemustele, et vanal akul on tõenäoliselt vaja vahetada, vähemalt üks nõrgim "purk" (+,- 10% on ok.)
Sõiduulatuse oluliseks tõstmiseks, minimaalselt 150%, on tahe paigaldada lisaakude plokk, koos kõige vajalikuga.(II akukast mahub auto alla kenasti)
Lisaakud peavad olema sama head või sama kehvad kui on põhiakud (+, - 10%) kui ei uuenda just kõiki akusid.
Hinnatundliku teoreetikuna tean juba, et uued akumoodulid ja vajalikud ühendused, vidinad on "lego" põhimõttel tellitavad ja komplekteeritavad.

Näiteks kasutatud Leafi akusid, ka komplektseid, mis ka minule sobiksid, on Euroopas "igal pool" saadaval.
"Normaalsetes piirkondades" on, mitte vähe, ettevõtteid, kes neid töid tahavad teha ja on võimelised õigesti tegema.

Tänane minu probleem on, et ei ole leidnud - tõenäoliselt , ei ole osanud leida Eestis, "seltskonda", kes lahendaks praktikas antud küsimuse, ilma lobata "miks teha ei saa..."
"Aja täiteks" olen teoorias uurinud, avalikest allikatest, kuidas ja mida on vaja teha. Ise ei julge reaalselt, vähemalt veel täna mitte, "asja" ette võtta.
Lähim usutav koht on/oleks praegu Leedu, Poola.
Parim, nii hinna kui kvaliteedi ja just paindlikkuse poolest oleks Ukraina.(kasutatud akudega, sõltuvalt soovist on hind alates ca 2ooo€)
Soovitused, Eesti reaalselt pädevate, asjaga reaalselt tegelevate ametimeeste kohta, oleks teretulnud.
"Igatahes, ise "rähklen mööduka tempoga edasi".

Üks suurtest Eesti automüügi esindustest tõrksalt teatas - remont on võimatu, "kruvime maha", asendame. Osta uus auto või käi jala.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Akuremondifirmat oleks lihtne teha, Tallinna lähistel on palju vanu kolhoositöökodasid rendiks - korralik putka, tellisseinad, ladu eraldi ruumides. Kättevõtmise asi.

Tuleohutus on nr 1,2,3 ja sealt edasi on juba pisiasjad.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Turist 47 kirjutas: 07 Okt, 2023 13:34 .... Ise ei julge reaalselt, vähemalt veel täna mitte, "asja" ette võtta.
Lähim usutav koht on/oleks praegu Leedu, Poola.
Parim, nii hinna kui kvaliteedi ja just paindlikkuse poolest oleks Ukraina. ...
...Soovitused, Eesti reaalselt pädevate, asjaga reaalselt tegelevate ametimeeste kohta, oleks teretulnud.
...
Üks suurtest Eesti automüügi esindustest tõrksalt teatas - remont on võimatu, "kruvime maha", asendame. Osta uus auto või käi jala.
Mitteametlikult võibolla saab teha aga vastavalt EU direktiividele, siis väikefirmana Eestis praktiliselt ametlikult mitte, sest erinevate nõuete täitmine on päris keeruline.

EU's kehtivad teatud nõuded akude taaskasutuse ja selle üle peetava arvestuse kohta.

Kui palju näiteks on Eestis autodiagnostikuid, kes on läbinud elektriautode ohutustehnika alase väljaõppe?
See et keegi SinuToru multikaid vaadates midagi on harutanud, ei anna veel vajalikku pädevust teenuse osutamiseks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Turist 47, kontakteeru Renee Kontson-iga Elektriautod Eestis FB grupist, tema tegeleb elektriautode akude vahetamise/renoveerimisega.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5341
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

Tänan. Teen seda.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Paistab, et automaks hakkab ilmet võtma. Mina maksan siis 400-500€ aastas.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202382 ... lite-puhul

Pilt
avrnbr
Liige
Postitusi: 202
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

Mis masin see "Nissan Berlingo" on? :shock:
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

avrnbr kirjutas: 09 Okt, 2023 16:14 Mis masin see "Nissan Berlingo" on? :shock:
Ja ma häbenen siin silmad peast, kui Nürburgringi asemel kogemata Nürnburgring kirjutan.
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Akf avrnbr kirjutas: 09 Okt, 2023 16:14 Mis masin see "Nissan Berlingo" on? :shock:
Nagu Škoda Model 3, aga kuudiga.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Ilmselt on mõeldud Citroen Berlingot. Ega siis Rahandusministeeriumi ametnik ei ole mingi "autoteadlane", kes kõiki marke peast teab :D
croman40
Liige
Postitusi: 918
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas croman40 »

Ka CO2 mõõtühik g/kg on midagi uut.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline