davidsoniharald kirjutas: ↑09 Juun, 2024 6:24
Lada vedrustus oli pehme, sest teed olid halvad.
Autod, mis on loodud siledatel teedel sõitma on oluliselt jäigema vedrustusega. Sisuliselt kõik Euroopa ja Jaapani autod. Odava otsa autodel, mida sa ülal loetlenud oled, tunned iga auku. Eriti jäi mulle meelde Escort oma ebamugavusega. Mugavat sõiduelamust pakuvad vanad premium-klassi autod, nagu E-klassi Mercedes või 5-seeria BMW. Seal on vedrustus oluliselt keerulisem ja pakub seeläbi palju mugavamat ja "pehmemat" sõiduelamust, ilma järgi andmata teelpüsivuses. ...
Sõna "mugav" on suhteline mõiste ja sõltub sõitmise koha (tee) iseloomust ja juhi vajadustest ja ei sõltu niivõrd silla konstruktsiooni keerukusest kui amortisaatorite konstruktsioonist.
Kes mäletab ca 20-15 aasta tagust Monroe "uut tüüpi amortide" kampaaniat, kus piltidel oli võimalik saada aru amortide konstruktsiooni muutmise põhimõttest, need vast mõistavad miks vanusega autode sõiduomadused muutuvad.
Tallinnas sõitja võib igapäevaselt näha, kus isegi moodsad maasturid peavad ristmikel trammiteede ja asfaldilainete ületamiseks kiirust vähendama, sest nende sileda tee jaoks jäigaks ehitatud vedrustus ei võimalda halval teel mugavat sõitu.
Kui võtta aluseks sõidu mugavus Tallinna konarlikul teel, siis väga hea vedrustusega auto on kuni 2014 toodetud Dacia MCV, mis võimaldas autoga ületada linnakiirusel ristmike ja isegi lamavaid poltseinike pidurdamata, ilma sõitjaid peaga lakke viskamata.
(Kuigi Dacia kasutab väga palju Reno detaile, siis selle automudeli amortidele asendus puudus.)
Põhjamaale disainitud pehme vedrustusega Volvo 244 oli mugav sõita ka meie viletsatel teedel aga Saksamaale müügiks tehti vedrustus jäigemaks, sest sealsete kiirteede pikkilained (ca 70m) viisid auto pikkisuunalise õõtsumise resonantsi ja reisijad kippusid autodes sõidul oksendama hakkama.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.