Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Zigulidel on mõnus pehme vedrustus. Lääne vanadelt autodelt vist sellist mugavust oodata ei maksa?
Mäletamist mööda tehti Fiati vedrustus LADAks saades ümber.
У FIAT 124 — пружинная задняя подвески с тремя штангами и стабилизатором перед мостом. А у «Жигулей» более современная и совершенная подвеска на пяти штангах.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Tegelane5 »

paadikapten kirjutas: 08 Juun, 2024 22:48 /---/

Zigulidel on mõnus pehme vedrustus. Lääne vanadelt autodelt vist sellist mugavust oodata ei maksa? Mazda 626 oli "puuvanker", 20 aastat vana Hyundai Getz on samuti üsna jäik, iga kühm on tajutav. Nendest pehmema vedruga on minu meelest olnud Ford Escort, Fiat Punto ja kaheukseline Opel Astra. Pehme vedrustusega tundub olevat Kia Pro Ceed, millega ma sõiduõpet saan, aga see on 4 aastat vana pill ja vastavas hinnaklassis.
Prantslaste Xsara ja 306 on/olid :lol: pehme ja mugava vedrustusega arvestades autode hinnaklassi. Japside ostjaid paneks aga nende autode vastupidavus pead vangutama :mrgreen: Samuti eelpool mainitud külasepad ei saa tagusilla parandamisega hakkama.
Vastava ajastu Corollal on keeruka väändtala + laagritel lääbade asemel lihtsalt tala. Pole nii mugav, kuid tagu rattad ei vaju ka lääbakile.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 09 Juun, 2024 6:24 Lada vedrustus oli pehme, sest teed olid halvad.

Autod, mis on loodud siledatel teedel sõitma on oluliselt jäigema vedrustusega. Sisuliselt kõik Euroopa ja Jaapani autod. Odava otsa autodel, mida sa ülal loetlenud oled, tunned iga auku. Eriti jäi mulle meelde Escort oma ebamugavusega. Mugavat sõiduelamust pakuvad vanad premium-klassi autod, nagu E-klassi Mercedes või 5-seeria BMW. Seal on vedrustus oluliselt keerulisem ja pakub seeläbi palju mugavamat ja "pehmemat" sõiduelamust, ilma järgi andmata teelpüsivuses. ...
Sõna "mugav" on suhteline mõiste ja sõltub sõitmise koha (tee) iseloomust ja juhi vajadustest ja ei sõltu niivõrd silla konstruktsiooni keerukusest kui amortisaatorite konstruktsioonist.

Kes mäletab ca 20-15 aasta tagust Monroe "uut tüüpi amortide" kampaaniat, kus piltidel oli võimalik saada aru amortide konstruktsiooni muutmise põhimõttest, need vast mõistavad miks vanusega autode sõiduomadused muutuvad.

Tallinnas sõitja võib igapäevaselt näha, kus isegi moodsad maasturid peavad ristmikel trammiteede ja asfaldilainete ületamiseks kiirust vähendama, sest nende sileda tee jaoks jäigaks ehitatud vedrustus ei võimalda halval teel mugavat sõitu.

Kui võtta aluseks sõidu mugavus Tallinna konarlikul teel, siis väga hea vedrustusega auto on kuni 2014 toodetud Dacia MCV, mis võimaldas autoga ületada linnakiirusel ristmike ja isegi lamavaid poltseinike pidurdamata, ilma sõitjaid peaga lakke viskamata.
(Kuigi Dacia kasutab väga palju Reno detaile, siis selle automudeli amortidele asendus puudus.)

Põhjamaale disainitud pehme vedrustusega Volvo 244 oli mugav sõita ka meie viletsatel teedel aga Saksamaale müügiks tehti vedrustus jäigemaks, sest sealsete kiirteede pikkilained (ca 70m) viisid auto pikkisuunalise õõtsumise resonantsi ja reisijad kippusid autodes sõidul oksendama hakkama.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4625
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Zhigulidest niipalju, et eelmine aasta sattusin Tartus vanaautode paraadile.
Ütlesin lastele et näe lähme vaatame ja nuusutame millega vanasti pidi ringi sõitma.

Otsisime ühe läikiva 05. Midagi oli valesti. Ei olnud vingu ja bensulebra üldse. Küsisin omanikult et mis juhtus, panid opeli mootori sinna või.
Ei, hoopis vahetas KÕIK tihendid ja kummivoolikud ära, kasutades kaasaegseid materjale.
Ning tegi karbussi reguleeritavaks, nii et keeras paika ja jäigi.

Ütles et isegi tuttuued "originaaltehase" tihendid ja voolikud immitsevad pidevalt ja pidama neid ei saagi.

Vene tehnika on lihtsalt rämps.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Ei olnud vingu ja bensulebra üldse
Ausalt öeldes ei mäleta ühtki Žigulli, mis oleks bensiini järele haisenud. Kui, siis haisesid lekkivad kanistrid pagasnikus, millega veokajuhtidelt kütust osteti.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Esimese otsa tagaveolistel oli lahtine bensupaagi tuulutus nii et lõhnasid nood ikka küll. Ka peale tankimist oli salongis aroomid sees.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mongol »

Lemet kirjutas: Ausalt öeldes ei mäleta ühtki Žigulli, mis oleks bensiini järele haisenud. Kui, siis haisesid lekkivad kanistrid pagasnikus, millega veokajuhtidelt kütust osteti.
Kopika pikaajalise omanikuna - no oli. Spetsiifiline bensuhais oli ikka. Ja siis see sündimata looma nahast sisu lõhn.

Sain just karpamootoriga Škoda, 1998. Täielik kopikanostalgia, õige lõhn ja puha, tahhomeetri asemel on lihtsalt suuuuuuur kell. Lihtsalt 5 käiku on, nii et on sõidetav ka 90-ga.
professional retard
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 08 Juun, 2024 23:06
davidsoniharald kirjutas: 08 Juun, 2024 16:24
Järjest kõrgemad nõudmised tehnikale ja seeläbi tekkiv tehniline progress muudab asjad järjest keerukamaks, mitte tootjate kiuslikkus. Meil oli siin 50 aastat üks riik, kus tehnika pidi olema nii lihtne, et iga külasepp sai auto tee ääres korda tehtud. Elu nagu paradiisis ju. Ometigi ihalevad sellest riigist pääsenud endale keerukaid kapitalistide preemium marke.
Paris üheselt see niimoodi ei ole, Justkui tellitult sobiv artikkel ja oluline on juba tasuta osas ära öeldud. Ehk mida uuem seda viletsam.
https://wallstreetjournal.postimees.ee/ ... i-miks-nii

Sellest riigist pääsenud ei ihale omale keerukaid kapitalistlikke preemiume vaid normaalset autot millega sõita saab. Ma olen mitmeltki kuulnud et kui saaks uue Opel Senatori või Ford Granada siis võtaks kohe varuga. Ma olen nüüd nii noor et sellistega pole sõitnud kuid head ja mugavad olevat olnud. Hiljem tuli tehase väravast ainult paska, peene põhjendusega et ratsionaliseerimine ja tööviljakuse tõstmine.

Ma proovisin Teslat ja täiselektrilist Volvo XC40 ja mingeid positiivseid emotsioone peale muljetavaldava kiirenduse pole. Volvoga oli veel ca 250 km sõit ja lõpus tuli silm punnis vahtida et kas akut ikka jätkub või tuleb korraks laadima panna. Igapäeva diisel-Audiga hakkaks ühe tankimisega rääkima 1250 km ja ülespoole. Ei need käigud jätaks rahulikult vahele.

Normaalseid autosid muidugi tehakse ka aga Brüsseli puupead teevad jõuetuid katseid need vanamehed kes veel teavad mis auto on, surnuks maksustada. Vaadake mis G-mersu maksab. Teine variant ongi vana Passat ja ma olen neid kannibaliseerimiseks juba 5 tükki õuele kokku ostnud. Mu elueaks jätkub. Järeltulijad sõitku kastirattaga kui selline huvi on :)
G wageni hinnas nüüd küll ühtegi maksu ei ole. 😀. Hind on lihtsalt sellepärast selline, et iga tühitasku endale sellist osta ei jõuaks.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas: 09 Juun, 2024 18:23
G wageni hinnas nüüd küll ühtegi maksu ei ole. 😀. Hind on lihtsalt sellepärast selline, et iga tühitasku endale sellist osta ei jõuaks.
Eestis hetkel veel jah ei ole. Ja kuigi selliseid, mu silmis autoks kvalifitseeruvaid asju ikka tehaks, lajatatakse Soomes tehase hinnale silma pilgutamata samapalju automaksu otsa. Elektrikäulasid saab omahinnaga. Soome presidendi hiljutine ost - miljonieurone Audi oli muteada ka sama valemiga et pool miljonit soomustatud presidendivariandi eest ja teine 500 000 maksudeks. Ta on vist samuti vanakooli mees ja elektriautot ei tahtnud?

Võrklaeva ponnistused kipuvad samasse suunda ja krdi iseliikuvad tahvelarvutid on ainult aja küsimus.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 09 Juun, 2024 21:33
AMvA kirjutas: 09 Juun, 2024 18:23
G wageni hinnas nüüd küll ühtegi maksu ei ole. 😀. Hind on lihtsalt sellepärast selline, et iga tühitasku endale sellist osta ei jõuaks.
Eestis hetkel veel jah ei ole. Ja kuigi selliseid, mu silmis autoks kvalifitseeruvaid asju ikka tehaks, lajatatakse Soomes tehase hinnale silma pilgutamata samapalju automaksu otsa. Elektrikäulasid saab omahinnaga. Soome presidendi hiljutine ost - miljonieurone Audi oli muteada ka sama valemiga et pool miljonit soomustatud presidendivariandi eest ja teine 500 000 maksudeks. Ta on vist samuti vanakooli mees ja elektriautot ei tahtnud?

Võrklaeva ponnistused kipuvad samasse suunda ja krdi iseliikuvad tahvelarvutid on ainult aja küsimus.
No soomlastest ma selles kontekstis ei räägiks, nende automaks on täiesti haige.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fuchs »

davidsoniharald kirjutas: 09 Juun, 2024 6:09 Ma usun endiselt, et enamus insenere teavad, mida nad teevad. 8)
Autod on väga erinevad, ega siin üldistada ei saa. Ei kuku kõigil tootjatel ühtemoodi hästi välja see auto valmistamine.
Ja eks insenerid vaesekesed on tänapäeval mitme tule vahel - raamatupidajad nõuavad, et masina tootmiskulud odavad oleksid. Disainerid soovivad, et auto oleks moekas ja ilus. Ja siis veel saastenormid ja öko teema. Sumpsist peavad lilleõied lendama ja võimalusel teeme auto taaskasutatud materjalidest :D
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Artikkel, et moodsal e-autol ei lähe euroopas kuigi hästi ja tehakse "viimase kuu soodustust", mis ei ole sugugi ime.
https://www.rnd.de/wirtschaft/tesla-e-a ... -8GKJOQm1T

Aga huvitav on uudis, et alates 07.07 ei tohi EU's müüa enam teatud lisadeta uusi autosid.
Tesla annab nüüd saadavalolevatele mudeli Y mudelitele 6000-eurose allahindluse – nimega “keskkonnaboonus”.

Viimastel kuudel on Tesla hindu mitu korda langetanud. Sellegipoolest tabab elektriautode turu langus USA tootjat palju valusamalt kui teisi kaubamärke.
Selle aasta esimese viie kuuga oli Tesla müük Saksamaal tubli 40 protsenti väiksem kui eelmisel aastal samal perioodil ning mais koguni 64 protsenti – samas elektriautode turg kokku kahanes poole võrra.
Nädalavahetusel "Handelsblatti" ilmunud teate kohaselt on Berliini lähedal asuval endisel sõjaväelennuväljal praegu tuhandeid müümata sõidukeid.

Teine sooduskampaania põhjus võib olla ka kuupäev 7. juuli. Pärast seda tohib Euroopas registreerida ainult teatud abisüsteemidega autosid.
Nende hulka kuuluvad näiteks väsimuse tuvastamine ja alkoholiimmobilisaator.
Ilma selle tehnoloogiata mudelid muutuvad järgmisel kuul Euroopas müügikõlbmatuks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Fuchs kirjutas: 10 Juun, 2024 8:59
davidsoniharald kirjutas: 09 Juun, 2024 6:09 Ma usun endiselt, et enamus insenere teavad, mida nad teevad. 8)
Autod on väga erinevad, ega siin üldistada ei saa. Ei kuku kõigil tootjatel ühtemoodi hästi välja see auto valmistamine.
Ja eks insenerid vaesekesed on tänapäeval mitme tule vahel - raamatupidajad nõuavad, et masina tootmiskulud odavad oleksid. Disainerid soovivad, et auto oleks moekas ja ilus. Ja siis veel saastenormid ja öko teema. Sumpsist peavad lilleõied lendama ja võimalusel teeme auto taaskasutatud materjalidest :D
Insenerid ise kurdavad, et kuna investorid nõuavad jätkuvat rahavoogu, et tehnika ei kestaks kauem kui liisingu lõpuni, siis nende töömaht tehnika planeeritud eluea saavutamisel on oluliselt suurem kui toote enda valmistamiseks oleks vajalik.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 11 Juun, 2024 14:16 Artikkel, et moodsal e-autol ei lähe euroopas kuigi hästi ja tehakse "viimase kuu soodustust", mis ei ole sugugi ime.
https://www.rnd.de/wirtschaft/tesla-e-a ... -8GKJOQm1T

Aga huvitav on uudis, et alates 07.07 ei tohi EU's müüa enam teatud lisadeta uusi autosid.
Tesla annab nüüd saadavalolevatele mudeli Y mudelitele 6000-eurose allahindluse – nimega “keskkonnaboonus”.

Viimastel kuudel on Tesla hindu mitu korda langetanud. Sellegipoolest tabab elektriautode turu langus USA tootjat palju valusamalt kui teisi kaubamärke.
Selle aasta esimese viie kuuga oli Tesla müük Saksamaal tubli 40 protsenti väiksem kui eelmisel aastal samal perioodil ning mais koguni 64 protsenti – samas elektriautode turg kokku kahanes poole võrra.
Nädalavahetusel "Handelsblatti" ilmunud teate kohaselt on Berliini lähedal asuval endisel sõjaväelennuväljal praegu tuhandeid müümata sõidukeid.

Teine sooduskampaania põhjus võib olla ka kuupäev 7. juuli. Pärast seda tohib Euroopas registreerida ainult teatud abisüsteemidega autosid.
Nende hulka kuuluvad näiteks väsimuse tuvastamine ja alkoholiimmobilisaator.
Ilma selle tehnoloogiata mudelid muutuvad järgmisel kuul Euroopas müügikõlbmatuks.
Korrektselt siis mitte alkoholiimmobilisaator vaid valmidus selle paigalduseks tulevikus.
tsivi_list
Liige
Postitusi: 273
Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas tsivi_list »

Fuchs kirjutas: 10 Juun, 2024 8:59 Ja eks insenerid vaesekesed on tänapäeval mitme tule vahel - raamatupidajad nõuavad, et masina tootmiskulud odavad oleksid. Disainerid soovivad, et auto oleks moekas ja ilus.
Inseneride ülesanne on olnud alati täita antud ülesanne võimalikult efektiivselt, st vähima kuluga igas mõttes (materjalid, aeg, energia).

Disainipiiranguid seab pigem turundus, mitte disainerid.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist