Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Some kirjutas: 24 Aug, 2024 18:17 Nujah, aga siis peaks ju taksomeetrit ka kerima? Ei saa ju öelda, et tegin 2000km kuus tühisõite ilma kliendita.
Keriti mehaanilisi aga elektroonilise spidomeetri kiiruse andurile pandi kordisti lülitiga vahele ja ega "aknast välja vahtiv klient" seda ei märka aga kilomeetrid kogunevad ja papp tuleb.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

sass2401 kirjutas: 24 Aug, 2024 17:43
Walter2 kirjutas: 23 Aug, 2024 20:54
Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39 Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Saan väita, et autode kasutusaja 5 aasta jooksul sõideti 90-ndate lõpus/2000-te alguses suures taksofirmas 2-meheliste vahetustega kellale valdavalt 350-450k vahele jäävad numbrid. Viimane number ka suurte eranditega. Midagi ei keritud, õiged läbisõidud.
Kui hodod oli eranditult kuni 99999 km?! Selliseid oli vaja vaid siis kerida, kui ole vaja benss "maha kanda" ja pihta panna. Ja neid keriti ikka isuga, igal "tegijal" oli autos mootor, mis ühendus spidotrossiga.
Toyota Carinal oli kellaplokis 720 000 km läbisõitu ilusasti näha (ise nägin Tartu taksol, läks pärast seda veel sõitva autona müüki). Minu tolleaegsel Mitsul oli samuti kellal sadadeks tuhandeteks number olemas. Edasisi näiteid võib igaüks ise lisada. Tegemist siis 96-97 aastatega.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Õige takso oli ikka Volga. Minu jutt puudutas neid.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

sass2401 kirjutas: 25 Aug, 2024 9:30 Õige takso oli ikka Volga. Minu jutt puudutas neid.
Kui su vastus puudutas mu posti autode kohta mida kasutati 90-ndate lõpus/2000-tel siis Volgad olid ammu kasutusest maas. Kui mitte siis vabandan. Ei teagi selle ajastu lääne autot mille odo oleks veel 5-kohaline olnud.
Aga akf Olavi on õigel teel mis puudutas taksomeetrite "chippimist". :wink:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelt pole mõtet koma koinida, kas läbisõit oli 520 või 720 tuhat.
Küsimus on selles, et läbisõidurekordid on siiani ikkagi vanakooli autode käes, ei "miljoniste" hulgas ei leia kahjuks tojootahübridjaariseid egai huiundajaäksidente. Ega muid tainasplekist kerega ühekordse twinturbo-3silindrit tehnika imesid.

Seda ei saa seletada ka autode vanusega, sest neid hübriidjaariseid on turul olnud juba 10+ aastat ja vähemalt taksosõidus oleks need miljonid juba täis pidanud olema.
https://www.everlance.com/blog/10-highe ... e-vehicles
Nr 10 sõiduk on ainult 1,6 miljonit km.

Ma ise arvan, et probleem on selles, et need tainasplekist uuenduslikud autod lihtsalt ei kesta nii kaua. Nii lihtne see kõik ongi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kepsude (BMW) tõmbetugevus vs hüdropress.
Ka siit paistab välja, et vanasti tehti paremaid asju.
https://www.youtube.com/watch?v=kt4-QvCqcq4

BMW 1500, mille keps osutus kõige tugevamaks, on 60ndate kestel loodud M10 mootoriga, mille baasil loodi vormel-1 mootorid, mis andsid välja kvalifikatsioonis 1500 hobujõudu.

Vanuri keps kannatas pea 14 600 kg, seejuures murdus mitte keps ise, vaid kepsupolt. Uuematel kippusid kepsud ise murduma.
BMW 530 on ilmselt M60 V8 mootoriga, vanakooli M30 R6 mootoriga kasutab samasuguseid kepsusid nagu võitja 1500 (M10 mootor on tehniliselt 2/3 M30 mootorist).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Nood autod on rekordi tegemiseks sõitnud 50-60 aastat... Ehk siis praegu ostetud autoga tuleks umbes sama kaua oodata enne kui hinnangut anda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 23 Aug, 2024 20:43 Jutt oli ikka ju et "isalt-pojale" ja "miljonine läbisõit"? Sellise kestvuse juures see sada või paarsada tuhat maha kerida ei tohiks erilist vahet teha. Aga ju siis olid spidod juba teisel või kolmandal ringil.

Bolti sõidavad enamus rendi autodega. Toyota hübriid gaasi seadmega pidi kulutama 22 eurot 600 kilomeetri läbimiseks.
Ka mersu rikkus ühel hetkel enda igikestva maine ära.
Seda ma eriti ei kipu uskuma, et näitesk W124 200D vajaks 100k takka hülsside vahetamist.
Samuti pole vanakooli mersu ka remondivaba auto, aga seal on loodud suurepärased eeldused selleks, et temaga väga kaua sõita saaks. Näiteks varuosad iga mutikani on tänaseni vabalt võimalik osta, auto käib väga väikesteks osadeks lahti ja on küllalt remondisõbralik, mis muudab selle pika kasutamise talutavaks. Kui mingi pisiasja pärast ei pea poolt autot uut ostma. Ja konstruktiivselt ongi klassikalise skeemiga (mootor ees, tagarattad veavad) auto kõige vastupidavam.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Aug, 2024 10:17, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Some kirjutas: 26 Aug, 2024 10:07 Nood autod on rekordi tegemiseks sõitnud 50-60 aastat... Ehk siis praegu ostetud autoga tuleks umbes sama kaua oodata enne kui hinnangut anda.
Need on ju inimeste isiklikud autod, kommertskasutuses kvaliteetsed hübriidäksidendid, mille läbisõidukoormus on palju suurem, peaks ju ammu olema samad miljonid pigevabalt ja vähese remondiga läbinud?

Muidugi, kes on vanatehnikat putitanud, ilmselt ei oma erilist illusioone, et see 5,3 miljonit läbinud 60ndate Volvo pidamine on "plain sailing". Esiteks, tolle aja autode korrosioonikindlus on olematu. Teiseks tollased õlid ja mootori materjalid olid kehvemad kui täna - sellise 1,8 bensiinimootori ressurss ei ole eriti üle 500 tuhande km. Aga jällegi - auto lihtne ehitus (remondi või ise), varuosade ja materjalide saadavus ja lihtsalt hoolikas omanik viib asja plusspoolde.

Täna kasutatavad (õigemini olemas olevad, miks neid ei kasutata, on ise küse) materjalid, tehnoloogiad ja teadmised võimaldavad vaevata ehitada auto, mille mootori kapremondieelne ressurss on vähemalt miljon km ja auto enda ressurss 3-4 miljonit. Paraku aga Londoni ja New Yorki rahabossidele see ei sobi, nemad tahaks, et inimene võtaks iga 3a takka neilt laenu järjekordse tainasplekist karbi sõiduõiguse saamiseks. Rohepööre võimaldab edukalt marketeerida inimeste jama, mis ei kesta ja inimesed ise ostavadki seda vabatahtlikult, oma imago pärast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Too rekordiomanikust Volvo 58a jooksul oleks pidanud IGA-l aastal läbi sõitma 83000km. Kui isiklik auto siis korralik tulemus.
Muidugi jah, huvitav oleks näha auto remondiajalugu, vabalt võib olla nagu ühes ulmejutus. Seal sattus inimeste varusosadega kaupleja kohtu ette aga mõisteti õigeks - advokaat suutis tõestada, et algsest kurjategijast pole miskit alles, kõik juppidena ära vahetatud, isegi aju. Äkki oli Lilled Algeronile kogumikus? Ei mäleta enam.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 10:16
Some kirjutas: 26 Aug, 2024 10:07 Nood autod on rekordi tegemiseks sõitnud 50-60 aastat... Ehk siis praegu ostetud autoga tuleks umbes sama kaua oodata enne kui hinnangut anda.
Need on ju inimeste isiklikud autod, kommertskasutuses kvaliteetsed hübriidäksidendid, mille läbisõidukoormus on palju suurem, peaks ju ammu olema samad miljonid pigevabalt ja vähese remondiga läbinud?

Muidugi, kes on vanatehnikat putitanud, ilmselt ei oma erilist illusioone, et see 5,3 miljonit läbinud 60ndate Volvo pidamine on "plain sailing". Esiteks, tolle aja autode korrosioonikindlus on olematu. Teiseks tollased õlid ja mootori materjalid olid kehvemad kui täna - sellise 1,8 bensiinimootori ressurss ei ole eriti üle 500 tuhande km. Aga jällegi - auto lihtne ehitus (remondi või ise), varuosade ja materjalide saadavus ja lihtsalt hoolikas omanik viib asja plusspoolde.

Täna kasutatavad (õigemini olemas olevad, miks neid ei kasutata, on ise küse) materjalid, tehnoloogiad ja teadmised võimaldavad vaevata ehitada auto, mille mootori kapremondieelne ressurss on vähemalt miljon km ja auto enda ressurss 3-4 miljonit. Paraku aga Londoni ja New Yorki rahabossidele see ei sobi, nemad tahaks, et inimene võtaks iga 3a takka neilt laenu järjekordse tainasplekist karbi sõiduõiguse saamiseks. Rohepööre võimaldab edukalt marketeerida inimeste jama, mis ei kesta ja inimesed ise ostavadki seda vabatahtlikult, oma imago pärast.
Selle rekordläbisõiduga Volvo mootorist on originaal ainult mootoriplokk, mootor ise on mitmeid kordi ümber lapatud
Enkus
Liige
Postitusi: 404
Liitunud: 23 Dets, 2011 18:59
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Enkus »

Kapten Trumm kirjutas: 23 Aug, 2024 20:39
Enkus kirjutas: 23 Aug, 2024 9:09
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?
Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Ma toon spetsiaalselt Sinu jaoks siia uuesti küsimuse:
OLAVI kirjutas: 23 Aug, 2024 10:16 ...Ainult ei mõista, et kust neid taksoreisijaid ööpäev läbi järjest võtta oli? :roll:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 26 Aug, 2024 10:29 Selle rekordläbisõiduga Volvo mootorist on originaal ainult mootoriplokk, mootor ise on mitmeid kordi ümber lapatud
Vanakooli malmplokkidel vaevalt, et mootoriplokk on sünnijärgne. Lihtsam on muretseda uus plokk kui mässata hülsside vahetamisega.
AGA iva on natuke mujal - selleks, et läbida max 500 tuhat km kapremondieelse ressursiga mootoriga 5,3 miljonit km, tuleb seda mootorit vähemalt 10 korda "ümber lapata" ja vähemalt kolm korda plokki vahetada või seda hülssida. Umbes sama jutt käib ka plokikaane kohta, kuigi seal on teoorias, kui klapipukside ja pesade vahetamine pole enam võimalik, valmistada suurema läbimõõduga puksid-pesad.

Euroopa autofirmad enamasti austavad nende autode vanade mudelite pidajaid ja enamik varuosasid on esinduse varuosaletist siiani ostetavad (kui kohe tellida ei saa, siis järeltellimuse saab ikka teha).

Selline läbisõit omakorda eeldab varuosade korralikku saadavust, et see võimalikuks osutuks.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Aug, 2024 10:41, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Enkus kirjutas: 26 Aug, 2024 10:31 Ma toon spetsiaalselt Sinu jaoks siia uuesti küsimuse:
OLAVI kirjutas: 23 Aug, 2024 10:16 ...Ainult ei mõista, et kust neid taksoreisijaid ööpäev läbi järjest võtta oli? :roll:
Ma ei tea sellele küsimusele vastust, refereerin vaid, mida kuulnud olen. On selge, et kui taksojuht/firma, kes ostab uue Mercedese, annab sellele ka ööpäevaringselt valu, vajadusel 2 juhiga ja sebib endale kohad (nt lennujaam, sadam), kus on rahakotiga kliente. Lennujaamas ei pidanud olema midagi erilist selles, et välismaalane soovib taksoga sõita kohe Tartusse. Ehk see on natuke teine kaaluklass kui amatöörtaksojuhid Bolti äpiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 26 Aug, 2024 10:36
AMvA kirjutas: 26 Aug, 2024 10:29 Selle rekordläbisõiduga Volvo mootorist on originaal ainult mootoriplokk, mootor ise on mitmeid kordi ümber lapatud
Vanakooli malmplokkidel vaevalt, et mootoriplokk on sünnijärgne. Lihtsam on muretseda uus plokk kui mässata hülsside vahetamisega.
AGA iva on natuke mujal - selleks, et läbida max 500 tuhat km kapremondieelse ressursiga mootoriga 5,3 miljonit km, tuleb seda mootorit vähemalt 10 korda "ümber lapata" ja vähemalt kolm korda plokki vahetada või seda hülssida. Umbes sama jutt käib ka plokikaane kohta, kuigi seal on teoorias, kui klapipukside ja pesade vahetamine pole enam võimalik, valmistada suurema läbimõõduga puksid-pesad.

See omakorda eeldab varuosade korralikku saadavust, et see võimalikuks osutuks.
See on selle auto kohta kirjutatud artiklis kirjas. Aga eks sina muidugi tead paremini :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline