Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Generaatoril on suurem pöörlemistakistus, parem ajada ainult veepumpa ringi, see käib suht kergelt.
Re: Autotehnikateema
Juhtumeid tuleb vaadata ka ajalises kontekstis, kus diiselautod ei vajanud üldse elektrit ja võisid sõita ilma elektrita kütuse lõppemiseni.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Okt, 2024 12:54 Olen ka selle sukajutu peale natuke skeptiline. Veoauto veepump+genekas käitamiseks igatahes ei piisa isegi selle veniva koormakinnitusrihma (see, mille otsas konksud on) tugevusest. Võibolla mossel, võibolla mingid eriti kõvad nõuka aegsed sukad, mingitel tingimustel piisab.
Tollel ajal, nondel masinatel ei olnud vaja genekat ringi vedada, sest tuledega sõitmise kohustust ei olnud ja bensukate süütesüsteem tagas sädeme töötamiseni kuni aku pingeni 8V.
(Remondi kohta võib ka tänapäeval tuledeta sõita, kui ohutuled põlevad.)
Ehk kui aku oli korras, siis ainult aku pealt sai sõita (mootorit seiskamata) tunde ja sadu kilomeetreid.
Kui ei olnud geneka remondiraha, siis kuni palgapäevani laaditi öösiti kodus akut, et päevaks tööle sõita.
Kes kaugemaid (Poola) kaubareise tegid, võtsid ettenägelikult kohe diisli suretusklapi välja, et masinast elektri kadumisel teele, külma (või röövlite) kätte ei jääkas.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ei oska, õpetame.
Ei taha, sunnime.
Õpime spetsialistidelt.
https://www.aripaev.ee/saated/2024/10/0 ... roni-tosta
Ei taha, sunnime.
Õpime spetsialistidelt.
https://www.aripaev.ee/saated/2024/10/0 ... roni-tosta
Alan Vaht: uued maksud võivad bensiini hinna 2,6 euroni tõsta
Järgmistel aastatel lisanduvad bensiini ja diisli hindadele uued maksud, mis tähendab, et isegi kui maailmaturul kütuse hind langeb, siis Eestis hoopis hakkab oluliselt tõusma, rääkis kütusemüüja Terminali juhatuse liige Alan Vaht.
2027. aastast lisanduvad bensiini ja diisli hinnale CO2-kvoodid ning 2030. aastaks tõuseb taastuvenergiakohustus transpordis praeguselt 7,5 protsendilt 29 protsendile, rääkis Vaht.
Kuigi CO2 hind tuleb pehme hinnalaega ja on kõikuv, siis kõige halvemal juhul tõuseb bensiini hind praeguselt tasemelt 2,6 euroni ja diisli hind 2,5 euroni liitri eest, hindas Vaht.
“Me oleme sellisel juhul olukorras, kus maksude osakaal bensiinis ja diislikütuses on suurem kui praegune bensiini postihind. Ma olen välja rehkendanud, et nende mõju bensiini hinnas võib olla 1,7−1,8 eurot liitrist,” rääkis Vaht Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Paljudel autodel on ju veepumba otsas jahutusventikas, see vajab ka omajagu jõudu.
Aga märkus põhimõtteliselt õige.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
https://www.youtube.com/watch?v=P4_SwXwKkogKapten Trumm kirjutas: ↑07 Okt, 2024 12:54 Olen ka selle sukajutu peale natuke skeptiline. Veoauto veepump+genekas käitamiseks igatahes ei piisa isegi selle veniva koormakinnitusrihma (see, mille otsas konksud on) tugevusest. Võibolla mossel, võibolla mingid eriti kõvad nõuka aegsed sukad, mingitel tingimustel piisab.
https://www.youtube.com/watch?v=xzjYghiW7KQ
Re: Autotehnikateema
Geneka kohta veel.
Endal 2012 Nissan x-trail ja ostsin sellele sigarisüütajasse käiva usb laadija, mis näitas ka süsteemipinget. Avastasin, et see hiinaime näitab 12,8V või niisugust. Kontrollisin multimeetriga, et pesa on ok, ilu 0,2V erinevus näitudel. Aku klemmidelt mõõtes, oli ka pinge alla 13V.
Huvitav nähtus oli see, et kui auto käivitasid, siis kohapeal ca 10 min oli pinge ilusti 14V läheda. Esimene mõte oli et äkki aku läbi, 6aastat vana oiriginaal ka, et äkki sedab genekat. Akukeskuse vennad ei osanud ka midagi tarka öelda kui seda, et aku test näitas, et võiks välja vahetada.
OK, uus aku peal, esimene prooviring ja ca 1 km jälle alla 13V.
.
Kollarik Valeo ca 500€ tookord. Õnneks google aitas ja leidsin lellise lingi.
http://www.nissantechnicianinfo.mobi/ht ... ntrol.html
Tuli välja, et see ongi normaalne ja oleks mittevajaliku suure kulutuse teinud oma puudulike teadmiste ja vanade arusaamiste pärast, mille tulemusena oleks seis sama olnud.
Nüüd ongi miinusklemmi sensor lahti ühendatud ja pinge 14,2V juures pidevalt. Ja seda juba 7 aastat.
Uuema gen x-trailid ja QashQaid, alates 2014, on tegelikul päris palju esinduses selle pärast, et aku ei ole piisavalt laetud. Minu masinal ei ole õnneks Start/stop süsteemi peal ka.
Endal 2012 Nissan x-trail ja ostsin sellele sigarisüütajasse käiva usb laadija, mis näitas ka süsteemipinget. Avastasin, et see hiinaime näitab 12,8V või niisugust. Kontrollisin multimeetriga, et pesa on ok, ilu 0,2V erinevus näitudel. Aku klemmidelt mõõtes, oli ka pinge alla 13V.
Huvitav nähtus oli see, et kui auto käivitasid, siis kohapeal ca 10 min oli pinge ilusti 14V läheda. Esimene mõte oli et äkki aku läbi, 6aastat vana oiriginaal ka, et äkki sedab genekat. Akukeskuse vennad ei osanud ka midagi tarka öelda kui seda, et aku test näitas, et võiks välja vahetada.
OK, uus aku peal, esimene prooviring ja ca 1 km jälle alla 13V.

Kollarik Valeo ca 500€ tookord. Õnneks google aitas ja leidsin lellise lingi.
http://www.nissantechnicianinfo.mobi/ht ... ntrol.html
Tuli välja, et see ongi normaalne ja oleks mittevajaliku suure kulutuse teinud oma puudulike teadmiste ja vanade arusaamiste pärast, mille tulemusena oleks seis sama olnud.
Nüüd ongi miinusklemmi sensor lahti ühendatud ja pinge 14,2V juures pidevalt. Ja seda juba 7 aastat.
Uuema gen x-trailid ja QashQaid, alates 2014, on tegelikul päris palju esinduses selle pärast, et aku ei ole piisavalt laetud. Minu masinal ei ole õnneks Start/stop süsteemi peal ka.
Re: Autotehnikateema
Kaasaegsete lamerihmadega auto juures ei ole vist midagi teha aga vanatehnika kiilrihmarataste korral võib hädaolukorras rihma lappimise tehnoloogia teadmisest abi olla.
"Keevitatud" koormarihm autol kiilrihma asemel:
https://www.youtube.com/watch?v=X3Jf5ud ... icalTriage
Tööstustehnikas kasutatakse (ka koduses ventagregaadis) rullist võetavat ja kohapeal kokkukeevitatavaid PU rihmu.
Siin näitab taat, kuidas "sõja olukorras" nöörist rihma saab keevitada:
https://www.youtube.com/watch?v=bv_LqL8 ... MASbolivia
Ise olen rootorventagregaadile teinud analoogse tehnikaga rihma:
https://www.youtube.com/watch?v=9hdv_i6 ... el=SoatMon
(Originaalrihm oli tellimisel 2 nädalat ja hinnaga ca 200eur + seadme täielik osandamine aga "ise keevitamisega" 8eur + ca 15min.)
"Keevitatud" koormarihm autol kiilrihma asemel:
https://www.youtube.com/watch?v=X3Jf5ud ... icalTriage
Tööstustehnikas kasutatakse (ka koduses ventagregaadis) rullist võetavat ja kohapeal kokkukeevitatavaid PU rihmu.
Siin näitab taat, kuidas "sõja olukorras" nöörist rihma saab keevitada:
https://www.youtube.com/watch?v=bv_LqL8 ... MASbolivia
Ise olen rootorventagregaadile teinud analoogse tehnikaga rihma:
https://www.youtube.com/watch?v=9hdv_i6 ... el=SoatMon
(Originaalrihm oli tellimisel 2 nädalat ja hinnaga ca 200eur + seadme täielik osandamine aga "ise keevitamisega" 8eur + ca 15min.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Andmeside kaudu ei toimu ergastamist vaid antakse digitaalsele pingeregulaatorile vajalikul hetkel käsk, et mida see peab tegema.
Akuga on pidevas ühenduses akule mineva + juhtme klemm ja sellega on pidevas ühenduses üks generaatori hari.
(Küllalt levinud viga on, et kui kontaktrõngaste ruum on harjade kulumisest tekkinud voolujuhtivat söetolmu täis kogunenud, siis suvalistel hetkedel võib auto seismise ajal, aku tühjaks joosta läbi generaatori harjade.)
Teise harja miinuse ühendust juhitakse läbi pingeregulaatori.
Kui geneka andmeside pistiku klemmid oksüdeeruvad ja osa infot kaotsi läheb, siis algab laadimisega jama.
Generaatori pistiku klemmide oksüdeerumine on nii levinud tüüpviga, et tehakse varuosana "kullast klemmidega" pistikuid vahetuseks.
Näiteks:
VAG grupi asenduspistik:
https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad ... 884;100350
Ford asenduspistik:
https://www.autokaubad24.ee/et/varuosad ... 965;100350
Kuna autotootjad ise pingeregulaatoreid ei tee ja pingeka käitumise algoritm on tootja intellektuaalne omand, siis on üks nipp, kuidas sundida enamiku digitaalse pingeregulaatoriga genekaid laadima, et kasvõi remondikohta sõita.
Tuleb geneka küljest andmeside pistik lahti ühendada.
Mootorit käivitades tunneb pingeregulaator starteri poolt tekitatud akupinge langemise impulssi ja avab rootorit läbiva voolu ca 0,3A 10-15 sekundiks.
Kui kohe pärast käivitamist 10 sek jooksul tõsta väntvõlli pöörded üle 2500rpm ja mähise vahelduva pinge otsa pealt saab pingekas info mootori pöörete kohta, siis avaneb pingeregulaator täielikult ja genekas hakkab laadima avariirežiimis, omale ettenähtud püsiva pingega.
Kas see avariirežiimi pinge on 12,8V või 13,5V sõltub konkreetsest regulaatorist aga isegi kui aku laadimist ei toimu on võimalik sellise pingega jätkuvalt edasi sõita (arvestades, et mootor järgmine kord tühja aku pärast käivituda ei pruugi).
Nii võibki juhtuda, et pärast tavalist käivitamist, jättes auto tiksuma, siis laadimine ei algagi aga pärast stardiabiga käivitust, kus pingelangu impulss on järsem (ja tavaliselt antakse kohe gaasi) hakkab genekas pealtnäha korralikult laadima.
Seepärast ongi autoomanikul, kes oma masina tervisest on huvitatud ja üllatusi ei taha, omada salongis voltmeetrit millega saab vajadusel, igal hetkel jälgida pardapinget.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
See et bensiin ja diisel rämedalt kalliks lähevad "eesti meest "ei morjenda saaks aint mingit geneka teemat aretada. Hästi elame.OLAVI kirjutas: ↑07 Okt, 2024 13:20 Ei oska, õpetame.
Ei taha, sunnime.
Õpime spetsialistidelt.
https://www.aripaev.ee/saated/2024/10/0 ... roni-tostaAlan Vaht: uued maksud võivad bensiini hinna 2,6 euroni tõsta
Järgmistel aastatel lisanduvad bensiini ja diisli hindadele uued maksud, mis tähendab, et isegi kui maailmaturul kütuse hind langeb, siis Eestis hoopis hakkab oluliselt tõusma, rääkis kütusemüüja Terminali juhatuse liige Alan Vaht.
2027. aastast lisanduvad bensiini ja diisli hinnale CO2-kvoodid ning 2030. aastaks tõuseb taastuvenergiakohustus transpordis praeguselt 7,5 protsendilt 29 protsendile, rääkis Vaht.
Kuigi CO2 hind tuleb pehme hinnalaega ja on kõikuv, siis kõige halvemal juhul tõuseb bensiini hind praeguselt tasemelt 2,6 euroni ja diisli hind 2,5 euroni liitri eest, hindas Vaht.
“Me oleme sellisel juhul olukorras, kus maksude osakaal bensiinis ja diislikütuses on suurem kui praegune bensiini postihind. Ma olen välja rehkendanud, et nende mõju bensiini hinnas võib olla 1,7−1,8 eurot liitrist,” rääkis Vaht Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Re: Autotehnikateema
Olavi jutu tõestuseks on ka hiljuti minu jälgitava tegelase garaazi üks ford maandunud, millel sama nö fail safe lahendus.
https://www.youtube.com/watch?v=inLqa5VE4QU
Nissanitel 2010-2023 üks sitemaid smart charge turul.
Minu eelmise postituse lingist
A Variable Voltage Control system is different in that it monitors all power usage via the battery current sensor/ This allows the ECM to control the alternator in two major ways:
It keeps the load as low as possible to maximize fuel economy.
It makes sure the alternator supplies enough power for all of the systems that are operating.
IC voltage regulator (built into the alternator)
Regulates the voltage output of the alternator within the specifications for a given vehicle.
The variable voltage control system supplies a Pulse Width Modulation (PWM) command signal to the IC voltage regulator to control power generation.
For example: The 2016 Maxima variable voltage control will regulate voltage output between 11.6 and 15.6 volts.
If the IC voltage regulator does not receive a PWM signal, it will regulate power generation based on the design specification of the IC voltage regulator.
For example: On the 2016 Maxima, if the variable voltage control is not active (no PWM signal), the IC voltage regulator will control voltage output between 14.1 and 14.7 volts.
https://www.youtube.com/watch?v=inLqa5VE4QU
Nissanitel 2010-2023 üks sitemaid smart charge turul.
Minu eelmise postituse lingist
A Variable Voltage Control system is different in that it monitors all power usage via the battery current sensor/ This allows the ECM to control the alternator in two major ways:
It keeps the load as low as possible to maximize fuel economy.
It makes sure the alternator supplies enough power for all of the systems that are operating.
IC voltage regulator (built into the alternator)
Regulates the voltage output of the alternator within the specifications for a given vehicle.
The variable voltage control system supplies a Pulse Width Modulation (PWM) command signal to the IC voltage regulator to control power generation.
For example: The 2016 Maxima variable voltage control will regulate voltage output between 11.6 and 15.6 volts.
If the IC voltage regulator does not receive a PWM signal, it will regulate power generation based on the design specification of the IC voltage regulator.
For example: On the 2016 Maxima, if the variable voltage control is not active (no PWM signal), the IC voltage regulator will control voltage output between 14.1 and 14.7 volts.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Foto minu arvates ideaalilähedase kellabloki pilt analoogajastust.
Vasakpoolse kombokella all on veel vaba ruumi, kui sinna tekitaks veel mootori õlitemperatuuri kella, oleks päris eeskujulik ülevaate. Signaaltulede all on tavaliselt ka õlitaseme signaaltuli. Kui tähele panete (mersu armatuur), siis veetemperatuur läheb "punaseks" alates 120 kraadist. Parempoole pisikell on siis õlisurve baarides.

Lihtne, hetkega loetav. Minu maitse järgi võiks ainult tahho olla suurem ja see totter osutitega kell võiks olla mujal või asendada väiksema elektronkellaga. Sama ajastu BMW-de kellad sama eesrindlikud pole, tahho on küll suurem, kuid veetemperatuuri kell on mingi gradueerimata udukogu ja õlisurvest annab märku üksnes 0,4 bar peal süttiv märgutuli. St siin on suuremad võimalused mootor vaeseks sõita, enne kui asjast aru saad. Ja BMW totter LED tuledega service indikaator võiks parem olemata olla, hapet jooksvad akud on tänaseks enamiku kellablokke taastamist välistavalt rikkunud.
Vasakpoolse kombokella all on veel vaba ruumi, kui sinna tekitaks veel mootori õlitemperatuuri kella, oleks päris eeskujulik ülevaate. Signaaltulede all on tavaliselt ka õlitaseme signaaltuli. Kui tähele panete (mersu armatuur), siis veetemperatuur läheb "punaseks" alates 120 kraadist. Parempoole pisikell on siis õlisurve baarides.

Lihtne, hetkega loetav. Minu maitse järgi võiks ainult tahho olla suurem ja see totter osutitega kell võiks olla mujal või asendada väiksema elektronkellaga. Sama ajastu BMW-de kellad sama eesrindlikud pole, tahho on küll suurem, kuid veetemperatuuri kell on mingi gradueerimata udukogu ja õlisurvest annab märku üksnes 0,4 bar peal süttiv märgutuli. St siin on suuremad võimalused mootor vaeseks sõita, enne kui asjast aru saad. Ja BMW totter LED tuledega service indikaator võiks parem olemata olla, hapet jooksvad akud on tänaseks enamiku kellablokke taastamist välistavalt rikkunud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 08 Okt, 2024 9:24, muudetud 3 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ja mida siis pakud? Täna tänavale streikima minna? Auto vanarauaks anda? Täna tegeletakse siiski nende juba olemas olevate autode elushoidmisega, sest sõita on täna vaja.nukkel kirjutas: ↑07 Okt, 2024 18:54See et bensiin ja diisel rämedalt kalliks lähevad "eesti meest "ei morjenda saaks aint mingit geneka teemat aretada. Hästi elame.OLAVI kirjutas: ↑07 Okt, 2024 13:20 Ei oska, õpetame.
Ei taha, sunnime.
Õpime spetsialistidelt.
https://www.aripaev.ee/saated/2024/10/0 ... roni-tostaAlan Vaht: uued maksud võivad bensiini hinna 2,6 euroni tõsta
Järgmistel aastatel lisanduvad bensiini ja diisli hindadele uued maksud, mis tähendab, et isegi kui maailmaturul kütuse hind langeb, siis Eestis hoopis hakkab oluliselt tõusma, rääkis kütusemüüja Terminali juhatuse liige Alan Vaht.
2027. aastast lisanduvad bensiini ja diisli hinnale CO2-kvoodid ning 2030. aastaks tõuseb taastuvenergiakohustus transpordis praeguselt 7,5 protsendilt 29 protsendile, rääkis Vaht.
Kuigi CO2 hind tuleb pehme hinnalaega ja on kõikuv, siis kõige halvemal juhul tõuseb bensiini hind praeguselt tasemelt 2,6 euroni ja diisli hind 2,5 euroni liitri eest, hindas Vaht.
“Me oleme sellisel juhul olukorras, kus maksude osakaal bensiinis ja diislikütuses on suurem kui praegune bensiini postihind. Ma olen välja rehkendanud, et nende mõju bensiini hinnas võib olla 1,7−1,8 eurot liitrist,” rääkis Vaht Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Üldhariv küsimus ka - kas suudate antud armatuuri pildi järgi hinnata, mis mootoriga antud W124 on. 
Mulle tundub päris seksikas kombo on.

Mulle tundub päris seksikas kombo on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tahhomeetri järgi ottomootor ja spidomeetri järgi miski kuuesilindriline. Täpsemalt ei tea. Kella asukoht viitaks justkui tootmise algusaegadele... 260?Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Okt, 2024 10:54 Üldhariv küsimus ka - kas suudate antud armatuuri pildi järgi hinnata, mis mootoriga antud W124 on....
Muide, miks sel pildil vasaku suunatule kontroll-lamp on välja retušeeritud?
Kremli troll.
Re: Autotehnikateema
1994 e280 w124Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Okt, 2024 10:54 Üldhariv küsimus ka - kas suudate antud armatuuri pildi järgi hinnata, mis mootoriga antud W124 on.
Mulle tundub päris seksikas kombo on.

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: TALUPOEG TALUJA ja 1 külaline