AMvA kirjutas: ↑29 Mai, 2025 13:22
Tegelikult on mootorrattga natuke üldisest liiklusvooulust kiiremini sõit turvalisem, sest kui sa sõidad kolonni kiirusega, istub sul varem või hiljem mõni autojuht tagumikus pikivahet omamata kinni.
Seepärast ongi ohutum sellest kolonnist kaduda esimesel võimalusel, vajadusel ka veits kiirust ületades. Kiiruseületamine vs liiklusohutus? Kui minna kolonnist mööda 120 kmh ja teha sama kiirusega vahe sisse ning seejärel jätkata nt 100ga on enamik aega aastas kordades ohutum kui istuda seal kolonnis, kus maanteekiirusel on heal juhul linnaliikluse pikivahed ja iga hetk on võimalik, et mingi idikas ehmatab teeäärest lendu tõusva varese peale ja pidurdab täiega ning tekitab ahelavarii. Enami juhte ei teagi, mis ohutu pikivahe maateel on ja kui seda ka keegi taipab hoida, siis trügib sinna kohe kaks matsi vahele.
Päeva lõpuks võidab see, kes naaseb koju tervena ja terve autoga, mitte see, kes LS-i silm punnis jälgides kortsu sõidetakse. Kolonnis sõitmist meil ei saa propageerida kui ohutut, sest enamik ei teagi, kuidas kolonnis sõidetakse. Omaette teema on veel see nutiseadmete kratsimine, mis igas teises autos ka sõidu ajal käib.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.