447. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 15:15
Postitas Kapten Trumm
Benjy kirjutas: 22 Aug, 2024 13:56 Yaris hybrid pole millegi poolest halvem, kui prius ja prius on korraliku hooldusega ilusti 500kkm ära sõitnud.
Neid hübriidjaariseid on toodetud juba hulk aastaid, et taksojuhtide käes peaksid paari millised läbisõidud juba ammu käes olema? Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. Teate mõnda? Auto amortisatsioonikulu 10a vanuse puhul väheneb täiesti naeruväärseks, miks nendega siis nii kaua ei sõideta? Arvan ka vastuse ära, need autod ei pea niikaua lihtsalt vastu ja selle vanusega kaasneb elu remont, kehv varuosade saadavus jne peavalu.

On küll avalikult teada üks Citroen Berlingo 2,0D, mis on sõitnud täis miljoni. Kuus korda on vahetatud tagasilda. Tulika on marsadega sõitnud tagaveolise 90ndate lõpu Transitiga miljon+. Aga uuemaid autosid küll ei tea.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 15:17
Postitas OLAVI
Väino kirjutas: 22 Aug, 2024 15:07
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 9:36 ... Olen siiani seda meelt, et nende "isalt pojale" 80ndate mersude igikestvuse üks alustalasid on selles, et kuni W124, W201 ja W126 armatuuris on elektriline õlirõhu manomeeter...
Kas oled kindel, et see on elektriline?
Mehaaniline oli ja toru jooksis kellaplokki.
Kui oskamatu isik näppis armatuuri, siis hakkas juhi jalale õli tilkuma.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 15:23
Postitas Kapten Trumm
Väino kirjutas: 22 Aug, 2024 15:07
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 9:36 ... Olen siiani seda meelt, et nende "isalt pojale" 80ndate mersude igikestvuse üks alustalasid on selles, et kuni W124, W201 ja W126 armatuuris on elektriline õlirõhu manomeeter...
Kas oled kindel, et see on elektriline?
See, mida mina näinud olen, oli küll elektriline, suur andur õlifiltri korpuse küljes, kus koos on õlirõhu tule lüliti ja õlisurve manomeetri potekas. Umbes analoogse süsteemiga on ka 2103/2106 manomeeter.

https://classicmercedesparts.co.uk/prod ... 0065429416

pressure sender unit - elektrilise manomeetri andur (potekas)
pressure switch - õlisurve avariitule lüliti (ühendab kontaktid tavaliselt survel alla 0,4 bar).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 15:28
Postitas 2korda2
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15 Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit.
Never go full retard

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 15:50
Postitas rockrapdude
Nende suurte läbisõitudega ja igikestvate vanakooli raudade jaoks on eraldi nimetus olemas - survivorship bias. Vanade autode kontekstis ilmneb siis, kui inimesed ütlevad: "Nad ei tee autosid nagu vanasti", kiites "kuldajast" (80ndad) pärit autode vastupidavust. See jätab aga tähelepanuta asjaolu, et enamik selle ajastu halvasti ehitatud autosid on juba lagunenud ja vanarauaks läinud. Säilinud klassikalised autod on hästi hoitud või paremini ehitatud mudelid, mis annavad väära arusaama, et kõik selle ajastu autod olid vastupidavamad kui kaasaegsed. Kehvemad autod unustatakse.

Miks ei räägita siis, et vaat kus kõvasi Opeleid ehitati või et kurat, Sierraga pool milli pole probleemi. Kõik algab ikkagist hooldusest, hooldusest ja hooldusest. Aga hooldus on üleliigne kulu, mida omanik omale lubada ei saa, sest niigi on kõik kulud, mis palk katab, ära optimeeritud. Hoia sa selle eest, et kui peaks iga 10 000 km tagant käima õli (ja filtrit!) vahetamas. Siis väike Toomas ei saagi see aasta omale uut elektritõuksi jõuludeks, sest vanematel pole raha seda järelmaksu maksta, kuna peab ju autot hooldama :D Prioriteetide küsimus.

Aga tõesti, variserlik on ka ajada rohejuttu (taaskasutuspoed, kaltsukad, pandipakendid, prügi sorteerimine), ise samas iga 3-5 aasta tagant uut autot liisides, rääkides kui roheline on see uus. Jah, CO/NOx on uuel tõesti väiksem (lokaalne saastamine), aga tootmiskulu on kordades suurem (globaalne saastamine). Ja mida uut siis iga 3-5 aasta tagant tehakse? Ikka rohkem ja rohkem mingit mõttetut nänni topitakse autodele juurde (parim näide oleks nuppudeta kliima, no halloo, mõistus, tule koju, selmet nuppu vahetada, läheb terve ekraan/konsool vahetusse), aga revolutsioonilist pole nagu miskit välja tuldud, et see nüüd must have oleks oma 2020 aasta auto vaja 2025 aasta mudeli vastu vahetada.

Ainuke mõjuv põhjus ära vahetada ongi püsida liisinguree peal, et sissemakstava auto väärtus ei kahaneks liigselt ja püsikulu liisingu + kaskokindlustuse + tavakindlustuse näol püsiks ühtlases joones majandusega ja palgaga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 16:31
Postitas Marvin
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15
Benjy kirjutas: 22 Aug, 2024 13:56 Yaris hybrid pole millegi poolest halvem, kui prius ja prius on korraliku hooldusega ilusti 500kkm ära sõitnud.
Neid hübriidjaariseid on toodetud juba hulk aastaid, et taksojuhtide käes peaksid paari millised läbisõidud juba ammu käes olema? Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. Teate mõnda? Auto amortisatsioonikulu 10a vanuse puhul väheneb täiesti naeruväärseks, miks nendega siis nii kaua ei sõideta? Arvan ka vastuse ära, need autod ei pea niikaua lihtsalt vastu ja selle vanusega kaasneb elu remont, kehv varuosade saadavus jne peavalu.
Olen autokoolis sõiduõpetajana Corolla hübriidiga sõitnud varahommikust hilisõhtuni - ja nii kuid järjest. Püsivad koos küll. Samas on uute bemmidega sõitvad sõbrad hädas tüüpvigadega - näiteks liimliitega torude irdumisega õigetest kohtadest. Korduvalt. Garantiiajal. Mitme autoga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 17:38
Postitas Mopple
Marvin kirjutas: 22 Aug, 2024 16:31 Olen autokoolis sõiduõpetajana Corolla hübriidiga sõitnud varahommikust hilisõhtuni - ja nii kuid järjest. Püsivad koos küll. Samas on uute bemmidega sõitvad sõbrad hädas tüüpvigadega - näiteks liimliitega torude irdumisega õigetest kohtadest. Korduvalt. Garantiiajal. Mitme autoga.
Millalgi sattus BOLT'i taksoks Corolla hübriid, kellal oli vist 635 tuhat. Kuigi armatuuris oli korralik jõulupuu, siis mehaaniliselt tundus oma läbisõidu kohta veel suhtelisel kabe.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 18:31
Postitas mongol
Et viskame avalikus ruumis oleva liikluskorraldusliku lahenduse (mis on täielik sitt sellegipoolest) läbimiseks mingeid ideaaltrajektooride juttu? See pole suletud alal, lp Ken Blocki taassünd. Sina tõid sport-bemmi mängu, mina ütlen, et ega ikka ei saa hakkama küll, kusjuures ma kahtlustan, et isegi kui ma eelise annaks vastassuunast kaugelt trajektoori võtmisega. Äärekividest velgedega ampsamine pole ka läbimisena arvestatav.
Vähem targutamist asjadest, millest pole aimugi. Ei aita ka disclaimer, et pole käinud, pole näinud, olen ainult MG-3 näinud või ühte punatäppsihikut kasutanud. Võta sõna asjade kohta, milles oled päriselt ka tugev. Märkad, et ma autotehnikateemas üldiselt ei mölise su kallal? Sest ma ei ole nondes asjade tugev ja ei loobi sõnu laiali.
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 9:27
mongol kirjutas: 21 Aug, 2024 21:49 Võtaks selle Otepää šikaaniläbimise siis käsile, mis, ässad? Tingimused on lihtsad - oma sõidurajas, 100 km/h. Mina ütlen, et jutumehed kõigest siin koos. Ma oma tagaveolisega üle 50-60 ei julgeks ja pole ka papist poiss (st päris elus).
Nüüd sa hakkad ise sobivaid piiranguid seadma nagu "omas sõidurajas". Selline asi läbitakse ikkagi ideaaltrajektooril, mis päriselt ei lange liikluskorraldusega kokku. Ilmselt ratastega mõnes kohas ka üle äärekivi sõites. Ma ju kirjutasin selges Eesti keeles, et kohal pole käinud, pildi järgi on sõidetav küll. Kohapeal võibolla söön sõnu, mis siin arusaamatut oli?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 20:53
Postitas davidsoniharald
Üheksakümnendatel oli mul üksvahe kindel sissetulek taksistist naabrimehe diiselmersu käima tõmbamine ennem kui ta õhtul tööle läks. 25 krooni iga kord. Mootor oli kohvi. Pärast tegi kapremondi ja hakkas ise käima minema.

Meie peres oli ka üks igikestva diisliga mersu kaubik, millel läks kolb katki kuskil 300k juures. See kolb vahetati koos hülsiga uue vastu aga 100k hiljem oli aeg ülejäänute käes. Aiaäärde jäi vist kuskil 500k läbisõidu juures.

Niipalju siis diiselmersudest, mis "miljoni" ja "isalt pojale" kestsid.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Aug, 2024 23:11
Postitas isakene
Kõige pikaealisem pada, mis minu käest läbi on käinud, on vana Nissan Patroli 3,3 vabalthingav diisel. Tuttav Narva pisiärikas soetas ta omale 90-ndate lõpus ja käis mu käest aegajalt kuluosasid hankimas. Kusagil sajandi alul laekus ta mulle järjekordselt külla, pakkus punnsuutäie ja ütles et tuleb auto miljonit läbisõitu tähistada. Aegajalt käis ikka ja veel juppe soetamas ja juttu ajamas, kuni ükskord kuus-seitse aastat tagasi helistas ja teatas raske ohkega et nüüd on kõik ja tulgu ma viigu mootori, kasti ja sillad ja muud väiksemad vidinad minema, et kere olla juba läinud ning äkki kellelgi on veel vanakesest miskit vajalikku võtta. Kellale oli jäänud 860 000 millegagi ja üks ring oli ca 15 aastat enne seda pidulikult ära tähistatud. Ning tüüp mainis veel, et oli vahepeal paar korda päris pikalt ilma spidotrossita sõitnud, et see summa ei olevat lõplik. Mootor muidugi suitses korralikult ja oli suht kohvi, aga läks starterist käima ja sõitis. Tüüp ise uhas sellega pidevalt kusagile Kesk-Venemaa kanti, ei olnud raske jalaga mees ja hooldas masinat korralikult, tema leiva laualetooja ikkagi.

3,3 patroleid on paar-kolm tükki 600-800 k läbisõiduga käest läbi käinud, mis käisid nagu kellavärgid ja õli ei võtnud. Modifikatsioonid alates 86+ väljalaskest olid igiliikurid, varasemad pajad kippusid varem ära surema.

Ahjaa, mu eelmine Vito buss 2,2CDI mootoriga jäi aia äärde 600k läbisõiduga. Mootor käib siiani poolest pöördest ja käis õlivahetusest õlivahetuseni, aga keevitada ja värvida ma enam lihtsalt ei viitsinud.

Ning Nissan Patrol 2,8TD on kellal 720k ja odo juba ammu pekkis. Läheb samuti suvalisel aastaajal käima ja mootorit võib muusika asemel kuulata. Maanteelegaalseks saamiseks vaja pisut keevitust ja värvipüstolit näidata.

On olemas küll need isalt-pojale asjad.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 8:24
Postitas vanahalb
90-ndate diislid ei läinud tihtipeale sellepärast käima et eelsoojendusküünlad olid ära lõppenud. Ma mäletan ise ka , Soomest toodud Hiace bussil olid küünlad läbi, ca 200 krooni tükk ja kuupalk oli 500 krooni ringis.
Ükskord hiljem oli Ford Rangeril üks ilmselt suvel läbi põlenud ja paari külmakraadiga mõtlesin et vist saab enne aku tühjaks kui mootor end käima veab. Õhtul vahetasin Prisma maa-aluses parklas kõik neli ära ja mootor oli jälle nagu uus.

Muidu on nad kuluosad, umbes 7 EUR/tk tänapäeval ja ma olen nad sügiseti lihtsalt profülaktika mõttes uued pannud.
620 tuhandeni olen ma isegi Passati mootori sõitnud , ilma mingi remondita ja pärast mind käidi sellega veel Prantsusmaal. Praegult on kaks Passatit garaažis umbes 480 tuhandese läbisõiduga (mõlemad Soome mõistes "korralikult sisse töötanud) ja mingeid mootoriproblerme neil küll pole. Kõigiga korraga nagunii sõita ei jaksa ja ilmselt roostetab kere lõpuks ära.
Aga neid miljoni-läbisõidu-autosid on Soomes küll ja veel. Kiirabid mis enne miljonit on oksjonile pandud, taksod ja mõnel mehel ka päris sõiduauto. Vahemaad on pikad ja olenevalt ametist sõitmist palju.

Kui pidevalt tuld kolbide peal hoida tuleb see miljon kiiresti. Tavaliselt küll sõidetakse 300-400 tuhat, siis lükatakse kuhugi kuuri äärde teiseks autoks. Seismisega
hakkavad igasugused anomaaliad tekkima ja miljon jääbki saamata. Juba mõned aastat seisnud auto uuesti elule äratamine on vaevarikas protsess ja pole seda aega ega raha.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 9:09
Postitas Enkus
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 10:16
Postitas OLAVI
Enkus kirjutas: 23 Aug, 2024 9:09
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas.
Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?
Keskmine kiirus 28,5km/h ja tehtav kui oli mitu juhti peal, kes ilma söögipausita jutti sõitsid, sest Tallinna linnaliikluse keskmine kiirus oli enne täiendavate piirangute kehtestamist ca 30km/h.
Ainult ei mõista, et kust neid taksoreisijaid ööpäev läbi järjest võtta oli? :roll:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 12:11
Postitas _dumbuser_
Enkus kirjutas: 23 Aug, 2024 9:09
Kapten Trumm kirjutas: 22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?
Saab ju hakkama küll. Künnad muudkui Laagna teel edasi ja tagasi. Seal on tanklad kah olemas. Jääb isegi mõni tund aega magada. Muidugi mingi papu- ja õlivahetusega kisub graafiku pingeliseks aga noh vbl see ei koti kedagi ...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Aug, 2024 12:48
Postitas Peeter
Mulle tuli üksvahe meili pidevalt mingid Belgia-Prantsuse oksjonisaitide pakkumised. Ühed neist pidevalt tulevateks olid Prantsuse saidilt Pariisi taksod. Õigem oleks küll öelda "juhiga rendiautod". Kaks aastat vanal autol 400 kellal oli minimaalne näit. Kes vähem sõitnud, siis see oli järelikult juba laisa mehe käes olnud. Kõige rohkem oli, kui mälu ei peta 2 aastaga 550. Kusjuures- keskkonnas edastati andmed VIN-i ja ka juurdepääsuga ajaloole.