Keriti mehaanilisi aga elektroonilise spidomeetri kiiruse andurile pandi kordisti lülitiga vahele ja ega "aknast välja vahtiv klient" seda ei märka aga kilomeetrid kogunevad ja papp tuleb.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Toyota Carinal oli kellaplokis 720 000 km läbisõitu ilusasti näha (ise nägin Tartu taksol, läks pärast seda veel sõitva autona müüki). Minu tolleaegsel Mitsul oli samuti kellal sadadeks tuhandeteks number olemas. Edasisi näiteid võib igaüks ise lisada. Tegemist siis 96-97 aastatega.sass2401 kirjutas: ↑24 Aug, 2024 17:43Kui hodod oli eranditult kuni 99999 km?! Selliseid oli vaja vaid siis kerida, kui ole vaja benss "maha kanda" ja pihta panna. Ja neid keriti ikka isuga, igal "tegijal" oli autos mootor, mis ühendus spidotrossiga.Walter2 kirjutas: ↑23 Aug, 2024 20:54Saan väita, et autode kasutusaja 5 aasta jooksul sõideti 90-ndate lõpus/2000-te alguses suures taksofirmas 2-meheliste vahetustega kellale valdavalt 350-450k vahele jäävad numbrid. Viimane number ka suurte eranditega. Midagi ei keritud, õiged läbisõidud.Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Aug, 2024 20:39 Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?
Re: Autotehnikateema
Õige takso oli ikka Volga. Minu jutt puudutas neid.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
Re: Autotehnikateema
Kui su vastus puudutas mu posti autode kohta mida kasutati 90-ndate lõpus/2000-tel siis Volgad olid ammu kasutusest maas. Kui mitte siis vabandan. Ei teagi selle ajastu lääne autot mille odo oleks veel 5-kohaline olnud.
Aga akf Olavi on õigel teel mis puudutas taksomeetrite "chippimist".

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tegelt pole mõtet koma koinida, kas läbisõit oli 520 või 720 tuhat.
Küsimus on selles, et läbisõidurekordid on siiani ikkagi vanakooli autode käes, ei "miljoniste" hulgas ei leia kahjuks tojootahübridjaariseid egai huiundajaäksidente. Ega muid tainasplekist kerega ühekordse twinturbo-3silindrit tehnika imesid.
Seda ei saa seletada ka autode vanusega, sest neid hübriidjaariseid on turul olnud juba 10+ aastat ja vähemalt taksosõidus oleks need miljonid juba täis pidanud olema.
https://www.everlance.com/blog/10-highe ... e-vehicles
Nr 10 sõiduk on ainult 1,6 miljonit km.
Ma ise arvan, et probleem on selles, et need tainasplekist uuenduslikud autod lihtsalt ei kesta nii kaua. Nii lihtne see kõik ongi.
Küsimus on selles, et läbisõidurekordid on siiani ikkagi vanakooli autode käes, ei "miljoniste" hulgas ei leia kahjuks tojootahübridjaariseid egai huiundajaäksidente. Ega muid tainasplekist kerega ühekordse twinturbo-3silindrit tehnika imesid.
Seda ei saa seletada ka autode vanusega, sest neid hübriidjaariseid on turul olnud juba 10+ aastat ja vähemalt taksosõidus oleks need miljonid juba täis pidanud olema.
https://www.everlance.com/blog/10-highe ... e-vehicles
Nr 10 sõiduk on ainult 1,6 miljonit km.
Ma ise arvan, et probleem on selles, et need tainasplekist uuenduslikud autod lihtsalt ei kesta nii kaua. Nii lihtne see kõik ongi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kepsude (BMW) tõmbetugevus vs hüdropress.
Ka siit paistab välja, et vanasti tehti paremaid asju.
https://www.youtube.com/watch?v=kt4-QvCqcq4
BMW 1500, mille keps osutus kõige tugevamaks, on 60ndate kestel loodud M10 mootoriga, mille baasil loodi vormel-1 mootorid, mis andsid välja kvalifikatsioonis 1500 hobujõudu.
Vanuri keps kannatas pea 14 600 kg, seejuures murdus mitte keps ise, vaid kepsupolt. Uuematel kippusid kepsud ise murduma.
BMW 530 on ilmselt M60 V8 mootoriga, vanakooli M30 R6 mootoriga kasutab samasuguseid kepsusid nagu võitja 1500 (M10 mootor on tehniliselt 2/3 M30 mootorist).
Ka siit paistab välja, et vanasti tehti paremaid asju.
https://www.youtube.com/watch?v=kt4-QvCqcq4
BMW 1500, mille keps osutus kõige tugevamaks, on 60ndate kestel loodud M10 mootoriga, mille baasil loodi vormel-1 mootorid, mis andsid välja kvalifikatsioonis 1500 hobujõudu.
Vanuri keps kannatas pea 14 600 kg, seejuures murdus mitte keps ise, vaid kepsupolt. Uuematel kippusid kepsud ise murduma.
BMW 530 on ilmselt M60 V8 mootoriga, vanakooli M30 R6 mootoriga kasutab samasuguseid kepsusid nagu võitja 1500 (M10 mootor on tehniliselt 2/3 M30 mootorist).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Nood autod on rekordi tegemiseks sõitnud 50-60 aastat... Ehk siis praegu ostetud autoga tuleks umbes sama kaua oodata enne kui hinnangut anda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ka mersu rikkus ühel hetkel enda igikestva maine ära.davidsoniharald kirjutas: ↑23 Aug, 2024 20:43 Jutt oli ikka ju et "isalt-pojale" ja "miljonine läbisõit"? Sellise kestvuse juures see sada või paarsada tuhat maha kerida ei tohiks erilist vahet teha. Aga ju siis olid spidod juba teisel või kolmandal ringil.
Bolti sõidavad enamus rendi autodega. Toyota hübriid gaasi seadmega pidi kulutama 22 eurot 600 kilomeetri läbimiseks.
Seda ma eriti ei kipu uskuma, et näitesk W124 200D vajaks 100k takka hülsside vahetamist.
Samuti pole vanakooli mersu ka remondivaba auto, aga seal on loodud suurepärased eeldused selleks, et temaga väga kaua sõita saaks. Näiteks varuosad iga mutikani on tänaseni vabalt võimalik osta, auto käib väga väikesteks osadeks lahti ja on küllalt remondisõbralik, mis muudab selle pika kasutamise talutavaks. Kui mingi pisiasja pärast ei pea poolt autot uut ostma. Ja konstruktiivselt ongi klassikalise skeemiga (mootor ees, tagarattad veavad) auto kõige vastupidavam.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Aug, 2024 10:17, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Need on ju inimeste isiklikud autod, kommertskasutuses kvaliteetsed hübriidäksidendid, mille läbisõidukoormus on palju suurem, peaks ju ammu olema samad miljonid pigevabalt ja vähese remondiga läbinud?
Muidugi, kes on vanatehnikat putitanud, ilmselt ei oma erilist illusioone, et see 5,3 miljonit läbinud 60ndate Volvo pidamine on "plain sailing". Esiteks, tolle aja autode korrosioonikindlus on olematu. Teiseks tollased õlid ja mootori materjalid olid kehvemad kui täna - sellise 1,8 bensiinimootori ressurss ei ole eriti üle 500 tuhande km. Aga jällegi - auto lihtne ehitus (remondi või ise), varuosade ja materjalide saadavus ja lihtsalt hoolikas omanik viib asja plusspoolde.
Täna kasutatavad (õigemini olemas olevad, miks neid ei kasutata, on ise küse) materjalid, tehnoloogiad ja teadmised võimaldavad vaevata ehitada auto, mille mootori kapremondieelne ressurss on vähemalt miljon km ja auto enda ressurss 3-4 miljonit. Paraku aga Londoni ja New Yorki rahabossidele see ei sobi, nemad tahaks, et inimene võtaks iga 3a takka neilt laenu järjekordse tainasplekist karbi sõiduõiguse saamiseks. Rohepööre võimaldab edukalt marketeerida inimeste jama, mis ei kesta ja inimesed ise ostavadki seda vabatahtlikult, oma imago pärast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Too rekordiomanikust Volvo 58a jooksul oleks pidanud IGA-l aastal läbi sõitma 83000km. Kui isiklik auto siis korralik tulemus.
Muidugi jah, huvitav oleks näha auto remondiajalugu, vabalt võib olla nagu ühes ulmejutus. Seal sattus inimeste varusosadega kaupleja kohtu ette aga mõisteti õigeks - advokaat suutis tõestada, et algsest kurjategijast pole miskit alles, kõik juppidena ära vahetatud, isegi aju. Äkki oli Lilled Algeronile kogumikus? Ei mäleta enam.
Muidugi jah, huvitav oleks näha auto remondiajalugu, vabalt võib olla nagu ühes ulmejutus. Seal sattus inimeste varusosadega kaupleja kohtu ette aga mõisteti õigeks - advokaat suutis tõestada, et algsest kurjategijast pole miskit alles, kõik juppidena ära vahetatud, isegi aju. Äkki oli Lilled Algeronile kogumikus? Ei mäleta enam.
Re: Autotehnikateema
Selle rekordläbisõiduga Volvo mootorist on originaal ainult mootoriplokk, mootor ise on mitmeid kordi ümber lapatudKapten Trumm kirjutas: ↑26 Aug, 2024 10:16Need on ju inimeste isiklikud autod, kommertskasutuses kvaliteetsed hübriidäksidendid, mille läbisõidukoormus on palju suurem, peaks ju ammu olema samad miljonid pigevabalt ja vähese remondiga läbinud?
Muidugi, kes on vanatehnikat putitanud, ilmselt ei oma erilist illusioone, et see 5,3 miljonit läbinud 60ndate Volvo pidamine on "plain sailing". Esiteks, tolle aja autode korrosioonikindlus on olematu. Teiseks tollased õlid ja mootori materjalid olid kehvemad kui täna - sellise 1,8 bensiinimootori ressurss ei ole eriti üle 500 tuhande km. Aga jällegi - auto lihtne ehitus (remondi või ise), varuosade ja materjalide saadavus ja lihtsalt hoolikas omanik viib asja plusspoolde.
Täna kasutatavad (õigemini olemas olevad, miks neid ei kasutata, on ise küse) materjalid, tehnoloogiad ja teadmised võimaldavad vaevata ehitada auto, mille mootori kapremondieelne ressurss on vähemalt miljon km ja auto enda ressurss 3-4 miljonit. Paraku aga Londoni ja New Yorki rahabossidele see ei sobi, nemad tahaks, et inimene võtaks iga 3a takka neilt laenu järjekordse tainasplekist karbi sõiduõiguse saamiseks. Rohepööre võimaldab edukalt marketeerida inimeste jama, mis ei kesta ja inimesed ise ostavadki seda vabatahtlikult, oma imago pärast.
Re: Autotehnikateema
Ma toon spetsiaalselt Sinu jaoks siia uuesti küsimuse:Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Aug, 2024 20:39Korralikus taksofirmas (mis ei ole Bolt) on auto peal ikka rohkem kui üks autojuht?Enkus kirjutas: ↑23 Aug, 2024 9:09Kuule, mõttetark, tee kirjutamise vahepeal väike arvutus: 250000/365/24=?Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Aug, 2024 15:15...Takso läbisõit Tallinnas võib vabalt olla 250 000 aastas. Neli aastat -miljon, kaheksa aastat- 2 miljonit. ...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vanakooli malmplokkidel vaevalt, et mootoriplokk on sünnijärgne. Lihtsam on muretseda uus plokk kui mässata hülsside vahetamisega.
AGA iva on natuke mujal - selleks, et läbida max 500 tuhat km kapremondieelse ressursiga mootoriga 5,3 miljonit km, tuleb seda mootorit vähemalt 10 korda "ümber lapata" ja vähemalt kolm korda plokki vahetada või seda hülssida. Umbes sama jutt käib ka plokikaane kohta, kuigi seal on teoorias, kui klapipukside ja pesade vahetamine pole enam võimalik, valmistada suurema läbimõõduga puksid-pesad.
Euroopa autofirmad enamasti austavad nende autode vanade mudelite pidajaid ja enamik varuosasid on esinduse varuosaletist siiani ostetavad (kui kohe tellida ei saa, siis järeltellimuse saab ikka teha).
Selline läbisõit omakorda eeldab varuosade korralikku saadavust, et see võimalikuks osutuks.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Aug, 2024 10:41, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma ei tea sellele küsimusele vastust, refereerin vaid, mida kuulnud olen. On selge, et kui taksojuht/firma, kes ostab uue Mercedese, annab sellele ka ööpäevaringselt valu, vajadusel 2 juhiga ja sebib endale kohad (nt lennujaam, sadam), kus on rahakotiga kliente. Lennujaamas ei pidanud olema midagi erilist selles, et välismaalane soovib taksoga sõita kohe Tartusse. Ehk see on natuke teine kaaluklass kui amatöörtaksojuhid Bolti äpiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
See on selle auto kohta kirjutatud artiklis kirjas. Aga eks sina muidugi tead pareminiKapten Trumm kirjutas: ↑26 Aug, 2024 10:36Vanakooli malmplokkidel vaevalt, et mootoriplokk on sünnijärgne. Lihtsam on muretseda uus plokk kui mässata hülsside vahetamisega.
AGA iva on natuke mujal - selleks, et läbida max 500 tuhat km kapremondieelse ressursiga mootoriga 5,3 miljonit km, tuleb seda mootorit vähemalt 10 korda "ümber lapata" ja vähemalt kolm korda plokki vahetada või seda hülssida. Umbes sama jutt käib ka plokikaane kohta, kuigi seal on teoorias, kui klapipukside ja pesade vahetamine pole enam võimalik, valmistada suurema läbimõõduga puksid-pesad.
See omakorda eeldab varuosade korralikku saadavust, et see võimalikuks osutuks.

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist